{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.464 visninger | Oprettet:

shit gravid {{forumTopicSubject}}

puh ved ikke lige hvad jeg vil med dette indlæg, men er fuldstændig i vildrede :`( sagen er den vi har 2 børn den yngste bliver 1 år i næste mdr, og nu har vi lige fundet ud af jeg er gravid igen, selvom det ikke burde kunne lade sig gøre. jeg har pco og vi kæmpede meget for at få de 2 vi har smiley
Har ikke taget medicin for at få ægløsning, og vi har brugt kondom, ja altså få få gange har vi startet op uden men altid afsluttet med.. Så forstår slet ikke det kan lade sig gøre:(
Nu står vi så her, vi har lidt økonomisk efter sidste barn og barsel og endelig er jeg startet på arbejde igen og kan tjene nogle penge, vi har fået hjælp af vores familie til at vi kan blive boende så det er noget kritisk. Kan slet ikke se hvordan vi økonomisk ville kunne forsørge endnu et barn smiley + min mand lige er blevet fyret så det hele er lidt et mareridt snøft smiley
Vi overvejer om denne graviditet skal afbrydes for hvilket liv kan vi tilbyde et 3 barn eller de 2 vi har, men jeg har virkelig meget svært ved at tage beslutningen, for den vil sikkert forfølge mig resten af livet, uh suk

Ja hvad vil jeg egentlig med dette indlæg måske bare ha luft, eller gerne høre fra andre som måske har stået i samme situation, både dem som gennemførte og dem som ikke beholdte fostert smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  shit gravid
  • #1   3. dec 2011 Jeg har ikke selv stået i situationen ... men jeg vil bare sige, er du det mindste i tvivl, så skal du ikke gøre det, tror det vil forfølge dig hvis du gør det, uden egentlig at have lyst.

    Hvis i vælger at beholde, så skal i nok finde ud af det alligevel smiley


  • #2   3. dec 2011 Er meget i tvivl vi har snakket om at sælge vores ejendom og flytte i noget billigere, men vi købte for 4 år siden og ja siden er priserne jo dumpet helt vild så er bange for vi ikke kan holde pengene hjemme smiley eller værre at vi slet ikke kan sælge smiley åh det er svært ved jo hvad der kan komme ud af de smukke 2 streger på en pind smiley

  • #4   3. dec 2011 tænker også mirakel - ville beholde og vide at det gik , tror ikke jeg er i stand til at slå ihjel :S hvor må det være hårdt at stå i smiley krammer herfra

    kan i ikke sætte jer og kigge budgett? og så må manden din igang med at søge job igen smiley der er job derude- det kommer bare an på om man er kræsen........ bor i dyrt?


  • #5   3. dec 2011 Jeg vill bestemt ikke få det fjernet alene ud fra økonomi, nr 3 børn koster bestemt ikke meget mere når man har to i forvejen.. Og som Tania siger så smukt, det er da et rigtigt julemirakel:-)

  • #8   3. dec 2011 Det mange dog ikke tænker over ved gummi, er at der gennem hele samlejet afgives lidt "smørelse" fra penis, og dette kan godt indeholder sædceller. Så tænker lidt at det må være sådan det er gået til.

    Økonimisk tænker jeg at i starten vil det koste bleer, men sådan noget som tøj vil der jo være masser af fra de 2 første. Kan dog ikke se om det er en dreng og en pige du har, eller 2 af samme. Men skulle det være 2 af samme, så er mine tanker at du må have en masse tøj i den "forkerte" farve der kan sælges, og pengene bruges til nyt tøj, hvis det skulle være en af modsatte køn der er på vej.

    Legetøj er der jo også masser af...

    Ser i et par år længere frem, jamen så er barsel ovre og du tilbage i job. manden har forhåbentligt også fået job igen. Og fanden skulle da stå i om det ikke hjælper på krisen i løbet af de næste 2 - 3 år. Så inden den lille ny skal i børnehave, så har i begge en fornuftig indtægt igen.

    Jeg tænker det er et lille mirakkel du har i maven, når det har fundet vej mod livet trods det i (og din sygdom) ellers har lagt ud af forhindringer...


