{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.618 visninger | Oprettet:

er jeg forkert på den her??? {{forumTopicSubject}}

Hej derude...

Lidt langt bliver det nok...

Det starter sådan at idag får vi et vennepar på besøg, meget gode venner og de har en dreng på 2½ år, som lige nu er i sin trodsalder...
Vi har en lille hund, Bobby, som eeelsker børn slikker på dem og ja, elsker dem!
Vores venners lille dreng, han har ikke været så sød ved Bobby, og de lader ham jagte den og løfte den, smider ting på den og spytter på den smiley De siger nej til ham, men med et smil/grin på.. Og jeg har svært ved at gå ind og sige noget til ham, da jeg føler lidt at det burde hans egen mor gøre og kunne se var nødvendigt?!
Nå, men så pludselig slår han sku Bobby med knytnæve lige i hovedet, så Bobby piver helt vildt, og jeg farer op af stolen og råber NEEJ, det gør man bare ikke!!!!!!!!!! og så får jeg bare de sureste blikke fra min veninde, hans mor... Var jeg galt på den der???
For os er det utroligt vigtigt at vores hund kan lide børn, og ikke bliver arrig eller hidsig omkring dem... Men når børn behandler dyr sådan, er der jo ikk noget at sige til den bliver bange... Vores søn Theo lærer fra start af hvordan man er overfor dyr i det hele taget...
Puuhaa, har det bare virkelig skidt med at jeg føler jeg er gået over en grænse ved at sætte hendes dreng på plads? Meen, det er jo os min hund det er gået ud over...

Kom gerne med meninger, føler mig helt rundtoset smiley
Piv piv


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er jeg forkert på den her???
  • #1   26. maj 2011 Det var hjemme hos os... Men hun sagde os nej, bare ikke alvorligt nok så han forstod det efter min mening.. smiley
    Har sagt nogle hentydninger, i form af fx. Herhjemme lærer Theo at Bobby skal ha lov at være sig selv, hvis den ikke gider lege og går væk..
    Men når hun har sagt nej til ham, og han ikke forstår det, hvornår er det så jeg kan gå ind og være hårdere end hende???
    Det er os første gang han er sådan, men stadig én gang for meget synes jeg!!
    Og har bare helt ondt i maven, over hele situationen, og min lille stakkels hund smiley


  • #2   26. maj 2011 Jeg synes du burde have bedt moren om at sætte ham bedre på plads inden den omtalte episode, for lyder til din hund har skulle finde sig i MEGET !

    Nena lære også hvordan hun skal omgåes dyr, da jeg mener det vigtigt de kan det fra barnsben. da det siger sig selv en hund kan reagere på at blive hevet i halen osv. og det jo ikke alle hunde man ved hvordan reagere ^^

    Omkring det med du farede op, som sagt synes jeg du skulle have stoppet det ved at snakke med moren langt forinden, men man kan altid være bagklog. og Nej jeg havde reageret på samme måde, dyr skal ikke lide under børns behandling.. (: Men efter Nej, det gør man bare ikke opbrudet. ville jeg nok sætte mig og forklare hvorfor man ikke gør det, ved godt han ikke er vild gammel, men gammel nok til en forklaring vil jeg synes (:


  • #3   26. maj 2011 Enig med min smukke isabella.

    Den unge er gået laaangt over stregen og det er hans forældre også!

    Hvis jeg var dig, ville jeg ringe og snakke med moderen til drengen om episoden. Fortælle at når han behandler hunden sådan så er der stor sandsynlighed for at:
    1. Hunden bliver bange for børn
    2. Hunden markere overfor deres dreng(Hvilket den er fuldstændig i sin gode ret til.
    3. Hunden ændre personlighed og overføre deres barns "handlemåde" til andre børn, bliver utryg og vælger at bide fremfor at lege.

    Fortæl hende at det er i jeres alles bedste interesse at du siger fra overfor drengen og at den opførelse ikke er tolereret hjemme hos jer.

    Har de selv dyr? det håber jeg ved gud ikke!


  • Jane C
    Jane C Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 114
    #4   26. maj 2011 Når det er hjemme ved jer, synes jeg det er helt ok ! Og jeg synes det er ok at sige, at det der må man ikke gøre, hvis ikke forældrene vil lærer deres barn hvordan man behandler dyr, og det er dig der ricikere at din hund bliver bange, og det er slet ikke sjovt !!! (Sådan én har vi, og det er bestemt ikk sjovt at sige til gæster, at deres børn ikke må rører den)
    Jeg synes faktisk det er okay reageret, drengen er nok blevet så forskrækket at han ikke gør det igen, og så spare du hunden for de "tæsk" smiley


  • #5   26. maj 2011 Jeg synes os jeg har gjort klart for hende allerede i forige samtaler om emnet med dyr og børn, hvordan jeg havde det omkring det, og hun var fuldt ud enig...
    Men kan jo så se på dagens episode at hun ikke tager det så alvorligt som os smiley
    Jeg farede op, og må indrømme jeg selv var lidt i chok over min reaktion, ville klart ønske jeg havde reageret anderledes, men puha, fik virkelig et chok over at han slog den! Og har os stille og roligt taget Bobby til mig, og fjernet ham uden at gå over nogens grænse ved at opdrage på drengen, men følte, at hun følte jeg gik over en grænse ved at råbe højt da han slog den...

    Puha altså smiley

    Skal lige siges at bobby slikkede på ham bagefter, så alt er okay i den forstand, men det er bare ikke okay at børn er lede ved dyr, uanset dyr og alder!


  • #6   26. maj 2011 Mor til Theo..

    Det jo klart du reagerede 'voldsomt' det jo din hund, og det på ingen måde okay for børn at slå dyr ! Og det skal de jo lære, tænk hvis den havde bidt ham, nu lyder det ikke til noget den 'kunne finde på' men man ved jo aldrig hvordan de reagere ! Jeg synes ikke du har gjort noget forkert.. og synes du skal fortælle din veninde at hun fremover må fortælle ham det så han forstår det, ellers må han ikke være i samme rum som bobby. og det jo også synd.


  • #7   26. maj 2011 Syns det er helt okay og sige fra, men som de andre siger sku man måske også ha sagt fra noget tidligere..
    Min kæreste og jeg sad og snakkede om det den anden dag om at når vores barn begynder og komme i den alder hvor de render rundt og alt det så vil vi gøre det sån at dem vi er hos er dem der ska sætte grænserne hva de vil ha i deres hjem, f.eks min kærestes farmor vil ikk ha børnene render rundt i blomsterne så ska man også respektere det jo, så derfor syns jeg også det er helt okay at du sagde stop..
    Men en anden ting, kan din veninde ikk selv se at det er forkert og slå en hund og alt det.. Det ville jeg da personligt selv gøre..


  • #8   26. maj 2011 Min smukke isabella..

    Ved godt hvad du mener, Raiko og Nena er også total gode venner, og heldigvis slikker han bare på hendes hånd hvis hun tager for 'hårdt' fat indtil jeg tager hendes hånd så det max 3sek men stadig..

    Og så tager jeg hendes hånd og siger 'Nej Nena. Aeae' og ae'er hendes hånd over ham i stedet ^^

    Gjorde jeg også ved gederne i Zoo xD

    Og selvom hun er lille og ikke ''forstår'' det så kommer det jo på et tidspunkt, og på den her måde hbliver det bare en selvfølge a en slags.


  • #9   26. maj 2011 Min smukke isabella: Emma har aldrig revet eller slået Chopper(vores hund).en gang kom jeg fra køkkenet ind i stuen, havde hentet et glas vand og på den tid havde hun altså nået at kravle op og sidde på ham.

    Hun anede ikke hvad hun gjorde, men jeg blev så bange(Man kan aldrig stole 100% på en hund) så jeg skældte hende hæder og ære ud. Det var klart en overreaktion og jeg kunne helt sikkert have håndteret det bedre, men hun har trods alt aldrig gjort det siden.

    Jeg tror de kan mere end man lige giver dem credit for.


  • #10   26. maj 2011 De har ikke dyr, men uanset om man har dyr eller ej, skal man jo lære sine børn det...

    Hun opdragede ham også, og sagde nej, men ikke så han forstod det, og synes det er svært at gå ind og sige til en anden mor, at man føler ikke det er strengt nok så drengen forstår det...

    Tror jeg ringer til hende og forklarer hvorfor jeg reagerer sådan, og så må hun jo blive sur? Det er nok vigtigst at være ærlig og få det ud i det åbne, i stedet at jeg går og ikk føler jeg vil have dem på besøg...
    for drengen ved jo ikke bedre, og så må hun tage konsekvensen af det jo, da hun er ansvarlig i sidste ende...


  • #11   26. maj 2011 Mor til..

    Synes jeg er en god ide ^^


  • #12   26. maj 2011 Syns ikk det er nok og bare sige nej til et barn der slår, der syns jeg man ska være konsekvent omkring det..
    For nu er det jo heldigt at jeres hund kan li børn, men hva hvis hendes søn slo en hund der ikk kan li børn, og hunden bider..


  • #13   26. maj 2011 du burde nok ikke have skreget op , men bed moderen om at gøre noget og så fjern hunden fra problemet en anden gang... altså ja du siger du har en lille hund men den dør ikke af det - jeg er sikker på at den overlever ... forstår godt din reaktion , men måske skulle du ha tænkt inden du råbte nej det gør man bare ikke!!!!! hehe det er moderen du skal råbe ad - men forstår ski godt du råbte - jeg forstår så ikke hvorfor at drengen kunne komme så tæt på hele tiden? går din hund ikke når den ikke gider mere ? ellers er det nok en god ide at lærer den smiley eller fjern den fra problemet - når der er en i trodsalderen i nærheden på besøg

  • #14   26. maj 2011 Har ikke lige læst hele tråden, men kan godt forstå din reaktion, min var kommet længe før. Men generelt er mine hunde lukket væk når vi har besøg af venner med børn, jeg vil ikke tage chancen med mine hunde, de er ikke legetøj for andre folks børn.

  • #15   26. maj 2011 Du har reageret lige præcis som du burde!
    De forældre skal lære deres barn at have respekt for dyr, og når barnet er 2½ år, så burde barnet efterhånden vide at man ikke slår, men "aer"
    Jeg var blevet enormt tosset hvis det var sket med mine hunde, ikke på drengen, men på forældrene, det er dem der skal sige noget og dem der skal have et øje på deres barn hele tiden når de er nogle steder.

    Jeg har selv haft gæster hvor barnet har fået lov til at rive mine hunde i knorhårene - de havde selv hund, så kan i nok forstille jer, hvordan hun blev behandlet derhjemme, der var INGEN respekt - jeg måtte sidde på gulvet og konstant prøve at "redde" mine hunde, som desværre finder sig i for meget, moderen reagerede overhoved ikke, hun mente det var sødt! på det tidspunkt sagde jeg ikke noget, fordi det var min søsters veninde, jeg kendte hende ikke så godt og var genert - det er jeg ikke idag, og nu havde jeg bestemt ikke holdt mund smiley


  • #16   26. maj 2011 Min hund er hvalp stadig, og den vil gerne lege os, men jeg fjernede den fra ham hver gang han gik over stregen, efter min mening, men det skete da han sad og legede med min søn, uden noget og ud i den blå luft slog han den, og det samme da han spyttede på den... Så ved ikke hvordan jeg lige skulle kunne undgå det...
    Self skulle jeg ikke ha reageret sådan, var os chokeret over mig selv bagefter smiley

    Hun blev os ved med at sige til ham, at hvis han blev ved, så tog de hjem.. Men tror hun sagde det ca.10 gange, og de tog jo aldrig afsted selvom hun sagde det, og han blev ved smiley Og følte heller ikke jeg ville sige at så skulle de da ta og smutte...

    Skal ha snakket med hende, kan bar mærke det ikk blir en rar samtale, for hun tager ikke godt mod "kritik" selvom jeg self vil sige det på den mest pæne måde overhovedet muligt... Men ja, tak for tilbagemeldingerne, ville ønske jeg ikke havde så ondt i maven pga det hele smiley


  • #17   26. maj 2011 Jeg havde reageret på samme måde.

    Folk der ikke kan respektere mine dyr og behandle dem pænt skal enkelt nok ikk komme i mit hus!


  • #18   26. maj 2011 Moderkibet : lige præcis, det er jeg enig i, det handler om og opdrage sine børn..

  • #19   26. maj 2011 jeg har ikk læst hva de andre skriver men min holdning er man behandler dyr ordenlig uanset hvems det er..

    her i huset snakker man kun med dyren vis man kan finde ud af behandler dem ordenlig mine søskendes børn har ikke hund hjemme det kun os der har, og de syntes det sjov og lege i mad og vand skålen og jeg vil ikk fjerne det pga de kommer

    og folk ved her at siger de ikk noget til deres egen børn så gør jeg og alle dem der kommer her med børn har behandlet vores dyr ordenlig 1 gang har min søs søn været slem ved hunden og leget i vand skålen hun sagde ikk noget til ham men det gjorde jeg

    men jeg syntes ikk du har handlet forkert så må din ven blive hun kunne jo bare golde styr på at hendes barn ikk slog din hund eller måske kunne det ha være t jeres barn den slog


  • !!
    !! Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 1 Emner: 105 Svar: 355
    #20   26. maj 2011 Jeg tror de skal være heldige at den ikke har forsvaret sig.. For så havde I virkelig et problem......... I hvert fald ifølge jeres venner..

    Men du har handlet helt rigtigt ved at sige nej meget bestemt i en høj tone.. Dit barn eller ej.. Som forældre han man et stort ansvar at lære sit barn at omgåes dyr.. og det er ikke at spytte sparke jage trække i halen eller ører eller kravle hen over hunden. Og leger hund og barn skal det være under opsyn af en voksen....

    Og en anden gang så fortæl dine venner.... på en ordenlig måde at hvis deres barn skal omgåes jeres hund så er det de regler som i sætter de skal følge..

    Så nej jeg synes bestemt heller ikke du er gal på den...


  • #21   26. maj 2011 Min hund bobby er meget vandt til børn, men det er børn som aer den, og som virkelig ved at det er et dyr som skal behnadles pænt.. Og indtil idag havde min venindes dreng og aet den, og været sød, men ikke denne dag da smiley
    Meget surrealistisk oplevelse, for har ikke været ude for før at forældre ikke har gjort noget ved det, hvis børnene ikke var ordentlige mod dyrene.. så ja, er ret meget i chok over situationen faktisk... For mig er det bare sådan at man behandler dyr ordentligt!



  • Janne B
    Janne B Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 72
    #22   26. maj 2011 Hold op, hvor ville jeg være blevet stjernegal, hvis jeg oplevede mine hunde blive udsat for sådan noget. Og så siger du, at det ovenikøbet er en hvalp. Så er det jo i allerhøjeste grad vigtigt, at hunden ikke får dårlige assosiationer i forhold til børn.
    Kan moderen ikke forstå det, må hun jo bare være sur. Hun risikere blot en dag at have en dreng, der bliver bidt fordi hun ikke har gidet lære ham, hvordan man behandler og respekterer andre levende væsner. At sige "nej" er altså ikke altid nok til et barn i den alder. Man skal også mene, hvad man siger.


  • s s
    s s Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 134
    #23   26. maj 2011 Jeg syntes bestemt ikke at du har overreageret, Hvis moren ikke selv kan få ham til at holde op, hvad er så bedst at du råber højt, eller at hunden havde bidt ham. Så jeg syntes ikke hun har nogen grund til at blive sur på dig.

  • #24   26. maj 2011 Du må ikke forstå det som en anklage, men da barnet to gange havde været efter hunden, burde du have fjernet den fra rummet og givet den et lækkert kødben. Så fatter folk også beskeden :o)

  • #25   26. maj 2011 Mor til snart 4..

    Er ganske enige..
    Derfor synes jeg også det er SÅ vigtigt at børn lære det fra de helt små (:


  • #26   26. maj 2011 Mor til..
    Jae men hvis nogle behandler min hund dårligt, får de pænt i vide de skal gøre noget ved det (forældrene altså)
    Kan slet ikke have det, jeg havde en dag været inde og handle og Raiko stod ude og ventede.. og da jeg kommer ud, kommer der en dame over og siger at nogle indvandre drenge havde kastet Cola på den, og forvirret den helt vild ved at køre rundt om den tæt på, på knallert.. vidste godt der var sket noget, for normalt er den såe sød, men der kom en cykel forbi for tæt på som den BESTEMT ikke kunne lide ! Satte virkelig pris på hun fortalte mig det, men føj hvis jeg havde taget dem i det, så kan jeg ikke love for udfaldet. nøj jeg var gal xD


  • #27   26. maj 2011 Nuij hvor var jeg blevet tosset. Lige på punkt ville jeg slet ikke tøve med at træde i karakter og råbe højt.
    Jeg kan slet ikke snuppe forældre der ikke kan lære deres børn at have respekt for dyr.


  • #28   26. maj 2011 Mor til..
    NEJ ! Var sku også gal, men han var nu heldigvis hurtigt ovre det igen.


  • #29   26. maj 2011 det bestemt ikk HUNDEN der skal væk fra rummet det sørme da barnet da den ikk skal slå hunden
    vis først du fjerner hunden gasng på gang så blir det skøre og så går det galt


  • #31   27. maj 2011 Lige en lille update på hele situationen...

    Ringede og snakkede med min veninde, moren til drengen, og sagde til hende at jeg var ked af jeg var faret sådan op da han slog Bobby, men at det var chok reaktion, da jeg slet ikke havde set det komme...
    Jeg fortalte hende, at jeg synes ikke hun var "streng" nok når hun sagde til drengen han skulle være ordentlig overfor vores hund, og jeg havde svært ved at blande mig, da jeg aldrig har oplevet en sådan situation...
    Hun tog det overraskende pænt vil jeg sige, for hun kunne bekræfte at han pt ikke er særlig god ved dyr, og at hun følte sig magtesløs, og egentlig ikke havde tænkt over konsekvensen af det!
    Men hun havde self os fået et chok da jeg (ikke råbte, men sagde bestemt Nej!)

    Til dem som synes jeg skulle ha taget det i opløbet, så læs tråden, for vil ikke sidde og gentage det jeg allerede har skrevet en, eller to gange før smiley

    Denne oplevelse har bestemt sat en masse tanker igang hos mig, og fra nu af når vi får besøg med børn også, må jeg høre om de er gode ved dyr, og ellers må jeg bede forældrene være over deres børn, da det er deres opgave i vores hjem! Theo behandler nemlig Bobby rigtig fint, og det er Bobby som altid lægger sig hen til ham, og sådan skal det fortsat gerne blive ved, hvis andre børn ikke skræmmer Bobby smiley

    men tak for tilbagemeldingerne... tager alt der er blevet skrevet til mig, og kan self se alles pointe i min opfaren, forstår det også godt, men tro mig, reagerede i chok!

    I må ha en fantastisk dag derude, nu lægger jeg låg på denne sag, da jeg har fået afklaring smiley
    Men meget spændene emne må jeg sige.. Dejligt at alle har den holdning til dyr synes jeg, det er skønt at vide smiley


  • #32   27. maj 2011 Super fedt at du fik ringet til veninden og forklaret dig, det er sådan en dum ting at have hængende :o))

  • #33   27. maj 2011 Sejt at du ringede og fik en snak med hende. Jeg vil stadig sige at kommer der børn i mit hjem, så er det mine regler der gælder omkring mine hunde, og hvis ungerne ikke kan behandle dem pænt, så fortæller jeg dem gerne hvordan man gør.

    Det gør jeg med mine niecer, og det er der ingen af forældrene der har brokket sig over endnu.


  • #34   14. jun 2011 du er bestemt ikke forkert på den- det er hende den er gal med hun skal sgu da opdrage sit barn. det er ikke i orden hunde skal der osse være plads til....

Kommentér på:
er jeg forkert på den her???

Annonce