{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.612 visninger | Oprettet:

børn og job {{forumTopicSubject}}

ja, håber jeg har sat den rigtig, men jeg står lidt i en træls situation, for det første søger jeg arbejde, min barsel holder her 21 august og ja vi har 2 drenge, en på 8 måneder og en på 2 år.
det er hårdt med sån 2 lige efter hinanden, men har dog ikke fortrudt det.
men jeg har det lidt sån at kæresten lægger asfaldt og det gir nogle problemer, fordi han kan hverken aflevere eller henter unger, så det hænger på mig, sammen med aftensmad, vasketøj og rengøring.
jeg har søgt deltids arbejde fordi jeg ikke ved hvordan jeg ellers skal få det til og hænge sammen, men det vil han ikke have, han siger at jeg skal have fuldtid.
fordi han mener jeg skal tjene noget os.
men jeg vil aldrig kunne tjene det samme som ham uanset hvad. jeg har kun en hg2 eksame, og ikke prøvet så meget på arbejdsmarkedet, da jeg har haft barsel de sidste 2½ år.
er det bare mig der er svag eller synes det virker lidt urimeligt det han forlanger. eller er det ok det han mener.

camilla


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  børn og job
  • #1   27. jun 2008 hej.
    jeg har det på samme måde som dig.
    jeg har bare ik lige hg2 eksamen.
    min kæreste ser os helst at jeg finder mig et fuldtidsarbejde, da det jo ellers ik kan betale sig at få et deltidsjob og få mindre i penge end på bistand. han er selv chauffør og arbejde min 12 timer om dagen. så ja jeg henter og bringer også patrick. plus jeg skal kører ham på job om morgenen.
    indtil videre fungere det fint, men jeg så heller ik nr 2 ude endnu. men tror os det blir noget a en omvæltning når nr 2 kommer og jeg skal finde noget job.
    ville helst gerne starte i skole da jeg ingen uddannelse har, men har desværre ik råd til det.
    men en ting er sikkert, kan vi ik få det til at fungere til den tid, og han forlanger at jeg skal have fuldtidsjob samtidigt nå alt selv og han bare skal passe sit arbejde og intet andet, så skal det bare ik være ham og mig..
    eller måske jow, men måske i hver sin lejlighed. og tage den derfra.


  • Tori
    Tori Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #2   27. jun 2008 Kunne det ikke lade sig gøre at faren aflevere engang imellem? For så vil da være muligt for jer at få fuldtidsjob.
    Nu er jeg bare så heldig at min mand først møder kl 9 så han står for afleveringen.
    Men havde han skulle møde tidligere havde vi da skiftet til det, da arbejdsgiver stort set altid er meget forstående overfor at man skal aflevere ens børn. Jeg syntes i skal prøve at snakke med jeres mænd om det. Det kan jo være at de evt kan få lov til at møde en halv til en hel time senere et par gange om ugen så de også kan aflevere.


  • #3   27. jun 2008 Ja eller få et "fuldtids job" hvor i f.eks. arbejder 9-16 hver dag? så er i næsten oppe på de 37 timer og får næsten normal fuldtidsløn.
    Sådan et job kan man godt finde.
    Så vil du både kunne hente og bringe børnene.


  • #4   27. jun 2008 man vi var alene sku man finde et 7-15 job og stå for det hele selv, men når man er sammen med en chauffør, er der ik noget med om man lige kan møde en halv eller hel time senere end normalt et par gange om ugen.det skal leveringerne da ik vente på..
    et 8-16 job ville jeg fx ik ku nå da sønnen skal hentes inden kvart over fire, og kan ik nå frem og tilbage på et kvarter, med den trafik der er her i odense.


  • Tori
    Tori Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #5   27. jun 2008 Så må du jo have en dagplejemor som enten er villig til at have dit /dine børn lidt længere, eller finde en som har åben lidt længere. Min dagpleje har åben hver dag fra kl 6.30 til 17. Så det kan godt lade sig gøre at have et fuldtisjob samtidig med at man skal bringe og hente børn. Det er for det meste bare et spørgsmål om vilje.

  • #6   27. jun 2008 Hejsa..
    Der ramte du godt nok plet, hos mig. Jeg står i præcis den samme situation som dig. Min mand kører også asfalt, nat for tiden, og gud hvor jeg hader det nogle.
    Her er det også mig der står for alt, og hvor er jeg stresset en gang imellem.
    Jeg arbejder så bare fuldtids, fordi at detjob jeg ville have var på 37 timer, men det er hårdt, især med små børn. Jeg begyndte at prioritere mine opgaver alt after vigtighed. Mine børn har altid være vigtigere end at få fjernet den nullermand der ligger under sofaen og griner. Vi har haft nogle enorme diskutioner om, hvor han mener at straks jeg kommer hjem skal jeg gøre rent. Jeg er tidligst hjemme kl 16, og da begynder jeg altså ikke og gøre rent.

    Hvis du gerne vil have et 8-16 job, er muligheden jo også at søge om en vuggestueplads, de har somregel længere åben.