  • #13   3. dec 2011 der er vel mange ord for abort, men altså hvad skal vi kalde det? abort? slå ihjel? aflive? fjerne? vælge fra? det er ikke det tråden er om, hvis man ser en abort video kan man jo se arme ,ben osv på baby.. men ja det er bedre at gøre det tidligt i mine øjne ....

    nej ikke alle kan finde job, men jeg er sikker på at dem der leder siger "ej jeg vil famne ikke rense wc'er" eller "ej jeg vil ikke stå netto" osv....

    ts: som skrevet tidligere - jeg ville ikke få barnet fjernet - har i ikke tingene fra den mindste? , og under alle omstændigheder skal din mand vel lede efter job? smiley


  • #14   3. dec 2011 ^^og nej jeg er ikke imod abort - overhovedet , sommetider er det bedste løsning

  • #15   3. dec 2011 altså hvis jeg bliver gravid med nummer tre uden det er ønsket ville jeg få en abort ved det vil være hårdt men det skal altså passe ind i de rammer man har selvfølgelig skal det måske nok gå det hele men i mine øjne skal børn helst være ønske børn. vi ville selv både skulle have ny bil og bygge til hvis vi skal have tre børn så det skal vi ikke. vil os sige det er lidt at gamble med jeres nuværende liv når jeres økonomi er så stram og jeg ville os tænke på de børn i har nu så jeg kan bestemt godt forstå du overvejer abort for

  • #16   3. dec 2011 Vil give "nu mor til 4" ret... Det er F*****E ikke særlig god opbakning at give en person, at skrive sådanne "grimme" ord omkring abort.Hvad H*****E ligner det, skal hun føle sig som morder hvis hun vælger abort, er det det i prøver på???


    Jeg tænker lidt, hvor har jeres "planer" tidligere ligget omkring antal af børn. For har i inden krisen og alt det drømt om at få 3 børn, jamen så syntes jeg måske det er værd at tage med i beslutningen. Når situationen er som den er, så vil det da være sørgeligt at stå om måske 2 år og ikke kunne få det 3 barn i egentlig altid har håbet på, men først føler rigtig råd til om 2 år i stedet for nu.

    "Mor til skønne Magnus": Nu er det ikke bare lige at få et job... enten har man ikke den fornødne uddannelse og erfaring, eller også er man måske overkvalificeret. Jeg er selv på jobsøgnings markedet, og det er fandeme hårdt. og selv for at rense toiletter skal man have nogle helt specifikke kurser o.l. Tingene har ændret sig meget de seneste år.


  • #17   3. dec 2011 jeg hopper ud - i har jeres meninger og jeg har min, og det er okay, har intet grimt skrevet til ts så lidt morsomt i syntes jeg skriver grimt smiley så kender man bg *Gg*

  • #18   3. dec 2011 jeg har dog heller aldrig stået i den sitaution.. Men synes bestemt det er noget du ska føle dig frem til.. Stod jeg i den sitaution og blev gravid efter jeg har født her til januar.. Så blir det os abort.. Vi har 5 børn hver anden weekend.. VI SKA IKKE HAVE FLERE BØRN!! Og det har vi slet slet ikke økonomi til.. !!!!

    Du ska lytte til dig selv.. Og tænk på dig og din familie !!!


  • #19   3. dec 2011 Jeg syntes det er grimt at bruge ord såsom "slå ihjel" og fortælle om
    arme og ben, til en som har det svært nok i forvejen.
    Det er ingen støtte at gøre det sværere for hende ved at skrive sådan.


  • #21   3. dec 2011 nu mor til 4, det med arme og ben skriver jeg i 2. inlæg for at begrunde ordet da det er et barn der er i maven,,, læs første indlæg, skriver pænt til ts, skriver noget i stil med at det må være hårdt ,.men ja hellere 2 børn end 3 børn og ingen mand pga skænderier, uanset hvad vi kalder "at fjerne barnet"

  • Nanna Marie
    Nanna Marie Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 340
    #22   3. dec 2011 TIL TS...
    Hvor der er hjerterum er der husrum! smiley
    Du kan risikere at fortryde, hvis du får det fjernet, men så snart du får dit barn op på maven efter fødslen, så fortryder du det aldrig, det er jeg helt sikker på! smiley



  • #23   3. dec 2011 mht job er det at lede, kender ingen der ikke ender med at finde noget ... jeg skriver som jeg gør for det er jo hvad en abort er smiley ingen kan nægte at det er ,,bip,, og at man ´kan se visse dele ... men realitet er ikke rart nej, ikke altid i hvert fald

    uanset ts valg er vi voksne nok til at vide hvad en abort er og går ud på ? respektløst? hmm altså hvis man ikke beskytter sig under *HELE* akten ved man vel hvad chancerne er, (også nogen gange selvom man gør) smiley


  • #24   3. dec 2011 Jeg kender godt følelsen, vi fik en provokerede abort i maj sidste år.. Jeg synes også det var en rigtig svær beslutning, men jeg vil kunne byde mine børn noget, og det var ikke godt med økomoni dengang da var min kæreste også blevet fyret og vi havde en datter i forvejen. Så vi tog beslutningen om at få en abort, det var hårdt og der var mange dage/timer med tårer. Men har ikke fortrudt. Er lykkelig over at vi har en datter og nu venter nummer to til april :o) ... Håber I finder en løsning på det hele.. smiley

  • #25   3. dec 2011 Har også pco.. fik akupunktur til at hjælpe med at få den første, nr to blev jeg gravid med mens jeg stadig ammede nr et.. tror ens hormoner er lidt mere "normale" efter en graviditet, så nok typisk der, man har chancen for at der sker noget...

    abort er jo en hel diskussion i sig selv... efter at have haft tankerne om, at jeg måske ikke kunne få børn, ville jeg aldrig kunne få en abort. Men det er jo vigtigt, at I gør det, der er rigtigt for jer. <Det økonomiske kan man få løst, men er overskuddet og lysten til et barn mere der??? Er det tilstede, så synes jeg, valget skal træffes ud fra det...


  • #26   3. dec 2011 <jeg synes det er dybt respektløst og skrive at hun ska vælge baby osv osv osv og fortælle hvorfan et barn ser ud.. HUn står i en virkelig sitaution vi ingen af os vil stå i...!!!

    Og ja vi er voksne nok til a vide hva der er rigtig og forkert..!! Og hvordan man beskytter dig.. Og oprette et indlæg herinde er ikke ensbetydene med man ka tåle og hører sandheden..!

    Men som forældre burde vi vide hvad der er bedst..!

    HVEM ER TS???? betyder det tekst svare eller??


  • #27   3. dec 2011 Mor til Melina og baby på vej 18+2 .

    Så flot skrevet..!! tror ikke man kommer til og fortryde når man er afgjort med valget selvf er det en rigtig synd sitaoution og stå i.. Men man ska heller ikke bare få børn fordi man er gravid..!! Og det ska da gøres inden det for sent..! smiley


  • #28   3. dec 2011 Puh ha skal da lige love for der er mange meninger og råd tak for dem smiley

    Vi har skældt os selv ud mange gange og banket os i hovedet fordi vi er havnet i denne situation, vi jo voksne mennesker og ja vi burde ha tænkt os om osv. men ja sket er sket og det hjælper ikke noget nu smiley de få gange hvor det først er kommet på til sidst, har været efter 2 lidt våde fester og ingen børn hjemme, men ja ingen undskyld og jeg har skyldfølelser nok over det smiley så den vil jeg lukke nu..

    Jeg har heldigvis et godt driftleder job, men det kræver jo bare også meget af mig i hverdagen for at kunne beholde det, og vil jo også gerne være sammen med mine børn, at vi har sat os for hårdt ja det kan vi se nu, men vi købte jo lige inden finanskrisen og tænkte ikke at nogen af vores job var i farer men der blev vi klogere smiley og min mand er desværre ikke faglært ( vi har et budget som trækker 31000 kr i mdr (vi er tvungen til 2 biler hvor vi bor) smiley og lige nu får vi udbetalt ca 35000 kr så der er ikke meget og gøre med når vi bor så dyrt smiley det er en gammel ejendom hvor der er kommet en masse ekstra udgifter som vi ikke havde regnet med bla 1 sprængt vandrør i jorden som kostede 10000 kr bare i ekstra vandregning smiley

    Vi er kommet frem til at kontaktet lægen mandag og snakke med ham om vores situation,også tror jeg vi snakker med vores familier ( Forældre ) og høre deres mening, også må skæbnen nok afgøre hvad vi gør, vi må scannes og se hvor langt vi er henne, også må det blive hjertblink = ingen abort, foster sæk eller ingen hjrteblink endnu = abort.. vi aner jo ikke hvor langt vi er henne smiley og tror ikke jeg vil kunne gennemføre en abort hvis der er hjertblink:(

    men puh jeg har dårlig samvittighed, for hvor meget kan vi byde de 2 børn vi nu har på 3 år og på 11 mdr smiley føler jo allerede nu vi ikke kan give dem det vi gerne vil smiley

    men tak for jeres meninger syntes det er rart lige og få andres syn på det hele smiley


  • #31   3. dec 2011 Tak nu mor til 4 :`( for man føler sig godt nok som et dårligt mennesker når man sidder med de tanker og afbryde :`(

  • #34   3. dec 2011 nu mor til 4. det er vel dybest set et spørsgmål om prioritering... vi har ærligt talt ikke haft mange ekstra udgifter fra et barn og så til to børn.. man har jo de ting, babyen har brug for..

    didde: pøj pøj med beslutningen.. godt, at I tænker den godt igennem..


  • #38   3. dec 2011 vores nr var ikke planlagt og kom heller ikke på et økonomisk særlig godt tidspunkt. der er 14mdr mellem nr 2 og 3.

    vi valgte faktisk abort, selvom jeg, som dig sys det var rigtig svært, har aldrig før fået en abort og havde meget svært ved tanken, når man nu havde 2 skønne unger i forvejen. kunne ikke lade være med at tænke på hvad det var for en der lå derinde smiley så tog faktisk til lægen for at få abort og så blev jeg sendt til scanning på sygehuset og havde det sååå dårligt da jeg sad og ventede og så kommer hun ind og siger hun lige tjekker hvor langt jeg er og det skal så afgøre om det skal være nu elelr jeg skulle have tid til ugen efter. jeg tænkte bare fuck det skal da ikke være lige nu, det ville jeg slet ikke kunne klare og var klar til at løbe ud af døren kunne jeg mærke smiley meeen scanning viste så jeg var 19 - 20 uger henne, så pænt meget for sent og total chokerende jeg var så langt smiley men samtidig lettede der bare den største sten fra mit hjerte for så havde jeg ikke noget valg, dog tror jeg ikke jeg ville have kunne gøre det hvis det havde været inde for grænsen.

    men jo nr 3 kan godt mærkes på økonomien (børnepenge feks selvom hun ikke er 1 år endnu får hun 3års taksten pga loftet) og når hun starter dp skal vi af med omkring 4000kr om mdr i inst. for alle 3 inkl rabat. og så kan det mærkes i overtøj og sko, altså i sæsonskiftende hvor alle skal have fordi de alle vokser fra sæson til sæson i den alder smiley heldigvis er nr 2 og 3 piger, så rigtig meget kan genbruges smiley

    men sådan i det daglige med mad osv, 2 blebørn og en på mme, så sys jeg ikke det er så stramt som jeg frygtede, for jeg sys at når man ska,l så kan man godt få det til at hænge sammen smiley

    hun blir 1 år i næste månede og får det stadig helt dårligt ved tanken om jeg var ved at vælge hende fra, for kan slet ikke forestille mig hun ikke skulle være her:)



  • #40   4. dec 2011 Mhs til økonomi er det ikke så meget i hverdagen med mad og bleer vi er bekymret for, men med manden på fagforening og jeg som de sidste 2 graviditeter har lidt af hypermemisis ( Staves ? ) og som allerede nu er begyndt og kaste op igen, ja så ville det højst sandsynlig ende med en sygemelding de næste 8 mdr og det er der skoen trykker, for så tjener vi slet ikke nok til at dække vores budget smiley og vi betaler stadig af fra sidst jeg gik sygemeldt med den yngste, og banken vil ikke låne os flere lige nu smiley så vi er sgu lidt på spanden smiley

Kommentér på:
shit gravid

Annonce