{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  naturlig fødsel eller kejsersnit?
  • #1   2. nov 2009 Hej!
    Jeg tror at ALLE frygter eller er nervøse for at føde naturligt!
    Jeg syntes det virker helt forkert at vælge et kejsersnit af personlige årsager! Syntes det er det mest unaturlige i verden, og jeg syntes ikke at man kan planlægge at blive gravid og være velvidende om at man VIL have et kejsersnit fordi man frygter.
    Selvfølgelig er det ikke sjovt at føde naturligt, men det er den bedste følelse man har bagefter.

    Undskyld til jer som har valgt kejsersnit fremfor naturlig fødsel uden nogen årsag udover frygt. Men jeg syntes det er ret umodent smiley

    Jeg kunne aldrig finde på det.


  • #2   2. nov 2009 ^^ Enig, synes man skal vælge en naturlig fødsel så vidt muligt .
    Det er noget af det mest naturlige og det hører med til at få en baby (;



  • #3   2. nov 2009 Jeg har fået alle mine tre børn ved naturlig fødsel. Det er selvfølgelig ikke en dans på roser, men man har den fedeste og dejligste fornæmmelse bagefter... Jeg glæder mig faktisk allerede til den sidste her om 20 ugers tid;0))

    Isaa smiley Termin 17/1-2010! .
    Jeg er jo så af samme mening som dig.. Undskyld hvis jeg støder nogle;0) Mener at har man sagt A må man osse sige B;0) Men selvfølgelig kan der ligge meget til grund for et kejsersnit.


  • #4   2. nov 2009 meget enig med de kommentar...

    og pænt skrevet i forehold til hvordan jeg ville have fomuleret mig. - for der ville mit syns punkt have kommet hårtdt og brutalt ;O)


  • #5   2. nov 2009 Jeg ville ALDRIG vælge et kejsersnit, jeg har fået lavet pk da lægerne NÆGTEDE at lade mig føde normalt. Jeg er så ked af at have fået kejsersnit, for det første havde jeg en rigtig dårlig oplevelse med lægerne, og for det andet så har jeg altid sagt at jeg hellere ville føde i marken end få lavet kejsersnit.

    Jeg mærker meget til mit ar på maven, og min datter er lige fyldt 3 mdr. Jeg kan mærke hvis jeg har gået for meget eller løftet for tungt, så er det som om mit ar gør ondt på en underlig måde.

    Mit råd er at du skal tage en naturlig fødsel, hvis det er muligt. Kejsersnittet tror jeg du kommer til at fortryde, medmindre du altid har ønsket at få foretaget et kejsersnit.


  • #7   2. nov 2009 jeg er selv total skræmt over bare at føde da det er en smerte jeg ikke har prøvet før.. selvom jeg kun skal gå rundt med frygten om fødslen og smerten i 2 mdr mere så gør det mig bange.. men jeg er fast besluttet på at føde på den naturlige måde smiley

  • #8   2. nov 2009 jeg var slet ikke i tvivl, min mor har fået 2 kejsersnit og haft mange grimme genr ved det, både lige efter og flere år senere, i sidste ende endte det med at der var så meget arvæv i hendes mave at hun blev nødt til at få fjernet livmoren da det var "groet" ind i den...

    så jeg var ikke i tvivl om at jeg ville føde normalt såfremt det var muligt... og jeg var faktisk ikke nervøs, tro det eller lad være men havde slet ingen nervøsitet, kun spændt på at se den lille bebs..


  • #9   2. nov 2009 Jeg skulle have et kejsersnit pga at jeg blev opereret tidligere i min graviditet og det er jeg da glad for, men ville da gerne have prøvet at føde selv.. Men alt i alt kan jeg slet ikke klage over oplevelsen :0)

  • #10   2. nov 2009 Du vil ikke få kejsersnit medmindre der er noget galt, eller du har fået kejsersnit før

  • #11   2. nov 2009 jeg fik akut kejsersnit

  • #12   2. nov 2009 Altså der findes gode grunde til kejsersnit ( baby kan jo ligge forkert osv. )
    Det jeg mener at folk der bare ikke vil føde fordi det gør ondt.
    Men det sådan set ikke et valg man får nej, får man for kun kejsersnit hvis lægerne finder god grund til det .


