{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.219 visninger | Oprettet:

Forældre med ADHD? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Både min kæreste og jeg er enige om at vi gerne vil have børn sammen om nogle år, og jeg glæder mig helt vildt til at det bliver min tur til at blive mor smiley Dog er jeg diagnosticeret med ADHD og har været i medicinsk behandling siden 2001, og jeg har klaret mig igennem både gymnasiet, bachelor studiet og er nu i gang med at tage en kandidat grad på universitetet, og jeg er så heldig at have en kæreste, som gør meget for at støtte mig og tage hensyn til min diagnose i vores hverdag. Vi har også snakket lidt om, at der jo er risiko for, at vores børn kan få ADHD, men det er ikke noget som skræmmer hverken ham eller jeg smiley Men så var det, at jeg kom til at tænke på, hvordan er det for en person med ADHD at blive forælder? Jeg ved jo hvordan det er at være studerende, engageret hundeejer, og kæreste med ADHD, men er lidt spændt, måske endda nervøs for hvordan det mon bliver at blive mor med ADHD? En baby er jo ikke ligefrem noget, man kan skematisere, strukturere og organisere ind i de meget firkantede rammer, som jeg har behov for i stort set al min aktivitet. Så jeg kunne godt tænke mig at høre, om der er nogen herinde, der har ADHD og som er blevet forlædre, og jeg vil gerne høre hvordan I har tacklet det, og hvilke udfordringer det har medført set i forhold til jeres diagnose og hverdag?

Er der mon nogen der har lyst til at dele deres erfaringer ? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forældre med ADHD?
  • #1   29. okt 2012 Min storebror og svigerinde har begge ADHD.. Dog i en sådan grad at ingen af dem formår at fastholde arbejde eller længere skoleforløb.. De har en datter der bliver 9 nu her, og hende har de faktisk klaret ret godt.. Her efter hun er begyndt i skole er hun i aflastning en gang i ugen, eller hver anden uge.. Kan ikk lige huske det... Det er dog mest fordi de ikke kan hjælpe hende med lektier osv..

    Der er stor forskel på ADHD, men hvis du føler du kan klare det og er indstillet på det, så er jeg sikker på du nok skal blive en god mor.. Baby'er kan ikke puttes i kasser, men de får en rytme med tiden.. Og børn har jo også brug for faste rammer og en struktureret hverdag.. smiley

    Ved godt det ikke lige var mig der blev "spurgt" til, men ville lige dele det jeg har set hos min bror og svigerinde.. smiley


  • #2   29. okt 2012 hvad er adhd helt konkret? er bare lidt nysgerrig så hvis det ikke gør noget jeg spørger... men som miniovnen siger tror jeg ikke det noget problem når du nu klare det andet så flot og hvis kæresten er en god hjælper smiley børn for hurtigt en rytme efter ½¨års tid og så lærer de bare hverdagen

  • #4   29. okt 2012 Malene: tak for dit input, du har jo ret i det du siger med at babyer får en rytme med tiden og at de jo faktisk trives bedst med faste rammer og en struktureret hverdag, det havde jeg ikke lige selv tænkt over, på den måde kan det jo vise sig at være en fordel for mig smiley Din niece, har hun så arvet diagnosen fra sine forældre eller?

  • #5   29. okt 2012 Min niece viser ingen tegn på det endnu.. Og selvom det måske er ondt at stille det op på den måde, så er hun allerede nu klogere end sine forældre..

  • #6   29. okt 2012 Simon: ADHD er en forkortelse for diagnosen: Attention Deficit/Hyperactivity Disorder, det vil sige forstyrrelser af opmærksomhed, aktivitet og impulsitivitet. ADHD giver som regel problemer med at opfatte, fortolke, huske, planlægge og orientere sig.

    Man taler om tre forskellige typer af ADHD:

    ADHD – med overvejende opmærksomhedsforstyrrelse.
    ADHD – med overvejende hyperaktivitet og impulsivitet.
    ADHD – kombineret type med såvel opmærksomhedsforstyrrelse som hyperaktivitet og impulsivitet.

    Attention Deficit and Hyperactivity Disorder (ADHD) (med vores nuværende viden) en medfødt tilstand, som ytrer sig ved temporallaps-dysfunktion, medførende vanskeligheder ved koncentration, opmærksomhed og organisation. Tilstanden er kronisk og dermed kronisk behandlingskrævende med hensyn til både medicin og hjælpemidler/hjælpeforanstaltninger. Den medicinske behandling er en hjælp, men ikke en fuldstændig kompensation for dette handicap. Større intellektuelle præstationer, specielt når disse skal udføres under psykisk pres, kræver betydeligt længere tids mental procedering end hos personer uden dette handicap.


  • #7   29. okt 2012 okay så blev jeg det klogere smiley

  • #8   29. okt 2012 Simon..
    ADHD bliver/blev også kaldt for damp smiley


  • #9   29. okt 2012 Alexandra du er velkomnen til at skrive en privat besked til mig smiley

Kommentér på:
Forældre med ADHD?

Annonce