{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.866 visninger | Oprettet:

Er det mig der er forkert på den?? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Min mand og jeg har været sammen i 7 år, gift i de 3 år. Vi fik vores første barn sammen i sep. 2009, og uheldigvis blev jeg gravid igen så vi venter en lille ny til dec 2010.
Vi snakkede meget frem og tilbage om en abort, men manden min ville ikke. Jeg selv har ikke følt mig glad for denne graviditet, måske det hænger sammen med hvordan det går herhjemme i vores forhold.

Manden min har siden juni været uden arbejde, men være aktiv i sin søgen efter nyt er han næppe. Så han er pt kontanthjælpsmodtager. Jeg selv blev gravid med vores datter inden jeg nåede at blive udlært sidst i jan. '09. Men jeg kunne ikke blive da krisen kradsede godt indenfor mit fag. Og finde noget når man er gravid er ikke det nemmeste. Så jeg har gået hjemme på dagpenge siden jan. '09 og frem til starten af min barsel, da den endte nu her står jeg stadig uden job så er atter på dagpenge. Så vores økonomi er rimelig presset i forvejen og få brød til dagen og vejen er presset meget ud. Jeg er den der sørger for vi får betalt vores regninger, men manden min hjælper ikke til her.

Han pt ynder at køre atv hver lørdag på en privat grund sammen med sin bror og andre. I hverdagene vil han hellere ned på et værksted her i nærheden og lave på sin atv, eller gå til hånde. Så det hænder han tjener lidt penge hjem til, meeeen det er mere sjældent i forhold til hvad tid han bruger dernede. Tid som han nok burde bruge på at søge efter job. Vi skændes stort set hverdag. For når man nævner han burde søge efter job, får man at vide gør det selv. Jeg passer vores datter hver weekend, det er mig der sørger for det praktiske med hende. Jeg har ikke været ude for mig selv og hygget, kun manden min. Han vil da gerne passe hende, men så vil han også tage hende med ned på atv-banen, og dette huer mig ikke, for hvis nu noget gik galt. Plus hun er så gammel, så sidde stille i 3-4 timer afhængig af hvor længe, vil hun sikkert heller ikke synes er morsomt. Her får jeg at vide at det er mig der er gal på den.

Jeg har prøvet med hjælp fra min sundhedsplejerske at få snakket om vores problemer men ej heller hjælper dette. Jeg har prøvet at være eftergivende, men jeg fik ikke noget omvendt herhjemme. Eks. til min datters 1 års fødselsdagsfest, hvor vi vælger at slå min 30 års fødselsdag sammen med, da vi ikke har råd til 2 fester med 1 mdr mellemrum, vil han gerne ud at køre. Jeg siger ja med en betingelse han skal være hjemme kl 12, men han dukker først op kl 13 og giver de andre der var med skylden. Ingen undskyldning får man ej heller. Inden festen skulle han hjælpe til hjemme, men nej heller ingen hjælp.
Jeg har efterfølgende prøvet at snakke med ham om det, og synes ikke man kan stole på ham, når man laver en aftale, hans ord så lad være med at lave aftaler med mig. Hvor jeg svarer retur, jamen jeg kan nægte dig at køre istedet, hvortil han svarer så kan vi ligeså godt ende her, altså skilsmisse.

Jeg har længe villet have ham til at vokse med opgaven som far og blive det mere voksen, han selv bliver 36 år til dec. Men jeg føler han kun vil som han selv vil og ikke være sit ansvar værdigt. Altså leve som ungkarlelivets glæder uden at tænke på man har været med til at lave et ansvar snart 2.

Skal jeg vælge at gå den tunge gang eller skal jeg prøve endnu engang at forsøge at redde vores ægteskab??

Jeg føler bare jeg render panden mod en mur hele tiden.

Hans kommentar er jeg bestemmer over ham og han ikke må det ene eller andet.

Please hjælp, for kan ikke klare det mere psykisk.

Hilsen den ulykkelige


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det mig der er forkert på den??
  • #2   13. sep 2010 Jeg synes du skal prøve at redde det, især nu i skal ha nr 2..


  • #3   13. sep 2010 Mira

    Også selvom man skal finde sig i ordene skære kælling, sæk og alverdens skælsord, fordi det ikke huer manden man siger, jeg gerne vil have hjælp, da man går hjemme og er syg samtigdig man passer sin syge datter..... Men han vil hellere ned på værkstedet fra tidlig morgen til sen aften, her snakker vi fra kl 8 til 18/20 stykker om aftenen. hvor han imens synes man skal støvsuge, rydde op, vaske tøj og mest af alt lave mad til når han kommer hjem.....

    Jeg føler mig allerede som alenemor til Ida.... For hans hjælp får man ikke medmindre man ligefrem beder ham pænt om det......
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Jeg elsker min mand og vil gerne have det til at lykkedes, men jeg kan ligeså godt tale med en dør om mine problemer med vores forhold, for tale med ham hjælper ikke......

    Men nu tænker jeg på det barn der er på vej, hvordan vil det ikke gå, nu når man ikke føler en glæde ved sin graviditet, men mere ser det som en hemsko....


  • #4   13. sep 2010 det er svært at udtale sig om, men hvis ikke han ynder at give det af sig selv til familien, synes jeg at han uansvarlig. Jeg ville ikke leve sådant. Dog har man altid flere konflikter når man har børn, pga. manglende overskud. Hvis han vil tage den lille, så lad ham gøre som han vil.. det gør du vel også når du har hende. Hvis det bliver for kedeligt for hende, finder de nok på noget andet smiley vi skal også give de kære mænd lov til at gøre tingene på deres måde. Mht. at han kommer for sent.. tror ikke han gør det med vilje, slet ikke.. men han har nu nok gjort det mange gange inden i fik børn, hvor du ikke blev sur... så måske det er derfor han stadig gør det.. så grunden til konflikten er dit manglende overskud, som han må hjælpe op, da han også har et ansvar.. ih altså, mht. job, så giver jeg dig ret.. jeg ville ikke lade ham lave hobby, når han har en familie han skal forsørge.. når man er gravid kan man ikke gøre så meget i arbejde. jeg fik salim i dec. venter en pige til januar.. jeg tager kun halv barsel, næste gang.. hvor min mand tager resten.. og han vil uden tvivl slet ikke gøre det på samme måde som jeg... men er sikker på at han gør det godt.. og det han ikke kan kordinere, lærer han jo hen ad vejen smiley

  • #5   13. sep 2010 vil os sige at du skal prøve og redde det men kan godt se det er svært..
    det med tiden, hvis min kæreste ikke kommer til tiden og jeg intet har hørt fra ham flenjer jeg! Det er noget som jeg ikke kan tolorere.

    Synes i skal sætte jer ned en aften hvor i får jeres barn passet og får snakket om det, og snakket om hvordan man kan gøre tingene anderledes, så begge parter er tilfredse smiley


  • #6   13. sep 2010 jeg havde sagt enten letter du røven eller også flytter du ! mere simple kan det ikk siges....

    sidder selv i lidt samme sitiuation herhjemme. dog med nogle andre ting indblandet også.... hvor jeg gav ham et ultimatum og han valgte at få det problem løst der udløste ultimatumet. ( har ikk lyst til at fortælle herinde hva problemet drejer sig om, da det er personligt og jeg ikk synes det vedkommer andre end os selv smiley )

    vi skænktes (staves?) også hver dag og var ved at være godt træt af det. så en aften hvor han virkelig havde trådt i spinaten gav jeg ham ultimatumen og sagde at når jeg og den lille var på ferie skulle han ordne det og når jeg kom tilbage skulle der være styr på det. dette var om fredagen og om mandagen ringede han til mig og sagde at nu var der kommet gang i det.

    det eneste han så mangler nu er at tage tingene af sig selv herhjemme, både med hensyn til det huslige og vores datter. ligesom dig venter jeg nr. 2 og ved at jeg kommer til at stå med det hele, men det skal jeg havde rettet op inden den lille ny kommer til marts næste. er nødt til at være optimist og tro på at det nok skal lykkes at rette op på det inden, ellers vil det aldrig lykkes.

    jeg har tænkt mig at lave nogle lister over de huslige ting der skal gøres og så må vi gå ud fra dem i et stykke tid indtil det køre på skinner smiley


    håber det hjalp lidt


  • #7   13. sep 2010 og næste gang han siger at i skal ende det kan du sige til ham : skal du eller jeg ringe efter skilsmissepapirerne ? og så se hva han siger til det....

  • #8   13. sep 2010 det er så svært at sige for os, vi lever i i forholdet

  • #9   13. sep 2010 ja det er svært at sige, men nogen gange er man også bare nødt til det..... det er ikk sjovt at leve i sådan et forhold.

  • #10   13. sep 2010 Grete; det er jeg ked af og høre, men jeg vil sige hvis du stadigvæk ik har hans hjælp. Så stil ham et ultimatum, ved ik om jeg selv ku stille det. Men sådan vil jeg gøre hvis jed turde, og vi havde det sådan.
    Min tager ik ret meget af sig selv, hader at ska tigge og be om hjælp. Og det irretere mig. Nok som det eneste.

    Men hvis han råbte skældsord osv efter mig, ja det ville jeg ikke finde mig i. Og mit barn i den alder ska ski da ik med på atv banen, sådan er det bare. Så må han da finde på noget andet med hende...

    Håber det bedste for dig Grete.


  • #11   13. sep 2010 Ja som en anden skrev, hvis han kommer senere hjem end aftalt ska han ringe. Det er det mindste, sådan er der en aftaler her. Og hvis det ik sker, bliver han ringet op. Det er sku almindelig høflighed.

  • #12   14. sep 2010 Anne Mette; ja det er også min holdning..... MEn så får jeg at vide at det er mig der er forkert på den og at jeg hænger mig i bagateller (staves)....

  • #13   14. sep 2010 Grethe: vis ham denne tråd, du fortæller med dine egne følser hvordan du har det, og at du ikke kan mere. Du er ikke spydig eller andet, men helt på det rene med hvordan dine følser er i dette øjeblik hvor du skriver, og derved kan andre bedre forstå dig, og det vil de fleste mænd også kunne. Så vis ham denne tråd og derfor forlang en snak om hvad der skal ske for fremtiden, HVIS i skal have en fremtid sammen.

    Held og lykke.


Kommentér på:
Er det mig der er forkert på den??

Annonce