{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.270 visninger | Oprettet:

jeg undrer mig - pasning ude {{forumTopicSubject}}

Ja jeg har nu stødt på flere skrive at de ikke lader deres barn passe ude, da det ikke er andre der har valgt at få barn.

Jeg forstår ikke den tankegang.. Det er jo ikke at fratage sig sit ansvar som forælder, men at få et pusterum og evt tosomhed..

Derudover tror jeg at det er de færreste forældre som sætter børn til verden, og så slet ikke har lyst til at passe deres børnebørn. Jeg vil påstå at de fleste bedsteforældre, onkler, mostre, fastre osv, vil nyde at have tid med jeres barn UDEN mor og far er der..

Jeg undrer mig over at man har den følelse at man lægger sit ansvar som forælder/forældre væk, ved at man lader sine nærmeste passe sit barn.. Det er jo da også børnenes omsorgspersoner. Og jeg undrer mig endnu mere, når man vil lade sine børn passe i daginstitution og ikke af bedsteforældre osv..

Hvad så den dag barnet selv efterspørger det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jeg undrer mig - pasning ude
  • #1   16. dec 2012 Det kunne være skrevet af mig, jeg tænkte nemlig det samme tidligere i dag omkring tråden om pasning.

    Min den første pige blev passet første gang med overnatning da hun var 8 måneder. Nummer to kan jeg ikke huske.
    Som tingene er i dag, hvor mine piger er hhv 7 og 4½ bliver de begge hentet en dag i ugen hver anden uge af mine forældre. Den store vælger selv at hun gerne vil overnatte der når hun er der, den lille vælger pt selv at hun gerne vil hjem når hun har hygget hos mormor.

    De elsker ligeledes at være hos deres farmor og farfar, og faktisk allermest når de ved de skal afsted uden mor og far. Det er en oplevelse for dem at hygge med bedsteforældre uden mor og far, og jeg ser ddet som et privilegie at jeg kan tilbyde mine piger kvalitetstid med hele to sæt bedsteforældre, der virkelig gider at have dem og hygge med dem.

    Jeg synes det er rigtig vigtigt at bedreforældre og børnebørn får en god relation, og denne relation bygges nu engang bedst op ved at mor og far ikke er der som dem børnene jo primært vil opsøge når de er der.

    Og ja, min mand og jeg har nogle gange nogle arrangementer vi skal til uden børn, men vi taler om børn der bliver passet 3-5 gange om året, foruden det de er hos mn mor.

    Så ja, ærligt, jeg synes også at nogle er ret pjattede hvad det angår, jeg mener at de fratager både bedsteforældre og barnet nogle rigtig gode oplevelser på tværs af generationer. MINE børn, MIT


  • #2   16. dec 2012 ansvar, jeg elsker mine børn og fralægger mig intet, men alle gavner af at de er andre steder end hos mor og far nogle gange om året.

    Ps. jeg forstår så heller ikke alle dem der har læst en masse kloge bøger om børn og opdragelse, at de altid taler om at det kun kan være mor der er primær omsorgsperson........ I mine øjne må mor og far være lige gode, og ja nogle gange prioriterer mine piger mig højest og kun mig der dur, men andre gange hænger de på deres far. Jeg tror desværre der er mange kvinder der er så dominerende i forhold til relationen til børnene, at de bevidst eller ubevidst gør sig selv mere uundværlige end faderen. Bare min mening.


  • #3   16. dec 2012 Lige præcis: LÆRE AT SAVNE smiley

  • #4   16. dec 2012 Anton må da gerne sove ude men jeg har ingen forældre der kan tage ham, min mands mor har lige været igennem et års kræftbehandling så hun har været ukampdygtig en tid, og som det er ligenu udtrykker han faktisk heller ikke noget behov for at sove ude, anton har store søstre der jo bare passer ham herhjemme når behovet er der, må indrømme at det ikke sker tit, men samtidig tænker jeg at når pigerne snart flytter hjemmefra så vil han sikkert gerne sove hos dem smiley Jeg har ikke som sådan taget et stort velovervejet fravalg af at han ikke sover ude, det har bare ikke været nødvendigt mere end en gang, der sov han uden problemer hos min niece og hendes datter. Jeg har dog "sovet ude" uden anton da jeg var med mine store piger på shoppetur i london, da var anton selvfølgelig bare hjemme sammen med farmand

  • #5   16. dec 2012 jeg ved ikke hvilke bøger de har læst så omkring det med at det kun er mor og far der duer som primære omsorgspersoner smiley hehe.. det er i hvert fald ikke det vi lærer på seminariet smiley

    Jeg har selv en nevø som kæresten og jeg så gerne vil opleve uden mor og far.. men dette sker ikke.. så vi er stoppet med at tilbyde det.. på trods af at barnet hænger op ad kæresten og jeg, når vi ser ham (som heller ikke er ofte). Han bliver ked af det, hvis han ikke lige får sagt farvel til os, og han vil helst have mig med rundt hele tiden.. Knægten er 2 år gammel.. derudover taler han ofte om kæresten og jeg derhjemme.. dette ser jeg om et tegn fra knægten om at han gerne vil se os mere, om det så er med eller uden forældre.. Og jeg synes i dette tilfælde det er synd for barnet at han ikke ser dem han gerne vil se mere.


  • #6   16. dec 2012 dette indlæg var mere til dem som har den holdning jeg har beskrevet smiley Jeg har nemlig set den op til flere gange herinde og andre steder.

  • #7   17. dec 2012 Nu er jeg ikke mor, men jeg NYDER at have min nevø alene, og tit spøger jeg ikke ligefrem min søster om lov til at have ham, men siger at det SKAL jeg smiley dog ved jeg at det er okay med hende..
    Men jeg er også af den mening at børn også har brug for at få noget alene tid med sine bedsteforældre eller sin moster/onkel uden mor/far er der hele tiden...
    Mine svigerforældre har også sagt at de vil når vi engang får barn, vil de også have deres barnebarn på weekend, og det ser jeg som både positivt for mig og kæreste at få noget kæreste tid alene og ser det også som godt for både vores barn og for mine forældre/svigerforældre da jeg syntes det er vigtigt at de får en god relation til hinanden..


  • #11   17. dec 2012 selvom man er forældre har man da stadig et behov for at have alene tid smiley og vores børn har vel ligeså meget behov for at lære og være ude hos andre smiley

    her er han blevet passet ude maaaaaange gange og bliver 9 måneder i morgen.


  • #15   17. dec 2012 inden jeg fik barn havde jeg det at de skal lære at blive passet af andre inden de bliver beviste og skal starte i dp.
    men så fødte jeg og fik en fødselsdepression og fik ham passet meget pga det. men synes det har gavnet i sidste ende smiley
    han skal starte i dp her i januar.


Kommentér på:
jeg undrer mig - pasning ude

Annonce