{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.371 visninger | Oprettet:

dagpleje skift - hvilke muligheder???? {{forumTopicSubject}}

Hej piger..

Sagen er den at viktor sku være startet i dp fredag d. 1 okt, dp mor er så syg, men fra kommunen kan de sige at hun sku være rask i løbet af ugen.. sp mor sender selv en sms om at hun forventer at hun er frisk til at tage imod børnene onsdag.. Idag ringede jeg selv til den tilsynsførene pædagog for at hører hvordan det står til da dp havde skrevet denne besked til mig.. De fortælle så at de sad lige og snakket om mig og at dp mor stadig ikke er rask og de kan ikke fortælle hvornår hun kommer tilbage eller hvad hun fejler, men det er i hvert fald heller ikke næste uge.. De kan så tilbyde en gæstedp fra mandag af som han vil blive ved til dp mor er rask..

Dette takker jeg nej til, og siger de må komme med en bedre løsning.. Min søn ska ikke starte op i gæstedp og komme godt ind i en rytme også når hans rigtig dp kommer tilbage ska han starte op hos hende.. Jeg begynder et nyt arbejde d 19 okt og sys det vil være rigtig træls at skule til at tage fri fra arbejde for at han kan blive kørt ind på ny hos sin rigtige dp lige efter han er kommet godt igang ved sin gæstedp..

Det er så sådan at jeg har haft ringet til pladsanvisningen og de siger at jeg godt kan få en ny dp, men de kan ikke garantere hvornår det bliver da dem der f.eks. står skrevet op til 1 nov står forrest i køen.. Det er på sin vis også forståeligt, men nu har min kommune altså pasningsgaranti..

Jeg har så fået udsat min jobstart på ubesktemt tid da de jo sagtens kan se problemet, men jeg tænker også lidt hvor lang tid er de villige til det.. Men jeg kan ikke lade min dreng får sådan en forvirrende opstart i dp - det kan jeg ikke acceptere eller har samvittighed til over for Viktor..

Det viser sig så at jeg nu har fundet ud af at folk siger at dp mor er skide doven og gider ikke lave en skid.. Samtidig har hun en kræftsyg far hvilket går hende psykisk på så der har hun også nogle sygdage og jeg har bestemt ikke lyst til at min baby skal passe af en som er en pjækrøv og har det lidt hårdt psykisk!!

Hvad fuck skal jeg gøre? kan det virkeligt passe at kommunen er så lidt samarbejdsvillig? Hvad skal jeg forlange og hvad kan jeg gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dagpleje skift - hvilke muligheder????
  • #1   6. okt 2010 vi skiftede DP med vores nummer to fordi hun max var ved egen DP en uge ud af en måned og ellers blev hun kastet rundt til forskellige og da de ofte ringer halv sent og fortæller kom jeg ofte forsent på arbjede. vores DP var tilgengæld rigtig sød og hun var oprigtig syg (jeg har gået til ridning med hendes datter så kendte hende lidt i forvejen) men da det ikke var holdbart for mig fik jeg en ny plads så snart der kom en ledig og det tog ikke mange dage og heldigt for os boede hun lige over på den anden side af vejen så fra mit vindue kunne jeg se når de var ude og lege :o)

  • #2   6. okt 2010 Sikke en trist opstart på det hele, kan godt forstå du ikke vil udsætte din søn for det. Det ville jeg heller ikke kunne, hvis det var min datter.

    Vi overvejer også at skifte dagpleje, da vores dagpleje mor ikke rigtigt kommer ud med børnene, ud over de store af dem. Vores datter har gået i dagpleje siden midten af maj og hun har været ude på 2 gå ture, og 1 gang har hun været ude i haven.

    Så vi er slet ikke særlig glade for tingene dernede, plus hun ikke mødes med andre dagpleje mødre.

    Puha det er godt nok hårdt, når det gælder de små pus. Man vil dem jo kun det bedste, det er bare ikke nemt når man ikke selv er herre over hvad der sker.


  • #3   6. okt 2010 Det er da godt nok også en træls start at få på det hele :o(

    Har du prøvet at finde en privat dagpleje? jeg fik tilbudt to fra kommunen af, men når jeg ringede til dem var pladserne taget?! Så jeg fandt en privat, og det er jeg super tilfreds med, og det er Oliver også! det eneste minus er sådan set at der ikke er nogen gæstedagpleje hvis dp er syg, men det er hun heldigvis sjældent :o)


  • #4   6. okt 2010 her i kommunen er dp også noget af det mest stive og forfærdelige system.. og damerne på pladsanvisningen er da det rene mareridt... de svarer aldrig direkte på ens spørgsmål...
    vi har flyttet vores unger i vs, efter to forskellige dp´er..

    noget helt andet er, at jeg tror, at vi mødre nogen gange undervurderer vores børns omstillingsparathed.. hvis ellers de kan garantere, at du får en fast gæstedp, er det i mine øjne ikke så ringe en opstart...


  • #5   6. okt 2010 Nej det er på ingen måde særlig sjovt det her og sys bare det vil være så uretfærdig at han ska kastes rundt med så det er slet ik en mulighed for os.. Hvorfor kan jeg ik bare få den skide vuggestue plads!! Vi har ingen private dp/vuggestue i vores område de ligger alle i den anden ende af byen og vuggestuen er et års ventetid, har efterhånden undersøgt alt siden i fredags da jeg allerede blev lidt gal der.. Lige nu diskutere vi herhjemme om vi er villige til at kører igennem hele byen imorgen trafikken for at komme til en privat dp, og om det måske kunne være læsningen til vi fik en plads i vuggestuen i vores område.. Men tanker flyver afsted og er ved at få stress over at det ikke bare kan fungere, det er da total pinlig at jeg alligevel ikk kan starte på mit nye job til tiden, men min søn kommer i første række
    Og det forstr de heldigvis..


  • #7   6. okt 2010 Mette - Nu kan det godt være jeg lyder hård, men hvad så hvis han blir kørt ind hos en fast dp og hun skal ha ferie?? Så skal han jo oss til en anden.. De små pus tilpasser sig altså utroligt hurtigt.. Og apropos pladsgaranti, så har de opfyldt den i og med du har fået tilbudt en plads.. smiley

  • #9   6. okt 2010 Tania - Det kan jeg godt se.. Men så er barnet jo oss kørt ind.. Det er selvfølgelig nemt nok for mig at sige, men nu har vi oss prøvet at ha en dp der sku ha ferie MEGET kort tid efter opstart.. Og vi har en søn der er født for tidligt og har reageret ret kraftigt på nye indtryk.. Det gik stadig super godt, og det blev hans faste gæstepleje, som nu er hans faste dp..

  • #11   6. okt 2010 Det er rigtig nok.. Men så er der jo ikk andet at gøre end at vente til man får tilbudt en anden plads.. Og i og med de har fået og takket ja til denne plads så har kommunen opfyldt pladsgarantien og der kan gå lang tid før der kommer en ny..

  • #13   6. okt 2010 Direkte citat fra ts: "Det er så sådan at jeg har haft ringet til pladsanvisningen og de siger at jeg godt kan få en ny dp, men de kan ikke garantere hvornår det bliver da dem der f.eks. står skrevet op til 1 nov står forrest i køen.. Det er på sin vis også forståeligt, men nu har min kommune altså pasningsgaranti.. "

    Så så'n som jeg forstår det forventer hun stadig pladsgarantien gælder..


  • #14   6. okt 2010 Uha...
    Ja her har vi fundet en privat dagpleje, det har både fordele og ulemper.
    men jeg ville nu heller ikke lade min dreng starte op i en gæste dp


  • #16   6. okt 2010 Jeg ved godt at børn har let ved at tilpasse sig og jeg ville heller ok hve noget imod at han startede op ved hans dp og derefter sku i gæstedp forde mødes flere gange om ugen så de lærer hinanden at kende.. Men hos gæstedp lærer han jo ik sin normale dp at kende når hun er syg meldt så det bliver jo en total fremme som han kun har mødt engang i et par timer for 1 mdr siden jeg så ska aflevere ham til når hun kommer tilbage..





  • #17   6. okt 2010 Jeg bliver ved med at ringe til dem til de kan hive mig en ny plads, jeg tvivler på at de selv ville tage imod den løsningen de har givet mig hvis det var deres børn der var tale om.. Det gør mig bare rigtig frustreret at han ska få sådan en turbulent opstart i dp, og hvem ved hvor lang tid hun er syg?? Hvis det er noget psykisk kan det jo tage rigtig mange uger og ska jeg være helt ærlig har jeg ikke lyst til at aflevere mit barn til en der ikke har det godt..

  • #18   6. okt 2010 Du kan vælge en vuggestue istedet for, så vil han altidd være det samme sted selv der er nogen der er syge..

  • #19   6. okt 2010 Vores 1 priotet var/ er en vuggestue, men der er helt fuld hus og vi står nr 9 i køen, så ja det vil vi også meget gerne og alle helst have men sådan blev det ikke, men håber meget på at der ikke går mere end 6 mdr inden vi får en vuggestue plads..

  • #21   7. okt 2010 jeg har idag snakket med plandsanvisningen og ide har de heldigvis noget mere forstående og hun fortalte af de lige havde fået en udmelding.. så hun ville lige snakket med dagplejekontoret og se hvordan det ville passe med vores situation og derefter ringe tilbage.. Hun ringede så rimelig hurtigt tilbage og sagde at denne dp kunne blive vores hvis vi sagde ja tak, hun ville sende papirene med det samme så jeg havde dem imorgen og derefter ringe til dp og aftale et møde.. Jeg var lidt nysgerrig og spurgte lidt ind til hvem dp var og hvor hun boede osv.. Det viser sig så at hun bor lige to veje væk fra os og finder ud af at hun er en af børnene i min mg gæstepleje.. så ringede til hende fra min mg og hun sagde kun rosende ord om hende, så nu glæder jeg mig til selv og snakke med hende og møde hende..

    så det er virkelig gjort mig glad at det kunne gå så "let" og at vi nu slipper for sådan en turbulent opstart af viktor smiley Nu starter han så hvis alt går som jeg håber den 25 okt.. Jeg er bare rigtig glad efter at få denne nyhed smiley


Kommentér på:
dagpleje skift - hvilke muligheder????

Annonce