{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.045 visninger | Oprettet:

Er det mig??? {{forumTopicSubject}}

Ved ikke hvordan jeg skal formulere mig uden at det lyder negativt...

Jeg er snart i uge 31 og har i alle 31 uger "hadet" det med at være gravid, sådan havde jeg det også med den første graviditet..
Først er der kvalme, ekstra udflåd, sure opstød, bækkenløsning og bebs leger ned mine ribben, hopper på blæren så man skal tisse hele tiden, humørsvingninger...
Ja kort sagt så er jeg en af dem som ikke syntes det er fedt/sjovt at være gravid og glæder mig til at det er overstået...
Misforstå mig nu ikke, for glæder mig til at sønnik kommer til...

Er jeg den eneste som har det sådan?? For hører ikke andre sige at de har det som mig... smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det mig???
  • #1   28. maj 2012 OGSÅ MIG!!
    Hold så op hvor ville jeg gerne være indehaver af en tidsmaskine!! så man bare kunne skrue tiden frem til terminsdatoen ! ..


  • #2   28. maj 2012 Ja den tidsmaskine ville være dejlig..
    Selve fødslen gør mig ikke noget... Det gør jeg gerne, men gider bare ikke graviditeten


  • #4   28. maj 2012 Jeg eeelsker at være gravid smiley Tror jeg kommer til at savne det meget når jeg har født, så her er det helt omvendt smiley
    Jeg har så også haft en ren drømme graviditet, uden nogen kvaler overhovedet, det har jo også en del at sige smiley


  • #5   28. maj 2012 har det præcis på samme måde:

    kvalme
    opkast 15-20 gange dagligt fra uge 6 og frem
    dehydrering
    let bækkenløsning
    behandlinger med akupunktur 2 gange om ugen
    ekstra lægebesøg, jordmor og scanninger
    foranliggende moderkage
    lavt imunforsvar så alt bider sig fast i noget der føles som 100 år
    blødninger hele tiden og så igen
    lavt blodtryk
    for højt blodtryk
    humørsvingninger i stor stil
    søvnløshed
    plukveer
    tidligt forkortet livmoderhals
    og nogle flere gener ved graviditeterne

    har fået 2 børn nu, og jeg HADER at være gravid, hvilket nok også er det der får mig til at sige jeg ikke vil have flere nu, lysten til flere er der, men ikke lysten og modet til endnu en graviditet...

    jeg har heller intet imod fødslen, det er barnemad i forhold til de 9 mdr inden, og kun noget jeg har glædet mig til...

    så nej du er ikke alene om at synes det er hårdt at være gravid, en af mine store irritationer ved det, var bare at man jo ikke som sådan kunne se på mig at der var en masse gener, så der var en del der mente jeg bare var pylret, og skulle tage mig sammen, en del kiggede lidt skævt til mig hvis de så mig i byen mens jeg var sygemeldt osv osv, det kunne pisse mig af og gør det stadig, for de skulle skulle selv prøve at leve i en krop i 9 mdr som opførte sig åndsvagt, med konstante smerter, bekymringer og stress grundet de mange bekymringer og undersøgelser.

    nu er jeg heldigvis på den anden side ;o)


  • #7   28. maj 2012 jeg glædede mig også enormt meget begge gange, men det var rigtigt hårdt alligevel, helt sikkert det hele værd, men meget meget hårdt

  • #8   28. maj 2012 Altså jeg har bestemt heller ikke haft en nem graviditet, faktisk har jeg haft alle de ting som du beskriver og er i uge 34+ nu og har gået til akupunktur 2 gange om ugen siden uge 22 pga slem bækkenløsning. Frem til uge 17 brækkede jeg mig konstant og nu har jeg så meget vand i kroppen at jeg ligner en spærreballon!!

    Men jeg elsker stadig at være gravid og mærke min baby i maven hver dag, også selvom han mishandler mig indefra smiley


  • #11   28. maj 2012 Jeg elskede min graviditet og jeg GLÆDEr mig så meget til jeg skal prøve det igen

  • #12   28. maj 2012 Jeg elskede det og alt hvad der førte med af småting man måtte lide med smiley Jeg huskede på hver gang jeg lå og brækkede mig at jeg var gravid og ventede 2 små prinsesser... Hvergang jeg ikk kunne røre mig pga smerter fra BL - Huskede jeg på at jeg var gravid igen og igen og igen..

    de sidste par uger inden tøserne kom til verden havde jeg så ondt at jeg bare ville have dem ud - men mest fordi jeg ville se dem og holde dem - ( pga sorg ville jeg bare have dem ud og vide de var oki ) Men jeg tænkte nej de skal blive derinde så de har det godt når de kommer til verden..

    Jeg huskede mig selv på hver gang jeg fik det dårligt at jeg var gravid og så gik alt bare meget nemmere...

