{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.806 visninger | Oprettet:

Når man skal... {{forumTopicSubject}}

Thomas:
Hej alle i skønne mennesker på BG smiley

Sidder lige inde med to spørgsmål, det ene har nok været oppe og vende, men "here goes" smiley ...

1.
Hvad var jeres mulighed for at komme til hospitalet når det var nu, den lille ville ud? Vi har nemlig ingen bil pt, og cirka 1½ time med bussen til det hospital vi skal til. Nogle siger man bare kan ringe til hospitalet så kommer de og henter en, men andre siger altså man står for det selv. Men 1½ time i bus, det er sku ret lang tid, og der kan nå at ske ret meget på den tid egentlig. Hvad er jeres erfaring med dette?

2.
Hvornår begyndte i at få veer? Og hvor lang tid "cirka" efter i begyndte at få dem, var det afsted til hospitalet? smiley

Håber ellers i for en forsat god weekend smiley
For de nyskerige, har vi fået nye billedere i to af vores galleri smiley
Og nogle ansigter på os, istedet for kun scanningsbilledet smiley

Os:
http://www.babygalleri.dk/fotoalbum/graviditet/10986-moran_og_faren_til_kommende_isabella?status=1

Maven fra uge 34:
http://www.babygalleri.dk/fotoalbum/graviditet/10848-maven_fra_15_til_nu?status=2




.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når man skal...
  • #1   22. sep 2012 Snak med jeres JM om det, og se om I ikke kan lave en aftale. Ellers kan I tage en taxa, eller få et falck-abonnement.
    En taxa ville være mit bedste bud smiley


    Mit vand gik kl. 11.30
    Omkring kl. 11.50 kom de første småveer.
    Kl. 14. kørte vi mod hospitalet, og kl. 14.15 ankom vi.
    Min søn er født kl. 14.33 så en anden gang vil jeg nok køre lidt tidligere.

    Men de færreste føder så hurtigt første gang. Spørg din mor Julie, om hvordan hendes fødsler er gået. Man kan tit lære en del på den måde smiley


  • #2   22. sep 2012 Jeg havde modningsveer i 24 timer... Blev indlagt kl.15.30 og fødte min søn kl.20.30. Jeg ville tegne et Falck abo. Da det ikke er sikkert at en taxa vil have dig med pga. Vandafgang, blod osv...

  • #3   22. sep 2012 Vi sad lige præsis og snakket om det samme faktisk. For tror heller ikke en taxa ville tage os med pga netop det.

  • lisbeth h
    lisbeth h Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 75 Svar: 477
    #4   22. sep 2012 fik den første ve kl 23 og kørte på hospitalet til middag og kl 2.30 er hun født

  • #5   22. sep 2012 mit vand gik d. 9/3 kl. 05
    Min første ve kom kl. 05:30 samme dag.
    skulle på hospitalet med det samme.
    Fødte først den 10/3 kl. 23:24


  • #6   22. sep 2012 thomas vi har baby falck abo. Der tager de en med når man skal føde smiley

  • #7   22. sep 2012 Mine veer startede så småt kl. 4.00 om morgenen, da vandet gik kl. 13 gik det meget stærkt med veerne og de tog meget til i styrke. Jeg havde ikke kunnet klarer halvanden time i bus. Clara er født kl. 19.03. smiley

    Vi har selv bil så vi kørte de tyve minutter til hospitalet. Det var en laaaaaang tur. smiley



  • #8   22. sep 2012 Min søster havde en lynfødsel. Hendes vand gik hjemme i soveværelset kl 23.59 og kl 00.28 havde hun født på hospitalet (: ..

  • #9   22. sep 2012 Vores JM spurgte selv om vores transport mulighed til sygehuset, da jeg var til sidste tjek. Ved ikke hvad hun havde tilbudt hvis vi ikke havde bil. Så jeg tænkte slet ikke over at hun spurgte, det var først da vi kom ud derfra at kæresten stillede spørgsmål til det.

  • #10   22. sep 2012 Mit vand gik omkring midnat, mine veer startede omkring kl. 03:00 og de var virkelige kraftige. Fik afvide af min jm at så snart jeg mærkede veer skulle vi på sygehuset med det samme pga. Jeg en uge før allerede havde åbnet mig 4 cm.
    Kl. 04:15 ca. Var vi på sygehuset og Miley kom til verden kl. 05:13 smiley

    Vi har bil, så vi kørte selv.


  • #11   22. sep 2012 Mine veer startede omkring kl. 21 efter igangsættelse, vi var på hospitalet kl. 02.30 og Smilla er født kl. 07.46
    Vi havde selv bil på det tidspunkt, ellers skulle min morfar have kørt os.

    Tror I kommer længst med et falck abonnement, og sikke gode billeder I har lagt ind smiley


  • #14   22. sep 2012 Nærmeste familie ville tage cirka 45min til en time om at komme. Så den er nok også lidt udelukket. smiley
    Hvad koster sådan et falck abonnement? Og hvor hurtigt kommer de og sån? smiley

    Sandra - Tusinde tak smiley


  • #15   22. sep 2012 Altså nu kan man jo heller ikke regne med at sådan en fødsel foregår på tidspunkter, der er dækket ind i buskøreplanen smiley
    Jeg ville bestemt undersøge nærmere om sådan et falck abonnement...

    Mine veer startede kl. 6.30, kl. 8.30 ringede jeg til fødegangen, ca. kl. 9 var vi på sygehuset og hun er født kl. 12.31!!!


  • #16   22. sep 2012 Vi snakkede om det til fødselsforberedelse. Hvis man ringer efter ambulance så får man en regning tilsendt.

    En taxa må -efter hvad jeg har kunnet forstå på flere- ikke nægte en gravid/en der virkelig har brug for det at kan tage med.

    Mit vand gik en mandag, og først tirsdag omkring spisetid begyndte jeg så småt at få veer. De tog hastigt til med kort mellem hver omkring kl 22-22.30 og han er født kl 00.52.


  • #17   23. sep 2012 Man skal selv klare transporten, det er jo en selv som skal have barn smiley

    Enten køre selv eller finde kørsel. Ellers hvis vandet går og barnet ikke står fast må man få ambulance smiley ellers ikke.

    Og så kan man få Falck abbo på 10 klip eller så noget til 1800 eller deromkring, dem kan man bruge til en fødsel og afsted til sygehuset.

    Det er mulighederne, ellers må man selv finde på noget.

    Selvf er der taxa men de vil sjældent have folk med, og gør de er nogle pisse sure og vil ikke have svineri (fostervand mm) i bilen og man får samtidig en stor regning smiley

    Så JM foreslog dengang med nr 1 abbo hos Falck, da der ikke er andre muligheder, men vi fik så min farmor til og være chauffør smiley

    Mht længden af forløbet er det meeget forskellig fra fødende til fødende smiley

    Med mig

    Nr 1 (på sygehus) vi havde 3 kvarter til sygehuset i bil. nåede og være der i 15 min så var hun ude, så kørte vi 15 min sende ville jeg være begyndt i bilen. Fra aller første vee til fødsel = 5 t og 21 m (vee storm uden pauser næsten og reglmæssige veer fra start)

    Nr 2 ( fødte hjemme i vand ) alt talte for en hjemmefødsel, men også den korte fødselstid vi havde sidst, det gad vi ikke ud i igen, og resikere det gik endnu hurtigere og ikke nåede frem til sygehuset.
    Ganske rigtigt var det såå heldigt vi valgte hjemme, ellers havde jeg født i bilen.

    Fra første vee (som i øvrigt ligesom med nr barn, var med fuld vee storm, ingen pauser og refglmæssige med max 2 min og derefter ned fra start) gik der 1 t og 38 min!! Så heldigt for os havde jeg en go JM hvor vi havde aftalt at hun skulle køre med det samme jeg ringede med første vee (ventede dog 3-4 veer)
    Jm'ers bil er pakket. Hun skal kun i sin lyserøde t-shirt og så barbu-afsted.

    Hvor hvis vi selv skulle til sygehus, skulle ringe og vække en barnepige kl midnat, vente på de kom op og hjem til os, ringe rundt og vække dem som
    Skulle med til fødsel, hente nogle af dem, få tøj på, Pakke bil og afsted, Jamen det var aldrig aldrig gået smiley

    JM kørte med det samme og var hos os efter en time (hun havde 3 kvarters kørsel og bor i samme by som sygehuset ligger, brugte med nr 1) men i januar måned med sne og is er vejerne ikke så venlige smiley hun kørte med det samme og nåede og være hos os i sølle 20 min så var datteren født smiley

    Ikke mindst for oplevelsen men også den situation med af fødslen var så hurtig, er jeg lykkelig for valget af hjemmefødsel , og nr 3 som kommer til januar skal forhåbentlig også tages imod i hjemmet smiley (siger forhåbentlig, fordi vi i uge 32 lige skal tjekke op på om moderkagen har flyttet sig fra udgangen, ellers hedder det planlagt kejsersnit- som dooog ikke tilbydes at gøres hjemme ;-p


  • #18   23. sep 2012 Hold da op, Sorry, så kan jeg bedre forstå mine fingre blev lidt trætte af at skrive
    på iphonen:) det blev vist lidt langt! smiley


  • #19   23. sep 2012 thomas det koster 1600 om året mener jeg og så kører de feks til lægevagten hvis man skal derud

  • #20   23. sep 2012 Vi har bil men havde oprettet et baby-Falck abo.

    Jeg havde veer i 26 timer og var indlagt fra kl 14 og kl 3:14 kom han smiley


  • #21   23. sep 2012 Christina,
    man kan altså også få ambulance hvis man føder hurtigt.

    Det var noteret i min journal at hvis jeg var alene hjemme, eller det pludselig gik endnu stærkere end forventet skulle jeg have en ambulance.
    Af en eller anden årsag endte de dog med ikke at sende den, men vi nåede det så alligevel.


  • #22   23. sep 2012 Med min søn var jeg indlagt

    Med min datter, fik jeg mens smerter ved 15-15.30, da jeg var på vej for og hente min søn. Min slimprop gik ved 21.30 tiden mandag og der var tegnblødning og så begyndte veere, kunne ikke sove så gik meget rundt. Det blev tirsdag morgen og der havde jeg stadig veer . Men ekskæreste. Afleverede vores søn i dagplejen og jeg ringede til fødegangen og sagde jeg havde veer og de bad mig køre til Holstebro. Sagde det havde jeg altså ikke mulighed for ( skulle føde på Herning) så. Sagde de jeg måtte komme. Ringede til en taxa. Kom ind på en stue og blev undersøgt. Var 9 cm åben. Kom ind på en fødestue kl 8.04 og hun er født kl 12.06. Hun lå ikke ordentlig i mit bækken, så fik ve -drop


  • #23   23. sep 2012 Kan i ikke alliere jer med nogle af naboerne, kollegaerne eller vennerne?

    Ps hvis det virkeligt er noget der skal gå stærkt, så jo man altså godt ringe efter en ambulance.


  • #24   23. sep 2012 Har lige snakket med min storebror som er taxa chauffør. Han siger at de gerne kører en fødende kvinde på sygehuset, men at det er op til det enkelte selvskab om de gør det.
    Så i kan jo forhøre jer ved taxa centralen, om i kan komme med en taxa hvis det skulle brande på.


  • #25   23. sep 2012 Laila,
    jeg tænker også at hvis man tager en taxa kan man ringe i god tid, og så tage et håndklæde med at sidde på i bilen. og forklare i telefonen at man altså ikke føder NU.

    jeg sad på et håndklæde i bilen, da det var min mors nye bil, så den blev ikke spor snavset smiley


  • #26   23. sep 2012 Tanker også at det vel heller ikke er værre, end at køre med fulde mennesker hvor der er risiko for opkast og div smiley

  • #27   23. sep 2012 *tænker

  • #28   23. sep 2012 Jeg tror i hvert fald oftere at fulde mennesker sviner en bil til, end en fødende kvinde gør.

    Og man skal jo betale for rengøringen. Dog tænker jeg at chaufføren vil synes det er mere ulækkert at gøre rent efter en fødende kvinde, end en gang bræk fra en teenager?


  • #29   23. sep 2012 Ja, det er det jo nok. Men man kan jo tage sine forholds regler, som du selv siger kan man sidde på et håndklæde.

  • #30   23. sep 2012 ACS: det er sørme sjældent, de vil slet ikke have med de fødsler og gøre næsten, man må selv klare sig, det er jo en gratis tur om man vil, landet går ikke ligefrem godt, og derfor henviser fagfolk læge, JM mm til Falck abbo.
    Du må have været et "særtilfælde" på en måde. Vi var meget unge, uden kørekort/bil mm , og normalt gør systemet så meget for at sikre sig børn af unge forældre får det godt, hvis du forstår, men nej de foreslog også Falck abbo til os, men det var ikke nødvendigt, vi havde transport i familien smiley og fint med mig, men skal ikke bruge et 10 klips abbo til den pris, har aldrig været i nærheden af og skulle ringe til en ambulance, og sker der ulykker og skader på en person rykker de ud "gratis" , så har ikke brug for det abbo - og ved evt flere graviditeter var vi haft bil i flere år nu smiley men det er en anden sag Hihi smiley


  • #31   23. sep 2012 Christina,
    jeg havde min mor som kørselsaftale, men hun har en halv times kørsel fra arbejde, så jeg var bange for at havne i en situation hvor hun ikke kunne nå frem. Da vi i familien føder ret hurtigt (husker jeg at du også gør).
    Da jeg samtidig er alene, var jeg ret bange for at ende med at føde alene hjemme i stuen, mens jeg ventede.
    Jeg var også indlagt på særlige vilkår, måske det spillede en rolle?

    Anyways så sendte de ikke ambulancen, og da jeg endelig ankom på hospitalet kunne jeg presse med det samme, da jeg var 10 cm udvidet og med fuld gang i presseveerne.


  • #32   23. sep 2012 Vi skal med taxa via baby falck abb. og jeg sætter mig på et tisse underlag så kan de ikke brokke sig smiley

  • #33   23. sep 2012 Vi har lige været så heldig at vi har en sød ældre nabo, som meget gerne vil køre os. Ligemeget hvad tidspunkt vi kommer og banker på smiley
    Så for hun en lille kurv med en masse forskelligt som tak smiley


  • #34   23. sep 2012 Hvor dejligt, skønt med hjælpsomme naboer! smiley

  • #35   23. sep 2012 Dejligt! Vi skal også have os fedtet ind hos nogle naboer, til at træde ind som barnepige for Simone, hvis bedsteforældrene ikke kan nå at komme inden afgang til sygehuset!

  • #36   23. sep 2012 lige et OFF TOPIC spørgsmål smiley Så vi ikke behøver lave en ny lille tråd til spørgsmålet smiley

    Oplevet i også en stærk halsbrænd sent i graviditeten? Julie begyndt at få en stærk halsbrænd idag.


  • #37   24. sep 2012 Jeg har til tider haft en slem halsbrand siden uge 17. Jeg kan holde den nede med alminox syre neutraliserende tygge tabletter man kan få i håndkøb

  • #38   24. sep 2012 Det er fordi baby+ alt hvad der høre til, trykker på mavesækken så der presses mavesyre op i spiserøret.

  • #40   25. sep 2012 Jeg havde halsbrand til slut. Det var ikke særlig sjovt.

  • #41   25. sep 2012 Det var heldigvis kun et par dage. Må håbe hun ikke for det igen, ellers ved vi i hvert fald hvad vi skal købe smiley tak smiley

Kommentér på:
Når man skal...

Annonce