{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.367 visninger | Oprettet:

Endnu en sag om slugt batteri.... {{forumTopicSubject}}


Så imorges på TV2, altså det der god morgen danmark, at der sad et forældrepar og skulle fortælle deres sag.
De var ude for præcis det samme, som Jimmi og Maria var ude for med lille Christian, i september og moderen til den bette dreng der legede rundt på hende camilla valsø, studieværten, fortalte at havde hun IKKE haft 2 store og meget insisterende politifolk stående i baggrunden som forlangte han blev røngtenfotograferet den bette mand af deres, ja så havde de stået i samme situation som Jimmi og Maria står i nu.

Hun følte nemlig at hun IKKE blev taget seriøst nok af personalet og lægerne...

Det er HELT og ALDELES uaccetabelt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Endnu en sag om slugt batteri....
  • #1   16. jun 2009 Godmorgen danmark bliver jo genudsendt her fra kvart over 9 og så til kl 11.... så du kan sagtens nå det..


  • #2   16. jun 2009 Ja, det er simpelthen fuldstændig uacceptabelt.. Det ét sk*de røngten så kan de se det... Forstår nogengange ikke hvad lægerne får løn får!

  • #3   16. jun 2009 Helt enig *venter en pige* ....
    Jeg må da nok erkende at næste gang jeg selv skal kontakte vagtlægen vil det være med bævrende hjerte det er helt sikkert...


  • #4   16. jun 2009 Kezzie :
    Meget... rigtig meget...



  • #5   16. jun 2009 det her minder mig om min egen læge som ikk undersøger min søn ordentligt, men kom så til en anden læge igår da min egen har ferie men hovsa han har astmatisk bronkitis oven i forkølelsen, heldigvis blev det opdaget inden det blev eb slem grad.

  • #6   16. jun 2009 Mor til malthe :
    Aiiij noget svineri.. godt du kom til en anden læge og det blev opdaget...


  • #7   16. jun 2009 øv det nået jeg ikke og se..

  • #8   16. jun 2009 Jeg kan godt give ret i at det sker alt for ofte, at de læger ikke tager deres patienter seriøse. Men prøve og tænk på, hvor mange der ringer ind til en vagtlæge, konstant- tit, fejler folk ikke noget. Grunden til at de ikke kaster alle folk i røngten, er pga. alt det med at der ska spares over alt, så de blir nød til og priotere. I nogle tilfæld laver de fejl. desværre.

    Men ingen er fejl fri, og jeg vil vove og påstå at der er ingen af jer der kan sige jer fri for at i har lavet en fejl el. flere fejl på jeres arbejdspladser.

    Det er frygtligt, det der er sket med den lille dreng, og frygtligt for familien.

    Men syntes desværre at samfundet direkte "Lyncher" lægerne når de laver en fejl.
    Som om de ikke har det dårligt nok i forvejen, det er jo dem der ska leve med at de tog en forkert beslutning- der ente med og koste liv.

    Hvor bliver deres klap på skulderne af, når de redder liv?

    Jeg mistede selv en far pga. en læge fejl, men kunne aldrig drømme om og bearbejde lægen for det, han har jo ikk gjort det for og slå min far ihjel.
    Der er en meningen med alting, selv om det er svært og se det, når det gælder børn og gode mennesker.

    Hvis i vil gør en forskel, hvorfor bliver i ikke selv læger?
    Jeg vil i hvert fald være tryg ved og sende mit barn hen til jer, da jeg går ud fra med jeres udtaleser at nogle af jer ikk kunne lave sådan en fejl.

    sorry, det blev så langt.



  • #9   16. jun 2009 Marco Malick`s mor.. G
    er helt enig med det du skriver..


  • #10   16. jun 2009 Malick's mor :
    Hehe.. mig blive læge ?? det har jeg sgu ikk hjernen til.. er ikk lige den skarpeste kniv i skuffen.. gg..

    Det er rigtigt nok det du skriver ingen tvivl der, men når det så er sagt så er denne sag med lille Christian en som kunne have været undgået hvis Jimmi og Maria var blevet taget seriøse og blevet lyttet til.

    Jeg har også selv prøvet og ringe til lægevagten med mine tårer rendende ned af mine kinder hvortil svaret har været " tag 2 panodiler og gå i seng og se tiden an til imorgen.." ja flot..


  • #11   16. jun 2009 Undskyld mig, men jeg bliver støt over at læse, hvordan nogle kan skrive hva lægerne får løn for.
    Da jeg har mange i min familie der er læger og sygplejsker, jeg syntes at de får en lav løn i forhold til deres ansvar. Og når de så laver fejl, ja- så bliver slagtet.

    Hvor mange børn, bare her inde- er ikke blevet reddet. Det er ikke alle børn, der kommer til verden uden problemer...


  • #12   16. jun 2009 Jeg kan sagtens følger dig i at nogle, læger er ikke egnet til og være læger. Har også selv prøvet og stå græendes og har fået samme besked som dig.

    Men heldigvis er der flere læger der udføre deres arbejdet ordentligt- end der er nogle, der bare sjusker i det..

    Men som du selv siger, har du ikk hovedet til og blive læge- det er fandeme heller ikke et let job:) Jeg vil sku heller ikke kunne blive det:)
    Så derfor lader jeg andre om det.



  • #13   16. jun 2009 Malick's mor :
    Nej der er nogle der ikke skal / skulle være det og det er der jo så et udemærket eksempel på det her..
    Men ja.. der er da virkelig nogle der skal have et skulderklap ingen tvivl om det.. det vil jeg da ikke benægte *SS*


  • #14   16. jun 2009 Jeg synes virkelig det er forfærdeligt at man kan blive behandlet sådan, det gælder fanme om liv og død, og kan godt være lægerne har travlt og bla bla bla, men derfor kan man sku godt tage et forældrepar seriøst der kommer og siger deres barn har slugt et batteri...
    Det bunder ikk kun i travlhed det her, det bunder osse i inkompetence og dovenhed, så sidder der sådan en fedladen læge der og siger: Eeeeej det kan ikk lade sig gøre at dit barn har slugt et batteri...
    - Og bare fordi han har en fin og fancy lang uddannelse kan man IKKE sige dem imod, fordi man ved jo intet... JO MAN GØR!!! ... Man ved når der er noget galt med ens barn hvertfald, det er helt sikkert!!!! ARGH!!!!


  • #15   16. jun 2009 Malick's mor : Du skriver du har mistet din far pga lægefejl.. Der er da kun en at bebrejde i sådan en situation.,.
    Og I den her situation med den lille dreng skal lægerne da HELT SIKKERT bebrejdes, de har jo sletter ikk taget forældrene seriøst, og tror ikk du ville tage det stille og roligt og sige: Nåårh men de gjorte det jo ikke med vilje, hvis det var DIN dreng og du stod i PRÆCIS samme situation som lille Christians forældre står i nu!! ..
    Det er lægernes fejl og de KAN gøre for det, de kunne ha lyttet til forældrene, men nej nej lægerne var jo klogere og sagde DET KAN IKKE LADE SIG GØRE HAN HAR SLUGT et batteri.. GU KAN DET SÅ, det kan selv JEG regne ud og jeg er IKKE læge...
    - Men hvis små børn ikk kan sluge sådanne små genstande hvorfor må man så ikk ha dem i nærheden af børn, hvorfor må de helt små så ikk få de små legoklodser osv?!! FORDI DE KAN SLUGE DEM!!!!!!!!!!


  • #16   16. jun 2009 Kæft hvor er det godt skrevet olivers mor...


  • #17   16. jun 2009 Tina : Tak smiley
    .. Bliver bare SÅ gal når jeg læser/hører om denne sag her, fordi jeg sætter mig altid ind i hvis det var MIT barn det var sket for!! .. - Og hvis det var mig der var blevet behandlet på den måde så jeg havde mistet et barn, og forstår ikke dem som forsvarer lægerne, fordi det er osse rigtig nok som Malick's mor siger med at alle laver fejl osv, men SÅ store fejl det er fanme ikk noget hvor man bare siger: Nårh ja hva fanden der sker!! .. Vi snakker om et BARN!! .. Et lille barn der har lidt og skreget i 14 dage!! .. Det synes jeg er helt grotesk at man bare kan tage så let på og forsvare lægerne!! ..
    Jeg synes de skulle finde deres lægebøger frem igen eller tage på nogle kurser der omhandler hvad små børn kan sluge!!


  • #18   16. jun 2009 Kezzie : NEMLIG!!
    Det er sku da ikk for sjov der står på pakker med små ting i at det skal opbevares utilgængeligt for børn, eller at børnene skal være så og så gamle for at "må" lege med det!!!
    Hvis de ikk kunne sluge eller komme galt afsted med sådanne ting ville de nok heller ikk skrive sådan en varsel på ting jo!!!!


  • #19   16. jun 2009 Hørte det godt.. det er totalt fuckt op....

  • #20   16. jun 2009 Jeg føler virkelig med de forældre, self. vil jeg være ødelagt, hvis det var mit barn. Uden tvivl, det er en hver forældres væreste marridt

    Den fejl der er blevet lavet, er en KÆMPE en der ikk må ske..
    Undskyld mig, Oliver's Moaar. Har du set at jeg har skrevet nogle steder: hva fanden der hva der sker???

    Tager ikk let på tingene, på nogen som helst på nogen måder

    Jeg snakker ikke kun om denne situation, men der sker nogle fejl, hvor de bliver Lynche..
    Vi har hver vores holdningerne til tingene (Fred vær med det), men det gør sku ikke din holdning til den rigtig..

    Så du behøver ikk og skrive med store bokstaver, kan udmærket godt læse de små. Du har ret til og udtrykke din holdning og jeg min.
    Det er et frit land vi lever i.

    Bliv da læge der er jo mangel på dem- så ville der højeste sandsyglig ikke ske sådan nogle fejl, el. politikker- og gøre en forskel.




  • #21   16. jun 2009 Marco - Når jeg skal understrege et eller andet, så skriver jeg os med store bogstaver smiley

    Ja, man har forskellige holdninger, men derfor har man altså os lov til at sætte spørgsmålstegn til andres holdninger.. det var jo et frit land ikke? ;O)


  • #22   16. jun 2009 Mlick's mor : Du får det bare til at lyde som om du ikk forstår hva det er folk er så sure over.. Og at man ikk skal "lynche" dem, selvfølgelig skal man det, kan godt være det er dem der skal leve med de tog en forkert beslutning, men kan på ingen måder ha ondt af dem og sletter ikk i denne situation med lille Christian, 8 ud af 10 dage ringer forældrene til lægen, og den nye læge der hver gang bliver talt med kan jo se i Christian journal hvad der sker.. At 11 læger så vælger ikke at prioritere sådan en lille dreng ned i røngten efter forældre har ringet SÅÅÅÅ mange gange, så ber de jo selv om at blive "lynchet" ... Jeg har osse læst mig frem til et sted der var faktisk flere sygeplejesker som mente at den lille dreng skulle i røngten, men næ nej, lægerne vidste jo bedre.. Helt ærligt, jeg har ikk ondt af dem mere så.. Både forældre, familie og sygeplejesker har sagt det til lægerne at det er det der skal til..

    Og din lille kommentar: Bliv da læge der er jo mangel på dem- så ville der højeste sandsyglig ikke ske sådan nogle fejl, el. politikker- og gøre en forskel.
    - Hva skulle det så til for?!! .. Hvis jeg ikk må skrive med store bogstaver hvorfor må du så komme med sådan en provokerende kommentar?!! ..
    - Og som du skriver at der skal spares osv, så ville jeg nok ikk du' som læge, fordi hvis der skal spares så meget at man ikk kan røntgen fotografere en lille dreng så er det ikk noget for mig, og ellers ville de lynhurtigt få underskud, fordi jeg ville sende ALLE forældre med børn til røntgen hvis de kom og sagde de havde en mistanke om at deres barn havde slugt et batteri.. Så det ville jo åbentbart være for dyrt og have mig gående..


  • #23   16. jun 2009 Der er vi jo så forskellige, Sonne- det gør jeg ikke:)
    Sonne: Tror du ska læse det igennem igen, har overhovedet ikke skrevet at folk ikk må stille spørgsmåls tegn.. Jep, er et frit land, ville jeg jo nok ikk skrive, hvis jeg mente at folk ikk må stille spørgsmål tegn.

    Olivers Moar: Har ikk sagt du ikk må skrive med store bokstaver, skrev at du behøver ikk, da jeg godt kan læse de små:)
    Det var sku ikk for og være provokerende, da jeg skrev det med og blive læge el. politikker..
    Det var for at så kan man da gøre en forskel

    Sig mig engang, er der slet ikke nogle der har læst det ordentlig igennem det jeg skrev???

    Jeg har ikke forsvaret de 11 læger der har lavet den fejl med den lille dreng.
    Har skrevet flere gange, at var en kæmpe fejl- der ikke måtte ske.
    Det jeg vil frem til, er at når lægerne laver fejl. er samfundet, tit alt for vilde til og lynche lægerne, self. ska det have konsekvenser når de fejler.
    Også kommenter jeg det med lønnen, i forhold til deres ansvar.

    Der er nogle læger der ikk sku ha været læger.. Uden tvivl.


  • #24   16. jun 2009 Marco - jeg læste bare i form af det virkede som om at man havde ret til hver sin holdning, men at man ikke måtte ydre sin mening om andres holdninger, hvis du forstår?

    Kezzie - ja, jeg har vist en lidt spøjs måde at skrive på en gang i mellem... tager tit mig selv i at skrive på en fjollet måde.. hihi...


  • #25   29. jul 2009 til Marco Malick`s mor.
    her var der jo ikke kun tale om en læge, men hele 11lægere, hvor af en af dem indlage Christian.
    hvordan kan så mange læger tage fejl, og ikke tage forældrene seriøse. det burde bare ikke ske!!


  • #26   29. jul 2009 hvis jeg havdde ringet tilvægten (hvor det bliver optaget) fortalt at min søn havde slugt et batteri, ikke var taget seriøt og gennemtjekket af 11 læger, hvad jeg sagsøgt dem.

  • #27   29. jul 2009 Karina - det er vist også det de er i gang med...

  • #28   29. jul 2009 Pt er det i patientklagenævnet og der kan vidst gå op ti 1½ år inden der er en afgørelse derfra :o((

Kommentér på:
Endnu en sag om slugt batteri....

Annonce