{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
835 visninger | Oprettet:

Hjælp er helt forvirret {{forumTopicSubject}}

Hej.
For en time siden fik jeg de villeste smerter i underlivet så jeg måtte gå i seng. De kom i 15min og så forsvandt de igen. Men i de 15 min havde min kæreste ringet til læge vagten der sagde at hvis jeg ikke blødte skulle jeg ikke kom på skadestuen.
Mit spørgsmål er så. Er det normalt at få smerter engang i mellem ?? For er meget nervøs for jeg er ved at miste.
Er i ca. 10 uge.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp er helt forvirret
  • #1   3. nov 2008 undskyld stavefejl. Men er stadig meget forskrækket.

  • #2   3. nov 2008 jeg ville nok ringe til lægevagten igen og sige du gerne vil kigges på, det jo ikke sikkert det er noget farligt men heller være på den sikker side:)
    jeg fik også nogle kraftige mave smerter da jeg var gravid jeg bare lidt længere henne og der sagde lægen det bare var livmodrene der arbejder, men trækker sig sammen, eller sådan noget.

    men ring for en sikkerheds skyld:)


  • #3   3. nov 2008 Ja men har det også sådan lidt at jeg ikke ville ringe når han sagde jeg kun skulle ringe hvis det kom igen og at jeg blødte.

    Han spurgte også om jeg havde været stresset, og det måtte jeg jo sige ja til. Havde 50 mennesker til spisning i lørdags hvor jeg først kom hjem i seng da klokken var fem, og skulle så op dagen efter igen for at ryde op og gøre rent.


  • #4   3. nov 2008 hov hov husk af passe på dig selv:) det vigtig du har ro og ikke stresser rundt, jeg boet næsten på sygehuset de sidste 3 mdr af min graviditet pga stresse og barnet ikke tog på fordi jeg havde stresse:) så huske af slappe af:D

    man har ret til af blive tjekket hvis man vil, og heller en gang for meget end en gang for lidt:)


  • #5   3. nov 2008 Du skal ikke ringe til lægevagten hvis du er gravid så skal man jo ringe til fødegangen da de er de eneste der aner noget om det smiley

    Siger min jordemoder og læge ihvertfald smiley


  • #6   3. nov 2008 Ja men tænker også om det er normalt og få det sådan ?? Det var fuldstændig som om jeg havde mens smerter.

    Nana :
    Hvor finder jeg nummeret til fødegangen. ?


  • #8   3. nov 2008 Jeg har fået nummeret af min jordemoder men hvor bor du?
    Kan godt være de ikke vil gøre noget ved det men det er rart lige at få dem der arbejder med det til at sige deres mening smiley


  • #9   3. nov 2008 Hvor bor du henad?

  • #10   4. nov 2008 man skal først ringe til fødegangen efter 24 uge ellers skal man henvises af egen læge eller lægevagten,hvis det er inden uge 24

  • #11   4. nov 2008 Ked af jeg ikke fik skrevet tilbage igår. Men skyndte mig at gå i seng for at sove, for var bange for det kom igen.
    I dag har jeg det okay. Det er der ikke. Det er bare som om jeg er liv øm i underlivet. Håber bare det var en normalitet, for blev godt nok lidt bange.
    Bor i Næstved.


  • #12   4. nov 2008 Jeg fik det også engang imellem i starten af min graviditet, det er vidst noget med nogle sener der trækker sig. Hvis du stadig er nervøs kan du jo evt. ringe til din egen læge :0)

  • #13   4. nov 2008 i starten kan man godt få det der hedder ligament smerter, det er fordi livmoren så småt er ved at udvide sig, så de sener der sidder og holder på livmoren bliver strækket, og derfor får man så de der ligament smerter :O)

  • #14   4. nov 2008 Okay men skal de være så kræftige. ?? Lå i foster stilling og græd som en tude-prinsesse, Stakkel min kæreste han var helt ude af den.

  • #15   4. nov 2008 Hhm jeg syntes du skal kontakte din læge for en sikkerheds skyld :o)

  • #16   4. nov 2008 trine - jeg havde ligament smerter i 15. uge, og der li jeg i fosterstilling og var totalt tude-prinsesse også..
    men eventuelt ring til din læge for en sikkerheds skyld..
    2 graviditeter er jo ikke ens...


  • #17   4. nov 2008 Okay . Har lige ringet til lægen og de ville gerne have at jeg lige kom og blev tjekket. Så har fået en tid 14:30. Så skriver lige når jeg kommer hjem om hvad lægen siger.

  • #18   4. nov 2008 trine - meget gerne :O)
    håber alt er vel..


  • #19   4. nov 2008 Oki det var godt, håber ikke at der er noget :o)

  • #20   4. nov 2008 Hvor i søde.
    Jeg krydser også alt hvad jeg har. Ved i om man kan blive scannet hos lægen ? For så ville jeg spørge om jeg ikke kan komme til scanning med det samme så jeg også kan få af vide hvor langt henne jeg er.


  • #21   4. nov 2008 Altså min læge have sådan et lille apperat til at scanne med, men den er vidst ikke så god. Tror det for det meste kun er på sygehuset at de scanner desværre :o(

  • #22   4. nov 2008 Øv men det er vel lægen jeg skal spørge for hun henviser mig så. For må indrømme jeg er lidt irriteret over det.

  • #23   4. nov 2008 Altså de skal jo henvise dig, mener du skal scannes senest i uge 13 for down syndrom. Men der er vidst nogle kommuner hvor du selv skal kontakte stedet. Det ville da være oplagt at spørge din læge idag:o)

  • #24   4. nov 2008 Ja håber også det kan lade sig gøre. For det er snart lidt øv ikke og vide hvor langt man er.

  • #25   4. nov 2008 Så har jeg været til læge. Hun mærkede bare lidt på mig og sagde det ikke føles unormalt. Men kunne selvfølgelig ikke sige så meget.

  • #26   4. nov 2008 Ja ikke andet end hun mærkede og sagde at jeg nok var 10 uger henne. Skal så op og have taget blodprøve i morgen. Regner så med at hun henviser mig til en scanning.
    Men synes bare alting er er så la la agtigt. Men måske bare mig der er for pylret.


  • #27   5. nov 2008 Hey

    Altså for at komme med en helt anden mulighed så havde jeg de vildeste smerter i underlivet da jeg var omkring uge 6. Det var ikke i siderne men sådan midt i det hele.
    Og jeg havde dem hver dag i en uge.
    Jeg var så bange for at der var noget galt med barnet at jeg faktisk havde glemt at tænke over jeg forinden ikke havde været på toilettet i en uge.
    Så jeg havde en god forstoppelse der simpelthen bare kan være så smertefuld.
    Man burde jo ikke tro man havde smerter i underlivet af det men efter en omgang medicin og en tur på toilet gik det væk.
    Men det kan du jo hurtigt tænke over om det er dit problem eller noget andet.
    Håber for dig du finder ud af det.


  • #28   5. nov 2008 Tror det er fordi jeg har overanstrengt mig. Vi havde 50 gæster til spisning om lørdagen og lavede ikke andet end at løbe frem og tilbage til klokken var fem om natten. Så lægen mente at det kunne have noget med det at gøre.
    Og blev desværre ikke henvist til en scanning i dag, det skulle jeg snakke med min læge om i næste uge. øv


  • #29   6. nov 2008 Ja spørg lægen om de ikke vil henvise dig til scanning og sig du ikke aner hvor langt du er henne. De startede også med at mærke på mig og sagde de mente jeg var 9 uger henne. Jeg fortalte at mine lagiment smerter var stoppet for 3 uger siden, havde iokke mærket dem i de 3 uger og de var ellers meget kraftige dengang. Så kraftige at jeg nogen gange ikke kunne komme hjem eller gå hen til bussen for at komme hjem så jeg pinligt berørt var nødt til at sveje hen til nærmeste bænk og ligge mig op på den i fosterstilling i en halv time, for så at rejse mig og stadig med smerter dog lidt bedre så jeg kunne gå kunne komme hen til bussen. det var en sejr da jeg endelig nåede den og sad i den. det tog mig 3 kvarter at gå den strækning der normalt tager 10 min. og de 3 kvarter var hvis man ikke regnede hvilet med.

    lægen sagde at de ikke burde stoppe allerede så blev sendt til scanning for at se om der var noget galt. da jeg kom til scanning dagen efter opdagede de at jeg var 13+1 så de skyndte sig at hastelave en tid til nakkefolds scanning to dage senere.

    så pres lægen lidt til at henvise dig til en scanning for det er ret ærgeligt hvis du ikke når nakkefolds scanningen.


  • #30   6. nov 2008 Ja det var lige sådan jeg havde det, og mine smerter er også forsvundet nu. Så har da tingt mit om der skulle være noget galt, men sygeplejesken sagde det var meget normalt. Men den anden læge jeg var hos mærkede lige hurtigt på mig og mente jeg var 10 uger henne. Så det passer jo nok meget godt hvis dit også stoppede der. Men synes bare det er lang tid man går og aner ingenting. Det er snart en måned jeg fandt ud af jeg var gravid, så er snart ved at rive håret af mig selv. Men må smile sødt til lægen på onsdag og spørge om jeg ikke snart må komme til scanning også hvis jeg er 11 uger henne i næste uge er det vel også ved at være tid.

  • #31   8. nov 2008 ja for lagiment smerterne slipper man desværre ikke for. Lægerne kunne godt bare tage at informere om at dem når man finder ud af at man er gravid og er til første lægebesøg så man ikke bliver bange når de kommer.
    Troede jeg var ved at tabe barnet, men det var bare noget helt normalt noget der skal komme, det er bare gode tegn på at barnet vokser så livmoderen strækker sig, men det vidste jeg jo ikke.

    han skal da bare tage at sende dig til scanning! Han kan da lige så godt gøre det du skal jo til scanning og hvor er han en hat hvis han er skyld i du ikke når NF scanningen!


  • #32   8. nov 2008 Ja jeg forstår godt nok heller ikke hvorfor lægener ikke fortæller om det. For når man ser herinde er der mange der spørger og tror de er ved at miste.

Kommentér på:
Hjælp er helt forvirret

Annonce