{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.225 visninger | Oprettet:

Alene mødre - hvordan gør i. {{forumTopicSubject}}

Nu ved jeg der er mange ene mødre herinde.
Og nu hvor jeg selv bliver det så har jeg et par spørgsmål.

- hvornår går i i bad og er i ikke bange for at jeres barn vågner mens du står og er sæbet ind osv?

Jeg er pænt langsom til at skide (lang historie) og jeg er nervøs for hvis jeg pludselig skal skide, når han er vågen smiley eller hvis han vågner mens jeg skider smiley

- hvad gør i med aftensmad, spiser i med jeres barn eller venter på det sover?

- hvad hvis i ikke bryder jer om barnets farmor og farfar, og jeres søns far tager barnet med derud, selvom du ikke bryder dig om det, hvad laver i så for at undgå at tænke på det.?

Jaa undskyld mit indlæg blev lidt klam at læse, men er squ lidt bekymret. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alene mødre - hvordan gør i.
  • #1   18. dec 2010 nu er jeg ikke alene (men har været det en periode) og er meget alene med børnene pga mandens arbejdstider

    at gå i bad osv, der har jeg bare taget dem med på badeværelset da de var helt små og ellers babyalarm på hvis de har ligget og sovet, og så er jeg bare smuttet ud hvis de har grædt, ang at gå på toilettet, ville jeg også bare tage den lille med i lift eller lign (nu ved jeg ikke hvor stort barn vi taler om)

    der er desværre ikke rigtig noget at gøre ved at barnets far besøger sine forældre med barnet smiley


  • #2   18. dec 2010 uh så lige det slet ikke var det du skrev til sidst undskyld

  • #4   18. dec 2010 Hvor gammel er din søn ?

    Altså hvis du er på toilettet, eller i bad mens han sover, så lader du ham jo bare ligge til du er færdig smiley

    Mht. Når han er vågen, så kan du jo lade døren stå åben, eller tage ham med.
    Jeg er ikke helt mor, men da min niece var yngre, og gik i "gå-stol", så passede det med at jeg kunne sætte den i "klemme" i døren, så hun sad der, og kiggede på mig, og så kunne jeg underholde hende i mellemtiden.

    Jeg ville spise mad sammen med barnet, uden tvivl.

    Ang. farmor og farfar .... brug tid på dig selv smiley
    Så længe at de ikke er onde ved din søn, så er det jo bare det.


  • #5   18. dec 2010 og ja jeg har også altid spist sammen med børnene

  • #6   18. dec 2010 nu er jeg jo ikke alene mor.. men står tit alene med alle ungerne da manden er musikker og bruger sin fritid på det.

    Da de var helt små badet jeg altid med døren åben så jeg kunne høre dem. Men bade rummet ligger også lige op og ned af deres værelser. Hvis de har ligget ude har jeg haft baby alarmen med ud på badeværelset.. Og det samme når jeg er på wc.. vi har aldrig lukket dør.. og ellers er en pudsle pude nem at ligge foran en på gulvet eller mens man er i bad så man kan snakke og holde øje mens de er helt små..

    Og har altid spist sammen med ungerne. Også for hyggen og at det bliver en rutine.


  • #8   18. dec 2010 tak for svarene.. smiley

    jonathan er 11 mdr smiley


  • #9   18. dec 2010 Altså jeg er ikke enlig, men er meget alene alligevel, så det har altid været en rimelig rutine for når jeg sku i bad eller på wc.. Hvis jeg er en af de to ting og Viktor er vågen, ja så kommer han bare med derud - vi har lidt legetøj derude og så underholder han sig selv... Sover han i mens så tager jeg alarmen med og sku han vågne, så skynder jeg mig at blive færdig med at være i bad eller på toilettet også må han lige græde og være utilfreds de 2 min det tager at skylde sæben ud af håret og svinge et håndklæde om mig.. Jeg tænker lidt hvad har du gjort mens du har været på barsel og din mand på arbejde? Det er vel i princippet lidt det samme???

    Hvis Kenny ikke er hjemme til aftensmad, hvilket er 4 ud af 7 dage, så sidder viktor og jeg sammen, normalt spiser viktor til aften kl 17, hvor vi først spiser omkring kl 18-19 stykker og der får han så også lidt af det mad jeg spiser..

    JEg ville da bruge tiden på at hygge med familie og venninder, gøre nogle ting som måske ikke er lige let med et barn på slæb f.eks. gå i sol, til frisør, shoppe osv.. smiley


  • #12   18. dec 2010 Jeg er heller ikke enlig, men har også været det en periode hvor Anders var på kursus og kun var hjemme i weekenderne! ..
    Jeg tog for det meste Oliver med i bad, så han var i badekar mens jeg stod under bruseren, og så når jeg havde tørret mig osv, jamen så var han færdig og klar til at blive taget op..

