770 visninger
|
Oprettet:

4. jun 2008 Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 90 Svar: 2.061
lige et spg mere {{forumTopicSubject}}
hej... ja jeg er meget bange for at ska føde for tidlig, for det hører man jo tit når det er tvillinger...
mit spørgsmål er til jer der fødte enægget.
hva uge fødte i i, og var det en alm. fødsel, eller kejsersnit?
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 24 Svar: 466
Jeg blev beordret i seng da jeg var lige knap 28+0 fordi min livmoderhals var for kort. Jeg fik lungemodnede medicin så de havde en større chance for at overleve HVIS nu.... men alt gik jo heldigvis som det skulle...
Men jeg synes nu ikke du skal gå og være bange for at føde for tidligt - bare du sørger for at tage det med ro og lytte til din krop. Ikke noget med overanstrengelse af nogen art....
jun 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 90 Svar: 2.061
feb 2009
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 42
Jeg fødte mine 2 drenge i uge 33+5 ved akut kejsersnit. Min overlæge på Viborg sygehus anbefalede kejsersnit, da vi ventede enæggede tvillinger. vandet gik kl. 06.00 og kl. 8.22 og 8.24 var mine drenge kommet til verden desværre alt for tidligt. Tv.A vejede 1620 g og Tv.B vejede 2120 g, så de skulle have været forløst hvis fødslen ikke var gået i gang, da lægerne var bekymrede for tvillingetransfusionsyndrom. Det betyder at den ene tager næring fra den anden og derfor ikke vokser som det skal.
Heldigvis har vi alle det godt og du kan gost glæde dig. Det er bare en stor oplevelse at blive mor til to.
Ved du om det bliver 2 drenge eller 2 piger??
jun 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 90 Svar: 2.061
lige et spg mere
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside