{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.163 visninger | Oprettet:

gamle forældre {{forumTopicSubject}}

sidder lige og ser at Celine dion har født tvillinger - dejligt - hendes mand er 68 år smiley så sidder jeg og tænker på ego-mig på 43 som dårligt tør tænke tanken om en lille mere ( nogen af jer ved jeg havde en missed abortion i uge 11 - et uplanklagt barn der bare har tændt mit ønske om en til helt vildt)

Men hvad pokker er forskellen ???

jeg ved godt at der er en biologisk forskel der gør at en kvinde ikke bliver ( naturligt) mor i en alder af 68 men hvorfor er det mere OK at være gammel-far end gammel-mor ??

min mand er da 100% ligeså uundværlig for vores børn som jeg er......

nå men bare lidt tanker fra mig på en kedelig søndag.....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gamle forældre
  • #2   24. okt 2010 den er svær, men sys nu ikke det er mere ok at være gammelfar end gammelmor. 68 er måske liiige i overkanten uanset køn.

    dog kan jeg sagtens følge dig i din lyst til at få en mere - min mormor var 43 da hun fik min moster, så hun er 25 ligesom mig og har så lige mistet sin far (min morfar) (han blev 75) her for kort tid siden. og det er sgu en ung alder og miste en forældre i. smiley men på den anden side er der jo ingen af os der er garanteret et langt liv, hvor vi får det hele med (børnebørn osv)



  • #3   24. okt 2010 camille - jeg respektere skam din mening ;-)og bliver ikke sur.

    min mor var selv 44 da hun fik mig - men jeg har bare aldrig oplevet hende som "gammel" - hun var på mange måder en bedre mor end mine venners unge forældre ( det siger mine venner faktisk også den dag i dag )

    men 68 syntes jeg sgu er alt for gammelt for en far - chancerne for at han lever til børnene er 20 OG er fit for figth er jo lille.

    ingen kan garantere for hvor gamle vi bliver - måske bliver jeg 84 ligesom min mor og så er mit barn mindst 40 og kan vel klare sig selv smiley endda velsignet med en stor famile......måske kradser jeg af i morgen - inegn ved det....


  • #4   24. okt 2010 Bonnie. jeg synes det er fint, min far er 67 lige om lidt og jeg selv er 20 så han fik vel mig, ved samme alder som dig ca smiley og jeg min far er frisk og glad, og jo er da bange for at miste ham nogen gange men hvor jeg os tænker der går da Mindst 20 år endnu ca smiley .. Har nydt at have en gammel far smiley

  • #5   24. okt 2010 ja nu døde han også af kræft og det rammer jo alle aldersgrupper, så hvis han ikke havde fået det havde han jo levet i bedste velgående endnu.

  • #6   24. okt 2010 Altså rent aldersmæssigt mener jeg det er for gammel - lige som camille.. Men på den anden side en på 45 år kan være lige frisk og frejdig som en på 25 år, det er jo ikke alderen der afgør hvor gammel kroppen og hjerne er.. Som i andre skriver kan man jo dø når som helst men jeg skriver det med tanke på at dø af alderdom..

    Jeg ville personligt være rigtig ked af det hvis det var mig der var barn til gamle forældre.. Det kan sagtens være at får man børn i 40'erne og lever til de 80-90 år at man kan nå at opleve børnebørn og måske oldebørn, men kan man have lige så meget overskud/energi til sine børnebørn som bedsteforældre på 45 år?

    Jeg ved da f.eks. mine bedsteforældre var lige midt i 40'erne da de fik deres første børnebørn og morbror og tante har så fået børn sent og mine bedstemor siger jamen hun har ikke samme energi til at passe og aktivere de yngste af hende børnebørn som hun havde med os andre..

    Så der tænker jeg meget på hvad børnene går glip af i forhold til bedsteforældre og oldeforældre..

    Min oldemor nåede forresten af opleve sit tipoldebarn, som er viktor inden hun døde her til september som 95 årig..


  • #7   24. okt 2010 Har det lidt både og med det, kan sagtens forstå dig og at du rigtig gerne vil have en lille og selvfølgelig skal du gøre det når det er dét du vil:) men ville have svært ved at min mor gjorde det tror jeg, min mor er 45 og skal være mormor for 3 gang inden for de næste par måneder, så det ville jeg nok syntes var lidt underligt. Men vi har da haft snakket om det men som min mor siger så fik hun mig ret tidligt og nu nyder hun at være mormor med overskud til at hjælpe:) og syntes da også det er ren luksus at mine børn har en oldemor der stadig er ved sine fulde fem og gerne giver en hånd med at passe dem når de er syge og mor skal på arbejde, selvom hun er 72:)

  • #8   24. okt 2010 det er simpelthen så individuelt - f.eks var min mor jo gammel men passede med stor omsorg og energi mine store børn da de var små - mens min mands forældre der var 25 år yngre ( og netop midt i 40èrne) havde travlt med så meget andet og ikke har været særlig stor støtte ved sygdom og anden pasning.

    sjovt nok er det først her ved anton ( hvor de så er hhv. 65 og 72 ) at de "gider" smiley ligesom de først er klar til at være "rigtige" bedsteforældre nu

    min egen datter skal have barn samtidigt med at den jeg mistede skulle have været født ( 5 dage mellem termin) alle mine store børn sige at vi bare skal komme igang men.......



  • #9   24. okt 2010 Det er også det jeg mener at alderen er ikke den der bestemmer hvor gammel man er, og det eksempel jeg kom med var fra det jeg kendte til.. Viktors oldeforældre hjælper da også til med pasning ved sygdom osv, men jeg kan mærke på dem at de ikke har den samme gnist til leg m.m. i samme omfang som min far og mor som er 47 år..

    Men som sagt er alderen ikke afgørende..


  • #11   24. okt 2010 linda - det forstår jeg ikke - har de så ikk kun været ca 35-36 da de fik efternøleren - det er da ikk gammelt idag - der begynder rigtig mange da først at få børn ?????

    ligesådan hende i 5 kl ( der er man ca 11-12 år) herregud så har de været 32-33 år da hun blev født ! Ej altså det er da på ingen måde gammelt............der må da have været endet end alderen i det problem !!!


  • #12   24. okt 2010 Bonnie...min moster blev gravid med sit første barn da hun var 43. De opdagede det ved et tilfælde da hun var blevet kørt ned og havde brækket rykken flere steder.
    De havde ellers opgivet tanken om børn men klarer det super godt. Så jeg har en fætter der er yngre end min datter smiley


  • #13   24. okt 2010 ja ha ha jeg har en nevø der er et år ældre end mig - no problems smiley

    jeg har lige været på ferie med min niece og hendes familie - hun er 32 og syntes vi er "lige gamle" så måske er jeg bare "ung af sind";-) eller bilder mig det ind....ggggg.......

    nå nu må vi se - ingen beslutning er taget - men helt generelt syntes jeg ikke moderskabet eller moderevnen ligger i alderen - og rent faktisk syntes jeg at jeg er en bedre mor nu end jeg var da jeg var 22 og fik den første ( og der var jeg er udemærket mor men nu er jeg bare bedre smiley


    overskuddet og eftertanken ligger ikke i ens fødselsår - hvilket jeg igennem mit job bekræftes i hver dag - men dermed ikke sagt at man bare skal skide på alderen og blive ved med at få børn............



  • #14   24. okt 2010 Personligt går jeg ikke ind for at få børn i den alder primært pga. de helbredelige aspekter der ligger, risikoerne for mor+barn, når mor er oppe i alderen..

    Men jeg vill da ikke være den der siger stop, og føler man at man kan stå inde for det så fair nok. Så kan jeg kun sige held og lykke med bebsen.


Kommentér på:
gamle forældre

Annonce