    Mht madlavningen gjorte jeg det at jeg tog noget legetøj ud i køkkenet, ellers sad han på bordet ved siden af og kiggede og ellers legede han inde i stuen hvor jeg så jævnligt lige gik ind og kiggede til ham at alt var som det skulle været..



  • #14   19. dec 2010 Jeg har altid taget bad når Papaya er lagt i seng om aftenen for hun vågner ikke (bliver nemmere jo ældre de bliver)
    ellers når jeg har været ovre og aflevere hende i dagpleje de dage hvor jeg skal møde sent, så kan jeg nå at tage bad inden jeg skal afsted i skole. Når hun sover middagslur kan jeg også tage bad men det er altid og aftenen for der er bedst tid og der vågner hun ikke..
    Så kan babyalarmen jo også tages med smiley

    Jeg er ikke en af dem at når skidetrangen melder sig, at så skal jeg bare skide. Jeg kan sagtens vente, så venter altid til hun sover til middag eller er lagt i seng. Og jo skal jeg virkelig lader jeg bare døren stå åben, men det er sgu meget rart ikke at skulle stresse vildt gennem sit skideri.

    Spiser med Papaya så hun er mæt til hun skal i seng -med mindre det er noget meget usundt jeg ikke ønsker hun skal spise hvor jeg vil have at hun skal have noget sundere, så venter jeg til hun er kommet i seng.


    Hvis du ikke kan lide bedsteforældrene så brug tid på dig selv og tænk at han sikkert godt kan fordi de forguder deres barnebarn. Så lærer du det med tiden smiley



  • #15   19. dec 2010 iiih mange tak for de dejlige indlæg piger! smiley

  • #16   19. dec 2010 Jeg svare da gerne, jeg har været alene siden 30-oktober

    - hvornår går i i bad og er i ikke bange for at jeres barn vågner mens du står og er sæbet ind osv?
    @@@ tager ham med i bad, han sidder i badekaret inde i bruseren, jeg hopper ud og tørre mig først og så ham - han elsker at bade

    - hvad gør i med aftensmad, spiser i med jeres barn eller venter på det sover?
    @@@Jeg laver mad og spiser med ham, han er med hvis han har lyst (til at kokkerere og ellers leger ham mens postmand per kører i tvet


    - hvad hvis i ikke bryder jer om barnets farmor og farfar, og jeres søns far tager barnet med derud, selvom du ikke bryder dig om det, hvad laver i så for at undgå at tænke på det.?
    @@@ jeg sender slet ikke min søn med sin far (sikke et miljø! ikke børnevenligt) så magnus far kommer her og ser ham, så slipper han også for turen til jylland ..


  • #17   19. dec 2010 Jeg er alene med to børn.

    Jeg går i bad når de begge to er lagt i seng til nat

    Jeg spiser altid aftensmad med min ældste datter, min søn er kun knap 6 mdr, så ham giver jeg kartoffelmos først.

    Jeg er ikke glad for børnenes farmor og farfar, men det er mine børn og selvfølgelig skal de have et forhold til dem:-)


  • #18   19. dec 2010 Jeg har jo været alene i flere år smiley

    Jeg gik enten i bad om morgenen når Emily sov (kendte hendes rytme, så stod op en lille time før, jeg vidste hun ville vågne.

    Ang. toiletbesøg så tag ham med ud på toilettet med noget legetøj hvis han er vågen smiley Ellers må du bare gøre dig færdig så hurtigt du kan, det skal han nok overleve.

    Vi har ALTID spist aftensmad sammen! Det er noget der er meget vigtigt for mig smiley Kl 18.00 har vi altid spist.

    Det sidste kan jeg ikke svare på, for det har jeg ikke oplevet.

    Men du finder hurtigt en rytme søde smiley Bare rolig, det kommer helt af sig selv smiley


  • #19   19. dec 2010 Jeg er stort set alene med mine 2 børn... Jesper er ikk ret meget hjemme...

    Angående at skide, så foregår det for åben dør, mens jeg snakker med Noah og sådan... Nicki ligger gerne i liften ude i gangen foran toilettet, hvis han er vågen... Ellers ligger han hvor han nu er faldet i søvn, og vågner han må han lige vente til jeg har tørret mig...

    Bad der tager jeg enten en af børnene med, ellers klare jeg det når de begge sover, også skynder jeg mig hvad jeg kan...

    Også spiser jeg altid sammen med Noah smiley


  • #20   19. dec 2010 sætter hende i kravlegården

  • #21   19. dec 2010 er heller ikke alene

Kommentér på:
Alene mødre - hvordan gør i.

Annonce