    Michelle
    Når du har en mand der kører asfalt er det som at være alene. Min mand kører kl 4 om morgenen og er ofte først hjemme når klokken er 18 nogle gange 20-23, jeg vil tro at det er noget nær det samme for Sallingbos kæreste med tiderne. det kan være svært at få det hele til at klappe.
    Men for mig har det største problem været at acceptere at jeg ikke er nogen superwoman, der kan klare det på kort tid, og så lade være med at blive sur når han kommer med kritik, så kan han bare selv tage fat, det får også at vide... min mand kommer aldrig til at acceptere det.


  • #7   27. jun 2008 michelle n:
    det kan altså godt lade sig gøre at få det til at løbe rundt når man er alene og på deltid.. Jeg har altid kun arbejdet 30 timer efter jeg blev uddannet.. Det er noget med at prioritere. Jeg valgte min datter og så lidt færre penge.. Men man bliver også modregnet alle steder jo mere du tjener.. Så jeg havde det sådan at jeg hellere ville have lidt tid med min datter end måske et par hundrede kroner mere om måneden..
    Men ja når man er to er det svært hvis ikke begge arbejder fuldtid, men det er hårdt med fuldtid, hvis man står alene med aflevering og hentning, samt alt i hjemmet..
    Det kan ikke passe at mændene ikke også skal tage deres ansvar og bare en eller to dage om ugen hente eller bringe deres børn..
    Min kæreste henter til tider min datter, selvom jeg ikke arbejder fuld tid....
    Sallingbo:
    Håber du finder et job, der passer netop dig


  • #8   27. jun 2008 Sallingbo :o) C

    det kan godt være at der er vej hvis der er vilje, men jeg kan virkelig godt se problemet.. min kæreste køre klokken lort om morgenen og jah i går var han hjemme 22:30.. det ville aldirig kunne lade sig gøre at han kunne hente isabella, nogle gange kunne han måske bringe... det er svært når man skal være der så meget... for ud over man skal have tid til børnene er der aftensmad der skal laves.. der er tøj der skal vaskes, opvasker der skal tømmes, osv osv... det er jo også et "arbejde" man ikke får løn for.. sådan stiller jeg det op her hjemme...


  • #9   28. jun 2008 Jeg ved godt hvordan du nemt kan løse det. Det er et ret almindeligt problem fordi de fleste jo arbejder til 4 eller længere. I hvertfald nogen dage arbejder de fleste til over 4. Hør, min lillesøster på 16 år arbejdede i to år for en enlig mor med hendes datter fordi kvinden ville tage en uddannelse og gik på skole men det var svært når hun havde hende og studerede efter dagplejen lukkede

  • #10   28. jun 2008 hov kom til at trykke send. SÅ det var svært for hende at få uddannelse og hente datteren for hun gik i skole til kl. 16.

    Så hun ansatte min søster selvom hun næsten ingen penge havde og kunne kun tilbyde min søster 30 kr i timen men min søster gik med til det for hun kan godt lide børn og vil gerne være pædagog hjælper. Så efter skole et par timer efter gik min søster op i børnehaven og hentede hendes datter og fulgte hende sikkert hjem og så lå der tit slik og så legede hun lidt med hende. Det kunne du også gøre hvis det var. Det behøves ikke være vildt dyrt hvis det ikke er så lang tid. Og hvis moderen skulle nogen om aftenen kom min søster også og passede hendes datter. Hun var kun på SU moderen så derfor kunne hun kun tilbyde lidt. Men hun havde det jo også sjovt med Amalie så det kan du gøre vil jeg anbefale. Bare find en sød seriøs ung pige der er god med børn. Der er jo mange fra 13 år der passer børn, så du kunne sagtens finde en sød pige på 14, 15 16 år hvis det var til at hente i børnehaven indtil du fik fri. Det er der mange der gør


  • #11   28. jun 2008 hej, tak fordi der er så mange der har svaret. nu er ligger det sån at vi bor i en lille by, hvor der hverken er skole, børnehave eller købmand der er deres dagplejemor men det vidst os det eneste der er i byen, men når den store skal i dagpleje, blir der 7 eller 10 km hen til den nærmeste børnehave, så kan man jo ikke rigtig finde en pige på 13 år til og cykle så langt for at hente ens barn. det ville jo ikke være fair.
    og med hensyn til job, jeg havde tænkt mig inten 32 eller 35 timer. dog de steder jeg har set er det 30 timer som evt. pædagog medhjælper.
    men det ved jeg ikke, synes bare det virke så overskueligt at jeg faktisk står som alene, men faktisk har en kæreste der bare arbejder hele tiden.
    han vil ikke kunne aflevere, selv om det kunne være dejligt. men dagplejemoren åbner desværre ikke mellem 4 og 5 om morgen.

    det ville os have været nemmere hvis jeg havde pladsen så havde jeg selv startet op som dagplejemor.


  • #12   28. jun 2008 synes ikke i skal brokke jer hehhe

    mig og min mand købte hus sidste sommer, han er rejse montør det vil sige han er ude i 11 dage og hjemme i 3 dage her er det mig der lufter hunde, gør rent, vasker tøj, handler, laver mad, leger med min datter, henter og bringer hende ligger hende i seng. osv.. her er ikke andre. når han ikke er hjemme og jeg har et 37times job samtidig. det kan sagtens lad sig gøre, og vi prøver at få nr. to nu.... ville aldrig drømme om at går hjemme eller arbejde deltidsjob.


Kommentér på:
børn og job

Annonce