{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fødsel eller kejsersnit???
  • #2   2. apr 2013 Ville helt klart vælge alm. Fødsel! Både fordi vi kvinder er bygget til at kunne klare en fødsel, og det er her barnet vil ud den naturlige vej.. Jeg kan forstå kvinder der for planlagt kejsersnit hvis der er en god grund til det, f.eks en med mange rygproblemer eller lign. Men er det bare fordi man er bange for det gør ondt at føde
    Normal ville jeg helt klart være imod at få lavet kejsersnit..


  • #6   2. apr 2013 Altså jeg har født normalt begge gange, og det ville jeg klart vælge igen ! Det ville jeg også have valgt første gang hvis det var! For det første giver KS ar, og det synes jeg da helst jeg vil undvære, især når man tænker på alle de strækmærker jeg fik smiley
    Der kan også opstå komplikationer når man har født, og der er selvfølgelig svie og sådan noget.. Men a hvad jeg har hørt skulle de ting være meget værre ved KS også (:

    plus det en KÆMPE oplevelse at føde selv (synes jeg)


  • #7   2. apr 2013 Stephanie: som jeg også skriver, så synes jeg det er helt okay til dem der har en god grund, altså grunden til dit bæggen er for smalt, har jo ikke noget med at gøre at du ikke vil føde normalt, men at du ikke kan smiley

  • #10   2. apr 2013 Fuldstændig enig, Kathrine!!

  • #17   2. apr 2013 helt klart en normalt fødsel uden noget som helst

  • #21   2. apr 2013 har fået begge dele og aldrig om jeg ville vælge kejsersnit frivilligt,

  • #26   2. apr 2013 jeg fødte selv. og jeg har faktisk overhoved ikke tænkt på ks. synes det er en naturlig ting af føde selv.

  • #27   2. apr 2013 Sidst jeg var gravid, da fødte jeg på normal vis, og det synes jeg var en helt igennem fantastisk oplevelse!
    Det er uden tvivl den mest fantastiske oplevelse i hele mit liv, og den ville jeg ikke være for uden. Intet kan måle sig med den oplevelse.
    Vi er jeg gravid igen, og der er ikke det mindste tvivl om, at jeg glæder mig til jeg igen på normalvis skal føde lille bror eller søster :o)


  • #28   2. apr 2013 Så hvis alt er som det skal være, så skal jeg selvfølgelig føde normalt igen !!! :o)

  • #29   2. apr 2013 Kathrine.. Jeg tror du har ret i det fordi hun mistede blod (:
    Jeg mistede ca 600ml da jeg fødte Mila, og personalet pyldrede helt vildt om mig, jeg skulle ringe når jeg skulle på toilettet for skulle have en med osv.. og det var jo noget pjat for jeg både kunne og ville sgu selv smiley og det fandt de da også ud a smiley Men jeg var meget træt pga a blodet, så de var gode til lige at gå en tur med hende hvis jeg skulle spise og sådan.. Men de havde heller ikke særlig travlt på barselsafsnittet der lagde kun en mere end jeg (: hehe


  • #30   2. apr 2013 Maria..

    Nena er født i Holstebro, Mila i Herning.. Men jeg blev overflyttet til Holstebro barselsgang med Mila dagen efter jeg havde født smiley Og jeg ville til hver en tid vælge Holstebro smiley


  • #31   2. apr 2013 Jeg fødte normalt, men næste gang vælger jeg helt sikkert kejsersnit.. Det kan godt være at såret fra et kejsersnit gør ondt bagefter, men det gør såret fra at man er blevet klippet dælme også! Jeg synes det var forfærdeligt at føde, fra første ve og til hun var ude gik der kun 4 timer, men jeg havde slet ikke pause mellem veerne, jeg havde presseveer i to timer hvor jeg virkelig troede at jeg var ved at blive kvalt, for jeg nåede slet ikke at få vejret imellem dem, fordi de kom så tæt.. Jeg var så panisk angst, men jeg kunne ikke sige noget til jordmoderen, for når der endelig var pause mellem veerne, så havde jeg slet ikke pusten til at sige noget

  • #32   2. apr 2013 Og jeg mistede 1300-1400 ml blod fordi at livmoderen ikke ville trække sig sammen bagefter, så jeg blev kørt på operationsgangen for at få det ordnet og for at blive syet... Det tog lige knap to timer før jeg kom tilbage på opvågning, og inden jeg blev kørt væk nåede jeg kun at holde min lille pige i max 5 minutter før hun blev taget fra mig.. Så jeg så hende først rigtigt ca 3 timer efter fødslen

  • #33   2. apr 2013 Maria.. Har du så Sille til JM ?

  • #35   2. apr 2013 Jeg fik kejsersnit og det var det jeg ønskede.
    Jeg kom over på opvågning sammen med mine piger og fik lagt dem til med det samme.
    Ville klart have kejsersnit igen hvis det var det de anbefaler.


  • #37   2. apr 2013 Maria.. Nååeh nej tror også det blev lavet om midt i med Mila faktisk smiley Du må finde ud a hva team du har smiley Jeg havde øh gik de under team mandag tror jeg? Kan bare huske den ene hed Lotte det var nemlig hende jeg fødte hos smiley

  • #38   2. apr 2013 Haha tror også jeg var Team Onsdag btw smiley
    Nå men hun var super god at føde hos smiley


  • #39   2. apr 2013 Ville til hver en tid vælge det mest naturlige. At føde selv. Uden smertelindring som epidural. Det er slet ikke mig.
    Det gjorde jeg første gang, og jeg håber også at det bliver sådan næste gang. smiley
    Kejsersnit er for mig til folk der ikke KAN føde selv, ikke til folk der ikke vil. Det er simpelthen for dumt.



  • #40   2. apr 2013 Kathrine..

    I Holstebro er jordmødrene delt op i Teams så du har mødt hende du kommer til at føde hos hehe smiley


  • #41   2. apr 2013 nu har jeg kun prøvet et aks og et pks, men jeg ville til enhver tid vælge at føde selv. Føler mig så snydt for ikke at have prøvet det og især første gang, hvor jeg først så Oliver da han var 4 timer og gik glip af alt.

    Første gang var jeg igennem hele fødselsforløbet og 70 min med presseveer. Det endte op med aks og en operation på 1.5 time, hvor jeg mistede 1,5 L blod. Der var bestemt ikke nogen der pylrede om mig. Vi har efterfølgende fået at vide, at vi var meget tæt på at miste ham og vi måtte klare alt selv. Da han var knap to døgn skreg han en hel nat fordi han var sulten og min amning ikke fungerede pga jeg var så udmattet, men de var kun lige kort inde et par gange og ellers var vi overladt til os selv på trods af den omgang jeg havde været igennem og at vi kunne høre personalet grine og snakke i personale rummet hele natten..

    2 gang, hvor det var pks var vi også overladt til os selv, men der gik det hele også som det skulle..

    Når man får aks eller pks skal der være en hos dig det første døgn, da personalet normalt ikke har tid til at hjælpe med at passe baby. Selvfølgelig kan man være heldig at der ikke er ret mange fødende og man så har en masse personale til rådighed. Første gang hjælper de også lige en igennem første bleskift og bad.

    Jeg har dog begge gange været heldig og har kun taget smertestillende 2 døgn efter. Men kunne da forestille mig, at det hele ville være meget lettere, hvis ikke man havde været igennem en operation smiley


  • #44   2. apr 2013 Synes man skal føde selv hvis man kan, der er noget der hedder smertelindring hvis det bliver for meget. Jeg vil 100% selv føde igen hvis jeg engang skal have nr 3, hvis det bliver endnu en kæmpe baby, som sidst (5240g 60 cm) så vil jeg gerne overveje et ks, for hun sad fast og det var lige ved at løbe over i aks, de havde kun skønnet hende til 4300g og mente sagtens hun kunne fødes normalt, hvilket hun også kunne, men kun lige ved og næsten. Hun måtte vrides og trækkes ud, og det vil jeg ærlig talt ikke igennem igen. Gik total i panik inde i hovedet.

  • #45   2. apr 2013 Føde selv!
    Vil for alt i verden ikke sprættes op og have læger til at hive mit barn ud med mindre der ikke er nogen vej udenom smiley
    Og hvis jeg selv kunne vælge ville det være som sidst, naturligt og uden smertelindring


  • #46   2. apr 2013 Kathrine - på Herlev ved pks, der skal du op omkring 6 timer efter for at få gang i blodcirkulationen i benene for at forhindre blodpropper i benene.... Jeg lå på fælles stue, et nyt projekt de havde gang i, og hende jeg lå på stue med, trods hun havde været igennem det 2 gange før, så var hun meget længere tid om tingene end jeg, og hun havde som jeg ikke de vilde smerter... Hun var bare en af de der, "jeg har fået ks, jeg skal slappe af"....

    De er super søde oppe på barselsgangen, men mit bedste råd til dig er at vente til ca. 30 min efter du har fået dit smertestillende, så gør det ikke så ondt igen.... Mindes ikke der var spor af morfin i det smertestillende da det skal være amme venligt....
    Jeg tog hjem dagen efter lige over 12... Altså jeg fødte 10.36 da jeg var nr. 2 på listen, tirsdag D. 12.10.10, og tog hjem onsdag D. 13.10.10 lige over 12 smiley


  • #48   2. apr 2013 Vil da helst føde vaginalt (og synes også man skal hvis der ikke er en god grund til KS).. jeg skal dog selv ind til en scanning for at se hvor stor bebs er og en vurdering af bækken og skamben for at se om det er en god ide at forsøge at føde da jeg var sekunder fra AKS med min datter og hun var kun 2690 g(blev hevet ud med klip og kop).. hvis de ikke tør sige noget om risikoen så vælger jeg PKS, da jeg ikke vil risikere bebsens eller mit helbred (skadet haleben sidst)

  • #51   2. apr 2013 Kathrine - jeg synes jeg fik rigtig god vejledning til mit mandags møde:-) hvor mange er i samme dag? smiley

  • #52   2. apr 2013 Fødte begge gange naturligt og uden nogen form for smertelindring og sådan skal det efter min mening da helst gå med de børn jeg nu må få ud i fremtiden smiley

  • #53   3. apr 2013 Jeg fødte selv i vand uden smertelindring overhovedt, for 5 uger siden. Jeg er normalt en kylling hvad smerte angår, men jeg gør det gerne igen! Og det er altså tiltrods for At jeg flænsede hele min ene skamlæbe fra bund til klitoris, Og blev syet halvanden time efterfølgende! Men der blev Jeg tilgengæld godt smertedækket smiley Det var slet Ikke så slemt som jeg troede..man kommer sig så hurtigt smiley Og Det er så stor en oplevelse, som jeg ville føle mig frygtlig snydt fra hvis jeg fik ks..

  • #54   3. apr 2013 Nej slet ikke:)' fik først bedøvende creme på, som fik lov til at virke godt inden de stak med nålen for at lokal bedøve mig. Og jeg havde samtidig lattergas, så mærkede ingen smerte, kun at de "rodede" dernede. Og så følte jeg mig halvfuld, men meget afslappet pga gassen smiley og allerede en måned efter var jeg fuldstændig normal dernede, tiltrods for de mange sting i det ellers sarte område:)

  • #55   3. apr 2013 Jeg blev syet i en time og den bedøvelse virkede ikke på mig så det var langt være end at føde!

  • #56   3. apr 2013 Jeg stod som nr. 1, men endte med at blive nr. 2, så du kan sagtens risikere at komme til før en af de andre smiley

  • #57   3. apr 2013 Mine er født ved kejsersnit. Kan ik føde vaginalt. Har haft veer alle gangene og det gør naller :-\ mit sidste ks gik ik efter bogen og jeg var inde og blive åbnet igen :-\ har jo ik prøvet at føde vaginalt men fik jo en forsmag med veerne der og tænker det smertemæssigt er pest eller kolera smiley når du føder gør det av imens ved ks gør det av bagefter... sys klart man skal føde vaginalt hvis man kan. Ks er til dem der ikke kan selv eller hvis noget går galt. Man skal ihvertfald tænke sig om inden man vælger ks og sætte sig ind i de risikoer der er både for mor og for barn.

  • #59   4. apr 2013 Du får det afvide når du møder ind kl. 6 eller 7.30 om morgenen :-):-) de vælger en random rækkefølge... smiley


  • #61   4. apr 2013 jeg synes at det er dejligt man kan få en god start på den nye tilværelse. men husk at lytte til din krop smiley



  • #62   4. apr 2013 Årh det kan jeg slet ikke følge dig i Dina xD jeg troede jeg skulle dø! smiley
    Men det var også en strid kællig jeg havde og hun stak både fingre op i skeden og det forbidte hul uden at advare først. Jeg blev så forskrækket og var generelt utryg under hele det syningshalløj. Hun truede også med at tage Monique og ligge mig i fuld narkose hvisbjeg ikke bare lå stille så jeg fik tvunget lattergas masken på og det var rigtig ubehageligt.

    Selve fødslen var fantastisk og smertefri til trods for at jeg ikke var dopet med noget.


  • #63   4. apr 2013 Selve det at blive syet var ikke slemt, selv om jeg var nervøs fordi hun lod elev sy.. Men mit haleben var smadret så det gjorde meget ondt at ligge der..

  • #64   4. apr 2013 Forbudte hul og ikke forbidte. Det går vidst for stærkt på mobilen xD

  • #66   4. apr 2013 De mistænkte at min ringmuskel var sprunget og hun havde fingre alle vegne uden at advare - utrolig ubehageligt.

  • #68   4. apr 2013 Nej det var ikke rart. Skulle have sendt en klage ind. Min mor var også vildt forarget over hendes opførsel

  • #69   7. apr 2013 Jeg fødte normalt, og uden smertestillende.
    Og sådan har jeg 100% også tænkt mig at føde næste gang! smiley

    Vil til hver en tid undgå kejsersnit hvis det er muligt, det var nærmest det jeg frygtede mest, at fødslen skulle ende i kejsersnit..


Kommentér på:
fødsel eller kejsersnit???

Annonce