  • #13   2. nov 2009 Jeg kunne ikke vende mig i sengen i 6 uger efter mit kejsersnit, og ja det var smertefuldt, og det var ikke bae "nu har vi smerte mens vi føder" næ næ, det var smerte stortset 24/7 de første 3 uger, og derefter når jeg kom til at lave vrid med hoften (fx når man vender sig i en seng)

    Jeg ville langt hellere ha født normalt og så droppe alt det smerte, men Katja kunne ikke komme forbi bækkenet..


  • #15   2. nov 2009 Hmm ja min mening holder jeg lidt igen på for der er mange grimme ord som bl.a omfatter umodenhed, ansvar og mere smiley

    Jeg ville have ks inden jeg blev gravid men da jeg blev gravid forsvandt den tanke tænk sig at vælge at sætte sig selv højere end baby og dermed udsætte baby for stor fare. Du og baby risikere begge ALT for meget grimt ved det.

    Efter vellykket ks vil du være en "dårligere" mor i og med at du ikke kan gøre de samme ting for baby som hvis du føder normalt.

    Men klart hvis det er nødvendigt er det nødvendigt smiley Men yderst ubehageligt og smertefuldt. Selv 9 mdr efter har jeg ofte smerter i min mave og bliver tjekket på gyn. amb.

    Men vælg dit ks og nyd det smiley


  • #16   2. nov 2009 Sigrids mor - den vil jeg gerne have uddybet.. Jeg kunne da gøre de samme ting som hende jeg lå på fødestue med som havde født normalt.. Det gik en hel del langsommer, men det blev da gjort, så "dårligere" mor bliver man altså ikke.. Langsommere måske, men ikke dårligere.

  • #17   2. nov 2009 Øhh... Tanja.. 6 uger efter kunne du ikke vende dig i sengen ???
    Det lyder godt nok vildt..

    Jeg har fået kejsersnit 4 gange (1 gang AKS og de andre planlagte) og med Nadja som er fra 10 november sidste år, ja der lå jeg og sov på siden sammen med hende tirsdag aften og torsdag kom vi hjem.

    Det er sådan i dagens danmark at har du fået kejsernsnit så er det ud af sengen 3 timer efter.. dels for at forhindre blodpropdannelser og mere for at holde gang i dit eget system.

    Ved også at dem der ønsker kejsersnit ikke bare får det.. der skal vitterlig være en god grund + man bliver kaldt til en samtale hvor man snakker hele forløbet igennem...


  • #18   2. nov 2009 Tina elsker dig lille Nadja smiley <3 < - jeg var skam også ude af sengen, og tog hjem 4 dage efter, kom igen dagen efter, måtte overnatte igen før jeg kunne tage hjem pga såret..

    jeg kunne godt vende mig, men ikke uden kraftige smerter, så det gik meeeeget langsomt


  • #19   2. nov 2009 Jeg synes man har meget meget ondt og jeg ville ikke kunne klare at komme op og skifte prinsessen før efter 2-3 dage så godt hun har en far, jeg var meget træt og skidt pga smerter så havde ikke vildt overskud til en masse, jeg kunne kun have min datter hos mig hvis hun blev båret over til mig, jeg var langsommere til at få mælken igang fordi hun ikke blev lagt til med det samme osv kan blive ved men måske bare mig der var uheldig

    Rent psykisk følte jeg også jeg var en dårlig mor fordi jeg ikke kunne føde normalt og fordi det var et nederlag


  • #20   2. nov 2009 Sigrids mor - Ihh takk... Nu er jeg simpelthen også en "dårligere" mor, pga det.

  • #21   2. nov 2009 Har du et problem Mia?

  • #22   2. nov 2009 Nææ, men havde bestemt ikke forventet at skulle høre man er en dårligere mor pga kejsersnit.

  • #23   2. nov 2009 Læs hvad jeg har skrevet istedet for at føle dig truffet over jeg mener som jeg gør og at jeg havde det som jeg havde det.

  • #24   2. nov 2009 Mia F
    Nu skriver Sigrids mor elsker sin blomst ikke ligefrem at alle er dårligere mødre pga kejsersnit, hun skriver at HUN følte sig som en dårligere mor;0)


  • #25   2. nov 2009 Sigrid - jeg havde også de smerter, men føler ikke jeg var dårliger e pga det, min datter blev først lagt til efter en times tid (hvis ikke 2) og der flød mælken med det samme, ingen problemer der

  • #26   2. nov 2009 Tanja du er heldig smiley Har talt med et par andre der har været gennem ks og de har det på samme måde men dejligt det er forskelligt smiley

  • #27   2. nov 2009 Mange tak for jeres svar smiley Rart at hører nogle meninger:)

  • #28   2. nov 2009 Linda - Nu citerer jeg hvad sigrids mor skrev.

    "Efter vellykket ks vil du være en "dårligere" mor i og med at du ikke kan gøre de samme ting for baby som hvis du føder normalt. "

    -Det jeg svarede på. Så jo, det blev skrevet. Og ja, der blev svaret igen, at hun følte sig som en dårligere mor, inden jeg nåede at sende mit svar, men, men var lige lidt langsom.


  • #29   2. nov 2009 Mia omformulerede nemlig i andet indlæg for skrev som jeg havde det smiley

  • #31   2. nov 2009 jo det gør da ondt at føde, men tror du får flere smerter af et kejsersnit da du jo har et sår på maven og den bruger man jo stort set konstant.

    jeg tror hvis jeg får at vide at jeg skal have kejsersnit denne gang så begynder jeg nok at græde fordi jeg vil sindsygt gerne opleve verdens bedste følelse igen, for der er virkeligt intet der slår at føde sin lille baby og få den op på maven for første gang.
    det gør du jo ikke med kejsersnit.


  • #32   2. nov 2009 Jeg havde denne snak med 2 som bestemt begge ville have pks når de engang skulle have børn pga de var bange for smerterne.

    Jeg fik selv aks efter en meget lang og hård fødsel og skal have pks hvis jeg skal have flere børn, da jeg ikke selv kan. Jeg prøvede at forklare fordele ved at føde selv og ulemper ved ks, men de ville ikke rigtig høre.

    Den ene af dem fortalte faktisk, at man kan få pks på Kolding sygehus, hvis man selv betaler for det.


  • #34   2. nov 2009 Jeg fik akut kejsersnit, og havde regnet med at føde selv, men kort inden jeg skulle føde sendte de mig til akut kejsersnit fordi hjertelyden flimrede og dalede når jeg fik en ve, og nogen gange var der huller hvor de slet ikke kunne måle hjertelyden.

    Jeg så først min datter 3 timer efter hun var kommet ud. Du skal ligge på opvågning i nogle timer og til observation.

    Du skal tænke på ved kejsersnit, at det ikke kun er din hud de skærer over og syer sammen igen. Det er huden, mavemusklerne, og så din livmoder.
    Jeg havde så ondt bagefter at hvis jeg lå lidt dumt, kunne jeg ikke rykke mig eller lave et lille hump, uden så store smerter at jeg hellere lod være. Så hellere have ondt diverse steder for det var en stor smerte der buldrede gennem en.
    mens de andre der havde født normalt trissede rundt og skiftede deres børn, var jeg nødt til at få faderen til at skifte hende og ringe efter en sygeplejerske hver gang hun græd og skulle over til mig.
    3 gange om dagen får du et lille glas fyldt med piller. En masse smertestillende og så piller så du kan komme af med afføring. jeg kunne først tisse selv 1½ dag senere og måtte i den tid tømmes med kateter. maven går ret meget i stå og du SKAL op men gud hvor tager det lang tid for det er så smertefuldt at vænne sig at du nærmest tænker at det aldrig vil ske og du har fået lagt dig om i en stilling hvor du hverken kan komme frem eller tilbage.

    Når du har sat dig i en stol tager det lang tid at komme op af den fordi det gør så ondt. Og det gør ondt at løfte benene så de bliver halvvejs slæbt.

    Det er smertefuldt og jeg vil føde selv næste gang og få smerten overstået!
    Selv efter du er kommet hjem og den lille vågner og græder tager det tid og gør rigtig ondt at komme ud af sengen


  • #35   2. nov 2009 Desuden føler jeg et tomrum her efter kejsersnittet. jeg føler at jeg er blevet snydt for noget.

    Jeg har ikke set hende komme ud, blive vasket og vejet og har ikke hørt hendes første skrig. De første 3 timer var uden hende så jeg fik ikke en "ny" baby op på mig.

    jeg vidste da godt at hun ikke var forbyttet men alligevel var der et instinkt i mig der ikke havde oplevet hende komme ud, Min hjerne havde ikke helt forstået det så der gik et stykke tid før min krop rigtig accepterede det. Jeg havde ikke set at det VAR mit barn der kom ud så min hjerne forstod ikke helt at jeg var gravid og det næste der skete var at jeg blev kørt et andet sted hen hvor Morten stod med en baby. Det var meget underligt.

    Jeg glæder mig til næste gang så jeg kan prøve en fødsel jeg føler at jeg mangler. Jeg har haft tudetur pga. af det, så det er også psykiske gener bagefter ved det. Det er meget normalt


  • #36   3. nov 2009 Jeg vil lige sige at jeg hurtigt var oppe og "frisk" efter ks. Jeg vågnede(fuld narkose) inden jeg kørte ud af operations rummet, var ude af sengen ca.1 time efter, og gik fint rundt.

    Jeg føler ikke jeg er blevet meget hæmmet pga ks, men ville ALDRIG vælge det selv. Syntes det er unaturligt og forkert, og det føler jeg stadig det er, jeg har accpeteret at det blev sådan. Men er bestemt ikke stolt over det.

    Jeg fik min datter op til mig, allerede da jeg kom ned på opvågningen, for der var jeg helt klar i hovedet. Stadig lidt dopet i kroppen pga narkosen, men helt klar, men kunne da godt havde tænkt mig at havde fået "klasket" den nyfødte baby op på brystet.


  • #37   3. nov 2009 jeg fik akut kejsersnit her 2 gang, første gang var der også lidt problemer men det gik med lidt hjælp fra en sugkop. selvom det havde gjort en del ondt første gang,
    var jeg klar til at føde normalt 2 gange igen og helst helt selv. Men sådan blev desærre ikke.

    Jeg mener at kvindens krop er bygget til at føde så for mig er det det mest naturlig. Jeg vil ikke anbefalde kejsersnit, det er en større oplevelse at føde selv. Jeg så ham lige et meget kort øjeblik da han ikke kunne trække vejret helt selv så han kom op på børneafdeling og jeg på opvågning. jeg fik ham først i armene ca. 6 timer efter det var langt tid synes jeg.
    Den første gang jeg skulle op og ud og tisse gjorder det meget ondt og jeg tænkt at jeg aldrig kom til at gå ordentligt, men for hver gang blev det bedre det gik hurtigt synes jeg. men fik da også smerte stillende. ammningen gik fint selvom han ikke var kommet til med det samme.

    Selvom du har ondt efter en alm fødsel er det ikke på samme måde. hvis vi skal have flere børn håber jeg at jeg kan føde normal næste gang.


  • #39   3. nov 2009 Jeg blev nød til at få kejsersnit, men jeg synes kun det har været en god oplevelse, jeg kunne også alting selv, selvfølgelig gør det ondt, men det gør alting.. Men ja hver sin mening og hver sin grund til at få et kejsersnit, jeg ville bestemt ikke have valgt kejsersnit hvis jeg kunne have været fri, men når det nu var sådan, så var det nu en god oplevelse.

  • #43   3. nov 2009 Sigrids mor elsker sin blomst .
    jeg synes ikke du er mærkelig fordi du følte dig som en "dårlig" mor.
    det jo sådan du har det. Jeg ville nok have det på samme måde..
    Jeg vil også gerne føde "naturligt" da andre i min familie også har født på den måde. Jeg ville føle mig underlig og føle det (som du siger) som et nederlag.

    og nej det skal ikke forstås som at andre mødre som får et ks er dårlige mødre.


  • #44   3. nov 2009 Siger heller ikke at det er uden smerter, men eftersom at det var sådan det endte ved mig, synes jeg det er en god oplevelse og ja der er smerter, men der er også forskel på hvordan man har smerter osv :0)
    Intet ondt ment i det jeg skrev smiley


  • #46   3. nov 2009 tania - altid rart man ikke er den eneste der føler sådan smiley

  • #48   3. nov 2009 Jeg kan sagtens følge det Sigrids mor siger.. for sådan følte jeg mig efter at min første fødsel endte i at AKS efter 33 timer..


Kommentér på:
naturlig fødsel eller kejsersnit?

Annonce