{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.682 visninger | Oprettet:

Statsforvaltning- ting til børn {{forumTopicSubject}}

Hej .
Min kæreste har 3 drenge med sin Eks. Den yngste bliver 1 sidst i april.
Han skal så have samvær med ham fra på søndag hvor hun kommer med ham hjem til os kl 11 også kommer vi med ham når vi kommer med de andre 2 børn km 5.
De ikke særlig gode til det med børn og skændes tit om dem.
Vi siger til hende hun skal have barnevogn med til ham da vi ikke har nogen. Men hun siger det skal vi selv have bla mad, og autostol og bleer .
Vi var i statsforvaltning hvor der blev fastlagt kæresten og jeg skulle komme hjem til hende 1 gang om ugen i en time og se ham og derefter skulle han så hjem til os i et Par timer.
Men min kæreste fik job i Kbh derefter så han kunne kun komme og se ham en time i weekenden i stedet for torsdags fra 11-12.
Igår skulle vi så begge der ud. Men blev mødt med råben og skrigen at hendes børn ikke gad at se mig og det kunne han ikke være bekendt. Og hun skreg af ham men alle børn stod og hørte på det . Dårlig stil !
Jeg gik så men min kæreste ville ikke være der uden jeg var med . Og jeg ville ikke lave mere ballade ud af det . Det endte så med han slet ikke fik set børnene i går. Og hun ringede 95 gange og svindende ham til, og blandt andet mig hvor hun skrev. Til mig på SMS. Jeg skrev så til hende at det var dybt uansvarligt at råbe af hinanden når børnene stod og hørte på det , og de burde skamme sig over hvordan de begge opførte sig . Og blev så ked af det på børnenes vejne:(
Hun tænker kun på sig selv og får dem passet alle de weekenden vi ikke har dem fordi hun skal på druk. Og i hverdagen passer hendes kæreste børnene.

Puha det blev langt .
Vi vil så ringe til statsforvaltningen og få ophævet samværet med den mindste, fordi min kæreste går psykisk ned over hende konstant skriver og ringen til ham med sviner til ham hele tiden . Og han syntes det synd for børnene. Og det ender nok med at han stopper med sværer med de andre børn .

Hvad ville i gøre ?
Og de med de ting vi skal have til ham ? Kan det passe ? For hin får penge af ham til alt det hver måned . Og når vi ikke har dem mere end vi har. Vi har dem kun hver 14. Dag i 2 dage .
Jeg prøver at blande mig uden om men det svært for det går ud over vores forhold .

Og der skal os lige siges at ikke nogen af børnene har nogen sinde været raske siden de blev født. De altid syge med et eller andet smiley
Og hun er blevet meldt til kommunen flere gange .

Undskyld det blev langt og håber i lige vil læse med og give mig eg par råd. Hvis der er noget i ikke forstår så spørg endelig


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Statsforvaltning- ting til børn
  • #3   4. mar 2013 Jeg kan vitterligt heller ikke se grund til at du SKAL være der.

    ØV hvor var jeg blevet sur og skuffet på min søns vegne, hvis hans far ikke ønskede at se ham uden sin kæreste smiley

    Ja undskyld mig, men du er sådan set "ligegyldig" i billedet. Drengen er et år, og bør ikke skulle forholde sig til andre voksne end den nærmeste familie. Dvs. hans mor og far og et par bedsteforældre. Der går lang tid før du måske vil få muligheden for at spille en væsentlig rolle i hans liv.

    Det kan tackles meget bedre end at råbe og skrige, det er jeg helt enig i, men jeg forstår slet ikke hvorfor I vælger at gøre det til en ting.

    Ja I, skal selv sørge for at forsørge ham når han er hos jer. Din kæreste har forsørgerpligt, og derfor skal han betale penge så moderen har til drengens hverdag.

    Har I prøvet at spørge pænt om I må låne den barnevogn, frem for at forlange at den bliver stillet til rådighed? Man kommer altså meget længere med honning smiley


  • #4   4. mar 2013 Og så er jeg også dybt overrasket over at hans tre børn ikke er vigtigere for ham, end at han bare tænker på at droppe dem.

    hvis han ikke gider dem, er de nok bedre tjent uden, men hvis han vil sine børn skal han da kæmpe for dem - ikke MOD deres mor.
    Man skal vælge sine kampe, og så må han nok bare sluge nogle af sine kameler.

    Jeg tror ikke der sidder en eneste deleforældre, som ikke har følt at noget var irriterende eller dumt, men truffet et bevidst valg om at lade det passere, og lade det være ligegyldigt. For barnets eller børnenes skyld.


  • #5   4. mar 2013 Det skam ikke mig der har bestemt at jeg skal med til samværet med den mindste . Det har den børnesagkyndig i statsforvaltningen gjordt. Og det står der i det brev . Jeg har selv et dele barn og her fungerer det super .

    Jeg har ingen problemer med min Eks. Og ville aldrig nogen sinde får min kæreste til at vælge mellem mig og hans børn.
    Det er noget de selv skal finde ud det.

    Den måde de snakker til hinanden på er dybt godnat, og ikke særlig voksent .
    Den måde de skændes på og snakker med hinanden og hun gør alt for han ikke skal se børnene har hun gjordt siden den største er blevet født .
    Der følger en lang historie bag deres fortid, som jeg ikke dømmer ham på.

