817 visninger
|
Oprettet:
Her er så stille ! {{forumTopicSubject}}
Synes her er så stille i november gruppen at jeg lige vil høre om alle har det godt ?
Og så lige få lidt opdateringer fra jer alle..
Eks. har i født ?
Hvor tæt er i på termin ?
Hvad blev barnet skønnet til sidste i var til JM og sådan nogle ting..
Jeg kan jo starte
Jeg har ikke født endnu men håber dog snart at der sker noget hehe synes det er ved at være hårdt og glæder mig bare så mega meget til at stå med den lille..
Der er 4 uger til termin sådan ca. har termin den 18/11-08
og jeg var ved JM igår hvor hun vuderede den til at ligge immel 3000-3200 g. så den er jo godt stor..
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 22 Svar: 804
mar 2008
Følger: 28 Følgere: 29 Babyer: 2 Emner: 218 Svar: 858
så det bliver spændende at se hvad hun skønner ham til den 11
apr 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Babyer: 2 Emner: 519 Svar: 5.581
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 222 Svar: 557
Jeg har heller ikke født endnu.. Men glæder mig helt vildt til det er overstået..
Jeg var til JM den 2 oktober, og da skønnede hun lille manden til at veje 2200-2300g.. Jeg skal til JM igen her den 30 oktober igen.. Så er spændt på hvad hun siger den her gang..
Er vildt nervøs for at føde.. Puha.. Det er min væreste frygt..
mar 2008
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 231 Svar: 1.263
mar 2008
mar 2008
Ej din stakkel... det er ikke sjovt ikke at få sin søvn, jeg er faktisk så heldig at jeg faktisk næsten kan ligge flad på maven i nu.
Har du ikke snakket med din jm om frygten for at føde måske hun kan berolige dig lidt.. Jeg er selv meget bange for at flække og skal syes !
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 66 Svar: 782
Jeg har ikke født endnu. Er 36+2 i dag. Maven er faldet rigtig meget ned, og hænger ned over bukserne og jeg tror slimproppen er gået i dag. Såeh der går nok ikke længe mere....send mere ve-støv, tak.
Manden blev helt vild da jeg fortalte jeg mente at slimproppen er gået. Smilet er slet ikke til at få af ham nu.....han prøver at skjule at han nu bare slet ikke kan vente mere.
Jeg sover nu fint igen. Er oppe og tisse en gang pr nat, hvis jeg går senere i seng. Så det gør jeg da jeg sætter pris på at sove igennem.
mar 2008
aug 2008
mar 2008
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 177 Svar: 2.150
Jeg sover heldigvis rigtig godt og har jeg gjordt helle tiden, men ligger også altid på siden, føler mig dog som en strandet val når jeg skal vende mig menn det gå jo nok alt sammen..
Har også været den heldige vinder af et dusin strækmærker og nogle rigtig grimme nogle af slagsen..
Men skønt lige at høre lidt fra jer alle, synes da det er sjov at følge alle lidt især når vi har termin i november og de fleste af os ligger lige i rumpen af hinanden..
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 1 Emner: 41 Svar: 276
Jeg har dog meget på fornemmelsen at det bliver et Novemberbarn, og det ville da bestemt heller ikke gøre mig noget.
Selvom jeg kun har taget 6 kg på, så har jeg desværre fået væske i hænder og fødder:-( Mine fingre føles som om de er bedøvet 24-7 og jeg har svært ved at passe bare et par af mine sko, lægen siger at der ikke er noget at gøre. Men min mor har arrangeret en tid hos en zoneterapeut nu her til formiddag, som mener hun godt kan hjælpe mig, så jeg krydser mine følelsesløse fingre, hi hi:o)
apr 2008
Det er bare skønt at være hjemme.. Selvom jeg var ved at dø af træthed i nat da han begyndte at skrige.. Han har lidt maveproblemer, så når han prøver at komme af med noget blir han bare dybt ulykkelig...
mar 2008
Min niece havde også bøvl med maven da hun lige var blevet født.. Det eneste der hjalp var at hun blev ammet, også selvom hun næsten ikk spiste noget... Hun kunne heller ikk komme af med det igen... Men det er hun heldigvis ovre igen, og jeg håber for jer, at det heller ikk varer længe før Tristan er ovre det.. Det er så synd for dem..
apr 2008
Der går nok lige lidt tid inden han er helt over det.. Det er fordi han er kommet på mme...
mar 2008
Tina dejligt at høre at jeg ikke er den eneste som få et barn der har størrelse til at begynde i første klasse med det samme ;O)
Ej det gå nok alt sammen, snakkede med JM i torsdags om at hvis ikke jeg har født her den 12/11 ville hun meget nøje prøve at vudere vægten og så overveje om ikke jeg skulle sendes til en ekstra skanning for at have helt styr på vægten.. For hvis nu den lille var meget stor ville de nok overveje at jeg i hvertfald ikke fik lov at gå over tiden... Men nu må vi se, gå bare og venter og tager en dag af gangen..
Vi er i øvrigtig også blevet enige om i familien at den lille kommer når jeg mindst venter det og har tide, så jeg har sagt at så kommer den her i starten af november lige den dag hvor jeg står i vaniljekranse dej til oppe over begge øre og rod i køkkenet... Hehe kunne være et syn for guderne..
maj 2008
Jeg har lige pakket babys taske, og så vil jeg ud og handle ind, i dag eller på mandag til min taske.
Ja jeg er godt nok den med den seneste termin herinde, men jeg kan nu godt lide at være på forkant med tingene, så man ikke skal stresse med det, når man står og enten vandet er gået eller har veer:o)
mar 2008
maj 2008
apr 2008
mar 2008
mar 2008
Jeg mangler at købe amme indlæg, bleer til den bette, indgangsvaskeklude og nogle flere bind, regner med at bruge det samme mærke og slags som jeg har på når jeg har mine menses, de er nemlig gode, ved dog ikke hvor meget de kan klare men så må jeg skifte bind lidt oftere...
Tina det var da en træls forskrækkelse, men godt at den lille havde det godt, man kan jo hurtigt blive urolig, og så er det rart lige at blive tjekket..
Åhh gid det var mig som viste helt præsist (staves) hvornår bette trolden kommer, så var man fri for at gå her i uvisheden... For synes enlig at dagene gå hurtigt nok, men alligevel gå tiden lagsomt for jeg kan da ikke lade være med at tænke hver dag "mon det bliver idag?"...
Malena hehe ej så meget nåede du vel ikke.. men så kunne manden jo klare det og de har jo også det meste på hospitalet af det man skal bruge.. Ved jeg da fra jeg blev haste indlagt på skejby, de havde både skjorter, bukser, trusser og bind så jeg kunne godt klare mig til morten komme med nogle af mine ting....
maj 2008
Nu er det bare sådan ,at jeg ved med mænd ( jeg generalisere lige lidt her*G*), at de næppe får pakket alt det man selv ville have pakket... Også selvom de får en seddel stukket i hånden, så derfor gør jeg det i god tid, så jeg ikke skal blive irriteret på Morten, hvis han blev sendt hjem og kom tilbage og havde har glemt halvdelen, hi hi*gg*
Uh ja engangs vaskeklude, det havde jeg glemt:o)
aug 2008
apr 2008
aug 2008
maj 2008
mar 2008
aug 2008
Til baby:
3 natdragter
2 body'er
strømpebukser
bukser
sutter
bleer
stofbleer
huer
strømper
ude-hue + vanter
flyverdragt
autostol
svøbetæppe
Til mig:
mormor-trusser
natbind
strømper
bløde bukser
stor bluse
undertrøje
kontaktlinser + briller
make-up
opladet batteri til kamera
mobil-lader
vandrejournal + dåbsattester
hjemmesko
amme-indlæg
kamera + mobiler
Derudover skal vi huske colaer og proviant til Morten og en amme bh til mig, men den er ikke købt endnu. Tror jeg køber den her d. 1.
Kravlegården, tremmeseng, skråstol og meget andet har vi fået gratis og meget har vi købt brugt. Barnevogn har vi købt i kø-tilbud hos baby-sam. Men jeg vil helst ikke købe så meget i baby-sam hernede, for ham der har butikken er så sur
mar 2008
Jeg har valgt at pakke 2 sæt tøj til den bette, nogle bleer, en stofblee, den første babse, sut, hue, strømper, vaskeservietter og så en flees dragt som den skal have på når vi forlader hospitalet.. Så har vi kopier af min og mortens dåbsatest plus sådan en faderskabs atest og så har jeg et papier med nogle af de informationer som man skal skrive i barnets første bog så som hvad hedder lægen, sygeplejesken osv og alt dette er pakket i pusletasken.
Så laver jeg en taske til mig selv med det jeg skal bruge..
Mit puslebord er iorden, det skal Morten bare sætte ud på badeværelset, lige nu stå det i gæste/børneværelset men alt der skal være der på er der.. De to dyner jeg har er der lagt sengetøj på, så skal morten bare putte lagn og stik lagn på i vuggen som han skal tage hjem når jeg har født, plus han skal have trammesengen hjem og barnevognene (har 2, en til terrassen bor nemlig på 1 sal og så en til at have med rundt og gå med)...
Tina: ja det er godt lige at blive tjekket...
Vi krydser finger for at den bette bliver hvor den skal til den dag som i har planlagt kejsersnit.. Skulle du få veer før sender du dem bare til mig jeg er klare...
Undskuld at det blev så langt...
aug 2008
aug 2008
mar 2008
Men har man dem ikke klare de den altså alligevel.. Det er ikke livsnødvendigt med dem..
mar 2008
Ved I allesammen hvilket køn i venter jer?
Og hva barnet skal hedde?
Vi skal ha en dreng. og han skal hedde Nicklas..
mar 2008
aug 2008
Vi venter en dreng, han skal hedde Max (hvis nu nogen snart skulle være i tvivl - heheh)
mar 2008
Vi ved endnu ikk hvad det bliver, men navnene har vi fundet.. Christina eller Alex, alt efter hvilket køn den lille godt kunne tænke sig at være... =)
mar 2008
Jeg sys det er rigtig svært at vælge..
Men vi er da heldigvis enig om hvilket navn vores skal hedde...
aug 2008
apr 2008
mar 2008
Synes altså også det er nogle søde navne i har valgt..
Tror i øvrigtig som mette & Morten siger at det er lidt forskelligt om man skal medbringe de der papire eller ej.. Men i Silkeborg skal man i hvertfald.. Vi har også lavet en faderskabs test som morten skal skrive under på, og det sakl han jo fordi vi ikke er gift og på den mådre sikre han sig også fælles forælder myndighed over den lille sammen med mig... Så hvis vi skulle gå fra hinanden er han sikret samenvær med den bette...
mar 2008
Godt det snart er slut, for jeg sys godt nok at det er meget hårdt efterhånden.. ;-(
Hva blev jeres små guldklumper skønnet til da i var omkring uge 37?
aug 2008
mar 2008
Håber han er lille, for så kan det da være at det ikke gør så ondt.. Hehe
mar 2008
Vil så lige tilføje at det ikke altid er nemmer at børnene er små når de skal ud, for har hørt at jo støre de er jo mere arbejder de selv, hvor imod de små skal moren bruge flere kræfter... Ved ikke om det passer, men synes der er lidt logik i det..
mar 2008
aug 2008
Jeg har jo været gået i gang 3 gange nu, hvor det gik i sig selv alle gange... er 37+2 i dag, så han må godt. Og Morten var der og var vågen første gang, og han anede ikke hvad han skulle tænke eller tro eller gøre af sig selv... Han spurgte hele tiden om det var nu vi skulle have baby. Og han prøvede virkelig at tage det roligt. Det eneste der hjalp var at der var Ghost Rider i tv.... Anden gang sov han og tredje gang var mens han var på arbejde...
Men han rører hele tiden ved maven og spørger om det ikke er snart. Mine forældre ringer hver eneste formiddag for liiiige at høre hvordan vi har det - selvom det er 6.barnebarn (mern mit første)
mar 2008
Mette,sådan er morten så ikke her, han gider ikke mærke på maven mere, han vil hellere vente til den bette kommer ud...
Han spørger heller ikke til om den bette snart kommer ud og sådan.. Og min mor og far ringer heller ikke hver dag, men tror også de lader vær fordi de ved at jeg vill eblive træt af det i lægden...
mar 2008
Her er så stille !
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside