{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
968 visninger | Oprettet:

så kom kønnene på plads... {{forumTopicSubject}}

igår aftes var vi inde og få lavet en køn+ 3/4D scanning uhhh hvor var det dejligt at se dem igen... kæmpe oplevelse. det var virkelig pengene værd..
den ene elskede at være midtpunkt så der blev vist en lille tisse-trold : ) hvorimod den anden helst ville vente med at vise mor og far hva den var for en, men heldigvis var lægen SUPER dygtig og kunne sige at hun godt turde skrive under på at der også var en lille tap der... hi hi så to drenge bliver det til... super glade ..

men nu har jeg bare et kæmpe problem , alle mine gode pigenavne kommer slet ikke i brug.. øv øv .. : )

det skal dog siges at vi blev selv 100% sikre da vi så dvdèn da vi kom hjem.. helt sikkert to drenge..

NU SKAL DER SHOPPES.... JUHUUUU...

ps louise held og lykke med din MD idag... glæder mig til at høre om i får køn på...

god dag til alle....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  så kom kønnene på plads...
  • #1   17. dec 2008 Stort tillykke Jannie !!

Vi var jo også afsted idag, alt så perfekt ud, de to små kunne knap ligge stille men sygeplejersken var næsten 100% sikker på at det er to små piger vi venter os smiley Som hun sagde, ellers ville de godt nok blive drillet i omklædningsrummet... så lad os da håbe det er piger smiley loool

Så Jannie, send du bare alle dine pigenavne forslag herover til os...

Nå men alle enæggede tvillinger skal åbenbart scannes på Skejby for at være helt sikker på at der ikke er noget galt med deres hjerter, men de havde glemt at henvise os derop, så vi fik den næste ledige tid... i morgen. Men lagen sagde at vi slet ikke skulle være nervøse eller noget, alt så bestemt fint ud og hun var udlært på Skejby.... smiley
    Så vi tager lige en tur til Århus i morgen...

• #2   17. dec 2008 tillykke tillykke... : ) dejligt at høre de også havde det fint. : ) var det ikke bare super lækkert at se dem igen...

jeg er bare så meget i tvivl om vores er enæggede eller ej.. allan min kæreste synes han hørte at lægen ved nakkefolden sagde de havde hver deres moderkage.....?? er det så 100% tveæggede eller hvad....??
    jamen held og lykke i morgen også så... fik du nogle mål eller vægt for det fik vi desværre ikke... kun mål ...

navne: alma , emma , laura, kaya, freya, emilia(e) , clara, selma , nanna , lara, lucca, ida, cila, alberte, leonora... det er mine top navne men tag bare for dig af retterne... jum jum.. ; )

• #3   17. dec 2008 Jo det var så dejligt at se dem igen.

Vi fik en ca vægt på dem: 305 og 335 g. Mht navnene er de kommet med i tænkeboksen - tak for det smiley

Og så fandt jeg lige det her angående tvillingetyper....

ENÆGGEDE ELLER TVEÆGGEDE -
    HVORLEDES BESTEMMER MAN DET ?

Man har tidligere troet, at tilstedeværelsen af antallet af moderkagger var bevis for, om et tvilling-par er enægget eller tveægget, men dette passer desværre ikke. Forklaringen på dette er som føl-ger:

Hvis det befrugtede æg deler sig indenfor 72 timer efter befrugtningen, anlægger hver celleklump sin egen indre og ydre fosterhinde og dermed moderkage. Hvis delingen sker mellem 72 timer og ca 8 dage har celleklumpene fælles ydre fosterhinde, men hver sin indre hinde og moderkage. Hvis delingen sker efter 8 dage, har tvillingparret fælles ydre og indre fosterhinde og moderkage.
    Enæggede tvillinger kan derfor være umulige at skille fra tveæggede, hvad hinder og antal mo-derkager angår. Hertil kommer, at tveæggede tvillingers moderkager kan vokse sammen således, at man ikke kan se forskel på dem.
    Det eneste, der kan siges med sikkerhed er, at hvis der er tale om en fælles ydre fosterhinde, så er tvillingparret enægget.

Såfremt tvillinger ligner hinanden som 2 dråber vand, og familie og venner har svært ved at se forskel på dem, så er de med rimelig stor sikkerhed enæggede. Sikkerheden er 5:100, dvs i 5% af de tilfælde, hvor man tror, de er enæggede, er de i virkeligheden tveæggede. Dette anvendes til at give et kvalificeret skøn ved tvillingundersøgelser omfattende mange par og kan altså også bruges hjemme i tvillingernes familie.

For at få en meget sikker diagnose bruger vi nu DNA analyse, som har en sikkerhed på ca. 1:10.000. Dette er imidlertid særdeles dyrt og bruges derfor kun i forbindelse med forskning. Det er altså ikke noget, der tilbydes rutinemæssigt på alle fødesteder.

Kommentér på:
så kom kønnene på plads...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce