{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.648 visninger | Oprettet:

Status pt? {{forumTopicSubject}}

Har i fundet jer til rette hjemme og fundet en rytme?

Trives baby og jer mødre også?

Hvordan går det ellers?

Vores lillepige trives og har for første gang i sit liv + på hele linjen, da sp kom her 3. gang - da hun var 17 dage gammel...Så basse pigen vejer nu 3200 g og er 52 cm, 10 g over fødselsvægt - så det er super...

Vi kører projekt ' skabe en rytme' + 'støtte hende i at sove' og det virker allerede, hun sover 3½-4 timer - vågner selv/bliver vækket - ble skift - amning - gymnastik øvelser/aktivitets tæppe med musik og amning igen, derefter sover hun igen...

Sp mener hun er sensitiv, så vi prøver at tage en uge herhjemme og ser om det giver nogen forskel, da hun når vi har været ude, kokser fuldstændig og kan være vågen i 5-7 timer i streg kun afbrudt med få 10-30 min søvn. Og ellers de timer være ked af det - ikke finde ro osv.

Navn er vi stadig ikke enige om da storebror stadig mener på 6. mdr at hun skal hedde mathilde...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Status pt?
  • #1   4. maj 2012 har oprettet hendes først album herinde under nyfødte, kom gerne med jeres - hvis i har lavet et...

    http://www.babygalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumId=10544


  • #2   4. maj 2012 Dejligt at det går godt.
    Her går det bedre, jeg fangede mig en gang brystbetændelse og hold kæft det gjorde ondt. En uge gammel vejede Silas 3900 så der havde han tant sig 170gram men i tirsdags som 2 ugers vejer han 4200, så her går sæt godt. Amning kører, Silas sover meget godt og er kun oppe ved 2 tiden og igen omkring kl 5 om natten. smiley kan kun klage over at jeg ikke selv kan sove når jeg har ammet der ved 2 tiden.
    Var så heldig at kun at tage 1.5 kilo på og har nu tabt over 10 igen. Dejligt.
    Mit mangel på vitaminer er trods alt godt slet ikke oppe endnu men arbejder på sagen.


  • #3   5. maj 2012 Dejlig det går godt.. Så må du igang med vitaminerne.

    Avs, det har jeg ikke prøvet endnu at have, men kan forestille mig hvor ondt det gør.. Her er mine ved at heele godt op, så kan stort set køre uden suttebrik - wee...

    Her started hun med en fødselsvægt på 3190 og på 5 dagen på barsels afd sagde den 2970 og da sp kom første gang 2950.. Så det er dejlig hun er over sin fødselsvægt..

    Vi var oppe kl 23 hvor hun bliver ammet liggende og sov til kl 3.30. Ble skift og liggende amning på den anden side og vågned her kl 7.45. Kom i bad - i tøjet - amning og nu sover hun ude i sin karret...

    Jeg started på 76 kg og var på pks dagen 87,5 kg og nu her 20 dage senere siger vægten 73,3 kg... Er selv 179 cm, så vil gerne ned under 70 kg...

    Var nede ved sygeplejesken og få taget klips ud efter ks og egen læge stopped mig i gangen og bad om at jeg lige kom med ind igen, da hun syntes jeg så noget bleg ud... Mit blod% ligger for lavt, men er så også en dør til at spise - slappe af osv.

    Men har både sp og jytte (mobilt psykolog team) med og de har været på banen lige siden jeg var 3-4 mdr henne.



  • #4   5. maj 2012 Hvor lavt er dit blod % mit ligger på 5 desværre. Også alt for lavt. Jeg vil ikke ønske for min værste fjende at få brystbetændelse.
    I nat har vi haft en træls nat, han ville spise hver time og har også gjort det lidt i løbet af dagen så tror det er et tigerspring.


  • #5   5. maj 2012 Oh skræk kommer de tigerspring allerede?
    Må da lige kigge i bogen 'de vidunderlige uger'... den brugte jeg meget ved frederic, men han reagered ikke på noget - hverken tigerspring, tænder, vacciner osv.

    Mon ikke det kan være et appetitspring han har gang i?

    Hvornår er han født?
    Så har du også alle de ting der følger med lav blod%? Det er nok dem jeg syntes er værst...


  • #6   5. maj 2012 Det var også appetitspring jeg mente hahaha.
    Han er fra den 17 april. Han har taget 300 gram på på en uge men er da nogle gage lidt nervøs for at der ik er nok næring nu han nogle gange er sådan.


  • #7   5. maj 2012 Ja jeg har også alt der hører med blod%.

  • #8   6. maj 2012 Nå.... Mente nok de skulle være lidt ældre før tigerspring...

    Sejt, vores er fra den 16 april...


  • #9   6. maj 2012 Havde termin den 16. smiley

  • #10   6. maj 2012 Ih.. vi havde termin den 26 april.. Men da hun skulle ud via pks of min jm spilled en stor rolle og fik mig byttet til den dag og som de første på operations gangen..

  • #11   6. maj 2012 Dejligt.
    Er virkelig træt af at jeg ikke kan holde med at bløde....


  • #12   7. maj 2012 Det må også have været træls..

    Vi vidste dato flere mdr i forvejen, så det var dejligt men også svært at holde hemmelig for familie...


  • #13   7. maj 2012 Hehe ja det tror jeg gerne.
    Nyt problem, har en mulig brystbetændelse igen. Øv skal ringe til lægen om lidt


  • #14   8. maj 2012 avs...

    Jeg misted søndag min eneste ammebrik, så bed tænderne sammen og gav hende ved det alligevel - men måtte resten af dagen/natten kun køre med det ene bryst.. Mandag morgen fløj jeg ind til ønskebørn og købte nye...

    Vi var til det 2 høretest idag, da hun ikke kunne teste det venstre sidst. Det lykkeds heller ikke med den alm test, så hun måtte have de der elektroder klistert på 3 steder på hovedet og så gik den igennem..


  • #15   8. maj 2012 Hvordan går din amning så nu? Hvorfor skal du bruge ammebrikker? De gør slet ikke noget godt for mig. Godt testen gik igennem.
    Jeg er kommet på andet penicilin, lægen sagde at Lægevagten hægl et mig forkert penicilin givet mig forkert info om brystbetændelse og slet ikke skrevet i min journal at jeg fik penicilin.....
    Silas skal i røngten den 15. Da han havde et klik i hans hofte ved fødslen, hold op jeg er nervøs.



  • #16   8. maj 2012 Den går skam, har kun brugt brik på den ene grundet hul..

    Håber at det nye medicin virker, ikke godt at vl gav dig det forkerte og slet ikke skrev noget nogen steder.

    Det er ikke selve røngten der er værst, men det at de skal holdes fast.. Kan tydeligt huske det både fra røngten og hver gang han skulle have drop anlagt... Første gang var da han akut skulle opereres en søndag nat, som 5 uger gammel...


  • #17   8. maj 2012 Åhh nej, nu er jeg mere nervøs. smiley håber alt går godt. Det jeg er mest nervøs for er svaret...
    Håber din amning kommer til at køre så perfekt som min gjorde i sidste uge og at min også bliver perfekt igen. smiley


  • #18   9. maj 2012 Bare tænk på at et røngten ikke gør ondt - men det at de ikke kan lide at blive holdt fast... Hvilket han er nød til at for at de kan få det rigtige billed..

    Hvis det bliver for meget, så bed en anden om at være med til at holde ham...

    Amningen er på vej op igen,stille og roligt..


  • #19   9. maj 2012 Ja må jo se hvordan det går. smiley
    Godt at høre, synes min er på vej ned ad bakke, da Silas' afføring er grønt, men ved ikke om det kan være pga pinicillin.


  • #20   10. maj 2012 Har også lige fundet ud af at bedøve den godt med en isterning pakket ind i stof, så gør det ikke så ondt...

    Det skal nok gå godt.. De er jo vant til det på røngten..

    Tror det er pga medicin..


  • #21   10. maj 2012 Apoteket har en creme der hedder brystvortecreme, den virker helt vildt. Den bruger jeg på det der er betændelse i. Så gør det knap så ondt. smiley
    Har snakket med Sp og hun siger hans afføring er pga penicillin.


Kommentér på:
Status pt?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce