{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.200 visninger | Oprettet:

?? {{forumTopicSubject}}

Hej termins gruppe? Hvordan går det med jer? er maven ved at være stor ? smiley

Når men har lige et par spørgsmål, det nok mere jer der har et barn i forvejen der kan svar på det.. smiley

* Hvornår holder man barnedåb?
Min kæreste var kun 2 uger og jeg var over 2 mrd. så tænkte lidt, hvad det "normale" alder plejer at være?
* Køber i eller lejer i en kjole?
Vi har ikke en der går fra familie medlem til familie medlem.
* Hvem invitere i til barnedåb?

og det sidste, har i andre meld jeres baby til vuggestue? allerede? Eller er det bare mig der er lidt langsom? smiley

Ved godt det er lidt tidligt at tænke på barnedåb, men er bare en person der planlægger lidt længere ud i fremtiden end et par mrd. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • Samling af Ikea børne seng med udtræk og skrive bord og skuffe modul 1.300 kr.
  • Fjernelse af skjult hvepsebo 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ??
  • #1   17. aug 2012 Ja jeg vokser godt og døjer med at holde varmen ud smiley

Det mest alm. Her oppe ang. Bsrnedåb er omkring når de er 3 måneder der blev vores datter også døbt sidst smiley
    Vi bruger den samme kjole som til vores datter bare med blå bånd smiley den er nemlig fra dengang jeg blev døbt og min kære afdøde farmor har hæklet den som en gave til mig som jeg kunne bruge til mine børn som vi så har valgt at gøre.
    Vi inviterer den nærmeste familie dog minus 1 af oldemædrene da hun ikk er intreresseret i mine børn ønsker jeg ikk hun skal komme.

Ja vi har også skrevet nr. 2 op til dagplejeplads samme sted som vores datter foeærdi der er en ledig plads omkring når han skal starte smiley syntes også det er dejligt at de kommer til at være samme sted istedet for vi skal kører 2 foeskellige stedder hen smiley

• #2   17. aug 2012 syntes ikke at maven vokser så meget, men kan dog sagtens se at det er en gravidmave....
    Har ingen problemer med varmen overhovedet....
    Min appetit er dog helt væk, og får skæld ud af både læge og jordemoder fordi jeg stadig ikke har taget på endnu....Grundet skæld ud er fordi jeg har fået små børn (1500g og 2630g) og de mener at jeg skal begynde at spise noget mere...men nu skal vi til scanning om 1mdr. så må vi se om hun har taget på...tager det roligt indtil da, der er jo 15uger til termin.

Barnedåb holder vi ved omkring 3-4mdr. det gjorde vi også ved de andre.
    Dåbskjole, der har vi fået syet min konfirmationskjole om til dåbskjole, og har så bare tilsat blåt el. rødt bånd.

vi invitere hele min mor, søskende, far og kone, bedsteforældre og older. Min mands søster og bror med påhæng - alle de andre i mandens fam har vi ik kontakt med.

I vores kommune kan vi ikke skrive vores børn op til dp. inden de er født....håber også at vi kan få vores til at gå sammen, men indtil nu ser det ik ud til at der vil være en plads ledig før vores den store starter i børnehave 1/11-13 og den nye skal starte 1august 13.....

• #3   17. aug 2012 Her går det os rigtig godt, men ja vermen den er svær at holde ud :S Kan mærke det begynder at blive hårdt at arbejde de omkring timer jeg har hver dag. Begynder at få så ondt i lænden smiley (Er bager så står op hele dagen) Har 12 uger tilbage inde min barsel starter men er bange for at blir det ved med at forsætte sån kan jeg ikk gå de 12 uger ud..

Ang barnedåb. Det er min den første men kan fortælle hva vi plejer at gøre i vores familie og hva vores planer er smiley

Vi har været de 2-3 måneder når vi er blevet døbt og kjolen har vi en som min mor har syet ud af hendes brudekjole. Den har mine 2 små søskende været i og 2 nevøer og min lille pige skal os i den. Hen er så kreativ så hun laver bare nye sløjfer i de farver vi gerne vil have på.

Gæster invitere vi de nærmeste familie medlemmer og venner. smiley

• #4   17. aug 2012 Maven vokser vildt her sys allerede jeg er stor haha ender nok som en hval smiley hahahaha
    Ellers er der faktisk intet at klage over, ingen kvalme, har ik den vilde appetit men får da mad ind, har tabt mig 3 kg så gør ikke så meget smiley

Ang Barnedåb pga 3 babyer i familien med ja henholdsvis 3 uger og 2 mdrs forskel fra min datter blev det en sen barnedåb 5 dage inden hun blev ½ år..
    Denne gang bliver det nok omkring 3-4 mdr

Vi købte en ny kjole til prinsessen som så skal bruges igen...
    Valgte at jeg gerne vil købe en selv som så kan gå videre i familien til den tid smiley

Vi invitere nærmeste familie (er også begge skilsmisse børn så der er en del) men min mor og hendes mand, min far og hans kone og deres børn, og min lillesøster, min bedstefar, kærestens mor, og hendes mand, MÅSKE kærestens far og det er forhåbentlig uden vedhæng (En længere historie) kærestens 2 søskende med henholdsvis mand og så alle deres børn og så kærestens farmor med mand smiley Så der er en del.. hih

• #5   18. aug 2012 Okay.. Det er da spændende at hører, vil gerne ha' egen dåbs kjole som kan gå fra generation til generation, da begge vores forældre har lejet vores dåbskjoler dengang vi var små, men nu må vi se om jeg kan få svigermor til at lave en, eller om jeg skal ud og købe en. Synes bare ikke dem jeg har kiggede på er særlig pæne.. smiley

Er lidt i tvivl om hvem jeg gerne vil ha skal komme, har et lidt mærkelig forhold til min familie, så diskutere lidt med mig selv om hvem jeg kan tillade mig at invitere. Da jeg har 1 onkel der er en rigtig drukkenboldt! og han har ikke nogen fornemmelse af hvornår man skal drikke og hvornår man ikke skal, men vil jo gerne have mine to andre onkler med (altså hans brodere) og har også nogle uenigheder med hans datter (min kusine), som gerne har vil ødelægge og skabe problemer mellem mig og kæresten, godt nok var det kun i starten af forholdet, men har overhovedet ikke snakket med hende siden. Synes bare det mærkelig opførelse når de kun har været bekendte og ikke har været sammen på den ene eller den anden måde..

Eller er det bare mig der har en mærkelig holdning, at man ikke kun kan invitere nogen??

Men ellers kommer min kæreste, nærmeste familie + kusiner osv. også har vi også et par fælles venner der kommer. Men det ser ud til det kun er min mor, lillesøster, 2 storsøster og min bedstemor og bedstefar der kommer..

• #6   18. aug 2012 Altså i vores familie har vi valgt ikke at begynde at invitere vores onkler/tanter/moster/Kusiner osv da man jo så kan blive ved smiley
    Men hvis din onkel der drikker og ikke ved hvornår det er passende at drikke helt vildt ville jeg da ikke invitere ham og heller ikke hans datter pga det du skriver..
    Har selv en onkel der er Narkoman ham ville jeg ikke invitere trods jeg snakker med ham engang i mellem...

• #7   18. aug 2012 Hejsa..

Her går det fint med baby, han vokser som han skal.
    Maven er kæmpe - trods vægttab på 5 kilo siden start..
    Tror jeg får en helt enorm mave, men det gjorde jeg også med Mads da jeg ventede ham.. smiley

Vi holder ikke barnedåb for vores børn - men i min familie er det også normalt omkring 3 mdr. alderen..
    Og i vores familie invitere man forældre og søskende + vedhæng og nærmeste venner. smiley

Mht. indmelding i vuggestue/dagpleje - her i syddjurs kommune kan vi først indmelde når barnet er født og vi får cpr. nr.. Jeg satser dog på at bettemand kan overtage Mads' plads når han skal starte i børnehave 1. august. smiley

God weekend piger. smiley

• #8   18. aug 2012 Vi er hvert falde lidt nervøse, for at han skal ødelægge det. Og selv om bette pigen ikke vil kunne huske noget, vil man jo gerne have at det er stille, roligt og perfekt.. smiley

