{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.107 visninger | Oprettet:

skuffet over familien {{forumTopicSubject}}

jeg har et rigtig træls efternavn, og har derfor valgt vores datter ikke skal bære dette, men hendes far, nu skriver både min store og lille søster det er noget pisse underligt noget at gøre, og jeg så ikke er med til at føre familien vidre.. så nu har jeg skrevet til dem de da bare kan blive væk fra barnedåben hvis det er så stort et problem, men jeg er godt nok skuffet over dem..

bare det de siger jeg så ikke er med til at føre familien vidre smiley de har henholdsvis 3 og 1 barn


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skuffet over familien
  • #1   28. maj 2010 det var tarveligt. mine piger hedder også min kærestes efternavn, idet jeg regner med selv at komme t at hedde det endag manden får sig nosset sammen

  • #2   28. maj 2010 ***Mor til Frederikke Emma-Line og Milla-Marie** *

    det samme her


  • #3   28. maj 2010 manne: Tror altså det er meget normalt flk der ikk er gift gør det

  • #4   28. maj 2010 altså hvis de vil være fornærmede over at i vælger barnet ikke skal have dit familie navn så er det da deres problem.... det er jeres barn ikke deres.....

    altså min far er selv ret stolt over vores efternavn, og er da lidt skuffet over at min datter "kun" hedder det til mellemnavn.... men det er nu engang det valg jeg har taget da det var det der lød bedst.... og jeg har det sådan at han skal da være glad for at hans barnebarn hedder det da min søster ikke længere har vores efternavn..... og min kommende søn kommer også "kun" til at have det som mellemnavn....


  • #5   28. maj 2010 Manne..
    det ellers meget normalt at barnet får farens efternavn. og evt morens mellemnavn hvis hun har sådan et ? mine fætre og brødre ¨har deres fars efternavn, jeg har dog min mors da jeg ikke kender min far, og mit barn får mit da jeg ikke ønsker faren skal være inde i billedet.


  • #7   29. maj 2010 her hedder tøsen begge vores efternavne.. det var så nok mest fordi hendes initialer uden mit var LEM, og det synes jeg ikke var fedt.. så hun har begge, "bare" sat sammen med bindestreg, men der har aldrig været noget... jeg ahr et almindeligt -sen navn og kæresten et mere specielt. men jeg er glad for at hun har mit, men i det daglige bruger vi kun hendes fornavn og hans efternavn..

  • #8   29. maj 2010 Selvfølgelig skal I vælge det navn I synes er bedst - familienavn eller ej!

    Her i huset har kæresten et efternavn, som hverken han eller jeg bryder sig særligt meget om, så vi overvejer da helt klart at han bare skal tage mit efternavn når vi skal giftes - og vores barn selvfølgelig får det samme smiley Så må familien tage det med eller lade være...

    Alt det der med at føre familienavnet videre, at opkalde barnet efter en eller anden bedste/oldemor uden egentligt at synes om navnet, det kan jeg altså ikke gå så meget op i.


  • #10   29. maj 2010 Hvis de virkelig er sure over valget, så synes jeg bare de må bide det i sig og komme videre.... det er heldigvis JERES valg og ikke deres! Ligefrem at holde sig væk pga. et navn er det ikke lidt drastisk?? De må da bare lære at leve med det smiley

  • #11   29. maj 2010 jeg ville heller ikke bruge mit efternavn - men min SVIGERMOR sagde faktisk at det skulle med fordi hun synes det var specielt...

    men det er JERES valg og ikke andres.. smiley


  • #12   29. maj 2010 Her hedder børnene efter mig, og det er fordi Jesper mener at den dag vi engang skal giftes, så vil han heller hedde Sonne Larsen, frem for Nielsen.... så derfor har vi valgt som vi har... Der har heldigvis ikke været offentlige sure miner, men kunne måske godt forstille mig at hans mormor og morfar måske var lidt kede af vi har valgt sådan...

    I skal vælge som i synes...


  • #15   29. maj 2010 min dreng har faderens mellemnavn og mit efternavn.. atrach kristensen, og så hedder jeg også atrach til mellemnavn nu... for mig var det vigtigt han fik noget af hvert og samtidigt at jeg fik samme navn som min søn.

  • #16   29. maj 2010 er ateist og går ikke ind for ægteskab. jeg kunne ikk få atrach som efternavn uden giftemål... men kunne godt erhverve det når min søn har det til mellemnavn

  • #17   29. maj 2010 Min datter hedder min families navn til mellemnavn og min mands efternavn..

    Vi har intet hørt.. En enkel kommenterede at un skulle hedde cecilie istedet for Sille for det var jo bedre når hun var voksen. Nææ.. Hu kommer til at blive kaldt Sille no matter what.. Og så synes vi Sille er pænere end Cecilie..


    Synes bare du skal springe op og ned på deres kommentare.. De besemmer inet, så de har intet at skulle sige til det..


  • #18   29. maj 2010 Vi har begge familie efternavne..... og vores to dejlige unger kommer til at få mit efternavn som mellemnavn og kærestens som efternavn....

    Og når vi en dag bliver gift får vi begge det samme som børnene så vi alle hedder det samme...


  • #19   29. maj 2010 Og du/I skal da være fuldstændige ligeglade med hvad deres holdning er til sagen - hvis det er sådan I synes det skal være...

  • #20   30. maj 2010 Er dit efternavn så træls da?

    det er helt jeres eget valg og en af jeres efternavne skal det jo være! Så kunne farens familie jo også blive sure over at I ikke havde valgt deres efternavn.

    Min datter har heller ikke hendes fars efternavn men mit. Hun har så et mellemnavn fra hendes far til gengæld.


Kommentér på:
skuffet over familien

Annonce