{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.026 visninger | Oprettet:

er helt forrviret nu hjælp. {{forumTopicSubject}}

jeg havde min sidste mens den 4 marts så i følge min egen beregning sku jeg jo være 12 uger henne..men i følge min læge lige været gået ind i uge11..nå men var så til nf scaning her kl 1030 og der fortæller de mig så udfra deres måliner på den lille er jeg i uge 10 plus 5..så sku komme tilbage om halvanden uge til en ny scaning..
så nu kan jeg ikk rigtigt finde hovde og hale i det hele .. vil det sige jeg har blødt selv om jeg har været gravid eller har jeg bare opdaget det meget tideligt? jeg testede fordi jeg var gået 10 dage over tid..
er der nogen som kan gi en forklaring ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er helt forrviret nu hjælp.
  • #2   26. maj 2010 grunden til at nf scanningen ligger i uge 11-13 er at alle fostre vokser ens indtil da, at de rykker ens termin har jo noget at gøre med at ikke alle har ægløsning samme sted i deres cyklus, så med mindre du præcis ved hvornår den er i hver cyklus så er det ikke så usandsynligt at blive rykket lidt smiley

    din læge siger rigtig nok at du er gået ind i uge 11 og det passer også fint i forhold til at nf scanningen sagde 10+5 da det jo er 10 fulde uger og 5 dage altså er du igang den 11 uge smiley


  • #3   26. maj 2010 camilla..
    ja så bliver det godt nok en bitte bebs i forhold til de andre smiler..
    ja det er vi jo smiler.. du er sat til den 22 ikk? har oz selv hele tiden haft en fornemmelse a jeg ville føde omkring 22 eller 24.. mest den 24..smiler..


  • #4   26. maj 2010 camilla. tror du er forkert på den, for foster vokser end indtil de er omkring 20-30 uger henne. ka ikk huske hel præcis

  • #5   26. maj 2010 venter på sean..håber a blive mere afklaret her den 4 når jeg ska komme igen vil jo gerne ha en lidt mere præcis termins dato..
    der har bare været så meget usikkerhed omkring min gra først lave jeg selv en test som var positiv så lavee lægen en som kun var svag så hun mente slet ikk det blev til noget men sku vente 14 dage og så komme igen og få en ny test så havde glædet mig til a få nogen præcise svar idag..


  • #7   26. maj 2010 camilla ja det må jo så oz være min termin så.. men vil lige vente lidt med a smide dem på vores termins liste da jeg grene vil ha en præcis dato først hvis du forstår..

  • #8   26. maj 2010 altså selvom den test ved lægen ikke er lige så positiv som den du selv har lavet så den stadig positiv, og det kan jo være lægen bruger en test det skal bruge mere hcg end den du selv har brugt...

    men kan godt forstå du er forvirret, det er også lidt af en jungle at finde hoved og hale i første gang man prøver det....


  • #11   26. maj 2010 camilla.. det er netop det man plejer a sige den til nf det er den man går ud fra..

    venter på sean.. det er 3 gang jeg prøver det og har da aldrig prøvet a sku vente og a tingene ikk passede ..
    grunden til lægen oz tog en var fordi jeg bad hende om det fordi jeg ville høre om det var muligt a lave en falsk positiv prøve der jeg høre til dem som bliver meget meget dårlig og havde ik det mindste symtom ikk engang brustspænding..og det mente lægen oz jeg skulle ha og da den så var så svag som den var og ingen symtomer mente hun ikk det ville blive til noget men a der havde været et æg som var befrugtet og ikk havde sat sig fast


  • #12   26. maj 2010 hmm, altså nu er der jo ikke 2 graviditeter der er ens, og den kan ja nikke ja til, for jeg havde alle symptomerne med min datter og kvalme i 3 mdr dog ingen halsbrand, og denne gang har jeg ikke rigtig haft noget ud over lidt brystspændinger i en dag eller 2 op til jeg tog testen... og har haft en helt helt anden graviditet denne gang end første gang....

    men som jeg skrev tidligere så kan det jo godt være at du har haft ægløsning på et tidspunkt du måske ikke lige har ventet og derfor er der lidt forvirring nu...


  • #13   26. maj 2010 ska da godt nok oz love dig for de symtomer kom der oz bare væltene ffra den ene dag til den anden.. griner..har faktis været sygemeldt i 4 uger nu pga opkast..så har nok bare testet meget tideligt..

  • #14   26. maj 2010 hold da op.... jeg har også været sygemeldt denne gang men den var her i slutningen pga stress og sådan..... men ja det kan jo sagtens være en tidlig test, for ved at jeg kan først teste tydeligt positiv når jeg er en 8-10 uger henne...

  • #15   26. maj 2010 Puha, kan godt forstå du er forvirret.. Da jeg blev gravid og fandt ud af det, var vi til en tidlig scanning. jeg havde regnet mig frem til at jeg var 7+0 men scanningen viste jeg var 4+6 og der var intet foster at se.
    Da jeg så kom til NF var jeg ikke langt nok henne og skulle komme 14 dage efter, her regnede lægen på sygehuset med at jeg så ville være 13+0 men var efter barnets mål 13+5..
    Var igår til MD-scanning og der passede den lille på hvor langt jeg er henne efter den terminsdato jeg fik ved anden NF-scanning..
    Jeg har også været rigtig meget forvirret, da min terminsdato har lagt fra den. 9/10 - 27/10.. Og nu er jeg endelig sat til 13/10..



  • #16   26. maj 2010 christina.. så plus de 14 dage vente tid hos lægen som slet ikk mente jeg var gravid..oz nu havde jeg jo så glædet mig til endelig a ku få en endelig termins dato og så ska jeg lige vente halv anden uge mere..som om 9md ventetid ikk er lang tid nok i sig selv..men trøster mig med a de kan jo måle hvorlang fosteret er så må jo være som de siger 10 plus 5..

  • #17   26. maj 2010 Da jeg var ved NF scanning, fik jeg i vide jeg var i 11++2 selvom jeg ifølge lægen skulle være i 13+4 det har jo noget at gøre med din æggeløsning og hvornår den er sket. lægen kan kun give dig noget ca at gå ud fra. du ved det først sådan lidt mere med sikkerhed til NF scanningen (: så det nok fordi du har smidt dit æg lidt senere inde i din cl. end hvad lægen tæller ud fra ?

  • #18   26. maj 2010 ja det er nok der for .. men den lille havde det godt og hoppede rundt og så fin ud.. smiler..glæder mig til den 4 hvor jeg får en dato og gå ud fra..

  • #19   26. maj 2010 Liane N - Min læge kunne heller ikke teste mig positiv, men jeg kunne selv. Så blev sendt hjem og fik afvide jeg skulle komme uge efter hvor de så kunne se det..

    Jeg forstår dig virkelig godt, men man kan desværre ikke gøre så meget andet end at acceptere at barnet er så stort som det nu engang er.. Men på den anden side, så giver det os bare længere tid til at glæde os, og ikke mindst gøre os klar...


Kommentér på:
er helt forrviret nu hjælp.

Annonce