Nårh jo angående maven: Det lyder som om i andre slet ikke har taget på, eller hvert falde ikke særlig meget.. ?? smiley

Har selv taget 18kg på smiley Dog ses det kun i mit hoved og self. på maven.. men folk siger jeg ikke ser ud til at være så længe henne som jeg er.. hmm, så ved ikke helt hvor de 18kg er henne på mig.. smiley hehe
    er begyndt at få lidt vand i foderne/benene så kan ikke passe nogle af mine sko, selv om jeg nu ikke synes det ser så tydeligt ud.. så går rundt i for stor sko lige pt.. smiley var ude og gå en tur på ca. 2 timer i går, og kunne bare mærke det i mine ømme foder i går og også i dag.. Helt forfærdeligt.. smiley

• #9   18. aug 2012 Man ønsker jo helst en dag der bare er helt perfekt smiley jeg skal HELT klart ha en veninde i køkkenet jeg ka regne med, sidst brandte hende os af som sku være i køkkenet så vi måtte akut ud og inde nogle venner og ja det endte med at jeg rendte og lavede alt selv smiley :( rigtig øv var viiildt stresset

Kan være de 18 kg er vand i benene smiley ej ved man jo ikke smiley
    puuh kender godt det med at gå en laang tur gjorde jeg også her den anden dag nøøj mine fødder var ømme dagen efter smiley
    Så må du bare slappe godt af i dag

• #10   18. aug 2012 Hehe, der er også dømt sofa/film dag for mig og kæresten.. man skal jo slap af så længe så muligt, vores normale hverdag starter nemlig på mandag, så der ikke mere ferie.. smiley

• #11   18. aug 2012 Ja så er det da med at xtra nyde denne weekend smiley
    Så må i få rigtig hygget jer smiley
    ja man skal jo nyde tiden alene med hinanden også for der er alligevel ik lang tid tilbage til så er i 3 smiley Så der ik meget tid til hinanden smiley

• #12   18. aug 2012 Neej, det er jo det.. :')
    Uhh men glæder mig da godt nok som en gal alligevel.. Men tror det bliver en rigtig hård jul i år, vi skal nemlig også holde jul i år.. men står heldigvis kun for at pynt op og det behøves jo ikke at gøres på en dag.. smiley Ellers laver kæresten det lækker julemad.. smiley

• #13   18. aug 2012 eejj det kan godt blive en lidt hård jul smiley men helt sikkert også dejlig smiley Altid noget din kæreste laver alt julemaden smiley men bliver da også hyggeligt med sådan en lille trold smiley

• #14   19. aug 2012 Gør det helt sikkert! smiley

• #15   19. aug 2012 Hih jeg er glad for vi har valgt at holde jul hos min far trods resten af familien godt kan brokke sig lidt.. for alle vil jo gerne "have" den lille ny til jul smiley

• #16   19. aug 2012 Guuud skal man allerede tænke på sådan noget som vuggestue smiley
    Altså altså. I gør mig så stresset, damer smiley

Ingen af os er kristne og vi overvejer om lillepigen overhovedet skal døbes. Jeg vil gerne at hun får dåbssmykker, indgraveret bestik osv., de typiske dåbsgaver, meeen ja, vi synes det er lidt hyklerisk at døbe hende når vi nu ikke har noget som helst med folkekirken at gøre. Er i kristne, eller gør i det for traditionens skyld?

Jeg har også fået ok stor mave smiley Og vand i fødderne smiley jeg har været enormt dårlig til at holde mig i ro, nytter jo ik at blive sygemeldt og så bare knokle lige så hårdt herhjemme. Og så er jeg begyndt at være rigtig rigtig skuffet over min kæreste, øv jeg synes ikke at noget er sjovt lige for tiden smiley

Vores hverdag ser sådan her ud:
    Han møder vildt tidligt på arbejde (tager afsted ca. kl. 5.10), kommer hjem ved 16-tiden. Sætter sig og spiller computer, imens jeg laver aftensmad. Vi spiser, han sætter et eller andet serie/film på og falder i søvn kl. 20. Jeg kan godt forstå han er træt, men jeg føler bare ikke vi har noget forhold overhovedet. Det er mere som om han bor på hotel.
    Sidste uge spurgte jeg ham om han ville med ud og spise brunch et lækkert sted i dag, som ligger helt ned til vandet så vi ku bade bagefter, og det sagde han måske til. I løbet af ugen sagde han så at han ik gad lave noget som helst hele denne weekend, da han var helt smadret, og det kunne jeg godt forstå, og indstillede mig på en kæreste-hygge-weekend hjemme. Det er hans første friweekend i 4 uger, ellers har han haft to dage som har været usammenhængende, fx onsdag og fredag, og så slapper man jo ik af på samme måde.
    Nå, men så spurgte hans venner så om han ville med ud og lave alt muligt, og det ville han gerne. Og så blev jeg altså virkelig gal, for han skal ik fravælge mig for at vælge dem. Så skal han i hvertfald ik sige at han INTET gider fordi han er træt, når det i virkeligheden er MIG han ikke gider :o(

havde bare brug for at komme ud med lidt ynk... smiley

• #17   19. aug 2012 Jeg er ikke kristne, men kæresten vil gerne have hende døbt så han får sin tvivle gør nu ikke mig noget..

Puha, jamen du må jo for ham til at forstå det, selv om de godt kan være en krig i sig selv.. ;b
    har også lidt haft det som om jeg blev lidt overset, men er også rimelig tidkrævende når det gælder min kæreste.. smiley
    men man skal også bare lige huske på at de også skal ud og nyde det lidt inden de bliver fædre.. smiley men self. skal i også hygge jer.

ved hver falde at det største problem vi har lige pt
    er alle de hormoner.. smiley han føler sig hurtig som the bad guy fordi der ikke skal så meget til inden jeg græder. heldigvis forsvinder de.hormoner også igen..

• #18   19. aug 2012 Vi er ikke kristne men gør det af tradition, også mere for at skal undgå at hvis de vil konfirmeres med resten af klassen til den tid at de ikke skal til at døbes der.. det skulle en fra min klasse hun synes det var SÅ pinligt foran alle sammen at skulle stå der og have vand på håret.. smiley

Ej forstår nu godt du blev lidt sur over det, jeg var selv blevet stik tosset smiley
    for 2 uger siden ca var min kæreste ude og lave bil, han glemte bare at fortælle mig torsdag at han ik kom hjem før han var færdig så, jeg så ham ikke før lørdag morgen kl 6 NØJ jeg var gal og lige på randen til at pakke alle mine ting og smutte,, var stiiik tosset smiley og siden har han kun rodet bil hjemme tror han forstod jeg mente det smiley for var goodt nok gal og alle homonerne hjalp absolut ikke på det

• #19   19. aug 2012
    Bliver mere tosset, når jeg bliver sur over nogen lidt nok meget ligegyldig ting, så har der været et par gang hvor han ikke kunne la være at smile eller grine af det. Det gør mig sur lige i øjeblikket, men kan godt se når jeg er kommet lidt ned på jorden igen, at det nok er lidt sjovt for andre at se.. smiley ved jo godt det ikke er ting jeg ellers vil blive sur over vis det ikke var for hormonerne.. smiley

• #20   20. aug 2012 Åh ja hormornerne er jo klart på spil, det ved jeg også godt.
    Vi tog et ordentligt skænderi igår og nu er vi bare helt nyforelskede igen virker det som... Men jeg kan stadig tude hele tiden smiley Hehe smiley

Jaa hvis Lilja bliver døbt bliver det også kun for traditionens skyld.

Dem fra min skoleklasse der blev døbt før konfirmationen synes nu alle det var fedt. ekstra fest, ekstra gaver smiley Ingen synes det var pinligt, hehe. Men det er vel meget forskelligt hvordan man er som person smiley

• #21   20. aug 2012 Hende i min klasse havde så ingen fest el. noget det var bare i kirken og blive døbt kan måske være det havde noget at sige smiley

Kommentér på:
??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce