{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alene i bad
  • #1   5. jul 2014 Altså min søn bliver snart 3 og jeg sidder stadig ved ham, dog tilladt jeg mig at gå i få sek. - skal jeg noget andet får jeg far eller en anden til at være på badeværlset.

  • #2   5. jul 2014 min søn på næsten 2, får ikke lov til at sidde alene endnu. han har det med stadig at falde/glide bagover og har svært ved at komme op og sidde igen. han falder ikke undervandet men kan ikke selv komme op igen.

  • #3   5. jul 2014 Her er hun aldrig alene i bad. Hun er 2,5 år.

  • #5   6. jul 2014 Clara er 2,9 og hun står alene under bruseren, badekar har vi ikke brugt i over et år. Vi er selvfølgelig derude, og hjælper med at vaske hår og skylle. Kunne ikke drømme om at gå fra hende. Har dog gjort det en gang fordi hendes håndklæde hang på tørrestativet i stuen.

  • 1989
    1989 Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 236
    #6   6. jul 2014 Tak for svar smiley
    William er 4 og sidder heller ikke alene, men var nysgerrig på hvad andre gjorde og hvornår I har bedømt jeres gamle nok til at sidde selv


  • #7   6. jul 2014 Vito bliver 3 om lidt og sidder altid alene i badekarret. Vi bor i en lille lejlighed så vi kan nemt høre hinanden.
    Jeg kommer typisk ud et par gange og tjekker, før jeg går tilbage i stuen og rydder op. Badet afsluttes så med at jeg kommer ud og sidder ved ham og hjælper ham med at vaske sig osv.

    Han har badet alene siden han var knap 2 år.


  • #8   6. jul 2014 Begge mine har været omkring 3 år da de begyndte at sidde alene i badet..

    Så får jeg ryddet lidt op osv og tjekker til dem engang imellem og så slutter vi af med at jeg kommer ud og hjælper dem med at få vasket hår smiley


  • Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #9   7. jul 2014 Thea næsten 4 og vi er stadig hos hende både i badekar og bruser..

    Synes det lyder lidt farligt 2år og alene


  • #10   7. jul 2014 Theas,
    man er jo altid inden for hørevidde. Og man kan ALTID høre når Vito er i bad. Lige nu sidder han lidt mere stille og leger, men før i tiden væltede han op og ned konstant. Der var larm uafbrudt..



  • #11   7. jul 2014 Min den store på 3 år kan også sidde alene mens mor lige ordner noget og ja faktisk også lillesøster på 1 år (kun sammen med storesøster) de sidder dog sammen i soppebassin som er lavt fyldt og som ikke er glat.. De larmer generelt ret meget i badet, så kan høre dem konstant og tjekker dem med meget korte mellemrum..

  • #12   7. jul 2014 Her er Leander 2,5 og jeg kunne ikk drømme om at lade ham sidde alene, på trods af at han sidder masse stille og bare leger. Han er okay stille og vores hus er i 2 etager og han bader oven på. Desuden syntes jeg det er hyggeligt at sidde og snakke med ham imens han bader og andre gange lærer jeg en bog for ham imens eller laver vand så jeg tager en god omgang fodbad og hygger mig imens vi sidder og snakker om hvad dagen har bragt af oplevelser.
    tror han kommer til selv at skulle bede mig om og gå ud når han når skolelederen.


  • #13   7. jul 2014 Sophia er 2 1/2
    Og jeg sidder normalt også ved hende.

    Hun ved at det er forbudt at stå op i badet, så nogle gange kan jeg godt finde på at fylde opvasker 3-5 min mens hun sidder og leger.
    - men jeg kan også se hende fra køkkenet.
    Jeg er ikke bekymret for at hun kan drukne- men for at hun kan falde i badet hvis hun rejser sig.


  • #14   7. jul 2014 Jeg er ved Emma mens hun bader hun plejer sidde og lege og så står jeg ligger vasketøj sammen hænger vaske tøj op,
    Rengør badeværelset
    Har ansigt maske på
    Klipper negle på mig selv
    Smøre ny lak på
    Plukker øjenbryn
    Osv de ting laver jeg mens hun badet..


  • #15   8. jul 2014 Monique er lige knap 3½ og jeg kan godt finde på at gå fra hende, for at hente nattøj eller rydde af bordet, ordne vasketøj eller hvad der lige skal gøres.. tjekker hende jævnligt og kommer når hun kalder.

  • Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #16   9. jul 2014 Det tør jeg ikk!

    Vito: hvordan tør du når du siger han er vild hvis han slår sig bevidstløs er det jo hurtigt for sent


  • #17   9. jul 2014 Jeg er som sådan ikke bange for at hun drukner, men fordi hun jo er i brusebad står hun på en måtte, træder hun udenfor den glider hun ganske enkelt og slår sig ganske gevaldigt, og det vil jeg ikke risikere.

