{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.398 visninger | Oprettet:

Graviditet og rygning.... {{forumTopicSubject}}

Min man og jeg prøver jo på at blive gravide.
jeg er så (desværre) også bare ryger.
en af min veninde røg under sin graviditet, og idag har hendes datter astmatisk bronkitis. Hvor vidt det så rent faktisk skyldes at hun røg mens hun ventede sig, kan jo så diskuteres. men som hun selv siger, så kan hun jo ikke lade være med at tænke på det.

Jeg VIL så stoppe med at ryge, men min læge frarådede mig rent faktisk at stoppe nu. da at et ryge stop kan udløse strees, som både formindsker chancerne for at blive gravid, men også kan forudsage at man kan miste.

Nu er mit spørgsmål til jer så, har i røget under eller i starten af en graviditet?
Har nogen prøvet at stoppe før de blev gravide, og havde det nogle konsekvenser eller indvirkninger?

Knus Helene B.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Graviditet og rygning....
  • #1   6. apr 2008 Jeg stoppede den dag jeg fandt ud af at jeg var gravid... Og har kun fået positive meldinger fra læger og jordemødre, om at det var det bedste jeg kunne gøre for mig selv og mit barn..

  • #2   6. apr 2008 se det var jo også det jeg havde tænkt mig at gøre...


  • #3   6. apr 2008 jeg stoppede godt nok for længe siden.. jeg stoppede 2.aug 2006, så har snart vret røgfri 2 år..
    jeg mener at røg og graviditet ikke er noget der hnger sammen..
    så heller lade det gå lidt længere at blive gravid..
    det er blot min mening..


  • #4   6. apr 2008 Jeg er en af dem der ryger. Og det er ikke noget jeg er stolt af. Jeg har sat det ned til at jeg maks ryger 5 om dagen.
    Jeg vil anbefalde dig at holde med at ryge inden du bliver gravid.
    Graviditetshormorner og at stoppe med at ryge er ikke en god kombination. Jeg forsøgte at stoppe da jeg blev gravid. Men jeg var fuldstændig komplet umulig at være sammen med. Jeg græd og var hidsig. Min læge sagde faktisk til mig at jeg heller måtte ryge et par smøger end at kører mig selv helt derud. Der er nemlig en risiko for at miste når man stresser sig selv.
    Jeg ryger så ikke når folk ser det. Jeg kan nemlig ikke have at nogle ser jeg ryger med mens jeg er gravid. Folk ved det godt, men syntes det ser så dumt ud at ryge med stor mave på.


  • #5   6. apr 2008 Jeg røg før imens og stadig, ved godt jeg burde stoppe da jeg blev gravid eller faktisk før men jeg kunne ikke. Men vil så sige at Kristoffer er frisk og rask, han har faktisk aldrig rigtig været syg. Jeg ryger ca 10 om dagen og der ryges kun i køkkenet da det er det eneste rum vi har som Kristoffer ikke kommer rigtig i.

  • #6   6. apr 2008 Skal lige siges at min første graviditet holdte jeg op da jeg fandt ud jeg var gravid men tabte barnet så Kristoffer er den første.

  • #7   6. apr 2008 Lyder til at være en værre kvaksalver af en læge, hvis vedkommende rådede dig til at lade være med at holde op med at ryge!!

  • #8   6. apr 2008 jeg røg under graviditeten og gør det stadig, men i små mængde, min datter er sund og rask, deriomd har jeg en veninde hende og hendes man har aldrig røget, og det bliver ik røget i deres hjem, begge deres børn har asmatisk bronkitis så jeg tror sku ik helt på det er pga rygning tror bare i mange tilfæde at det er tilfældig. har så hørt at de børn der har ondt i ørnene skyldes at forældrene har røget under graviditeten hmm tror heller ik helt det holder, ok godt nok har min datter fejlet meget med ørene, men det gjorde jeg osgå som lille, og min veninde med de to børn som ik ryger hendes 2 børn har også døjet med ørene. så tror tit det er frdi de vil beskylde rygerne for noget.

  • #9   6. apr 2008 Som skrevet tidligere så ryger jeg og gjorde det også under graviditeten men Kristoffer har aldrig haft noget med ørerne. Tror der er masser af skrøner om det ene som fører til andet.

  • mette j
    mette j Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #10   6. apr 2008 RYGNING SKAL UD AF ENS LIV OP TIL GRAVIDITETEN.

    Det er SÅ usundt at ryge under en graviditet . Der er forfærdeligt mange komplikationer forbundet med rygning. blandt andet abort, for tidlig fødsel, større risiko for vuggedød, væksthæmmet foster, osv osv osv osv.. Der er ingen fordele i at ryge. DET SKADER BARNET!!!!

    Hvis man prøver at blive gravid frarådes rygning, idet rygning nedsætter fertilitetschancerne. Endvidere hæmmer rygning iltmætningen i blodet, som kun er til skade under graviditet.
    Stop med at ryg 3 mdr før du planlægger graviditet. så er du meget bedre stillet
    Hilsen Mette jordemoderstuderende.


  • M L
    M L Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 183
    #11   7. apr 2008 Vi er 6 søskende.

    Min mor røg ved de fire første som alle sammen har asmatisk bronkitis og dårigere helbred end gennemsnittet.

    Hun røg ikke med de to sidste, og de fejler intet og bliver stort set aldrig syge, det samme galdt med dem som børn.

    Jeg er overbevist om at rygning skader foster og baby i så stor en grad at det er uforsvarligt at ryge som gravid eller som mor eller far for den sags skyld.

    Jeg har selv røget og ved hvor hårdt det er at stoppe. men som forældre må man tænke på sit barns bedste smiley

    Men held og lykke med projekt baby.


  • #12   7. apr 2008 Jeg røg ikke under min første graviditet, han fejler så ingenting andet end ADHD + impulsiv, hvilke kan være hårdt nok..ved de 2 sidste har jeg røget(ikke at jeg er stolt af det) men de fejler ingenting, til trods for at vi både har astma og allergi i familien

  • #13   7. apr 2008 den store er født på terminsdatoen, de 2 mindste er født 10 og 14 dage OVER tid, de har aldrig haft noget med ørene.

  • #14   7. apr 2008 jeg før graviditeten og lige i starten men stoppede indenfor de første 12 uger i graviditeten kendte også en som røg under graviditet og hendes ene barn fik også asmatisk bronkitis

Kommentér på:
Graviditet og rygning....

Annonce