{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.874 visninger | Oprettet:

Sofie S
Sofie S
Tilmeldt:
21. dec 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11

Kroppen efter graviditet? {{forumTopicSubject}}

Jeg er 37 uger henne og er pludselig begyndt at bekymre mig rigtig meget om kroppen efter graviditeten. Det er ikke noget jeg har tænkt særlig meget over tidligere i graviditeten, har hele tiden tænkt at "det kan trænes væk bagefter". Men hvad nu hvis det ikke kan? Hvad med de ting der aldrig kan trænes væk? Strækmærker og hængebryster? Min mave og mine hofter ligner et lilla/hvid-stribet tigerskind, mine bryster er enorme, jeg har taget 20+ kg på og jeg er så bange.. har ikke lyst til at have slap mave og hængebryster i en alder af 17 år smiley Jeg er ikke i tvivl om at det lille vidunder i min mave er det hele værd! Men jeg vil stadig gerne have en krop jeg er glad for..

Hvordan er jeres kroppe, efter graviditeten? Hvor hurtigt tabte i jer? Har i gjort noget for at tabe jer og komme i form igen, og hvis ja, så hvad? smiley
Tænker at jeg forestiller mig det værste, så jeg kunne godt trænge til at høre at det måske ikke altid går så slemt, som mit hoved fortæller mig lige nu.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kroppen efter graviditet?
  • Sofie S
    Sofie S Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #5   21. dec 2012 Tak for svarene, det hjælper! Så er der måske alligevel håb forude smiley specielt hvis jeg kan finde overskud til at sparke røv i fitnesscentret. Og hvis ikke, så måske håb for at jeg kan lære at leve med min krop som den er. Jeg tror også lidt af min bekymring går på kærlighedslivet i fremtiden.. er ikke sammen med faren til barnet længere, så kan godt savne trøsten i en partner hvor man måske kan tænke "jeg har båret hans barn i 9 måneder, så han tager nok ikke min krops forandring så tungt". Kan ikke helt lade være med at bekymre mig over hvad en ny fyr, specielt på min alder, vil tænke om strækmærker og den slags. Men det er vel bare et spørgsmål om at finde den rigtige.

  • #6   21. dec 2012 Jeg var trænings narkoman da jeg ventede den første og havde kun 1 hviledag ellers styrke træning og hold, nogle dage flere hold og flere gange om dagen..

    Var også skide nervøs for hænge babser, hænge mave osv.

    Fik ikke én strækmærke og gik ellers fra undervægtig til normalvægtig med den første og ja tabte mig ikke, selv om jeg ammede - ammede og ammede... Men det var også ok, var jo mere 'mor agtig' at se på og havde form.

    Men var ked af min mave, fik pks og min '6 pak' blev jo delt og aldrig blevet det samme igen.

    Med freya, nr 2, tog jeg ca. 6 kg på og havde tabt 13 kg inden der var gået 14 dage. Hun kom også ud ved pks i april i år.

    Starter på arbejde igen her den 2 januar og er sikker på at alt det fysiske arbejde nok skal hjælpe lidt på maven..

    Babserne, ja de var jo små allerede inden børn. Så det er okay, manden har sagt god for at når ungerne er lidt større, så må jeg blive 'fikset'...

    Men man er jo mor og det er vigtigst...


  • #7   21. dec 2012 tabte mig alle 20 kg efter 3 uger. men da jeg stoppede med at amme tog jeg 8 kg på (som stadig er der) og jeg har slatpat og slatmave smiley

  • #8   21. dec 2012 Jeg var meget slank pige da jeg blev gravid

    tog 22-23 kg på under graviditeten efter 2 mdr manglede jeg kun at smide 3 kg (ammede 1,5 uge ) har kun nogle få minimale strækmærker som kun kan ses hvis de bliver nævnt og man kigger helt tæt på smiley og min mave så også ud som før bortset fra når jeg sad, der havde jeg en meget lille løs delle smiley som egentlig bare bestod af løst hud smiley

    Nu blev jeg så gravid 3 mdr efter fødsel og er 11 uger henne så nu vokser maven igen men har ikk taget på smiley

    Med hensyn til bryster så har jeg silikone i så inden graviditeten var det to store runde kanon kugler der strittede haha efter fødsel hænger de stadig ikk det mindste men ligner alm støre bryster i stedet for silikone smiley så de er faktisk blevet pænere smiley


  • #9   21. dec 2012 Jeg havde en killer body inden emma .... nu not so much smiley

  • Mia M
    Mia M Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 154
    #10   21. dec 2012 Tja meget kan trænes.. Jeg tog 20 kg på og de sad godt fast(jeg er svært glad for chokolade), men med træning og hård diciplin med kosten, ja så er min mave helt strammet op igen, man kan lige ane mavenusklerne under mavrskindet - så ingen hænge mave og bryster her smiley Storm er næsten 10 måneder og jeg begyndte træningen da han var 3 måneder.

    Selvfølgelig kan man ikke komme af med strækmærker osv, men jeg er sikker på at man når langt med korrekt kost og hårdt arbejde smiley


  • #13   21. dec 2012 Min krop kom sig 100 % efter Viktor altså i hvert fald kroppen udvendig smiley da jeg blev gravid igen lige inden Viktor blev 2 år så min krop ud som inden jeg blev gravid som 21 årig og det var uden træning! Selvfølgelig er min bryster lidt flade men hænger ikke selvom jeg ammede i 7 mdr..

    Denne her gang er kroppen lidt langsommere til at komme sig - jeg mangler stadig at tabe 5 kg (dog har jeg taget 1,5 kg på i muskler på 4 uger) og min mave er stadig lidt løs nu 3 mdr efter jeg har født.. Jeg begyndte for 4 uger siden at træne og den 2 januar begynder jeg på kur så jeg kan tabe det sidste babyfedt..


  • #14   21. dec 2012 Jeg tog 19 kg på, og efter tre uger havde jeg tabt mig 21 kg. Dog blev jeg lidt tyk af at gå på barsel.

    Inden jeg blev gravid havde jeg taget 25 kg på, så jeg vejer altså 25-30 kg over min gamle vægt, og omkring 15 kg mere end jeg gerne ville veje.
    jeg har altid været kraftigt bygget, med brede hofter og kraftige ben (også da jeg var tynd) men jeg har været tilfreds med det. Og det er jeg mildest talt ikke nu.

    Mit maveskind hænger og hænger bare, jeg synes det er umuligt at stramme op, og det er som om fedtlaget på min mave, er helt anderledes end det var engang.
    Mine bryster er endnu mindre end de var før, og sidder ikke så godt da de er blevet slappe i det.

    Jeg har en ny kæreste som jeg er rigtig glad for, men jeg har det rigtig svært ved at være helt nøgen omkring ham, da jeg simpelthen ikke har det godt i min krop længere..

    Jeg tager til træning en gang om ugen. Har været skadet med min ankel, men før var det bodypump og løb et par gange om ugen, hvilket jeg skal i gang med igen.

    Der skal helt klart gøres langt mere for at have en pæn krop nu, end der skulle før jeg fødte, det er der ingen tvivl om!..

    Hvorvidt man har en partner eller ej, spiller også en rolle. Boede jeg sammen med min søns far, kunne jeg smutte ned at træne en time nu hvor Vito sover, men det er bare ikke en mulighed, og i hjemmet får jeg ikke gjort noget som helst.


  • #15   21. dec 2012 Og jeg har også hele tiden tænkt at kun ham som var far til barnet, ville kunne elske den krop man har efterfølgende, eller finde en tiltrækkende. Men sådan er det altså ikke.

    Min kæreste (som dog er ret ny) forstår slet ikke hvorfor jeg er utilfreds med mig selv, og fortæller mig konstant hvor smuk og lækker jeg er - med små bryster, løst maveskind, strækmærker and all smiley Så den del kan altså godt lade sig gøre! smiley


  • #16   21. dec 2012 Maria hængepatterne kan komme endnu. Mine hang først efter mælken forsvandt.
    Har slatten hængemave og grimme patter. Min datter er snart 2 år. Har smidt 29 kg


  • #17   21. dec 2012 Jeg tog 15kg. på, som alle forsvandt efter ca. 3 måneder. Min krop er stort set uændret bortset for nogle få og små strækmærker på maven. Eneste ændring på min krop, er større bryster og det er en kærkommen bonus. Selvfølgelig har det krævet arbejde at bringe min krop tilbage til udgangspunktet, Jeg har klaret det ved at løbe og gå lange ture med barnevognen og træne mavemuskler på gulvet herhjemme smiley

  • #18   22. dec 2012 Jeg er 28, jeg tog 14 kg på og nu her 4mdr efter fødslen har jeg tabt 18kg, jeg har INTET gjort for at tabe mig, jeg har kun ammet fuldtid smiley strækmærker var jeg så heldig ikke at få nogle af, men maven er blevet lidt løsere, men sjovt nok så er jeg stolt af min mave og før når min mave så blævret ud ville jeg ikke ha' bikini på men nu er jeg lige glad for det er det eneste tegn jeg har på at jeg stolt har båret min datter derinde.. Brysterne er ikke begyndt at hænge men de strutter store og flotte.. Føler mig SÅ meget mere kvinder efter jeg har fået min datter..

  • #19   22. dec 2012 Nej men det skal man så tænke på før man bliver gravid smiley nu kommer der heelt andre og langt vigtigere ting til verden, end hvordan man selv synes man ser ud!! smiley langt vigtigere, baby er første priotet.

    Jeg selv var 16 og fødte som 17 årig. Gik rigtig meget op i udseendet inden, tøj, makeup , venner mm. Men når man får sådan en test med mere end en streg på, ja så skal du være mor og er det enlig allerede- så allerede der' ofre du noget fra dit gamle liv og det skal man være klar over.

    Jeg fik en masse strækmærker på lår, ved navlen hvor min piercing var, og på maven, det rørte mig sku enlig ikke, samtidig + 15-17 kg.

    Efter fødslen fik jeg endnu større bryster pga mælken, efter et langt ammeforløb begyndte de til sidst og blive mindre og mere kedelige og efter ammestop- mere af det nævnte smiley (men det skal siges, det er IKKE pga amning, men graviditet de gjorde det, så am endelig- du skal ikke lade værd i frygt for hvordan dine bryster
    mon ser ud bagefter- så er graviditet nemlig også en dårlig ide hvis du forstå smiley


    Jeg ammede fuld tid i 1 1/2 år efter de to første måneder som var det rene smerte helvede med blod, død hud, 1000 ammestillinger og blå/lilla vorter lykkedes det og vi holdt i smiley
    Men efter få dages amning, måske en uge, var alt normal og jeg var under min starvægt, desværre, men kunne passe mit tøj og se godt ud igen smiley

    Samme historie med nr 2 barn som blev født 2 år senere, samme kg jeg tog på, strækmærker (de blegner jo) og amningen gik fra start problemfrit med nr 2 og vi stoppede helt og efter 9 / 10 mdr ca fik vi trappet ud smiley igen, 2 år senere, ventet vi nr 3 og sidste smiley

    Noget af det første lyder måske hårdt sagt, men nogle ting skal bare siges som de er, alt ændre sig nu, og om man vil eller ej- og det skulle man bestem gerne ville- nu ens barn er på vej, ja så er det altså ikke en selv men baby alt drejer sig om i første omgang smiley og om man ligner "lort" eller ender ud med og se ud som før graviditet, er ikke til og vide og det må man leve med eller gøre noget ved, når tid er.:-)


  • #20   23. dec 2012 Jeg vejede 52 kg inden jeg blev gravid og havde en rigtig pæn krop.. flot mave med den der flotte streg nedad i midten og ville aldrig have gjort noget ved mine bryster for de sad helt perfekt syntes jeg. Jeg har aldrig ville have store bryster og syntes min 75C passede rigtig godt til min krop.

    men.. den der 75C blev til en 75E men efter graviditeten blev det til en 75A og nogen gange kan jeg ikke engang passe en 75A men må ned i en 75AA som er mindre..
    elskede at gå i undertøjsbutikker førhen og købe flot undertøj der sad så pænt, men nu er jeg nærmest ræd for det. Er bange for at der skal komme en af de irriterende ekspedienter som bare stikker hovedet ind uden at spørge, og så spørge mig om det passer. Den der pinlighed ved at skulle sige at jeg ikke kan passe deres mindste størrelse fordi brysterne ligger nede i bunden og der stadig er plads for oven som ikke bliver fyldt ud.

    Selvom jeg var blevet mor, havde jeg da ikke lyst til i en alder af 20 ikke at kunne fylde deres mindste størrelse ud!

    og jeg er stadig ikke ligeglad med strækmærker.. jeg har bare fået sådan noget lidt rynkeagtig hud på det midterste af maven. Det er nærmest en hel million små strækmærker der bare laver sådan noget rynkekrakkeleret noget..
    og jeg er ikke ligeglad selvom jeg er blevet mor. Jeg går ikke i bikini mere.

    jeg tog 30 kg på men det kan også være væske, så det er ikke sikkert at du behøver at skulle kæmpe for at smide en masse bagefter.
    Jeg lavede ikke noget de første 10 dage i hvertfald, men der røg 16 kg automatisk kun lige i løbet af de 10 dage, og så talte den nedad efterfølgende af sig selv.

    Jeg begyndte at træne og min krop kom egentlig til at se ud som før -dog med tøj på.. og BHer med kunstigt fyld.
    hader at se mig selv nu uden tøj på hvis jeg bare står normalt foran spejlet.


Kommentér på:
Kroppen efter graviditet?

Annonce