{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.223 visninger | Oprettet:

Er det mig der er forkert på den? {{forumTopicSubject}}

Noah går i dagpleje, og indtil videre er det gået super godt, lige ind til i fredags, hvis i spørger mig...

Om fredagen er de i legestue hvir alle 6 dagplejer i gruppen er samlet med deres børn... Det er jo rart, så alle børnene lære hinanden a kende til hvis de pludseligt er samlet i gæste dagpleje....

Men da jeg så i fredags henter Noah, fortæller dagplejemoren der normalt har Noah at det har været en krig at ligge ham... Dette har vi i en tid været klar over, men Noah har aldrig været den der sover mest i løbet af dagen... Hun fortæller så at han har fået lov at ligge, hvor hun så har været ude ved ham og ligge ham når han har sat sig.... Han har grædt, skabt sig og været rigtig ked af det... Sagen er den at Noah samtidig er meget trykheds søgende, og sover aller bedst i dagplejen hvis han kan se Birgitte (hans dagplejer) til han falder i søvn... Den løsning er så gået meget godt hjemme hos hende selv, men i fredags i legestuen opfordre de andre hende så til ikke at gå ud til ham, da han jo skal lære at falde i søvn alene...
De har endvidere prøvet at give ham en sut, og det bliver jeg egentligt lidt sur over, for Noah bruger ikke sut, og har bedt om at hvis de vil forsøge sig med sut, så skal de informere mig først så han kan få en af sine egne med...

Jeg er desværre en af dem der lider af lettere tvangs tanker, jeg kan ikke ha tanken som den slags bakterier... Jeg er selv opmærksom på mit problem, men synes bare de burde respektere når jeg frabeder han skal ha en sut som 20 andre børn har forsuttet før ham...

Noah plejer så her hjemme at få en sutteflaske i stedet for en sut at sove med, men det må de pludseligt heller ikke give ham, det er der laver regler om... Også bliver jeg jo så igen lidt gal, for hvis ikke han må få en flaske burde de satme heller ikke måtte give de andre børn sut...

Der står så en anden dagplejer ved siden af og skifter et barn, og hun har mødt Noah i legestue 5-6 gange måske, og spiller klog på mit barn, at man ku mærke han manglede flasken, og det var jo på tide at vende ham af med den... Sig mig en gang, hvor i papirene har jeg så skrevet under på de skal bestemme det? Jeg mener jo stadigvæk fuldt og fast at Noah skal have lov at beholde sin sutteflaske, da det er i stedet for en sut, og man ikke normalt vender et barn på 13 mdr af med sut....

Jeg har tænkt mig at snakke med Birgitte (dagplejeren) om det imorgen, og hvis hun og jeg ikke kan komme i dialog og finde en ordenlig løsning på dette sammen, så må jeg til pædagogen der er tilknyttet gruppen, for er mildest talt ret rasende over den måde de greb det an på, og mener jo bestemt selv jeg bestemmer over mit barn....

Jeg er nået dertil nu hvor at hvis det bliver et yderligere problem, så må de betale mig for at ha ham hjemme i stedet for, for så må jeg gøre det, da jeg ikke mener det andet er holdbart, har siddet med ondt i maven hele dagen fordi han skal der ned imorgen, og jeg frygter der bliver ballade ud af det, men samtidig vil jeg bare ikk ha en flok damer skal stå og spille klog over mit barn, jeg er trods alt hans mor, og ved hvad der er bedst for ham....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det mig der er forkert på den?
  • #1   13. sep 2009 ei altså,, der må jeg give dig ret det er dit barn, du bestemmer. og nej fy for den at give ham en sut andre har brugt.. gør mad da bare ikke..
    er måske enig med dem i det med flasken men det er dit barn, ergo du bestemmer hvordan tingene gøres, de skal bare gøre det.

    sys bestemt det skal snakkes igennem med din dagplejer så hun kan sige noget til dem dernede.
    det med at passe dem hjemme har jeg fået avide man ikke kan mere..:(


  • #2   13. sep 2009 Tiffanie's mor - så må de give mig et andet alternativ, hvis ikke de kan gøre tingene som jeg plejer, eller noget lign hvis du forstår.... jeg er super ked af det der er sket, for indtil nu er det bare gået SÅ godt, men at få a vide han har fået lov at kæmpe til han faktisk ikke magtede mere, det gør sku ondt inde i mit hjerte....

