{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.779 visninger | Oprettet:

Dagpleje skift. {{forumTopicSubject}}

Jeg står i den uheldige situation at jeg gerne vil have Christian i en institution eller ny dagpleje.

jeg ringede idag til pladsanvisningen og fik afvide at det ikke var muligt at rykke i vs, når jeg nu havde ham i dp.

PIS!

Når, men nu vil jeg så gerne have ham i en ny dp. Jeg har hele tiden bildt mig selv ind at den gamle er fin nok, men jo længere tid han er i gæste dp. jo mere ked af det bliver jeg over at han skal tilbage. Han er i gæste dp på 4. uge nu.

Den gamle dp er rigtig sød, men vi fungere bare ikke sammen. Jeg synes hun har presset ham til at være væk fra mig, i starten ringede hun ikke til mig selvom han var død ulykkelig. Jeg ville så gerne bare have haft en lille sms om opdatering, men næh nej.
Han startede 1. december og han har ikke haft hue på ud og sove i december måned, hvilken jeg synes var alt for koldt.
I hans første uge besøgte hun en anden dp to gange og håbede han tog det fint. Måske lidt tidligt, når han ikke har været sammen med børn før uden mor. Hun var ikke nået hjem så jeg gik over til den anden dp og hentede en ulykkelig dreng der.
Hun laver ikke særlig meget med børnene. De leger bare selv.
I starten ringede jeg ikke på, bankede bare og da jeg åbnede døren sagde jeg godmorgen højt og der var hun ikke ved børnene, men inde i privaten. Det er sket 3 gange. Nu har hun bedt mig om at ringe på.

jeg troede at sådan var dp indtil han kom over i gæstepleje. Her er hun så fantastisk. Vi er SÅ glade for hende, og jeg har søgt om fast hos hende, hvilket ikke kunne lade sig gøre da jeg synes den gamle var fin nok. Men jo mere jeg tænker over det, jo mindre kan jeg lide den gamle.

Hvordan skal jeg få lederen til at forstå min bekymring, når jeg allerede har sagt hun er fin nok. Jeg har jo ændret mening da jeg nu kan se at Christian er en meget gladere dreng hos gæste dp.
Jeg har grædt flere gange idag, fordi jeg tænker på at han skal tilbage, og pladsanvisningen sagde han ikke kunne komme i dp.

hvad havde i gjort?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dagpleje skift.
  • #1   31. jan 2012 Jeg har bare været så naiv og tænkt at det hele sikkert er fint der. Hun er rigtig sød, men sød er bare ikke nok.

    Ja jeg ved godt jeg er pyllermor.


  • #2   31. jan 2012 Ej hun lyder ikke som en særlig flink daglejer.. Og nej sådan skal en god dagplejer ikke være, så det er ikke dig, der er forkert på den smiley

    Hvis du ikke har en god mavefornemmelse, så vil jeg sige han skal flyttes.. Og ja det med at man ikke kan skifte over til en vuggestue når man er ved en dagplejer, den regel har de også i Rebild kommune som vi flytter til på lørdag, MEN hvis barnets trivsel ikke er god, så kan man godt få lov at skifte alligevel.. Har vi lige fået af vide i dag smiley

    Håber I finder enten en vuggestue eller en anden dagplejemor som I begge er galde for smiley Held og lykke..


  • #3   31. jan 2012 Du er ikke spor pylret. Det der er bare IKKE okay!
    Ville ringe og få en snak med lederen imorgen. Og hvis du ikke har fortalt hende detaljeret hvad du har oplevet, så ville jeg sige PRÆCIS det samme som der står her! Godt han er i gæstepleje, for det er bare under al kritik smiley husk en update.


  • #5   31. jan 2012 Og for lige og svarer på dit spørgsmål, så havde jeg skiftet smiley Malthe har selv skiftet fra en dagpleje til en anden, og det hele ændrede sig gevaldigt med ham fra den første dag han var hos den nye, vi elsker hende smiley Desværre skal han jo så skifte igen nu, da vi flytter kommune, det har jeg os haft det svært med, men er sikker på det nok skal gå godt smiley

  • #6   31. jan 2012 I er så søde. smiley
    Jeg skal helt sikkert snakke med hende imorgen. Vi kan ikke blive i gæste dp da hun allerede har en i tilbud og derfor ikke plads.
    Men vi skal jo have en dagpleje med sen åbningstid, og vi har ikke bil, så det skal være i nærheden.

    Christian skal være i gæste dp i minimum en uge endnu da den anden stadig er syg. (ødelagt knæ).

    Lederen er ny og er ikke helt inde i tingene endnu faktisk, men jeg er så let til tårer omkring det her, så hvis hun siger mig imod, så tuder jeg sku nok. Så fatter hun det måske.

    Vi har faktisk også oplevet at hans barnevogn var godt våd også indvendigt da hun ikke troede vinden gik den vej. Og de må jo ikke have regnslag på.


  • #7   31. jan 2012 Vi har lige flyttet simon.. Og det var det bedste vi kunne gøre for ham. Før var han ked.. Nu har han det så.godt og elsker at komme i dp og vil helst ikke med hjem med det samme. Der skal lige leges lidt mere.. Var jeg dig så havde jeg skiftet. smiley

  • #8   31. jan 2012 Mit problem er bare at jeg er så usikker. Jeg kan ikke bare sige en imod og sådan. Det er blevet meget bedre, men stadig ikke godt nok.
    Jeg frygter hun vil lave et møde med vores dp, hvilket jeg ikke er interesseret i. Jeg vil have en ny!


  • #10   31. jan 2012 Trine, det vidste jeg slet ikke. Jeg er SÅ klar til at flytte ham. Han skal ikke tilbage til den gamle.

  • #11   31. jan 2012 Her er det forresten ikke pladsanvisningen, der har dp som sådan. Det er dp kontoret. smiley

  • Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 458
    #12   31. jan 2012 Du kan sagtens flytte ham til vuggestue, hvis du vil det. Jeg ville have min dreng flyttet og ringede til pladsanvisningen, men desværre var der ingen ledige pladser i hele kommunen-Sagde de...

    Men i forbindelse med min uddannelse kom jeg kort efter i en af byens vuggestuer- som havde to ledige pladser, uden venteliste! så jeg ringede til pladsanvisningen og gav dem en røffel. Jeg fik pladsen, 14 dage efter startede min dreng.

    Mit råd er at du skal ringe til pladsanvisningen og forlange en anden plads, også ringe 1-2 gange om UGEN og rykke for pladsen. Det hjælper at ringe konstant til dem..


  • #13   31. jan 2012 Kender i det, jeg er bare i tvivl om at det er slemt nok. Og bange for at få smidt et eller andet i hovedet af lederen.

  • Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 458
    #14   31. jan 2012 Forresten frabad jeg mig et møde med dp. Men talte tilgengæld med dp lederen og fortalte hende om mine dårlige oplevelser med dp. Hun var meget forstående- hun kendte mig- da min store søn gik hos en anden dp og vidste derfor at jeg normalt ikke klager eller er besværlig..

  • #15   31. jan 2012 ja bare hold fast, bliv ved at ringe eller bare trop op på deres kontor og spam dem med mails hehe smiley ej men nogengange skal man altså presse på! smiley kan godt forstå du vil have ham flyttet.

  • #16   31. jan 2012 og hvorfor må de ikke have regnslag på? mine har da både fluenet og regnslag...

  • Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 458
    #17   31. jan 2012 Du skal ik være bange for noget, du er utryg ved dp- det er grund nok! smiley

    Min dårlige dp talte ned til mig foran hendes kolleger, klagede over jeg hentede sent (kl. 15, var sent for hende), hun ringede minimum en gang om ugen og påstod min søn var syg også legede hun aldrig med børnene. Vi måtte heller aldrig komme ind, måtte stå i døren i gangen, hvor hun så lukkede døren ind til stuen med de andre børn. Virkelig inkompetent dp. Det var modsat det vi var vant til hos vores anden dp..


  • #18   31. jan 2012 Carina, det er vist noget med kvælnings farer. Jeg er ikke sikker. smiley

    Altså Christian er meget tillidsfuld og har det egentlig fint med at han er der. Det er mig den er gal med.



  • Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 458
    #19   31. jan 2012 MIn søn virkede også glad- men jeg stolede ikke på hende, hun var virkelig dårlig. Få ham flyttet, hvis du er utryg..

  • #20   31. jan 2012 Tak! smiley

    Jeg kommer lige i tanke om at en tidligere veninde har haft sin datter i gæste dp nede i det kvarter og hun skreg hver gang hun nærmede sig indkørslen. Jeg tænker at det måske er vores dp?
    Jeg er rygende uvenner med hende, så tør næsten ikke kontakte hende og spørge, hvad dp'en hed og hvad der var grund til at datteren ikke kunne lide at være der.
    Burde jeg gøre det?


  • Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 458
    #21   31. jan 2012 Nææ det synes jeg ik. Kontakt dp kontoret eller pladsanvisningen, og få ham rykket. Det er jo lige meget om andre børn og forældre er glade/ kede af at være der.. Synes ik du skal tænke sådan. Tænk bare at du er utryg og vil have ham væk- det kan være svært. Dp lederen ringede med det samme til dp moren og sagde det jeg havde sagt. Så dp moren ringede til mig, jeg stod fast og sagde at jeg synes kemien var dårlig og at jeg havde taget min beslutning. Så blev hun fornærmet og lagde på..

  • #22   1. feb 2012 OPDATERING...

    Jeg har idag ringet til lederen og jeg havde virkelig ondt i maven.
    Når, men jeg fortæller så at jeg er rigtig utryg ved at han skal tilbage og jeg bliver mere og mere ked af det, nu når jeg kan se hvor glad han har været i al de ´n tid hos gæste dp. Jeg siger også at jeg ikke kan acceptere alt den sygdom, og svaret var bare at hun er klar igen mandag.
    Jeg fortæller så at der har været små episoder, der har gjort mig utryg og hun spørger ind til det, og selvfølgelig kan jeg kun huske det med at ringe på og det med huen. Jeg fortæller så at kemien er vigtig for mig og den er ikke god, det forstår lederen godt, men hun synes der skal være mere grundlag for en flytning. Heldigvis kommer jeg i tanke om resten og fortæller også at hun bor rigtig dårligt i forhold til vi ikke har bil og afl./hent.
    Så vender lederen og forstår mig godt. Hun kan ikke snakke med dp før mandag, hvor hun er rask og der skal vi så holde Christian hjemme og så satser vi på at få en ny fra tirsdag, hvis det er muligt, ellers skal han tilbage og så skal vi have en samtale.


  • #23   2. feb 2012 Godt du fik ringet og fortalt det smiley Jeg ville os selv have svært ved det..

    Håber at de finder en ny, hvor kemien er bedre, og at hun er rigtig sød! smiley Held og lykke smiley


  • #24   2. feb 2012 De har fundet en 3 min. fra hvor vi bor, så håber han kan komme dertil.
    Jeg ved ikke, hvorfor, men jeg har det så dårligt med at have ringet derind og sagt de ting om dp'en, for når jeg fortæller det, så synes jeg måske ikke det er så slemt, men det ved jeg jo det er, for ellers ville jeg jo ikke være utryg.

    Lederen sagde også at det har MEGET med kemi at gøre, men hun skulle have mere grundlag for at flytte ham.


  • #25   2. feb 2012 Ja, men du kommer jo nok ikke til og se hende igen, og synes det var godt du sagde det så lederen kunne tage det lidt mere seriøst.. Det skal nok blive godt smiley

  • #26   2. feb 2012 Altså vi kommer jo nok til at se hende i legestuen. Men det gør mig ikke noget. Som jeg sagde til lederen, så står jeg inde for, hvad jeg har sagt, så derfor genere det mig ikke at se hende igen.


  • #27   2. feb 2012 Ja okay, det er self. rigtigt nok smiley Godt at du har det på den måde smiley

Kommentér på:
Dagpleje skift.

Annonce