    Det er hårdt at være gravid især med tvillinger men nogle gange er alt nemmere hvis man kan se lidt positivt på tingene smiley


  • #13   28. maj 2012 Jeg synes der er ting der gør det hyggeligt, så absolut! Men der er dælme også mange negative ting jeg gerne ville springe let og elefant hen over

  • #14   28. maj 2012 Jeg hadede det helt vildt til tider, -nu savner jeg det!! smiley

  • #15   29. maj 2012 Jeg har stort set ingen gener - kun halsbrand hver aften og en iskiasnerve, der driller indimellem, men det er ik slemt overhovedet. Her er det nemt at være gravid indtil videre smiley

    Det værste jeg oplever er de psykiske forandringer. Mine hormoner kører godt nok rundt i kroppen for tiden. Heldigvis bliver jeg ikke gal og uretfærdig og lader det gå ud over kæresten - jeg bliver "bare" ekstremt ked af det indimellem. Det er vildt frustrerende, og med en depression i bagagen gør det mig ikke just mindre bange for tilbagefald! På det punkt ville jeg meget, meget gerne springe graviditeten over smiley


  • #16   29. maj 2012 Jeg elsker det heller ikke min første graviditet var mega slem havde alle problemer denne er gået både nemt og også lidt hurtigere men elsker det stadig ikke gider ikke gå og ikke kunne det jeg gerne vil glæder mig såå meget til at kunne ride igen men brokker mig ikke da jeg er super glad for jeg kun har lidt væske denne gang og en mindre bækkenløsning men det eneste jeg savner når jeg ikke re gravid mere er den stramme mave hi hi bag efter er det bare bølger den første tid træls men alligevel skønt at kunne se sine tæt

  • #17   29. maj 2012 Jeg ELSKEDE at være gravid......pånær de nætter hvor jeg vågnede og var "lam" i benene... smiley

    på trods af........
    - MEGA meget vand
    - en slut vægt på 110 kg
    - bækken - hofter - ryg ....SMERTER
    - fuldtidssygemelding fra uge 24
    - MEGA mave
    - spark på organer og deslige
    - halsbrand/kvalme
    - TRÆTHED
    - utilpashed/svimmelhed

    ...og jeg glæder mig til at jeg en gang skal være gravid igen..... men lige nu NYDER jeg mine trolde.....


  • #18   29. maj 2012 Enig med "mor til de skønneste...." : positivitet hjælper!

  • #19   29. maj 2012 ....knaldende hovedpine....


  • #20   29. maj 2012 Selvom det kan være svært af og til......


    Men du glæder dig jo til at få ham i dine arme - så nyd tanken om det... smiley

    Held og lykke med det hele...


  • #21   29. maj 2012 "2 prinser...": det synes nu lidt det har...... Man kan nogen gange være slem til at hoppe på "øv hvor er det hårdt vognen" (se sort på det hele)..... Kan jeg da også, når tingene blir træls...... Men så skal man prøve at holde sig op på det positive man har eller har i vente

  • #22   29. maj 2012 Men det er jo også helt naturligt at nogle kvinde bare ikke bryder sig særligt om det at være gravid...

  • #23   29. maj 2012 Jeg HADEDE at være gravid!

    Jeg ville gerne være mor til et helt fodboldhold, men jeg vil max. være gravid tre gange. jeg synes det er så hårdt både fysisk og psykisk!

    Jeg holdt fanen højt de første 41 uger, men det gjorde så skideondt, man er hjælpeløs, kan ingenting, alt er forfærdeligt og man ligner lort.

    nej, jeg ser intet fedt i at være gravid. Det eneste fede er afslutningen!


  • #24   29. maj 2012 Jeg elsker også at være gravid og det på trods af halsbrand, ondt a H til og træthed smiley

    Jeg er så ked af at det er sidste gang jeg skal opleve det her, så jeg nyder det virkelig smiley Jeg skal aldrig prøve at mærke de første spark igen, det har jeg svært ved at forholde mig til, så derfor prøver jeg på ikke at være for utålmodig med at bebs skal komme til verden smiley


  • #25   29. maj 2012 jeg tror også det kommer meget an på hvem man er, det handler selvfølgeligt meget om at være positiv, det er jeg helt enig i, men selv hvis man prøver at være positiv, prøver at få hverdagen til at fungere, så kan det for nogen af os bare være rigtigt rigtigt hårdt og belastende...

    der er også gode ting:

    jeg elskede når de tumlede rundt
    man kan se de vokser
    scanninger hvor man ser den lille bebs
    og at man kan komme ud og få lysten til baby ting styret ;O)

    der er helt sikkert mange positive ting, og selvfølgeligt bliver ulemperne totalt overskygget når først baby er ankommet, men tiden dertil kan stadig være hård uanset hvor positiv man er osv osv..

    men der er bare også mange som må give afkald på mange ting når de bliver gravide, og det er ikke alle der kan affinde sig med det..

    jeg var sur på mig selv fordi jeg ikke kunne passe mit arbejde, jeg var sur fordi jeg i første graviditet ikke kunne passe min hest som jeg ville, jeg kunne ikke passe vores bolig og have ordentligt, jeg synes bare jeg skulle lave alt om begge gange pga alle generne, og det er ikke rart når man som jeg er en person der har det bedst med at tingene er som det plejer at være, og ikke bryder sig synderligt meget om omvæltninger..


  • #26   29. maj 2012 Ditte: sandt .... smiley

Kommentér på:
Er det mig???

Annonce