{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
817 visninger | Oprettet:

Her er så stille ! {{forumTopicSubject}}

Synes her er så stille i november gruppen at jeg lige vil høre om alle har det godt ?
Og så lige få lidt opdateringer fra jer alle..

Eks. har i født ?
Hvor tæt er i på termin ?
Hvad blev barnet skønnet til sidste i var til JM og sådan nogle ting..

Jeg kan jo starte
Jeg har ikke født endnu men håber dog snart at der sker noget hehe synes det er ved at være hårdt og glæder mig bare så mega meget til at stå med den lille..
Der er 4 uger til termin sådan ca. har termin den 18/11-08
og jeg var ved JM igår hvor hun vuderede den til at ligge immel 3000-3200 g. så den er jo godt stor..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Her er så stille !
  • #1   23. okt 2008 Jeg tror at Malena er den eneste som har født indtil videre... Min må nu også gerne se at komme ud.. Jeg er så stor efterhånden, at jeg er i vejen for mig selv.. =) Jeg var ved jordemoder i tirsdags, og hun skønnede junior til at veje 2600g.. Meeen, det begynder da at lakke mod enden nu.. Jeg er 35+2 idag..

• #2   23. okt 2008 Jeg har heller ikke født endnu, men vil meget gerne... som i andre skriver, så er jeg også ved at være godt stor... kan ikke engang vende mig i sengen uden at det gør ondt... har 4 uger tilbage, da jeg er sat til den 20 nov... jeg skal til Jm for sidste gang her den 11 nov, men sidst jeg var der skønnede hun bette manden til at være 1900 g...
    så det bliver spændende at se hvad hun skønner ham til den 11

• #3   23. okt 2008 Ja, jeg har jo født for 3½ uge siden.. Og vi er lige blevet udskrevet i dag...

• #4   23. okt 2008 Heej..
    Jeg har heller ikke født endnu.. Men glæder mig helt vildt til det er overstået.. smiley For det er godt nok hårdt efterhånden.. Jeg har termin den 20 november, så jeg har forhåbenlig kun 4 uger tilbage.. smiley
    Jeg var til JM den 2 oktober, og da skønnede hun lille manden til at veje 2200-2300g.. Jeg skal til JM igen her den 30 oktober igen.. Så er spændt på hvad hun siger den her gang.. smiley
    Er vildt nervøs for at føde.. Puha.. Det er min væreste frygt.. smiley AV AV

• #5   23. okt 2008 Tillykke med ham! =) Og tillykke med at I fik lov til at komme hjem igen... =) Det må da være dejligt??

• #6   23. okt 2008 Jeg er sat til den 20 nov og har det faktisk fint lige nu her. Selvfølgelig er maven stor men nyder det nu alligevel, er dog ked af alle mine strækmærker. Jeg var til jm da jeg var 33+5 og den lille blev skønnet til 2300 g. Skal til jm igen d 4/11 så det bliver spændene hvor meget den vokser. Har plet blødt lidt i dag men føde gangen siger det var ganske normalt. Jeg har ingen problemer med at sove.

• #7   23. okt 2008 Line A: Du er godt nok heldig at du kan sove.. Hehe.. for det kan jeg bestemt ikke.. smiley

• #8   23. okt 2008 Sandra I
    Ej din stakkel... det er ikke sjovt ikke at få sin søvn, jeg er faktisk så heldig at jeg faktisk næsten kan ligge flad på maven i nu.
    Har du ikke snakket med din jm om frygten for at føde måske hun kan berolige dig lidt.. Jeg er selv meget bange for at flække og skal syes !

• #9   23. okt 2008 Hallo dér....
    Jeg har ikke født endnu. Er 36+2 i dag. Maven er faldet rigtig meget ned, og hænger ned over bukserne og jeg tror slimproppen er gået i dag. Såeh der går nok ikke længe mere....send mere ve-støv, tak.

Manden blev helt vild da jeg fortalte jeg mente at slimproppen er gået. Smilet er slet ikke til at få af ham nu.....han prøver at skjule at han nu bare slet ikke kan vente mere.

Jeg sover nu fint igen. Er oppe og tisse en gang pr nat, hvis jeg går senere i seng. Så det gør jeg da jeg sætter pris på at sove igennem.

• #10   23. okt 2008 Jeg har heldigvis næsten ingen strækmærker.. Jeg har 3 bittesmå streger på den ene hofte, desværre så tror jeg at jeg også har fået en lille en i min tatovering.. Men jeg får da forhåbentligt ikk flere. =) (7-9-13) Og så kan jeg, underligt nok, sove på ryggen igen.. Det har jeg ikk kunnet i flere måneder nu... =) Men som sagt, så lakker det mod enden.. Godt nok snegler tiden sig af sted, men vi nærmer os d. 25/11.. smiley

• #11   23. okt 2008 Strækmærkerne er gået forbi min dør endnu da....

• #12   23. okt 2008 Jeg håber i slipper.. nu har jeg jo fået dem så jeg kan få jeres... smiler

• #13   23. okt 2008 Jammen sikke da nogle små børn i alle er skønnet til at have, min virker jo som en lille elefandt i forhold til jeres =oO Men tror nu heller ikke den bette venter med at komme til den 18 november hvor jeg er sat til, tror mere på den første termin som er nu her den 1 november...

Jeg sover heldigvis rigtig godt og har jeg gjordt helle tiden, men ligger også altid på siden, føler mig dog som en strandet val når jeg skal vende mig menn det gå jo nok alt sammen..

Har også været den heldige vinder af et dusin strækmærker og nogle rigtig grimme nogle af slagsen..

Men skønt lige at høre lidt fra jer alle, synes da det er sjov at følge alle lidt især når vi har termin i november og de fleste af os ligger lige i rumpen af hinanden..

• #14   24. okt 2008 Ja jeg er jo rosinen i pølseenden i denne gruppe da jeg har termin den 1 December:o) Jeg var først sat til den 27 November, men de rykkede mig ved NF-scanningen.
    Jeg har dog meget på fornemmelsen at det bliver et Novemberbarn, og det ville da bestemt heller ikke gøre mig noget.
    Selvom jeg kun har taget 6 kg på, så har jeg desværre fået væske i hænder og fødder:-( Mine fingre føles som om de er bedøvet 24-7 og jeg har svært ved at passe bare et par af mine sko, lægen siger at der ikke er noget at gøre. Men min mor har arrangeret en tid hos en zoneterapeut nu her til formiddag, som mener hun godt kan hjælpe mig, så jeg krydser mine følelsesløse fingre, hi hi:o)

• #15   24. okt 2008 Aafke B

Det er bare skønt at være hjemme.. Selvom jeg var ved at dø af træthed i nat da han begyndte at skrige.. Han har lidt maveproblemer, så når han prøver at komme af med noget blir han bare dybt ulykkelig...

• #16   24. okt 2008 Malena

Min niece havde også bøvl med maven da hun lige var blevet født.. Det eneste der hjalp var at hun blev ammet, også selvom hun næsten ikk spiste noget... Hun kunne heller ikk komme af med det igen... Men det er hun heldigvis ovre igen, og jeg håber for jer, at det heller ikk varer længe før Tristan er ovre det.. Det er så synd for dem..

• #17   24. okt 2008 Aafke B
    Der går nok lige lidt tid inden han er helt over det.. Det er fordi han er kommet på mme...

• #18   25. okt 2008 Malena det må bare være dejligt for jer at være hjemme. Men det er da synd at lille tristan skal have så ondt i maven.. Men vi håber at det snart gå over! Glæder mig i øvrigtig til at se flere billeder af lille manden..

Tina dejligt at høre at jeg ikke er den eneste som få et barn der har størrelse til at begynde i første klasse med det samme ;O)
    Ej det gå nok alt sammen, snakkede med JM i torsdags om at hvis ikke jeg har født her den 12/11 ville hun meget nøje prøve at vudere vægten og så overveje om ikke jeg skulle sendes til en ekstra skanning for at have helt styr på vægten.. For hvis nu den lille var meget stor ville de nok overveje at jeg i hvertfald ikke fik lov at gå over tiden... Men nu må vi se, gå bare og venter og tager en dag af gangen..

Vi er i øvrigtig også blevet enige om i familien at den lille kommer når jeg mindst venter det og har tide, så jeg har sagt at så kommer den her i starten af november lige den dag hvor jeg står i vaniljekranse dej til oppe over begge øre og rod i køkkenet... Hehe kunne være et syn for guderne..

• #19   25. okt 2008 Er der nogle der har pakket taske til sygehuset?
    Jeg har lige pakket babys taske, og så vil jeg ud og handle ind, i dag eller på mandag til min taske.
    Ja jeg er godt nok den med den seneste termin herinde, men jeg kan nu godt lide at være på forkant med tingene, så man ikke skal stresse med det, når man står og enten vandet er gået eller har veer:o)

• #20   25. okt 2008 Mia: jamen jeg har skam pakket tasken til den lille det er ved at være 2-3 uger siden.. Den til mig selv bliver først pakket når der sker noget, har nemlig ikke så meget tøj at jeg kan pakke noget ned, i hverfald ikke nok af det jeg kan passe og som jeg vil have på hehe.. Men de få ting jeg skal have i tasken klare jeg hurtigt tager tit til skælland da det meste af familien bor der over så er vand til det med at pakke..