    Vi har også autostol og bleer til dem. Og det ingen problem i at købe de ting til dem .
    Hun går meget efter tingene skal ske efter papirerne.

    Jeg har selv aldrig haft disse problemer med min Eks som han har med hende .
    Og det er gået ud over et forhold han os havde før mig desværre .
    Og det har desværre også ødelagt meget i hans familie . For hun skaber splid, ved at svine hans familie til.
    Og det kan jeg ikke se grund til .

    Det eneste jeg går op i her, er at børnene har det godt .

    Og det har de ikke . Den største har svært ved at være social med andre børn. Bruger stadig ble da han laver både stort og småt i bukserne . Han bliver 4 nu her .
    Han kan ikke finde ud af at løbe ordenlig uden at falde, og kan heller ikke tykke sin mad .
    Dette bliver ikke taget hånd om, selvom det bliver nævnt smiley


  • #6   4. mar 2013 Jeg kan heller ikke løbe uden at falde.

    og selvom er en relativ høj alder for et blebarn, så er der altså mange og mange børn som først smider bleen i den alder.

    hvilken slags møde har I været til i statsforvaltningen? har de/I fået konfliktløsning eller børnesagkyndig vejledning, for det lyder virkelig som om din kæreste og hans eks har rigtig meget brug for hjælp til at kommunikere. Det er jo pissesynd for de børn som blvier fanget i krydsilden. Især den mindste, som potentielt vil vokse op uden et særlig specielt forhold til sin far.


  • #7   4. mar 2013 Mor til Markus: jeg er selv mor og ved hvordan det er med sygt barn der starter i pasning .
    Men hans børn har været syg fra de var en uge til nu,
    Hans børn er 9 måneder , 2 år og 3 snart 4 i juni.
    Den mindste ligger kun i body, på gulvet mens altan døren står åben. Fordi de står og ryger udenfor . Midt om vinteren . Og har allerede haft lunge betændelse 2 gange . Det kan jeg ikke se nogen grund til skulle være passende .

    Min søn er sjællend syg. Og kun blevet forkølet hvis han er startet efter en ferie .


  • #8   4. mar 2013 Ja møde om samvær. Hvor der står de ikke kan kommunikerer med hinanden . For hun sidder og råber og skriger både af ham og til dem der sidder til mødet . Hun er blevet bedt om at stoppe med at ringe 20 gange om dagen til min kæreste . Og at hun skulle til at tænke på sine børn . De spurgte hende h orgie hun havde fået 3 børn med ham, men det kunne hun ikke svarer dem på . Hun har bedt om at få ene forældremyndighed . Hun skriver der ud næsten dagligt . Men har fået afslag gang på gang . Fordi hun fylder dem med løgne .

  • #9   4. mar 2013 Ang. Med bleen . Har børnehaven henvendt sig. Fordi det ikke kunne passe han stadig laver stort i bleen . Og ikke går på wc , når han så gør det siger han at han ikke er dygtig når han har lavet noget . Det er generelt når han bliver rost, siger han at han ikke er dygtig .

  • #10   4. mar 2013 Jeg føler bare ikke at børnene har det godt, og ville blive meget ked af det h is de tig skade af en eller anden art når de er blevet større .
    Når de er her hjemme er de så glade og hygger sig. Og de vil ikke hjem. Den største skal hoves ud af bilen for at få ham ind til hans mor .
    Jeg er sjællend med til ag hente eller bringe dem . Da min egen søn er hjemme på disse tidspunkter


  • #11   4. mar 2013 Det er fordi han skal hjem til mig/ os når min kæreste har samvær med ham hver anden søndag . Og den børnesagkyndig sagde jeg skulle med så han også kunne vænne sig til . Og det ikke kom som et chok for ham når han kom hjem til os. Har ikke selv bedt om det . Alle besætninger vedr. Børnene tager statsforvaltningen sig af . Da de ikke selv kan finde ud af det

  • #12   4. mar 2013 Såvidt jeg kan læse, er det normalt at børn viser sympati for den forælder de er hos. Det er ikke usandsynligt at de siger til deres mor, at de ikke vil hjem til far.

    Hvis du er bekymret, så lav en indberetning.

    Mht. at de har haft møder om samværet, så bør de også bede om vejledning til at kunne kommunikere.

    En ide kunne være hvis SF dikterede at al kontakt skal ske via mail eller en tredjepart. Så må hun ikke ringe eller skrive på telefonen, og din kæreste skal ikke reagere på det. Og omvendt.


  • #14   5. mar 2013 Det helt fair du syntes det . Men har lavet indberetninger 2 gange nu. Hvor hun siger hun har fået brev fra kommunen om at hun er blevet meldt også siger hun at de ikke vil gøre noget ved det .
    Så jeg syntes selv jeg har gjordt noget . Og står og ikke ved h ad jeg mere skal gøre.
    Og både min mor og min svigermor har lavet en indberetning . Og ved også at hendes nabo hvor hun boede før lavede en. Som blev afvist


  • #15   5. mar 2013 Jeg tænker også at der nok ikke er hold i dine observationer.

    og når nu du rent faktisk har indbrettet hende to gange, kan det vel ikke undre dig, at hun ikke har den store lyst til at omgås dig?


Kommentér på:
Statsforvaltning- ting til børn

Annonce