{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.873 visninger | Oprettet:

Tv på børneværelset? {{forumTopicSubject}}

Go' aften damer! smiley

Nu har jeg set flere værelses albums med fjernsyn på værelset - det er selvfølgelig på større børns værelser, men jeg tænker lidt hvor gammel vil i mene man skal være for at få tv på værelset? Altså hvis min søn fik fjernsyn på værelset ville jeg da ikke se særlig meget til ham, jeg ved godt at forhåbentlig sætter man som forældre en grænse for hvornår nok er nok! Men jeg nyder da at kan se på min søn mens han slapper af til lidt tv og eg feks står og lægger tøj sammen, det ville jeg jo ikke hvis han var på værelset..

Så piger både til jer hvis børn har tv på værelset hvornår fik de det og hvorfor? Til jer med små børn som ikke har det endnu hvornår har i så planer om at jeres børn skal have tv på værelset?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tv på børneværelset?
  • Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #1   19. mar 2012 Når de er store nok til at forstå hvad tv er =)

  • #2   19. mar 2012 Tristan er 3½ og har haft fjernsyn på værelset en lille måneds tid.. Han nyder at slappe af for sig selv ind imellem, men det er langt fra hver dag det er tændt.. Han ser stadig fjernsyn i stuen når han kommer hjem fra børnehave.. Det er kommet ind til ham fordi vi ikk altid gider at se Biler, Brandmand Sam osv 1000 gange i streg.. smiley

  • #3   19. mar 2012 Tror Nike fik tv fra han gad og se det... Han sover 5 min efter jeg har sat en film på.. smiley

    Vil sige når de begynder og interessere sig for tv.. smiley


  • #5   19. mar 2012 Sille har haft tv siden hun vare omkring 3 år.

    Hun falder i søvn til det.


  • #6   19. mar 2012 jeg ved hvertfald bare at han ik får sit eget fjernsyn af en alder på 2-3 år

  • #8   19. mar 2012 David har nok haft tv på værelset ja fra han var 2 ½ måske kun 2 år.. jeg kan ikke se noget problem i det.. Syntes ikke det er ret meget det bliver brugt.

    Malik er 5 ½ og han får lov at tænde det når han vågner om morgen fordi han vågner tidligere end de andre.. Men det er ligeså tit han vælger at lege med sit lego.

    Vi overvejer pt om david som er 3 ½ skal have sin egen wii på sit værelse da han elsker og spille det og selv kan finde ud af det. Også er vi fri for at han bruger vores tv til det..


  • #9   19. mar 2012 Hos os skal man mindst skolebarn , kan ikke se en eneste fornuftig grund til at der skal et fjernsyn op inde hos Anton. Tv kiggeri sker i stuen herhjemme og vi har også fravalgt alle børnekanaler på nær ramasjang.

  • #10   19. mar 2012 Mindst skolebarn, herhjemme ser man vi TV sammen i stuen, og hun ser så lidt fjernsyn at vi må leve med Dora og Diego.
    Jeg er chokeret over at så mange små børn har fjernsyn på deres værelser, det troede jeg slet ikke:o))


  • #11   19. mar 2012 Og til puttetid herhjemme får de hver især en historie og en sang, de er næsten 4 og et halvt år. Og så skal man sove.

  • Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #12   19. mar 2012 Her ser thea slet ikke tv.. det fænger slet ikk og hun bliver 2 til aug. Så tv på hendes værelse ville være tosset =)

    Hun har lig haft en periode hvor hun har svært ved at sove så sætter jeg en cd på og så lav lyd det giver ro... samt jeg har flyttet på hendes seng så det er blevet til et lille kompakt hjørne hun sover i nu, som jeg så håber giver hende tryghed =)


  • #13   19. mar 2012 enig ikke før de går i skole, kan heller ikke se nogen god grund til det tidligere, og selv herefter skal de selv efterlyse det før vi vil overveje det..

  • #14   19. mar 2012 Helt enig Lykke, desuden skal de lære selv at falde i søvn og ikke lulles i søvn af et TV, hvis du spørger mig, hvis de er kede eller urolige i perioder står jeg hellere og holder lidt i hånden eller åbner døren og ordner vasketøj lige foran døren så de kan høre mig.

  • Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #15   19. mar 2012 charlotte det er jo ikk alle det fungere for men god ide =)

    Altså thea har musik kørende men det er jo ikk værre svarende til en uro...

    Her har vi også læst historier og sunget men det gider hun desværre ikk mere og så hjælper det hverken jeg er der eller ej hun kæmper og kæmper og bliver rigtig ked af det, og jeg har så ondt i maven når hun græder i flere timer og stadig græder når hun sover =)


  • #17   19. mar 2012 Min søn har ingen sove problemer..!! Han sover når han er træt med eller uden tv og hvor som helst... Ka slet ikke se hvorfor han ikke sku have tv fx.. Jeg læser osse for ham inden tvet blir tændt osv.. Det er da hyggeligt. Men nu har vi osse selv tv i soveværelset...

  • #19   19. mar 2012 Hold da op der er mange der har tv på værelserne i en alder af 2-3 år! Herhjemme har jeg lidt en regl om at det først er efter 6 års alderen og gerne ældre, også synes jeg selv han skal begynde at spørge efter det osv.

    Viktor ville ikke få lov at falde i søvn til tv på sit værelse, så heller tage kampen op de dagen han nægter at sove - vi har tv i soveværelset men det bliver kun tændt hvis der kommer noget på samme tid i fjernsynet og vi vil se forskelligt, så det er meget sjældent smiley


  • #20   19. mar 2012 Emilie fik et tv da hun blev 3. Det var hendes fødselsdagsgave og hun bruger det også når hun skal falde i søvn. Dog ikke ret ofte smiley I weekenden kan vi godt finde på at sætte en film på der inde og smide os på gulvet med dyner og puder og hygge alle sammen

  • #21   19. mar 2012 Laura har tv på værelset, men hun deler altså også værelse med sin søster på 16. ;o)
    Men Laura nyder at slappe af foran tvet, men hun er nu ikke på værelset hele tiden. Ofte er hun hos os i stuen, eller så leger hun bare på sit værelse


  • #22   19. mar 2012 Altså Anabell ser sørme også fjernsyn, men det er i stuen så vi er fælles om det.
    Ja vi har TV i soveværelset, men vi er også voksne mennesker, så forstår ikke helt den sammenligning?


  • #23   19. mar 2012 Herhjemme er det nul fjernsyn til sove tid.. Det er godnat og så sover man.. Han kan ligge og synge og pludre med sine bamser, men ingen fjernsyn eller musik til putten da han ikke sover ordentlig så.. Fjernsyn er ½-1 time efter børnehave, og langt fra hver dag på værelset..

  • #24   19. mar 2012 Jeg er lidt modstander af fjernsyn på værelset.

    Min pige kan se fjernsyn i stuen sammen med os, i stedet for at sku sidde på sit værelse. Bryder mig ikke om at børn placeres foran skærmen og så helt alene endda.
    Så hun får nok aldrig fjernsyn på værelset, hvis jeg ændrer holdning så skal hun da nok være mindst 6-7 år.


  • #27   19. mar 2012 Nike sidder aldrig længere tid på sit værelse .. Og når vi ser noget godt i tvet.. så ka han ligeså godt gå op og se sin egen film... Men han sidder der altså ikke 24/7 måske en films tid og de holder osse film dag ham og naboen.. Og når alle vores unger er her ser de osse film der.. Jeg gider ikke se tegne film HELE TIDEN!!

  • #28   19. mar 2012 Jeg synes bare ikke det at se film og fjernsyn er noget specielt godt for børn. Hun er meget velkommen til at være på sit værelse og kan også sagtens ha alenetid i stuen, jeg er ikke nødvendigvis hvor hun er hele tiden.. Hun behøver ikke at se fjernsyn for at få alene tid..

    Min pige ville da os gerne se fjernsyn hele tiden hvis hun kunne, jeg er bare ikke ha den overbevisning at det er noget de har godt af. Skal de ha lov til at gøre hvad de vil bare fordi det er noget de elsker?


  • #30   19. mar 2012 victor er 4 og han har haft tv på værelset siden han var 3. han har så ingen dvd, men alm tv. pigerne har ikke fået endnu ved ikke hvornår de fårså når de skal se dvd foregår det i stuen.. han får også lov at se tv inden han skal sove, men det blir senest slukket kl 21. han får også læst godnat historie ligesom pigerne inden sengetid. her fungere det fint for så kan han gå for sig selv hvis han vil se noget uden pigerne slukker hele tiden eller stiller sig foran hehe.





  • #31   19. mar 2012 Nicklas fyldte 3 i januar og har lige fået på sit værelse. Vi har parabol og derfor ikke kanaler ikke alle rum og heller ikke på N´s værelse. Han bruger tvet når han spiller på sin Vsmile maskine og det er ca 1-2 timer om ugen.
    Den eneste grund til at det kom op var faktisk at vi lige havde det i overskud.


  • #32   19. mar 2012 Kian har tv på værelset, og kan kun se dvd film. Han ser ikke på det hver dag , men engang imellem syntes han det er hyggeligt. Han har haft det siden han var ca 2 år.
    Han ser for det meste tv herned , men hvis der kommer noget vi andre gerne vil se syntes jeg det er rart at han kan se lidt hos sig selv. Her falder han ikke i søvn til tv eller noget andet, men ligger sig blot til at sove når han er træt. Han sover desuden heller ikke på sit værelse men mellem os i vores seng.


  • #33   19. mar 2012 Jeg vil altså gerne lige påpege at når han spiller Vsmile så er en af os på værelset sammen med ham, det er da klart det der er mest hyggeligt smiley

  • #34   19. mar 2012 Med risiko for at lyde som en gammelsmølf, så fik jeg først tv på værelset da jeg blev konfirmeret... jeg overlevede fint uden tv, indtil da.. Jeg nød at lege i haven, på legepladsen, på gulvet, følge med hvad mor lavede ude i køkkenet, lå på sofaen og så fjernsyn, når der i ny og næ var noget godt osv. osv. Min sønner får absolut intet tv før de starter i skole og sikkert også først langt senere. Manden stemmer enstemmigt i fra den anden ende af sofaen smiley

    De bliver ikke mobbet, fordi de ikke har tv på værelset og når der skal ses en film eller noget andet børnedvd, så blir det i stuen hos mor og far. Jeg tilbyder selv den ældste når jeg henter ham i børner om han vil se en film, når vi kommer hjem. Koble af i sin sækkestol med en bolle og lidt the. Det vil han som regel gerne, men bliver ikke siddende en hel film igennem. Han har kun brug for en halv times afslappelse, hvor han lige sluger dagens indtryk, så er han klar til at gå ind på værelset og lege med sit legetøj. Jeg er ikke den store tv-seer og slet ikke på det tidspunkt, så for min skyld måtte han gerne sætte sig på tvet lige ind til aftensmaden er klar. men det har han heldigvis ikke selv behov for. Og

    Jeg har ikke behov for at sende mine unger ind på værelset for at få fred, samt bruge den imø nemme løsning, som jeg mener det er at sætte tvet på når de skal sove. Det isolerer dem fra mig og omverdenen og det vil jeg ikke have. Jeg har prøvet begge verdener. For har netop tilbragt 5mdr i udlandet, hvor tvet var i soveværelset (hvor han og jeg sov) og den stod på Dora, Diego, Wonderpets og umizoomie i et væk. ungen faldt i søvn til det om aftenen og snakkede ikke om andet end fjernsyn, når han vågnede. så kom vi hjem til dk, hvor han ikke har tv på værelset og han er ligeglad med fjernsyn. Nævner det ikke. vil langt hellere ud og lege.

    Så nej. jeg er bestemt ikke fortaler for tv på børneværelset og vil meget hellere læse en bog og putte min søn, slukke lyset, tænde for vågelampen og sige nat nat. End sige godnat og så tænde for tv´et.

    Uanset hvor meget børn elsker at se film, så er det langt sundere for dem at være ude og lege, eller slappe fuldstændigt af med musik eller en bog eller....ja alt andet end tv. Jeg bestemmer på nuværende tidspunkt i hans liv, hvad der er godt for min søn. Ikke han. Det kommer han tidsnok til smiley

    jeg er faktisk rigtig overrasket over hvor mange af jeres børn der har tv på værelset. Sådan er vi så forskellige og fred være med det. I ved sikkert hvad der er bedst for jeres børn smiley Mvh.
    Ps. Beklager at jeg er dårlig til at fatte mig i korthed.



  • #35   19. mar 2012 hva sker der for i tror børn der hat tv på værelset ikke kommer ud og laver, bager boller og ja bare har et liv ved siden af???

    min søn tager ikke skade af at falde i søvn til hans tv jeg sidder i køkkenet lige ved siden af og vi kan da også snakke imens - han kan også fint snakke om andet end hvad der foregår i tvét smiley og han har skam også inden fået læst en bog eller sunget en sang, blevet mysset og puttet inden og så han ser fra 5 min til en halv times tv inden han sover kan jeg ikke se skader noget!


  • #36   19. mar 2012 hov kommer ud og leger ikke ud og laver haha

  • #37   19. mar 2012 Enig med Tania:) når Lucas har været i bh så slapper han tit af på sit værelse med en tegnefilm, nogle gange leger han imens. Han er 3,5 og har haft tv på værelset 1 års tid.

  • #38   19. mar 2012 Enig Carina. Selvfølgelig laver de andet end og se tv, der behøver jo altså ikke være fuld knald på hele dagen.

  • #40   19. mar 2012 fy jane - stakkels barn smiley

  • #43   19. mar 2012 Carina: Ja, det er noget værre noget:)

  • #44   19. mar 2012 Fuldstændig enig med mamasita smiley



  • #45   19. mar 2012 Hi hi vi har vores tv i vores soveværelse tændt hele natten også er der sat musik video på.. og mercedes sover jo hos os i nu så hun er vant til at høre musik når hun skal sove...

    Og nej vores unger sidder heller ikke hele dagen foran tv'et det gider de slet ikke.. men det er også rart at have.


  • #46   19. mar 2012 Helt enig med mamasita

  • #48   19. mar 2012 jeg er skam også enig med mamasitta - bare ikke i at det ene udelukker det andet - desuden hamrende dobbeltmoralsk at han måtte se tv i 5 mdr inden han faldt i søvn men fordi det var i et andet land så er det ok? desuden vel også klart han ikke har snakket om andet når det er nyt for ham smiley



  • #49   19. mar 2012 Enig igen Tania:) Lucas bliver også fint aktiveret, men fordi han kobler af med en film nogen gange efter børnehave eller hygger sig med leg og en film er der ikke noget galt i.

  • #51   19. mar 2012 Hov! Sille falder i søvn til det de dage hun ligger derinde. Jeg har alderig været fortaler af at lade børn græde sig i søvn, og det eneste der gjorde hun ville sove i egen seng var tv'et. Så kan man mene om det hvad man vil.


    Desuden så er hun ude fra 10-15 de fleste dage, hun går til gymnastik med børnehaven een gang om ugen, en gang privatgymnastik, musikskole mv. Så jeg synes ærligt talt kun det er fair hun også må slappe af til en dvd.

    Hun bliver jo ikke placeret derinde medmindre hun vil. Ellers er vi alle i stuen hvor vi leger, hygger, tegner, leger med perler osv.


    Jeg ved ikke hvor i andre får fra at børnene sidder foran tv'et dagen lang? Min knokler da rundt.


  • #52   19. mar 2012 Ja, det er lidt ærgeligt, men det må de jo om:)

  • #53   19. mar 2012 Jeg har vel ligeså meget lov til at mene at småbørn ikke bør have fjernsyn på værelset som du har lov til at mene det modsatte ??

    JEG tillader mig at mene at tv kiggeri i den alder skal være en social forteelse af kortere varighed, og ikke noget jeg syns skal være på barnets værelse- take it og leave it det er min mening - jeg har ikke et eneste sted taget stilling til hvad i personligt gør med eller for jeres børn men udelukkende hvad jeg mener er det rette for min dreng. Jeg er faktisk lidt træt af at indlæg til en diskussion altid kommer til at handle om enkelte personer og deres valg, ikke alle kommentarer er altså rettet præcis mod bestemte personer men faktisk indlæg til en generel debat. Desværre syns jeg at en del diskussioner på Bg efterhånden kommer til at handle mere om forsvar/angreb - rigtig øv!!!! Det minder lidt om hvem råber højest får ret istedet for udveksling af forskellige meninger og baggrunde for at have disse meninger.


  • #55   19. mar 2012 Har 2 børn en på 3,5 og en på lidt over 1 år og de skal ikke have fjernsyn på værelset før de bliver 5 eller mere, synes det er noget fis at børne ikke kan sidde i stuen og se tv, hvis man som forælder ikke gider se flere børne ting må man jo sige at nu er det voksen tid, og så må ungerne sku lege lidt. Og forstå slet ikke projektet med at man skal have fjernsynet tændt før at sove, alle de der programmer om børn fraråder at man lader børn falde i søvn uden alt muligt.

    Og til dem som måske vil sige mit barn kan sagtens falde i søvn uden tv, vil jeg bare sige til hvorfor har de så fjernsynet tændt.

    Her hjemme har vi kun fjernsyn i stuen.


  • #56   19. mar 2012 Er jeg fordomsfuld fordi jeg ikke syns småbørn skal have fjernsyn på værelset smiley


  • #57   19. mar 2012 Wachs - Mine har såmænd ikke altid tv'et tændt.. Hun falder lige så godt i søvn under en godnatsang, godnatlæsning mv. Som vi sjovt nok bruger endnu flere aftener på end tv.

    Var det svar nok?


  • #60   19. mar 2012 Enig med Bonnie og mamasita..

    Og så kan jeg ikke forstå hvorfor at det skal nedgøres på den måde at man mener et tv på værelset er en dårlig ide?? Det er vel folks eget valg, men derfor har man vel lov at ytre sig, både positivt og negativt?

    Har ligesom Bonnie heller ikke set nogle der har skrevet til nogen bestemt, men generelt og hvad man selv vil gøre med sine egne børn.

    Emma ser tv om morgen inden hun skal i BH og så nogle gange lige lidt når hun kommer hjem fra BH. Men det foregår i stuen sammen med mig, så sidder vi lige og putter lidt og vi slapper begge af efter en lang dag. Det er noget vi gør sammen og for os er det en del af hyggen. Når vi så er færdige, så leger vi eller spiller eller hvad vi nu finder på...

    Vi har heller ikke selv tv i soveværelset smiley


  • #61   19. mar 2012 Lucas falder aldrig i søvn til tv. I for det jo til og lyde som km vores børn bare bliver plantet foran tv og så laver de ikke andet og de sidder bare alene på deres værelser.

  • #64   19. mar 2012 Tania jeg vil gerne bede dig fortælle præcis hvor jeg udtaler bare noget der tilnærmelsesvis kan udtrykke at jeg tror de kun ser tv og ikke leger almindeligt - tak

  • #65   19. mar 2012 Bonnie hvem siger det kun lige er dig hun skriver til:)

  • #66   19. mar 2012 altså et tv er et tv og så er det da underordnet hvor filan det står? om børnene ser det i stuen eller på værelset kan jeg ved den søde grød ikke se nogen forskel på?

  • #67   19. mar 2012 Jeg kan heller ikke se hvor der skrives at jeres børn KUN ser TV og ikke laver andet...

    Det var fordi der var en anden der nævnte det med de heller ikke havde tv i soveværelset og så ku det jo bare være det havde en sammenhæng... Jeg forstår ikke hvorfor du fare sådan op. Der er ingen der siger dine børn ikke leger eller bliver plantet foran tv'et, der bliver bare skrevet at man synes det er en dårlig ide??


  • #69   19. mar 2012 min søn er 4 og har haft tv på sit værelse i 1½ år snart tror jeg. Han falder aldrig i søvn til det. (når det er sengetid, læser jeg en bog og så er det godnat derefter)
    Han ser tit lige lidt tv når han kommer hjem fra BH, men det er inde i stuen og så efter ca 30-60 minutter så er han klar på leg osv igen efter at have koblet lidt fra.. Det er intet problem.

    Han ser for det meste kun dvd inde på sit værelse i weekenden hvis han vågner meget tidligt eller han for titusinde gang vil se "Landet for længe siden".... det er altså begrænset hvor mange gange jeg vil se de dinoer, og så kan jeg altså godt finde på at lade ham putte sig i sengen og se dvden derinde.


  • #72   19. mar 2012 carina: jeg synes det giver en dårlig signalværdi at små børn har tv, computer og sådan på værelset. For mig er film, tv osv noget vi gør i fællesskab og jeg synes børnene kan have tendens til at blive for passive hvis de har tv på værelset.

    Derudover mener jeg at børn kobler bedre af ved at sidde og lege alene end sidde og få fyldt nye sanseoplevelser ind i hovedet og det på trods af jeg selv godt kan finde på at se tv med min datter for at koble af en gang i mellem. Men igen, så er det noget vi gør sammen...

    Men ja, tror bare vi ser forskellige på det og det er vel også helt okay smiley


  • #73   19. mar 2012 Okay, my bad smiley Sys bare det virker sådan smiley

  • #74   19. mar 2012 Jane j måske fordi hun starter indlægget at skrive mamasita og bonnie - det indikere da vist at det er henvendt til mig......

  • #75   19. mar 2012 -Helt enig Lykke, desuden skal de lære selv at falde i søvn og ikke lulles i søvn af et TV, hvis du spørger mig, hvis de er kede eller urolige i perioder står jeg hellere og holder lidt i hånden eller åbner døren og ordner vasketøj lige foran døren så de kan høre mig.-

    dette citait tolker jeg som om at hvis ens børn har tv på værelset så er der ingen der trøster hvis man er ked feks!

    -Min pige kan se fjernsyn i stuen sammen med os, i stedet for at sku sidde på sit værelse. Bryder mig ikke om at børn placeres foran skærmen og så helt alene endda-

    dette tolker jeg som om børn der har tv på værelset kun sidder der alene!

    og ja så hele mamasittas indlæg der på det kraftigste antyder at børn der ser tv på værelset og eller når de skal sove, ikke kommer ud og leger og ikke laver noget med mor og far.

    det er fis i en hornlygte altså :s



  • #78   19. mar 2012 og Det her er da vist også rimeligt til mig og derfor beder jeg såmænd bare om at få at vide hvor jeg skriver noget der kan opfattes sådan....det er vel fair nok

    Bonnie*A* A nej det er du ikke - men fordi du og andre tror de kun ser tv og ikke leger alm eller er sammen med deres familie på andre måder !


  • #80   19. mar 2012 jamen vi ser da også tv sammen enten i stuen eller på hans værelse, det er faktisk kun om aftnen han bruger det. ellers hvis der kommer noget han gerne vil se uden pigerne er i vejen smiley desuden har han hverken pc nintendo eller anden form for spillekonsol (eller jo han har pixelinspil til vores pc, men det er så det. for selvfølgelig skal der være en grænse, men slap da lige af med at gøre tv på værelset til større skænsel end det er smiley

  • #83   19. mar 2012 hov han har også pixeline, men kan da også i ny og næ spille crash team racing på ps2...men det er måske 1 gang i måneden det sker..

  • #84   19. mar 2012 Helt klart børn er forskellige smiley

    Men jeg forstår ikke behovet for tv på værelset? Hvorfor ikke bare være sammen om det i stuen? Nu snakkede du om at hun koblede af alene på værelset smiley

    Men signalværdien sys jeg betyder meget, jeg synes det sender nogledårlige signaler med tv på værelset...


  • #86   19. mar 2012 Tania: Det er også helt okay du ikke gør det, jeg ser bare på det anderledes smiley

  • #87   19. mar 2012 hvilke dårlige signaler mener du det sender da?

    vi og han har heller ikke behov for det - men jeg har nu mange ting i mit hjem som jeg ikke har et livsnødvendigt behov for, men det er her nu alligevel. nu var det et vi fik af mine forældre da de fik nyt og er nu meget glad for det så han kan sidde der uden liva render og slukker for det hele tiden - for det gør hun - eller de larmer så han ikke kan høre. og som sagt blir det jo også set SAMMEN I STUEN men ikke altid.


  • #88   19. mar 2012 Godt sagt Carina, kan nu heller ikke lige se hvad der skulle være så forfærdeligt ved det

  • #90   19. mar 2012 Godnat og i lige måde:)

  • #91   19. mar 2012 carina..dobbelt moralsk?? hvon det?
    jeg fortæller dig at tvét kørte nonstop fordi det var i soveværelset (som han og jeg delte og der var alle disse her fancye kanaler. Om aftenen ville han hellere se tv end have mig synge sange og læse bøger. Og da jeg vidste det var en face og vi skulle hjem igen til en normal hverdag, lod jeg det stå på, eftersom jeg heller ikke havde alle mulige forskellige bøger og legetøj at gøre godt med og selv så meget tv derovre om aftenen, idet jeg gik i seng med ham, da vi ikke havde andet at tage os til. Til gengæld var vi ude hele dagen, når det var lyst. Om det være strand, pool eller tur. Men hele morgenen og hele aftenen kørte tvét på fulde knald og han blev arrig hvis jeg slukkede. Jeg havde fået givet ham en unødvendig og usund afhængiged pga tvét i vores værelse. thats all. Intet dobbeltmoralsk i det. Han faldt i søvn i min favn hver aften, selvom tvet var tændt, i og med jeg gik i seng samtidig som ham HVER AFTEN. ml. 19-20. Så han fik skam nok nærvær og kærlighed og det kunne ligeså godt have været stuen/sofa vi sad/lå på. smiley så intet dobbeltmoralsk der.

    Jeg mener der er langt mere tryghed og nærvær i at han ser tv i stuen. Jeg har intet imod at han ser film. Han har masser af film. Men dem kan han se i stuen, sammen med mig. eller hvr jeg i det mindste render rundt og gør rent, laver mad, eller altså er til stede og i nærheden hvis han sku få lyst at tale om det han ser eller fortælle om sin dag eller eller eller :o)

    Han har sit eget værelse og er god til at lege derinde. Og sover også derinde hver nat. og jeg nyder når han leger derinde og jeg leger også gerne med ham derinde.

    Tania, det er noget pjat at sige. Der er da ingen der siger at I er onde forældre. JEG (personligt) forstår bare ikke nødvendigheden i at et lille barn har et tv. Tv er lærerigt bevares. min søn lærte takket være dora at synge rygsæk og tælle til 10 på spansk.. Et 2-3-4-5-6 osv årig barn har imø ikke behov for et tv. eller en laptop, eller en mobil... for den sag skyld.. Min lille niece på 10 er lige kommet på FB og jeg syns det har ingen steder henne at hun skal se og høre alle de ting der foregår sådan et sted, voksne mennesker imellem uden filter. . anyway sidespring..

    Og jeg antyder ikke at fordi jeres børn har tv på værelset, så kommer de ikke ud. Jeg blir bare ked ved tanken om at nogle børn falder i søvn til tvet kørende, som både nadia og pernille skriver i starten af tråden. Det lyder utroligt ensomt for børnene imø.

    Desuden er der, som en anden også nævner det, noget signal værdi i det.. Hvis de får sådan en som 3 årig, hvad forventer de så ikke at få til deres konfirmation? En hest og så en bil til deres 18års?

    Jeg sælger legetøj og tøj til 0-3årige. og det ligger overalt i vort hjem. men mine børn får intet af det jeg sælger. De har nok. De skal ikke forkæles. De skal lære at pengene ikke hænger på træerne. De skal have noget at glæde sig til. Hvis et tv betyder så meget for dem, når de kommer i skole, så kan de spare halvdelen op fra deres lommepenge, så betaler mor og far resten. eller sådan noget.

    men igen,. der er jo forskel på familier og intet er mere rigtigt end det andet. men der blev spurgt om vores mening ik - jeg er sikker på vi alle gør det vi mener er allerbedst og sundest for vores børn Og personligt er min mening så at mit barn godt kan koble af og hygge sig med tvét i stuen og ikke har behov for et tv på værelset smiley

    igen blev det langt. sorvie. smiley



  • #92   19. mar 2012 Jeg har slet ikke nærlæst det hele, men ligesom Tania siger, så mener jeg også, at børn kan have behov for at koble af og være ALENE engang imellem - vi andre kan også have behov for at være os selv lidt og slappe af til et tv-program eller en god film. Dermed ikke sagt, at det skal være en daglig aktivitet, men en film et par gange om ugen, det tror jeg virkelig ikke, at de kan tage skade af. Tværtimod er der mange lærerige film og tv-udsendelser for børn helt ned til 2-årsalderen. smiley

    Dette er IKKE ment til nogen herinde, men bare en generel holdning. Jeg synes desværre, at der er en stigende tendens til, at folk tror og mener, at børn skal stimuleres og aktiveres dagen lang. Det kan vi andre heller ikke holde til. Og efter en lang dag i dagpleje, børnehave eller skole/sfo er det ikke sært, hvis børnene er trætte og trænger til at slappe af, når de kommer hjem. Jeg tror, at man kunne undgå en stor del af den såkaldte "ulvetime", hvis man lod børnene være dem selv, når de kom hjem, i stedet for automatisk at tro, at "nu skal der ske noget" hver dag efter institution. Jeg tror desværre, at mange børn er stressede pga. forældres trang til at stimulere og underholde..


  • #94   20. mar 2012 jeg sys nu stadig det er dobbeltmoralsk uanset om du var sammen med ham eller ej.

    mine unger får da heller ikke alt muligt bare fordi de har fået tv på værelset? det er da noget underligt noget at konstatere at børn kommer til at forvente at få så meget andet fordi de fik tv på værelset inden de fyldte 6 :-0 mine får sgu hverken hest eller bil af mig når de fylder 18 smiley

    desuden har jeg lært mine børn selv at tælle smiley hvis de er blevet sagt ordentligt godnat til kan jeg ikke se noget hammer forkert eller omsorgssvigt agtigt i at de falder i søvn til tv.
    men vil da godt lige påpege at her blir der slukket senest kl 21 og uanset om man er kommet i seng 5 min før eller en halv time før. og han blir ikke sur når det blir slukket (eller jo selvfølgelig ind imellem for det gør børn jo, men det er ikke sådan et konfliktknudepunkt eller hva man skal kalde det)

    desuden ligger hans værelse klods op ad køkkenet hvor vi fortrinsvis befinder os så han er sjældent alene alene. smiley


  • #95   20. mar 2012 Mamasita - Så fordi dit barn ikke kan styre at se tv oftere, så har det en usund virkning på alle børn?
    Jeg tror måske det bunder i at når man ikke er vant til at måtte det, vil man ikke undvære igen.

    Min datter bliver hverken arrig, sur eller vil ligge foran tv om morgen, aftene og gerne imellem. Tværtimod.
    Hun sidder og leger perler, tegner, læser bøger, er ude og lege mv.

    Tv kan være akkurat lige så lærerigt som skadeligt. Det handler om tidsbegrænsning - dette kan ske ved at barnet kun må se tv ved sengetid/om morgenen/eftermiddagen osv.

    Det er også godt for barnet at kunne sidde og modtage nye indtryk, uden at skulle reflektere over det. Og ved en bog skal de tænke og reflektere, hvilket kan være lidt svært for et træt barn.
    Ved tv'et modtager de passivt nye indtryk, uden at det kræver reflektion. Det er fint for børn i tidbegrænsninger selvfølgelig.


  • #96   20. mar 2012 Okay har ikke lige læst de sidste indlæg, syntes det kører lidt i ring. Vil bare gerne lige understrege at jeg på ingen måder tror at fordi de har TV på værelset, at så sidder de parkeret der hele dagen.
    For mig er det at se TV bare noget vi gør sammen og ikke noget man går på værelset og ser. Vi sidder sammen i sofaen og ser en kort tegnefilm.


  • #97   20. mar 2012 Alexander bliver 2 i næste måned og han har et lille 14" tv på værelset... Det bliver brugt om aftenen fordi han ikke har ville være på sit værelse og han har slet ikke ville sove derinde. Så flyttede jeg lidt rundt på hans ting, han fik en juniorseng ind på værelset. Og så var det meningen at han stille og roligt skulle vække sig til det så han kunne begynde først at sove til middag i juniorsengen og så sove der om natten smiley Det er gået over al forventning.. Han leger på værelset når han kommer hjem fra vuggestue og i løbet af dagen i weekenderne.. og om aftenen når det er puttetid sidder vi og ser en film inde på hans værelse mens vi børster tænder osv. og så ligger han og ser lidt film og falder i søvn smiley

  • #98   20. mar 2012 Jeg er nok det man vil kalde at blive født med en guld ske i munden. Jeg har bestemt ikke manglede noget ! Og nej jeg fik ikke en hest til min konfirmation fordi det havde jeg... men fik der i mod meget dyre spring da det var min hobby. Og da jeg blev 18 fik jeg af vide at jeg kunne få en bil men takket nej ! og valgte i stedet at spare op til min egen og købte så en mercedes !

    Jeg har alligevel lært hvad penge er og har et fornuftigt forhold til penge.. det handler om hvordan man opdrager sine børn.
    Er sikker på mine børn ikke bliver dårligere børn af at have tv på sit værelser og spille maskiner. De ved godt at ting koster penge og man ikke kan have råd til alting.


  • #99   20. mar 2012 line a: enig

  • #100   20. mar 2012 Laura er også 3 og når hun kommer hjem fra børnehave hvor der har været fuld knald på det meste af dagen har hun brug for at slappe af når hun kommer hjem. Jeg smider mig foran min com og slapper af, Laura sidder eller leger til fjernsynet, med entet en disney, barbie eller teletoppies. Børn har brug for at koble af efter en lang dag lige som voksene har

  • #101   20. mar 2012 smiley om man ser tv i stuen med mor eller far eller på sit eget værelse ka det ikk være ligemeget?

    Og om man ser det 7 gange om ugen? Bar det er sådan at man stadig er med i fællesskabet som jeg faktisk tror alle børn er på mange punkter!!

    Syntes virkelig der er mange dømmende her på bg smiley
    Ikk kun i den her tråd men generelt..


  • #102   20. mar 2012 Og tror det er de færreste børn som får lov at sidde foran tv'et hele dagen!!
    Hva så med de børn som spiller på en iPad i bh? Er det også forkert hvis det er i en hvis tidsperiode (10 min f.eks)?
    Syntes det er mere forkert med dem som giver deres barn en Nintendo med i bh medmindre det også kun er i 10-30 min de må spille på den i bh..


  • #103   20. mar 2012 Jeg er ligeglad om folk synes jeg er en god mor pga et tv eller andre ting bla bla bla bla.. Så længe mit barn er sund og rask og har det godt.. Og det har jeg bevis han har smiley

  • #104   20. mar 2012 Enig nadia smiley

  • #105   20. mar 2012 Jeg kan da også se at ungerne spiller computer i børnehaven når jeg henter dem.. Og har da også oplevede at de har set film..

  • #106   20. mar 2012 Er der nogen her der siger at man er dårlige forældre eller at de ser TV hele dagen, jeg kan virkelig ikke se hvor I får det fra.

  • #107   20. mar 2012 Det er ok Carina, det må du godt syns smiley

  • #108   20. mar 2012 Pernille, jeg fornemmer lidt du kun læser det du vil. smiley
    Nej jeg skriver jo netop at tv kan være lærerigt og er fuldt ud enig i det du skriver, jeg syntes bare personligt IKKE at børn bør falde i søvn til tvét. Jeg syntes det er vigtigt de lærer at koble af og falde i søvn uden stimulans/hvile i sig selv. Det var det jeg skrev/mente, men hvorfor farer folk sådan op. Jeg skriver jo netop at det er min mening og at den ikke er mere rigtig end jeres. I gør som I mener bedst og jeg som jeg mener bedst smiley Og verden er ikke så sort og hvid, der er rigtig mange kontraster af grå. Der er helt sikkert rigtig mange, som sagtens kan administrere at have et tv på værelset, men med garanti også mange der ikke kan. Nogle ser 5 timer, andre 5min osv. osv. smiley

    ps. Carina. Jeg har sjovt nok også selv lært min 2½ årige søn at tale og tælle på både dansk og engelsk. Men spansk får Dora og Diego alligevel æren for!


  • #109   20. mar 2012 Jeg synes sku der er nogen der ser spøgelser... Ingen har snakket omsorgssvigt, dårlige forældre eller noget som helst andet! Folk snakker om deres personlige valg og deres egne erfaringe... Hvordan kan det være at jeg skal forsvare mine holdninger overfor om mit barn skal ha tv ppå værelset eller ej??

    Og er igen enig med mamasitta...



  • #110   20. mar 2012 Line: Der bliver jo hentydet til det så fortæller vi bare hvordan det virkelig foregår.

  • #111   20. mar 2012 ser nu ingen spøgelser smiley men folk himler jo op om passive børn der sidder alene uden trøst osv - og det er jo noget fis smiley og fordi det står på værelset er jo ikke ensbetydne med det står tændt nonstop hele dagen der er ingen der sige du skal forsvare det - du har jo selv valgt at deltage i debatten smiley men du skriver det sender nogle dårlige signaler/signalværdier og så spørger jeg hvilke? for kan virkelig ikke se det.

  • #115   20. mar 2012 Min dreng har spille controllere og tv og wii nitendo osv ... smiley og for og være rigtigt dårlig har han også en computer smiley

  • #116   20. mar 2012 carina: signalværdien har mamasita beskrevet, præcis som jeg mener det..

    Jeg dømmer ikke nogen overhovedet, jeg synes bare det er en dårlig ide med tv på værelset i en ung alder og jeg har vidst ikke skrevet nogen steder at dem der mener anderledes er værre forældre end mig smiley


  • #117   20. mar 2012 I snakker vildt meget forbi hinanden. Er vi ik enige om, at tv på værelset KAN være en dårlig ide, hvis man ikke kan administrere det, men at så længe det ikke tager overhånd, så kan det være ligegyldigt, hvorvidt fjernsynet befinder sig i stuen eller på værelset - og så er den ski' slået?? smiley

  • Charlotte n
    Charlotte n Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 21
    #118   20. mar 2012 Børn lærer så meget af tv osv... Så alt med måde.. jeg kunne forstå engelsk inden jeg begyndte i 1 klasse ... Pga jeg så altså engelsk tv serier. Med min 9 år ældre søster.. men ville aldrig have mine børn skulle have tv på sit værelse....

  • #119   20. mar 2012 jamen ok, men fatter bare hat af det signal altså? det er jo et gammelt skod tv fjernbetjeningen fungere ikke engang haha så tror ikke han regner med at få guld og grønne skove af den grund og tror nu heller ikke han ville gøre hvis han havde et mega fancy et smiley

    har aldrig nogensinde hørt om nogen der havde tv på værelset og deved fik hvad man pegede på?

    jeg kan bare ikke se forskellen i om det står i stuen eller på værelset et tv er sgu et tv uanset hvor det står og hvor mange man glor på det smiley

    og kan ingen skade se i børn ser tv inden de skal sove, så længe det ikke kører hele natten og forstyrre deres søvn smiley


  • #120   20. mar 2012 Mamasita - Nej, børn bør muligvis ikke falde i søvn til tv'et.

    Jeg vil så sige at her var det eneste mulighed for hun overhovedet ville ligge i sin seng om aftenen. Så jeg er egentlig ligeglad.


    Men er da glad for vi eller er enige smiley


  • #121   21. mar 2012 kan heller ikke se det. kan godt se det når man som familie har valgt at tv er noget der foregår i stuen sammen og ikke andre steder. det er jo fair nok man har det sådan.

    men kan intet få ud af de agumenter der kommer om at de ikke skal have det pga af signalværdi, de ikke skal sidde alene, de skal ud og lege osv. det har jo absolut intet at gøre med et tv på værelse eller ej, men generel opdragelse smiley det er jo ikke tvét der bestemmer smiley


  • #123   21. mar 2012 Matthias
    har nu ikke fjernsyn på værelset af 2 grunde, der er ikke plads, hvis Matthias har lyst til at se film når han skal sov fx, ville han bare sætte en film på, hvilket jeg ikke synes er i orden.
    så har hans mor en god undskyldning for at se masser af disney film (:












  • #124   21. mar 2012 men at du carina ikke forstår hvad vi mener er signalværdig osv, så betyder det jo ikke at det er rigtigt/forkert?

  • #125   21. mar 2012 men kan intet få ud af de agumenter der kommer om at de ikke skal have det pga af signalværdi, de ikke skal sidde alene, de skal ud og lege osv. det har jo absolut intet at gøre med et tv på værelse eller ej, men generel opdragelse smiley det er jo ikke tvét der bestemmer smiley
    Enig!


  • #126   21. mar 2012 ej helt ærligt så sys jeg det er ude i hampen at en 3 årig ville forvente at få hest osv af den grund alene at de fik et tv på deres værelse!

    og med tv på værelset er der jo intet i den forstand der er rigtigt eller forkert, det jo hvad man selv er til. at jeg så sys de fleste grunde til de ikke har er nogle mærkelige fordomsfulde nogle må jeg vel selv om smiley


Kommentér på:
Tv på børneværelset?

Annonce