• #21   25. okt 2008 Christine W: Rart at høre man ikke er den eneste der er lidt på forkant med tingene. Nej jeg har heller ikke nok tøj til at jeg kan pakke det ned i min gen taske, men har pakket så noget som ammeindlæg, mobiloplader, småpenge og så vil jeg ud her en af dagene, og købe et par store mormor-trusser og nogle store bind, måske nogle chokoladebarer og lidt slik, så der er lidt sukker hvis man går kold, eller hvis manden vil have lidt sødt at holde sig oppe på;o)

• #22   25. okt 2008 Jeg nåede slet ikk at pakke.. smiley Så kæresten måtte komme med det hele dagen efter...

• #23   25. okt 2008 Jeg er halvt færdig med at pakke.. Både til junior og til mig selv.. Men jeg tror at jeg er nødt til at tage en sportstaske i bruge istedet for min skole taske, synes ikk helt at der er plads nok.. =) Jeg har pakket småting som kontaktlinser, shampoo+balsam, ammeindlæg, nattøj og undertøj... Og så kan jeg ikk bestemme mig til om jeg skal tage liften med, eller en maxi cosi til når vi skal hjem fra sygehuset.. Men der er stadig god tid.. =)

• #24   25. okt 2008 Mia det er altid rart at være på forkant med tingene så ungå man at glemme noget og så er man også klare den dag den lille melder sin ankomst..
    Jeg mangler at købe amme indlæg, bleer til den bette, indgangsvaskeklude og nogle flere bind, regner med at bruge det samme mærke og slags som jeg har på når jeg har mine menses, de er nemlig gode, ved dog ikke hvor meget de kan klare men så må jeg skifte bind lidt oftere...

Tina det var da en træls forskrækkelse, men godt at den lille havde det godt, man kan jo hurtigt blive urolig, og så er det rart lige at blive tjekket..
    Åhh gid det var mig som viste helt præsist (staves) hvornår bette trolden kommer, så var man fri for at gå her i uvisheden... For synes enlig at dagene gå hurtigt nok, men alligevel gå tiden lagsomt for jeg kan da ikke lade være med at tænke hver dag "mon det bliver idag?"...

Malena hehe ej så meget nåede du vel ikke.. men så kunne manden jo klare det og de har jo også det meste på hospitalet af det man skal bruge.. Ved jeg da fra jeg blev haste indlagt på skejby, de havde både skjorter, bukser, trusser og bind så jeg kunne godt klare mig til morten komme med nogle af mine ting....

• #25   25. okt 2008 Malena: Nej det kan jeg godt forstå at du ikke nåede... Hvem havde også lige regnet med at lille Tristan ville tyvstarte herinde i gruppen, hi hi:o)
    Nu er det bare sådan ,at jeg ved med mænd ( jeg generalisere lige lidt her*G*), at de næppe får pakket alt det man selv ville have pakket... Også selvom de får en seddel stukket i hånden, så derfor gør jeg det i god tid, så jeg ikke skal blive irriteret på Morten, hvis han blev sendt hjem og kom tilbage og havde har glemt halvdelen, hi hi*gg*
    Uh ja engangs vaskeklude, det havde jeg glemt:o)

• #26   25. okt 2008 Ok...det ser ud som om vi er flere med mænd, der hedder Morten....hihihi. Jeg har også en Morten

• #27   25. okt 2008 Jeg ville have pakket tasken om mandagen, men der ville han jo ud.. Den lille røver...

• #28   25. okt 2008 Har i dag pakket tasken, samlet kravlegård, indrettet puslebord..såeh lidt har jeg da nået i dag..