    Angående det med flasken, så er det ikke sådan at han får den flere gange om dagen, kun til sovetid, i stedet for en sut, altså han har kun de første 3 mdr ville bruge sut, det gider han bestemt ikke mere, og har ikk brugt den i 10mdr+, så derfor har vi kørt lidt videre med sutteflasken, men kun til sengetiderne..... også har det været vand han får i den....


  • Tori
    Tori Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #3   13. sep 2009 først vil lige lige sige sonne, at jeg forstår dig fuldt ud.
    Nu er jeg selv dagplejer,dog privat. Men der er dog nogle af reglerne der er de samme. Og det med at give sutteflasken med i barnevognen er et fyrrings grundlag, både som privat eller kommunal. Dette er fordi vi ikke kan holde øje med om barnet evt for det i den gale hals og bliver kvalt, selvom man gør sit bedste for at holde øje med børnene så er der jo selvfølgelig øjeblikke hvor, man skal kigge til et andet barn, og der kan det jo gå galt.
    Hun kunne evt give ham flasken inden han kommer ud for at sove?
    Det med at forsøge sig med en sut, det gør man ikke uden forældrenes samtykke, og man giver især ikke en brugt forsuttet sut.

    ang soverytme, så er det mest bekvemt for dagplejerne at de bare falder i søvn af sig selv, men det er langt fra alle børn der kan det når de begynder i dagpleje, og i indkørings perioden gør jeg som regl det som forældrene plejer at gør, dog ikke sutteflaske med i barnevogn, og så tager vi det stille og rolig, med at de skal lære at sove selv.

    Jeg vil gøre som dig tage en snak med dagplejerne om problemstillingen, og hvis ikke det hjælper, vil jeg tage fat i kommunen, for hun skal gøre det der er bedst for det individuelle barn.


  • #4   13. sep 2009 forstår jeg skam sagtens:)
    håber du får styr på det hele..


  • #5   13. sep 2009 Nu er det så sådan at Noah er vantil at få flaske til sengetider.... hver eneste gang i mange måneder nu, og det er måske lidt derfor jeg ikk kan se det er så stort et problem...

    Angående det med at sove, så plejer hun at stå der ude i 10 min, hvor når han rejser sig, så kigger hun på ham og siger at han skal sove... så ligger han sig.. dette gør han et par gange, også sover han, og hun kan gå ind og lave hvad hun nu en gang skulle lave.... jeg har det fint nok med han skal lære at sove alene, men jeg synes det er for galt den måde de har taklet det på i legestuen, som om de andre dagplejer har ville bestemme hvordan det skulle gøres med ham...

    Hvis hun giver ham flasken inden han kommer ud er det uhensigts mæssigt da han falder i søvn med den, og hvis hun så skal mosle ham ned i barnevognen og spænde ham fast, så vågner han, også bliver han rigtig tosset, og nægter dermed brat at sove igen....

    Jeg mener jo at hvis hun kan bruge tid på at stå og vente til han falder isøvn, hvorfor så ikke give ham flasken, mens hun alligevel står ude ved ham, for hun står faktisk kun ved ham (hendes udsagn)også kan han falde i søvn meget hurtigere, for i sidste ende, så sover han bedre og længere, hvis han får den.... men det er som om de ikke lytter på mig, men bare drager deres egne konklutioner, og har det sådan at nu er jeg bare endnu mere overbevist om han IKKE skal i gæste dagpleje.....


  • Trunte *
    Trunte * Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 87
    #6   13. sep 2009 Hej Sonne
    stakkels dig, det var da godt nok en lorte situation at stå i
    Jeg er helt enig emd dig, og jeg var blevet RASENDE, hvis hun havde givet min datter en sut. Helt vildt !! Jeg ved ikke du skal du gøre, men de følelser du har, kan jeg sagtens følge dig i. Stakkels stakkels barn, tror ikke jeg kunne holde ud at aflevere ham dér igen....


  • #7   13. sep 2009 Nu skal han så heldigvis ikke i legestue imorgen, men overvejer kræftigt at holde ham hjemme hver fredag..... og når han skal i gæste dagpleje....

    Jeg er nu også allermest tosset over det med sutten, der ville jeg gerne ha givet dem hans egne som han har og lege med... men Noah nægter at bruge sut, han vil simpelthen ikke bruge den.... og jeg har fra start af gjord obs på han ikke vil bruge sut, og hvis hun ville forsæge sig med den, så kunne hun bare sige, for jeg havde stadigvæk hans sutter....

    Jeg er enormt frustreret, men ved at en snak med hende burde vorke.... jeg har dog ikke gjord dem opmærksom på jeg har de her tvangs tanker, måske jeg skulle gøre det....


  • Trunte *
    Trunte * Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 87
    #8   13. sep 2009 det lyder helt vildt, jeg er rystet på dine vegne...
    jeg ved virkeelig ikke hvad jeg ville gøre, men hvis jeg kunne slippe for det, ville jeg ikke overlade mit barn til én, der havde overskredet mine grænser på den måde, bare fordi "andre dagplejemødre" havde sagt noget. Som om de har stået og sagt, at han har godt af at græde osv.... Hvor det synd, jeg får helt ondt i maven.....tanker herfra


  • #9   13. sep 2009 Maria - tro mig, jeg er satme os ked af det... men håber at en snak med hende imorgen hjælper på det....

  • Trunte *
    Trunte * Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 87
    #11   13. sep 2009 ja det må vi håbe......

  • #12   13. sep 2009 Louise - se der er vi helt på samme side..... Jeg tænker nemlig også at det havde været nemmere at hun selv gik ud til ham.... men de andre har åbenbart haft en højere stemme end hende..... Håber i hvert fald den samtale går imorgen...

  • #14   13. sep 2009 Louise, og faktisk alle andre der har skrevet, jeg er glad for i har forståelse for det, og kan se det fra mit synspunkt, jeg har virkeligt været i tvivl om det var mig der var forkert på den... som sagt ved jeg godt det måske er nogen af tingene som er sådan lidt, men det er fordi jeg har nogen mærkelige tanker en gang i mellem....

  • #15   13. sep 2009 Uuh Sonne kan godt forstå dig..
    - Og jeg har osse været MEGET bekymret for når Oliver skal starte i dagpleje, fordi han bruger nemlig også en flaske i stedet for sut, han har ikk gidet bruge sutten siden han var 1 måned gammel...
    - Men jeg kan virkelig godt forstå du er rasende!! ..


  • #16   13. sep 2009 Hejsa Sonne :o)

    Hvor er jeg ked af det på dine vegne.. forstår godt du er ked af det og det er blevet håndteret fuldstændig forkert det der..

    Jeg er selv dagplejemor og jeg kunne aldrig finde på at lade mine kollegaer bestemme over hvad jeg skal gøre med mine dagplejebørn, det ved jeg da bedst selv..
    Og de skal sku heller ikke blande sig i putningen af "mine unger" det er jo mig de er trykke ved.

    Det med sutten syntes jeg heller ikke er særlig fedt og man giver da heller ikke et barn der ikke bruger sut, en sut uden at snakke med forældrene..
    jeg har altid nye sutter til at ligge hvis jeg en dag står med et barn der ingen sut har med men jeg bruger aldrig den samme sut til flere børn..

    Til det med flasken vil jeg bare sige at jeg godt kan forstå at du er rigtig træt af at vi ikke må ligge dem ud med en flaske når det nu er det Noah er vant til men som Victorias mor skriver så er det fyrringsgrundlag..

    Jeg ville absolut heller ikke selv gøre det ved nogen dagplejebørn..

    Jeg forstår godt at nogen af jer siger at når hun nu står der alligevel så kunne hun jo godt give ham den men den holder bare heller ikke helt i retten..
    lige nu er det måske kun Noah der skal have en flaske med ud i barnevognen men hvis hun starter med andre der er vant til det så vil de andre forældre jo naturligvis forlange samme behandling og så kan man lige pludselig risikere at stå med 4 små børn der skal have en flaske med ud i barnevognen..
    Og det er jo noget svært..

    Og igen.. så er det fyrringsgrundlag..

    Håber i får en god snak om det i morgen og i finder ud af det hele :o)


  • #17   13. sep 2009 Jeanette :
    Jeg kan godt se problemet i hvis 4 børn skal have flaske på samme tid, men min dreng f.eks han sover IKKE uden den, og hvis du giver ham en sut så kvikker han op og sidder og leger med sutten, og hvis du putter den i munden på ham så ligger han bare og griner og tygger på den..
    Jeg GRUER for når han skal i DP fordi han har det med den flaske...
    Fordi jeg har prøvet at vænne ham af den herhjemme men kan ikke!! ..


  • #18   13. sep 2009 Jeg synes bare at det din dagplejemor lyder lidt "svag", hvis hun ikke har nosser nok til at sige fra overfor de andre dagplejere. Hun burde da ha sagt: "Jeg kender mine dagplejebørn, og jeg synes ikke det er forkert at stå ved et barn indtil det falder i søvn, så kan I andre bare lukke". Man må da stå inde for sine holdninger, hvis hun ikke vil stå ved sovende børn sku hun da ha sagt det fra den dag noah kom i dagpleje!


  • #19   13. sep 2009 Trine : ja jeg kan godt forstå du gruer for det men nu er regler en gang sådan at vi ikke må gøre det..

    Og jeg er ret sikker på at pædagogen også vil sige til jer til kontaktbesøget at det må dagplejern ikke og forklare jer reglerne og så vil hun gå i dialog med jer for at finde en anden løsning..

    Da jeg startede som dagplejer startede jeg med 3 børn der skulle køres i søvn hvilket jo er en umulighed og det fik de også afvide af min pædagog at det kunne jo ikke lade sig gøre og det skulle jeg ikke gøre..

    Og så snakkede vi om hvordan det så skulle foregå og det tog sin tid men nu kan jeg bare stille alle 4 ud og så sover de i løbet af 2 min.

    Så jeg vil gå ud fra at i får afvide at hun ikke må putte ham med den og at i så skal snakke andre alternativer..


  • #21   13. sep 2009 Louise: Kan egentlig heller ikke se problemet hvis dagplejeren står ved barnet og tager flasken når det sover, men kn godt se at det måske ikke er smart at lade barnet være alene med flasken HVIS nu det skulle få vandet galt i halsen, og blive kvalt...

  • charlotte h
    charlotte h Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Babyer: 1 Svar: 33
    #23   13. sep 2009 ja jeg forstår ikke den offenlig måde at børnene bliver passe, har selv en veninde der er dp og hun har lige sagt op pga at hun ikke kan leve efter de regler kommunerne har, hun har en datter på 1 år som hun ikke vil have i dp, så sonne jeg forstår dig godt,ville heller ikke finde mig i den behandling dit barn har fået, held og lykke med imorgen smiley

  • #25   14. sep 2009 Hej alle i skønne damer.... Så har jeg fået snakket med hende, og er kommet ind af døren og har fået tænkt lidt over de ting der er blevet sagt...

    Jeg kom jo frem til selv igår at sådan en voksi pose måske ville være løsningen, og valgte så at fremlægge det for Birgitte idag.... Hun fortæller så hendes datter har en, og at hun vil spørge hende om hun må låne den, så vi kan afprøve om det fungere.... så det er jeg lidt spændt på..

    Hun fortalte selv da jeg sagde at jeg havde tænkt meget over det der var sket, at hun selv havde tænkt meget, både over hvad vi kunne gøre for ham, men også den måde det var taklet på...

    Hun var selv ret ked af de havde givet ham sutten, og endnu mere ked af det da jeg fortalte hende min holdning og mit "problem"... Vi aftalte så at jeg tog et par sutter med, og lagde nede hos hende, også kunne hun om nødvendigt prøve dem....

    Jeg synes selv vi fik snakket lidt om min holdning, og om nogen eventuelle løsninger.... så pt står den på at hun vil forsøge sig med en voksi pose, og se om han så sover bedre....

    Hun har lovet at stå ved ham til han sover, og går det helt galt igen idag, så lovede hun at ringe til mig....

    Så alt i alt er jeg meget spændt på at hente ham og høre hvordan det er gået, også er jeg spændt på om voksiposen er løsningen, for så må vi ud og invistere i sådan en...


  • #27   14. sep 2009 Louise - ja, det har været super fantastisk med den snak, har virkelige beroliget mig rigtig meget...

    Den voksipose er lidt ala en sovepose, som man også kan bruge som lift når barnet er helt lille, men har erfaret at der er noget der hed 3-års binding på, så Noah ville kunne være i sådan en... og da det jo er noget sovepose lign, hvor han nærmest bliver svøbt, så kan han ikke sætte sig op, og måske han accpetere at han så skal sove når han bliver lagt i sådan en...


  • Trunte *
    Trunte * Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 87
    #29   14. sep 2009 Hej sonne
    Godt i fik snakket og håber voksien hjælper jer, så han ikke skal være ked af det igen på den måde...
    Held og lykke


  • #30   14. sep 2009 Jeg hentede ham her 12.07, og da sov han... så han har været nem idag at ligge, dog uden voksien, da vi lige skal ha fat i en....
    og han sover da endnu lige ude foran mit vindue.... er godt nok spændt på hvornår han vågner op....


  • #32   14. sep 2009 jeps, og han sov hele 3 timer smiley

  • #34   14. sep 2009 Louise - ja, det synes jeg os smiley Er også meget spændt på imorgen....

  • #36   14. sep 2009 imorgen?

  • #38   14. sep 2009 Jamen det skal jeg nok smiley

Kommentér på:
Er det mig der er forkert på den?

Annonce