{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.411 visninger | Oprettet:

skuffet over min mor :( {{forumTopicSubject}}

Mig og min mor ser ikke hinanden så tit. Vi kan finde på at køre ned til dem (aabenraa, vi bor i Kolding), bare for at besøge dem og ikke fordi vi alligevell skal noget andet dernede af. De kommer kun på besøg ved os, hvis de alligevel lige ska til odense eller andet.

Nårh, men her for lidt over en uge siden inviterede jeg familie til min søns fødselsdag. Vi holder det en weekend (d 10+11) med fuld hus, da vi ikke orker at det skal vare over flere dage eller flere weekender.

Alle siger ja inkl min mor og hendes kæreste.
Igår aftes skrev hun så dette til mig :
Hej. Er det muligt at vi kan komme til fødselsdag d 9 om eftermiddagebn istedet for d 10. For da kommer vi fra Odense sygehus, da "J" skal til undersøgelse.

Jeg svarer nej, det blir holdt i weekenden pga vi ik vil trække det over for mange dage. (min far kommer mandag men det er pga han altid arbejder week og er ked af han aldrig kommer med til fødselsdag pga det)

Så svarer hun :
Det var såmænd bare fort at vi ikke skulle køre 2 dage i træk. Det kan godt være lidt hårdt og vi behøver ik andet end en kop kaffe. Men det ser vi lige på.

Hvad fanden?!?! Nu er de ikke inviteret til KAFFE men til barnbarns FØDSELSDAG!
Hun havde sagt ja til at de kom, men nu ved hun det ikke?! Bare fordi det passer bedre i deres plan at gøre det den anden dag for at undgå at køre 2 dage i træk, og det tager kun en ½ time fra aabenraa til kolding...
Nøj jeg er skuffet...

men det er måske bare mig? Som baggrund kan jeg fortælle at vi har andre episoder med andre ting, hvor man virkelig bare kan ryste på hovedet


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skuffet over min mor :(
  • #1   16. feb 2012 Kan SAGTENS forstå dig! Det lyder ligesom min mor og en maaaaaaasse andre i min familie.
    Det er så træls, og uretfærdigt, men det er jo desværre i mange tilfælde ikke noget man kan lave om på smiley
    Har ingen gode råd.. Min bror og min søster gjorde det samme flere år i træk, og nu er jeg stoppet med at invitere dem smiley


  • #2   16. feb 2012 Det var da noget underligt noget lige pludselig at skrive?

    Hmm, forstår sgu godt du er ked og skuffet..
    hvor gammel bliver din søn?


  • #3   16. feb 2012 altså jeg ville aldrig byde min mor eller anden familie at kører 2 dage i træk, men nu er der også et godt stykke ,ca 350km ,,

    hvor langt er der mellem jer da ? for er der langt forstår jeg godt din mor - og at de ikke behøver andet end en kop kaffe er fint - det betyder jo bare at du ikke skal stå og lave mad etc når du skal have knald på i weekenden


  • #4   16. feb 2012 Forstår godt hvis du ik gider se dem efterfølgende, sådan kan man ik tillade sig at være overfor hverken sig barn eller barnebarn

  • #5   16. feb 2012 mor til merle og magnus - TS skriver de har 30 min kørsel.. smiley

  • #6   16. feb 2012 hendes sidste besked der, har jeg slet ikke svaret på, blev så skuffet at jeg endte med at græde, for pokker da.
    Jeg synes nemlig også det lyder som om de kun kommer hvis de kan få det til at passe ind med at de alligevel skal den vej, og sys det er rigtig fejt når hun havde sagt ja i forvejen...

    overvejer at spørge hende om de kommer eller ej. og vil vide det nu. Der er godt nok lige knap 1 måned til endnu, men alle andre har også sagt ja, og det havde de jo også.... men ved ik om jeg måske er for krævende ang at jeg vil vide det nu.. tænker på ang planlægning og mad..

    der er desværre ik plads til overnatning, og tror heller ikke på de kunne finde på at overnatte.


  • #7   16. feb 2012 Syntes du ska gøre det du føler er rarest for jer smiley

  • #8   16. feb 2012 Mor til : der er ca 55 km.. det tager en halv time at køre dertil hvis man tager motorvejen.


  • #9   16. feb 2012 han blir 4 år

  • #10   16. feb 2012 I princippet er det jo ik dig hun skuffer, men sit barnebarn, ved ikk at komme den dag de er inviteret..

  • #11   16. feb 2012 rettelse, der er 3 uger til fødselsdagen.
    Ja, men mig skuffer hun da også, det er mit barn, min familie, hun vælger ik at komme hen til... min søn elsker sin farmor og farfar rigtig meget og savner dem, og de kommer ihvertfald til hans fødselsdag. De passer ham med glæde. Hans mormor derimod har ALDRIG passet ham (men hun har da passet min søsters børn førhen, tror ik hun gør det mere heller.) Så han ser ikke sin mormor så tit og tror ik rigtig han vil lægge mærke til at mormor ikke kommer, men det gør jeg smiley


  • #12   16. feb 2012 Ja okay, følg dit hjerte..

  • #14   16. feb 2012 Tror bare jeg vil skrive at de da var velkommen den 9 da de jo ikke ser deres barnebarn så tit! Og at det jo så måtte være op til dem selv og deres samvittighed om de kommer dagen efter også!

    Uanset hvad så køre de jo derhen den 9;0) så jeg vil simpelthen spille på hendes samvittighed og se om der overhovedet var en;0)


  • #15   16. feb 2012 jeanette : ja men kommer de den 9, så kommer de jo ik dagen efter til fødselsdag.
    og jeg sys bare det er sådan lidt.... når de havde sagt ja, og så laver hun det lige om fordi det andet passer bedre... Jeg har jo inviteret dem den dag af en grund.


  • #16   16. feb 2012 Ja det var også derfor jeg ville skrive netop at hvis de har samvittighed til ikke at komme så må de jo lade vær, altså spille på hendes samvittighed

  • #17   16. feb 2012 Hmm, sys hun kan lyde lidt som min mor smiley

    Hva med at sig at hvis hun ik vil komme og fejre sit barnebarn så kan hun da bare holde sig langt væk, hvis det skal foregå sådan.


  • #18   16. feb 2012 jeg er bare sådan at jeg hader og skabe konflikt, og hvis jeg fyrer noget at til hende ved jeg hun vil blive sur over det, selvom hun egentlig ikke har ret til det.. og jeg hader virkelig når folk er sure.

    Jeg gir hende et par dage og så tror jeg at jeg spørger hende om de har tænkt sig at komme d 10 eller ej.
    og siger hun nej, så ved jeg virkelig ik hvad jeg skal sige.Tror jeg flejner fuldstændig og så er det jeg bare vælger at ignorer og undlade at svare tilbage.. årh mand, jeg hader sådan noget her


  • #19   16. feb 2012 jeg sys bare ikke det kan være rigtigt at de kun kommer når det lige passer sammen med de skal noget andet og derfor kommer forbi..især ik når de har sagt ja i første omgang. så kommer de jo ik for vores skyld

  • #20   16. feb 2012 hold da kæft hvor mærkeligt altså.

    jeg er glad for jeg har min mor i nærheden og hun altid vil se sit barnebarn.
    og selvom hun nogle gange har sent fri fra arbejde, cykler hun da gerne en kæmpe omvej for at se sit barnebarn.

    kan slet ikke sætte mig ind i hvordan man bare kan være så ligeglad!


  • * Mamma *
    * Mamma * Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Svar: 58
    #21   16. feb 2012 Det kunne have været min mor du skrev om der!
    Min datter har ikke set hendes mormor i flere år (hun bliver 7 år her 18 februar) ...
    Jeg har opgivet at kæmpe for at hun gider tage sig sammen til at se hende, og mig.

    Men forstår godt din skuffelse, og 55 km altså vor herre bevars, det tager ingen tid at kører...
    Bor selv i aabenraa, og er kørt til kolding en del gange, så kan ikke se problemet, overhovedet.


  • #22   16. feb 2012 Jeg har ikke læst alle de andre indlæg, men hvad med at skrive en besked til din mor og ganske enkelt forklare hvordan du føler at hun svigtet.
    Måske er det ikke med vilje men blot for at spare tid. Og måske ved htx ikke at hun såre dig og det ved hun jo heller ikke hvis ikke du siger det.


  • #23   16. feb 2012 Pia : det er gang på gang at de KUN kommer hvis de har skulle til odendse fx.
    ellers kommer de aldrig bare på besøg.

    Nu mor til : hun ved jo netop ikke om de kommer de 10 alligevel, fordi det ville passe dem bedre den 9, da de jo lige kommer forbi så... Jeg er bare træt af at de altid kun kommer når de har været i odense alligevel for de kommer aldrig på besøg ellers. KUN hvis de sku noget andet her i nærheden...og hun havde sagt ja til de godt kunne.

    Fredag har vi begge været på hhv kursus og manden arbejder ofte til 20 om aftenen og sønnen været i bh og vi ska ha gjort klar til fødselsdag hele weekenden, så nej vi orker ik gæster om fredagen også.. derfor har vi jo inviteret som vi har.


  • #24   16. feb 2012 jeg elsker min mor og vil da selvfølgelig ha de ska ha kontakt, men er bare ved at være træt af den måde det kører på efterhånden.
    Men det er nok fordi at der har været en del andet også at jeg snart har fået nok af det. Det har ellers gået fint i lang tid nu, men så kom den der lige.


  • #25   16. feb 2012 hun har den samme tendens som mig, at går man en på klingen så klapper man i.... Når jeg blir sur, holder jeg det i mig så længe jeg kan, jeg kan begynde at diskutere men går det for vidt eller blir for angribende, så lukker jeg af og ignorer.... det er tydeligsvis arvet fra hende.... så når vi er lidt sure på hinanden, så blir det ik sagt så meget..
    sidst endte jeg med at have en hel samtale med mig selv med hende i røret, fordi hun purede nægtede at svare eller kommentere på noget at det jeg sagde, så det er ik helt nemt.


  • #26   16. feb 2012 vi har delt folk op i hold, så det er ik fordi vi er mange samlet på en gang (det er der slet ikke plads til hehe) Vi vil være MAX 8 personer inkl os alle sammen på den tid de er inviteret, så det er jo ik ret vildt...

    Det er hver gang de skal forbi sygehuset at de kun kommer forbi, og derfor synes jeg godt de ku tage sig lidt i nakken og besøge os, alene af den grund at det er os de skal hjem til og ik fordi de lige kommer forbi.


  • #27   16. feb 2012 jeg ville enormt gerne snakke alene med min mor om flere ting, men det kan man ikke efter hun fandt sammen med sin kæreste. Det er meget mere i det, men hovedsagen er at jeg ikke har haft hende alene bare 10 min inden for de sidste par år.... og det kan tilsyndeladende ik ændres ret meget på, så vi har meget svært ved at snakke sammen.

  • #28   17. feb 2012 Meget..

    Men tak fordi i gad lytte.

    Har aftalt med kæresten at hun får til på mandag og så spørger jeg hende om de har tænkt sig at komme til hans fødselsdag eller ej, og så må vi tage den derfra


Kommentér på:
skuffet over min mor :(

Annonce