  • #18   9. jul 2014 thea, jeg ville jo max være der 2 sekunder senere, end hvis jeg sad derude.
    det er ikke i de to sekunder han dør.

    og han er jo stor nu og har kontrol over hvad han laver smiley


  • #19   10. jul 2014 Hvis man sad ved siden af, kunne man jo nok nå og gribe dem inden de falder. Det vil jeg mene vil gøre en ret så stor forskel, frem for at de kommer alvorligt til skade.
    Syntes altid man bør have i tankerne at det kan ske og derved tage sine forholdsregler.


  • #20   10. jul 2014 Leanders,
    jeg sidder så ikke direkte ved siden af badekarret, medmindre jeg vil være våd. 2/3 af tiden derude, sidder jeg i den anden ende af lokalet.:-)


  • #21   10. jul 2014 Mine er 3 4 og 6 og de går selv i bad. Dog ville jeg ik lade dem alene i et badekar.

  • #22   14. jul 2014 Smilla er 2 år og jeg er få gange lige hurtigt løbet ind og har hentet noget i stuen eller køkkenet, men ellers sidder en af os altid hos hende. Hun har ikke heelt forstået det der med at man ikke må stå op af badet selv, så jeg tør simpelthen ikke lade hende være alene smiley

  • #23   17. jul 2014 Hellere blive våd end at ens barn Evt. Falder eller kommer til skade på anden måde, fordi man som forældre åbenbart har et større behov for at lave noget andet og ikke at ville sidde ved ens barn når det bader og at chance for at det kommer til skade forøges og sekunderne/minutterne Før. Man opdager det også bliver flere..

  • #24   17. jul 2014 Slap nu af, med at lave ikke-eksisterende problemer.

    jeg er inden for hørevidde, kan være der inden for to sekunder, han er TRE ÅR, og er ALDRIG nogensinde kommet til skade i badekarret.

    Der er større risiko for at han falder ud af sin seng, og slår tænderne ud. Alligevel får han sgu lov at sove alene smiley


  • #25   18. jul 2014 Det lyder som om at du syntes at når man er hele 3 år, så dropper man sikkerhedsforanstaltningerne? Det syntes jeg godt nok er at løbe en risiko, og jeg forstår ikke man du tør. Hvorfor ikke tilbringe tiden med sit barn imens det er i bad, sidde og snakke med det? For mig lyder det som om man ikke gider sidde ved sit barn.
    Og den med at det sker ikke hos mig, for det er aldrig sket syntes jeg er tam. Hvorfor skulle det ikke også kunne ske for dit barn. Jeg syntes at vi som forældre har pligt til at tage vores forholdsregler og at barnet derved undgår at komme unødigt til skade. Dit barn er kun 3 mdr. Ældre end mit, og selvom han snart er 3 år så vil jeg ikke ændre på at jeg passer på ham i forhold til vand, og jeg har en madras liggende så han ikke slår sig hvis han falder ud af sin seng, også selvom det aldrig er sket!!


  • #26   18. jul 2014 Ej helt ærligt Leanders mor, kunne I så ikke bare blive enige om at være uenige? Der er ikke en håndbog over at være den perfekte forældre, man gør hvad man føler er rigtigt og alle behøver ikke være enige..

    Så lad være at hakke på Anja, så gør du nok noget HUN ikke synes er ok.


  • #27   18. jul 2014 Nogle gange man også være lidt FOR forsigtig. smiley

  • #28   18. jul 2014 Jeg forlanger under ingen omstændigheder at vi er enige, men alle har lov at komme med deres synspunkter, uanset om man er enige i dem eller ej. Du syntes ikke at det jeg mener er rigtig for dig som forældre, men det giver mig da ikke mindre ret til at skrive det! Og jeg hakket ikke spor på Anja. Så hvidt jeg selv kan læse, så skriver jeg i en proper tone, uden at anvende ord som på nogen måde er grimme eller skrive med store bogstaver.
    Jeg mener bare at man skal tage de sikkerhedsforanstaltningerne man kan for at ens børn ikke kommer alvorligt til skade. Det er efter min opfattelse ens pligt som forældre at beskytte sit barn mod ting som man være farligt, fx. At drukne som børn kan på få cm vand.

    Fortsat rigtig god fredag aften, og ja vi er uenig, men jeg tror da hverken Anja eller jeg forventer at man kan være enige med alle, men jeg har aldrig tænkt at Anja af den grund ikke var en perfekt forældre, for hendes barn. Jeg er da overhoved Heller ikke perfekt, men vi gør tingene på forskellige måder, men alle har da lov til at ydre deres mening i en debat og dele ud af deres viden omkring et emne.

    Og ja Pernille, man kan helt sikker være for påpasselig, men når det drejer sig om vand eller at slå Evt. Hovedet så er jeg meget forsigtig med et stadig forholdsvis lille barn.


  • #29   18. jul 2014 at have en madras liggende på gulvet, er i mine øjne det samme som at give ungen beskytter på håndled og knæ, for at lade den gå en tur.

    det er ikke bare unødvendigt og overdevent, det viser også barnet at man som forælder hverken kan eller vil stole på det. "du KAN ikke finde ud af det her, derfor træffer jeg disse foranstaltninger". det er nedvurderende, og ikke noget jeg nogensinde kunne finde på at indgyde min søn med!

    han KAN godt være i badet selv uden at drukne - det har han totalt styr på. så det fårhan lov til. nogle gange sidder jeg der, og nogle gange gør jeg ikke.

    det der med at pakke dem totalt ind i plastic, fordi de kan risikere at få en bule, det nægter jeg at praktisere. i stedet lader jeg ham være den vilde dreng som han er, og gøre sig nogle erfaringer. det koster lidt knubs af og til, men har til gengæld også givet ham en rigtig god kropslig fornemmelse. han kan mærke på sig selv og sin krop hvad der vil fungere, og hvad der ikke vil. hvis han får en skramme eller bule analyserer han situationen, og gør sit for at undgå at det sker igen.
    det er egenskaber som han ikke ville have haft, hvis jeg havde grebet ham hver gang han snublede.


  • #30   18. jul 2014 Jeg er 100% enig med Anja her. At pakke sit barn ind i bobleplast er i min verden en gigantisk bjørnetjeneste.

    De skal jo lære at begå sig i verden, og der får man altså knubs hvis man falder. Ude på gaden er der ikke en pude de kan lande på.


  • #31   19. jul 2014 Helt enig med ASC mor

    Emma har for tre dage siden fået ny seng og kommet i en junior seng fra tramme sengen, og ja jeg satte en senge hest på her til start så hun ikk kunne falde ud men Emma vil ikk have den på , så jeg viste hende at hun kunne falde ud osv ved selv gøre og endnu har hun ikk røget ud endnu, men jeg ligger ikk sikkerheds net under hende og falder hun ud ja bom bom op i seng igen...



  • #32   19. jul 2014 Nu har jeg ikke sagt til mit barn at han ikke kunne "der her". Men madrassen har altid lagt der, fordi jeg da han var yngre sov lå inden hos ham når han var ked og ikke vil sove.
    Så for ham er det skam ikke spor til gene og han syntes den er super dejlig for så kan man hoppe til på den og ligge på den og lege mv.
    Jeg mener under ingen omstændigheder at jeg pakker mit barn ind i bobleplast fordi jeg gør disse ting for ham, men derimod drager omsorg, og en omsorg som samtidig giver en masse nærvær, fordi jeg er tilstede når han er i bad og det bliver til en hygge stund og at vi kan ligge og putte sammen og læse godnathistorier på madrassen inden vi skal sove. Så her vil det aldrig blive noget som han ser som en hindring for at tro på sig selv mv. Som I nævner.
    Og måske skal man lige huske på at børn er forskellige. Nogle drenge/piger er fuld af krudt i bagdelen og andre drenge/piger er mere stille og rolige. Min søn er stille og elsker at læse i bøger, kan alle bogstaver i alfabetet, spille brætspil og super omsorgsfuld og følsom. Han kan de ting han skal og har ikke det samme behov for at buldre frem og vise at her kommer jeg.
    Så alle er ikke ens og min søn ser de sikkerhedsforanstaltningerne vi har truffet herhjemme som hygge ting og ikke noget som hæmmer ham, for han er endnu aldrig faldet ud af sengen og heller ikke gledet i badekarret, men vi er som sagt alle forskellige og vi gør det som vi selv mener er mest rigtigt. Måske kan dit barn, Anja ikke klare at blive hæmmet fordi han har behov for at vise at han kan, og at du ser det. Min dreng ved at han kan og ved at jeg ved jan kan, så han tager det helt stille og roligt...


  • #33   19. jul 2014 Han har skam ikke behov for at vise sig. Han har behov for at røre sig og det er to helt forskellige ting.

    Vi har også god tid hver dag til at hygge, nusse, putte og læse sammen.
    Men derfor ville en madras to at gribe ham, stadig vise ham at han ikke kan selv - også selvom man ikke siger det med ord.


  • #34   19. jul 2014 Jeg er med i bad 85-90% af gangene (eller nogle gange er far) men fx idag fik de lov at plaske lidt i soppe bassinet på altanen, og der sad jeg i stuen, er høj gravid og nød til at hvile min krop ind imellem.. Kunne ikke se dem da der stod en sofa og et boldtelt i vejen.. Men de var 10 meter væk og i soppe bassin med 15 cm vand.. Der frygter jeg ikke der kan ske noget..
    Ang seng så tog den store så hovedspring fra sin halvhøje seng her til aften.. Hun troede hun kunne flyve over til lillesøsters seng ved hjælp af en ballon smiley


Kommentér på:
Alene i bad

Annonce