{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.357 visninger | Oprettet:

Nu giver jeg snart op! {{forumTopicSubject}}

Jeg er lige flyttet fra Esbjerg til Odense, hvilket naturligt nok betyder at jeg ikke har et job på nuværende tidspunkt, fordi jeg flyttede lidt i et hastværk da vi fandt ud af at jeg var gravid..

Men helt ærligt, hvem fanden har lyst til at ansætte en som har termin d. 2. december?! Så har efterhånden nærmest droppet at finde et job inden baby kommer.. Det er jo ikke ligefrem fordi jeg er hæmmet af min graviditet! Helt ærligt når jeg stadig kan cykle 5km om dagen og ride hver uge, hvorfor skulle jeg så ikke kunne passe et jo, som fx phoner?!

Så ville jeg bruge tiden fornuftigt og læse nogle fag op, så jeg kan komme igeng med uddannelse næste år til sommer, og så jeg kunne få SU og en indtægt på den måde, Men tror i så ikke at jeg først kan komme igeng med at læse fra januar?! fordi holdene først bliver oprettet der..

Det ender med at jeg må søge kontant hjælp, hvilket jeg virkelig ikke har lyst til.. Men med andelsbolig og to heste, er min kærestes løn bare ikke nok til at holde vores økonomi kørende.. smiley

Undskyld at det blev lidt labgt, skulle bare lige ud med det..!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nu giver jeg snart op!
  • #1   25. aug 2011 Tror der er flere grunde til det svært som gravid at få arbejde?
    -flere sygdage Jm, scanning osv
    -barsel (skal de betale)
    - så skal de ud og finde barsels vikar
    Osv


  • #2   25. aug 2011 du har jo ikke pligt til at fortælle af du er gravid før 3 mdr før du skal føde..... så du kan i realiteten faktisk lade være med at sige noget i dine ansøgninger og til samtalerne......

  • #3   25. aug 2011 Selvfølgelig, men det er ikke ligefrem fordi jeg søgerjobs hvor en vikar er nødvendig.. Har endda tilbudt at smutte når jeg alligevel skal gå fra på barsel, for at de slipper for at skulle have noget med barslen at gøre..

    Men jeg kan på den snden side godt forstå dem jo, så det er ikke mærkeligt, bare så sindssygt frustrerende at gå rundt hjemme og være helt fit for fight, men ikke kunne komme igang med noget..!


  • #4   25. aug 2011 Jeg siger ikke noget i ansøgningerne, for så kommer jeg ikke til samtale. men hvis de fleste steder er man på prøve i ca en måned hvor man som arbejdsgiver kan fyre en fra dag til dag nærmest uden at give en grund.. Ooog så løber jeg ind i et problem, idet min "frist" for at fortælle at jeg er gravid jo er 2. september..

  • Carina  P
    Carina P Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 41
    #5   25. aug 2011 Der er 1 grund til at du ikke får noget arbejde...PENGE..Det vil komme til at koste en arbejdsplads mange penge at ansætte dig når du er gravid. Jeg står også uden arbejde og er gravid og jobcentret siiger jo lige ud at jeg ikke får noget arbejde, så jeg håber på at finde et sted jeg kan være i " praktik" indtil barsel, så jeg kan komme lidt ud.

    Så tror desværre ikke du kommer udenom kontanthjælåp, men bare rolig der gør ikke ondt ;-)..Jeg var heller ikke stolt da jeg skulle søge det, et nederlag for mig, men kom over det.


  • #6   25. aug 2011 Carina P: Jah jeg er jo nok nødt til at bide i det sure æble..
    Jeg har bar (selvom jeg ikk er stolt af det!) utroligt mange fordomme om kontanthjælpsmodtagere..
    Måske må jeg bare glæde mig over at det forhåbentlig kun er til januar..


  • Carina  P
    Carina P Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 41
    #7   25. aug 2011 Vi er ikke en flok tabere, der er forskellige grunde til at man ender der. Skal du ikke have barsel???

  • Carina  P
    Carina P Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 41
    #8   25. aug 2011 Hov skulle lige vare en :-), for det var ikke ment som en sur kommentar smiley

  • #9   25. aug 2011 Hehe, neej, man er jo ikke et andet menneske fordi man får hjælp smiley
    Joh skal have barsel, men jeg kan tage barsel på SU.. det er et lidt indviklet system, men det må jeg se når jeg når længere derhen af smiley


  • Carina  P
    Carina P Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 41
    #10   25. aug 2011 Nej man skal tage i mod det hjælp man har brug for og det lyder jo til at i sagtens kan bruge pengene :-)... Nå okay, troede lige du skulle til at læse allerede derfra smiley Men hvis du gerne vil lidt ud, hvad med at lave noget frivilligt arbejde.

  • #11   25. aug 2011 Jeg er allerede i en genbrugs butik smiley Så kommer lidt ud..

    Jeg regner med at tilmelde mig uddannelse fra januar, men vil tage det som fjernundervisning, så det giver lidt mere frihed.. Men det er alt sammen noget jeg må tage stilling til når det kommer der til smiley


  • #14   26. aug 2011 Tania: Bor i Odense nu.. smiley Og har også søgt hos vikarfirmaer.. smiley

  • #15   26. aug 2011 Ug+ vil jeg anbefale dig at søge op til ..
    Telefonsalg, og jeg blev ansat, selvom jeg var gravid (:

    (link fjernet)


  • #16   26. aug 2011 Heidi: Der skal jeg faktisk til samtale idag smiley Fortalte du til samtalen at du var garvid? og hvor langt var du ca henne da du var til samtale? smiley

  • #17   26. aug 2011 Jaa, jeg snakkede med dem om det, fordi jeg syntes det var vigtigt de vidste det, så jeg kunne tage hensyn til mavsen (:
    Jeg var vidst ca. 12 uger henne ..
    Der er super søde, og nemme at snakke med .. Der arbejder nogen kanone mennesker deroppe ..
    Selve telefonsalget er ikke fedt, men miljøet kollegaerne er i top.

    Bare sælg dig selv så skal du nok blive ansat. du bliver sikker sat til at "sælge" en sodavand til dem, bar gi' den gas (:


  • #18   26. aug 2011 prøv at gå end til vkaren.. det er et vikar beauru (staves) hvor du sikker også kan få nogen jobs.. jeg blev i hvert fald tilbudt noget da jeg var der

  • Carina  P
    Carina P Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 41
    #19   26. aug 2011 Ja jeg er så en af dem der " bare " er en kontanthjælpsmodtager, da jeg er gravid og må indse at finde et job i denne her tid ikke er let. Jeg har så valgt at jeg gerne vil i praktik i en virksomhed, så jeg kan komme lidt ud. Det er jo en mulighed, hvis du ikke finder noget.

Kommentér på:
Nu giver jeg snart op!

Annonce