{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.821 visninger | Oprettet:

gode råd søges.. {{forumTopicSubject}}

Hej jeg ved snart ikke hvad jeg skal stille op med min søn.
han slår utrolig meget. og når vi skal spise kaster han med maden..
har prøvet at sige et bestemt nej.
men han forstår det ikke.. han er 16 mdr.
de andre i dp bliver bange for ham fordi at han står. selvom at de er noget ældre end ham, ruller han dem alligevel rundt smiley
please hjælp..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gode råd søges..
  • #1   6. apr 2012 altså det eneste du kan gøre er at sætte reglerne op... kan godt være han ikk forstår alt endnu men du skal holde fast i og fortælle ham at det må man altså ikk og den slags.... alle børn har sådan en periode det havde vores store dreng også vi holdt fast i det med at det ikk var ok og når han blev ved tog vi simpelthen det fra ham som han smed med og når han slog så sagde vi til ham at så gider vi ikk lege med ham.... den dag idag slår han aldrig og smider ikk bevidst med sine ting... dog er han jo en dreng på snart 3 år som selvfølgelig leger lidt småvildt af og til og kan også ved uheld være lidt for voldsom både ved sine ting og ved oss

  • #2   6. apr 2012 har prøvet det med at tage fx maden fra ham (sagde dp at vi skulle prøve) det resulterede i en meget sulten dreng kl 3 om natten..
    jeg er rigtig stædig, så jeg holder fast og det gør hans far også, problemet er bare at mikkel er mindst ligeså stædig som os.
    håber bare det er en periode til at han får bedre sprog..


  • #3   6. apr 2012 det er bestemt bare en periode... og der er jo ignen der siger i skal ligge ham sulten i seng.... men tag maden fra ham også lad der gå noget tid også kan i give ham lidt liiie inden i ligger ham ind så han får lidt ned smiler....

  • #4   6. apr 2012 jaa du har ret. må bare blive ved som vi gør nu smiley og så håbe at han snart giver op smiley


  • #5   6. apr 2012 det er nok det bedste i kan gøre smiler... der vil komme mange forskellige former for kampe af den slags... og det er altid vigtigt og holde fast i hvad man mener er fair og rigtigt eller forkert... sørg for så tidligt som muligt og have styr på jeres regler både i og uden for hjemmet.... hvis ikk i er enige og ikk har styr på det fra starten så lærer han hurtigt og og sno jer om hans fingre nemlig

  • #6   6. apr 2012 Kan han snakke??? Det kunne jo være han slår fordi han prøver at fortælle jer noget i ikke forstår. Det kan jo være meget frustrerende og så kan han jo ikke forklare på andre måder end ved at slå at han er utilfreds.

  • #7   6. apr 2012 Har i fået tjekket hans øre ? david slog meget da han var lille.. og det hænger desværre stadig lidt ved fordi det er blevet en vane.. og ørelægen sagde at det var fordi han ikke kunne høre og der ved ikke kommunikere med de andre børn..

  • #10   7. apr 2012 Nu har jeg ikke læst de andre indlæg... Men hvad med en time out... Eller at få tjekket hans øre?

  • #11   7. apr 2012 det er en ganske normal opførelse i hans alder, specielt hvis han ikke har sproget med sig. jeg mærker tydelig forskel på mine piger, min ældste som er 5 år, hun begyndte at snakke da hun vr 6 mdr. gammel og inden hun var 1 år sagde hun sætninger, hun har aldrig slået, min lille pige på 22 mdr. har ikke sproget med sig, og hun slår meget og raser ud på mere agresive måder, når hun ikke bliver forstået.. men det er meget normalt at de reagere så'n når de ikke har sproget med,
    men forsæt med stille og roligt att sige nej, sørg for at holde øjenkontakt og være i hans højde når du/ i taler til ham, og lad være med at sige ''DU må ikke'' men formulere det til ''JEG vil ikke have du slår mig, det gør ondt, eller JEG vil ikke have du kaster med maden det er noget gris''
    Der er nemlig stor forskel på de to måder at sige tingene smiley held og lykke smiley


  • #12   7. apr 2012 der er ingenting med hans øre.. smiley han har ikke rigtig noget sprog endnu, så tror selv at det er der den ligger.. smiley
    tak for jeres svar, kan se på det hele at det er det rigtige vi har gang i så må vi bare væbne os med tålmodighed og blive ved..:)


Kommentér på:
gode råd søges..

Annonce