• #29   25. okt 2008 Ja Morten er jo et godt brugt navn, hi hi:o) Åh jeg har sagt til Morten om han ikke vil bore pudslebordet op på mandag så jeg kan indrette det. Kravlegården har vi ikke fået købt endnu, men det bliver her til den første sammen med tremmesengen. Der er nemlig en på tilbud i babysam her i deres fødselsdagsavis, det ved jeg fordi det er min mand der sidder og laver deres reklamesager:o) Sjovt nok skal han snart til at lave deres store 2009 katalog, lidt pudsigt nu hvor vi selv skal til at have baby:o)

• #30   26. okt 2008 Hvad pakker i alt og tar med på sygehuset? ;o)

• #31   26. okt 2008 Pakkede i går:

Til baby:
    3 natdragter
    2 body'er
    strømpebukser
    bukser
    sutter
    bleer
    stofbleer
    huer
    strømper
    ude-hue + vanter
    flyverdragt
    autostol
    svøbetæppe

Til mig:
    mormor-trusser
    natbind
    strømper
    bløde bukser
    stor bluse
    undertrøje
    kontaktlinser + briller
    make-up
    opladet batteri til kamera
    mobil-lader
    vandrejournal + dåbsattester
    hjemmesko
    amme-indlæg
    kamera + mobiler

Derudover skal vi huske colaer og proviant til Morten og en amme bh til mig, men den er ikke købt endnu. Tror jeg køber den her d. 1.

Kravlegården, tremmeseng, skråstol og meget andet har vi fået gratis og meget har vi købt brugt. Barnevogn har vi købt i kø-tilbud hos baby-sam. Men jeg vil helst ikke købe så meget i baby-sam hernede, for ham der har butikken er så sur

• #32   26. okt 2008 Jeg stoler nu på at morten sagtens kan pakke en taske til mig, det ved jeg at hen kan, for det prøvede jeg jo da jeg blev indlagt der kom han med en taske og han havde da huset et hård ellastik selvom jeg ikke havde sagt det...
    Jeg har valgt at pakke 2 sæt tøj til den bette, nogle bleer, en stofblee, den første babse, sut, hue, strømper, vaskeservietter og så en flees dragt som den skal have på når vi forlader hospitalet.. Så har vi kopier af min og mortens dåbsatest plus sådan en faderskabs atest og så har jeg et papier med nogle af de informationer som man skal skrive i barnets første bog så som hvad hedder lægen, sygeplejesken osv og alt dette er pakket i pusletasken.

Så laver jeg en taske til mig selv med det jeg skal bruge..

Mit puslebord er iorden, det skal Morten bare sætte ud på badeværelset, lige nu stå det i gæste/børneværelset men alt der skal være der på er der.. De to dyner jeg har er der lagt sengetøj på, så skal morten bare putte lagn og stik lagn på i vuggen som han skal tage hjem når jeg har født, plus han skal have trammesengen hjem og barnevognene (har 2, en til terrassen bor nemlig på 1 sal og så en til at have med rundt og gå med)...

Tina: ja det er godt lige at blive tjekket...
    Vi krydser finger for at den bette bliver hvor den skal til den dag som i har planlagt kejsersnit.. Skulle du få veer før sender du dem bare til mig jeg er klare...

Undskuld at det blev så langt...

• #33   26. okt 2008 Tina: du skal have begge jeres dåbsattester med ind på fødeafdelingen når du skal føde.... totalt gammeldags. Et pas burde jo være nok. Men det er fordi JM skal indsende et dokument om at du har født, og der skal de så åbenbart bruge dåbsattester eller fødselsattester...

• #34   26. okt 2008 Det fik jeg af vide af min JM og til fødselsforberedelse, så vi har haft et værre bøvl med at få dem skaffet. Så hvis det er løgn og gamle aviser - og vi slet ikke skulle bruge dem, bliver jeg altså irritabel.....

• #35   26. okt 2008 mette + Mrten det er ikke løgn, har også fået det at vide så bare rolig tror den er god nok..
    Men har man dem ikke klare de den altså alligevel.. Det er ikke livsnødvendigt med dem..

• #36   26. okt 2008 Jeg har ikke hørt noget om det med dåbsattester eller noget. Men det skal nok passe når i siger det.. smiley Så jeg har fundet vores frem, så er det da ihvertfald os på plads.. smiley

Ved I allesammen hvilket køn i venter jer?
    Og hva barnet skal hedde?

Vi skal ha en dreng. og han skal hedde Nicklas.. smiley

• #37   26. okt 2008 sandra nej vi ved ikke hvad det bliver.. men bliver det en pige skal hun nok hedde Lærke og bliver det en dreng skal han nok hedder Viktor.. men nu må vi se hvad de ligner når de kommer ud..

• #38   26. okt 2008 Jeg talte lige med min nabo (med 4 børn) og de har skullet have dåbsattester med da de ikke var gift, og efter de blev gift var det fint med vielsesattest.

Vi venter en dreng, han skal hedde Max (hvis nu nogen snart skulle være i tvivl - heheh)

• #39   26. okt 2008 Min jordemoder sagde det samme til os da vi var til tjek i tirsdags.. Og har man ikke en dåbsattest, så skal man have en navne attest med..

Vi ved endnu ikk hvad det bliver, men navnene har vi fundet.. Christina eller Alex, alt efter hvilket køn den lille godt kunne tænke sig at være... =)

• #40   26. okt 2008 Det er da altsammen nogle søde navne i har fundet.. smiley
    Jeg sys det er rigtig svært at vælge..
    Men vi er da heldigvis enig om hvilket navn vores skal hedde... smiley

• #41   26. okt 2008 Det kan jo godt være forskelligt fra sygehus til sygehus..... men her i Sønderbronx skal man have det med.

• #42   27. okt 2008 Vi havde heller ikk dåbsattester eller noget med.. Men det er jo nok forskelligt fra sygehus til sygehus så... I Esbejrg slipper man..

• #43   27. okt 2008 Tina mange tak synes også det er nogle søde navne.. De begge er kærestens valg.. Vi har også haft snakket lidt om Niklas...
    Synes altså også det er nogle søde navne i har valgt..

Tror i øvrigtig som mette & Morten siger at det er lidt forskelligt om man skal medbringe de der papire eller ej.. Men i Silkeborg skal man i hvertfald.. Vi har også lavet en faderskabs test som morten skal skrive under på, og det sakl han jo fordi vi ikke er gift og på den mådre sikre han sig også fælles forælder myndighed over den lille sammen med mig... Så hvis vi skulle gå fra hinanden er han sikret samenvær med den bette...

• #44   30. okt 2008 Så har jeg været ved JM idag og fået skønnet lille manden.. Jeg er idag i 37uge og hun skønnede ham til ca 2800g, måske lidt mere. Hun mener han er en meget lang baby..
    Godt det snart er slut, for jeg sys godt nok at det er meget hårdt efterhånden.. ;-(
    Hva blev jeres små guldklumper skønnet til da i var omkring uge 37?

• #45   30. okt 2008 Max er skønnet til ca 2900 gram... Men vi er heller ikke så store. Morten er 184 cm høj og slank, jeg er 162 cm høj og (normalt) slank

• #46   30. okt 2008 Er spændt på og se hvor stor nicklas er, når han blir født.. smiley
    Håber han er lille, for så kan det da være at det ikke gør så ondt.. Hehe

• #47   30. okt 2008 Sandra det var da dejligt at høre at alt er som det sakl være /burde det jo også men alligevel)... jamen det var sidste onsdag at jeg var til JM og der var jeg 36+1 og der skønnede hun den bette til at veje mellem 3000-3200 så en lille rubust en...
    Vil så lige tilføje at det ikke altid er nemmer at børnene er små når de skal ud, for har hørt at jo støre de er jo mere arbejder de selv, hvor imod de små skal moren bruge flere kræfter... Ved ikke om det passer, men synes der er lidt logik i det..

• #48   30. okt 2008 tina hehe det bliver spændende, og i hvor jeg glæder mig på dine vegne til på næste fredag, gid jeg også snart blev mor....

• #49   30. okt 2008 Ja, det er megasjovt at se mændene.
    Jeg har jo været gået i gang 3 gange nu, hvor det gik i sig selv alle gange... er 37+2 i dag, så han må godt. Og Morten var der og var vågen første gang, og han anede ikke hvad han skulle tænke eller tro eller gøre af sig selv... Han spurgte hele tiden om det var nu vi skulle have baby. Og han prøvede virkelig at tage det roligt. Det eneste der hjalp var at der var Ghost Rider i tv.... Anden gang sov han og tredje gang var mens han var på arbejde...

Men han rører hele tiden ved maven og spørger om det ikke er snart. Mine forældre ringer hver eneste formiddag for liiiige at høre hvordan vi har det - selvom det er 6.barnebarn (mern mit første)

• #50   30. okt 2008 Tina når for den ja det er også rigtig, viste jeg vel også godt hvis jeg tænkte mig lidt om.. Men spændende er det i hvertfald og kan godt forså din kærste, morten glæder sig også, men tager det meget stilleog roligt og han viser det næsten ikke..

Mette,sådan er morten så ikke her, han gider ikke mærke på maven mere, han vil hellere vente til den bette kommer ud...
    Han spørger heller ikke til om den bette snart kommer ud og sådan.. Og min mor og far ringer heller ikke hver dag, men tror også de lader vær fordi de ved at jeg vill eblive træt af det i lægden...

• #51   1. nov 2008 Tina har været inde og har besvaret..

Kommentér på:
Her er så stille !

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce