{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  rygning under graviditet....
  • #1   23. mar 2008 *Rødme*

    Stoppede med den første, men ved de to andre havde jeg ikke rygrad nok til det desværre.


  • #2   23. mar 2008 Nå ja og ryger stadigvæk, uden i Carporten.
    Hvliket mine gæster også nyder godt af når de er her.


  • #3   23. mar 2008 har aldrig rørt en cigaret så det var så nemt for mig men samtidigt har jeg ikke rørt et glas alkohol på nogn måder under min graviditet,

  • #4   23. mar 2008 jeg ryger nemlig stadig og syntes bare det er så egoistisk og dårlig af mig at jeg bare bliver ved selvom det er skadeligt for min søn!! hvorfor stopper man da ikke bare??!!! jeg drikker heller ikke alkohol overhoved!!! og har mistet lysten til kaffe...
    **Tanja** var der forskel på dit første barn og de andre så...? sådan vægt mæssigt osv??


  • #5   23. mar 2008 Sjovt nok var min "ikke" ryger baby den mindste ;o///

  • #6   23. mar 2008 Hun var faktisk næsten 800 g -1 kg mindre.

  • #7   23. mar 2008 jeg røg da jeg var gravid, og det der med at man for små børn når man ryger holder ikke en meter !

  • #8   23. mar 2008 linet h: gør det ikke?? det siger alle nemlig...
    men bare at det jo er bevist at babys puls stiger npr vi ryger det burde dælme være nok til at man holder... men jeg bliver sgu bare ved!! men har dog skåret ned!! uanset hvad så håber jeg min bebs er så lille når han skal ud at han bare smutter ud uden problemer på en halv time... :oD


  • #9   23. mar 2008 (og så tændte jeg lige en cigarert....)

  • #10   23. mar 2008 ( Jeg har ikke flere smøger , så kigger misundligt på Eveline´s )

  • #11   23. mar 2008 Eveline L :

    Min moster har ALDRIG røget en eneste smøg, og ALLE hins 4 børn var meget små..

    Min veninde røg ca. 40 smøger om dagen da hun var gravid, og hins datter vejede næsten 5kg.


  • #12   23. mar 2008 tanja : det skal du da bare være glad for :o) jeg kan ikke vente til jeg har røget den sidste i denne pakke så jeg kan stoppe med at ryge... igen ;o)

  • #13   23. mar 2008 linet h: okay så er det vist bare skræmme historier.. selvom det IKKE er sundt for hverken barn og mor...

  • #14   23. mar 2008 Eveline L : det er jo aldrig sundt at ryge.. jeg prøvede også på at stoppe med at ryge, men jeg kunne virkelig ikke...

  • #15   23. mar 2008 linet h: sdåan har jeg det også... og jeg trøster mig selv med at alt den stress og irritation over ikke at have nogle cigarette og skulle tvinge sig selv med at stoppe, må være lige så usund for bebs.....

  • #16   23. mar 2008 jeg er bare så p.... træt af folks moral prædikener omkring rygning under graviditet, men det tror jeg så småt min familie og venner har forstået ;o) jeg er jo godt klar over at det ikke er smart og har ikke brug for en skovl i hovedet hver gang jeg tænder en cigaret....

  • #17   23. mar 2008 rødmer ja jeg ryg ved dem begge 2 og mærkligt nok kunne de intet se i moderkagen de roste mig oven i købet (hos den første) over at jeg ikke havde røget og det kunne ses så tydligt loool det ikke alt der holder stik
    men ja det normalt at have det dårligt med det havde jeg også men satte det så meget ned da jeg gik med dem at det så er steget senere er noget andet *GG*


  • #18   23. mar 2008 ingen røg her heller.. men det er jo noget nemmere når man ikke ryger iforvejen.. men husk at tænke på jeres børn;-)
    i vil jo heller ikke side og ryge demi hovedet når de kommer ud;-)
    den med at de bliver dummere tror jeg ikke på..
    men at de kan være mindre end gennemsnittet kan ske.. men det er jo heller ikke alle det sker for.
    men til gengæld så forebygger man allergi hos dem ved ikke at ryge unde graviteten..


  • #19   23. mar 2008 lena: jeg syntes bare jeg var ret sej de første måneder og købte ikke længere cigaretter selv, nassede en 5-6 stykker af min mand/eksmand om dagen men nu er mit forbrug bare steget og jeg køber selv igen...... ups

  • #20   23. mar 2008 ever uhhh jaaaa min mand stoppet så jeg måtte selv købe
    men jeg ville ikke høre men ville virklig ønske jeg havde været stærk nok til at stoppe


  • #21   23. mar 2008 lena: ja, har du læst bogen "endelig ikke ryger" kan ikke huske hvad han hedder ham der har skrevet den, men den er simpelthen fantastisk siger dem jeg kender, som har læst den!! har 3 gode veninder plus 4 af deres veninder/kollegaer som er stoppet pga den bog!! har selv læst den men begyndte desværre efter 2 måneder igen fordi min vovse blev kørt over (dårlig undskyldning for at begynde at ryge igen, men det gjorde jeg.. og hun lever endnu!! blev ikke kørt ihjel..)

  • #22   23. mar 2008 øhh lige noget helt helt andet... alt det med at afvise andres børn osv osv of billeder.. jeg har da ikke nogel billeder?? har jo ikke født endnu.. vil det sige jeg egentlig ikke er kandidat til at deltage i debatter og lign herinde...?? håber jeg da fordi det er hyggeligt......

  • #23   23. mar 2008 Eveline alle er velkomne ;o)

  • #24   23. mar 2008 okay :o) blev bare lidt forvirret fordi jeg har jo sådan set ikke nogen baby endnu... først sådan rigtig om 4 måneder :o) og mine scanningsbilleder er desværre blevet elendige så de kommer ikke på!

  • #25   23. mar 2008 Jeg har ikke mine børn oprettet men er her alligevel ;o)

  • #26   23. mar 2008 Jeg er gravid med mit første barn.. Har altid sagt at jeg vil stoppe den dag jeg blev gravid... Og det gjorde jeg.. Er sq helt stolt af mig selv...

  • #27   23. mar 2008 jeg røg da jeg ventede isabella...
    jeg skar ned men jeg kunne ikke stoppe da jeg havde en depresion i forvejen og var derfor ikke stærk nokl (en hel anden historie)
    jeg drak også kaffe under min graviditet, jeg har aldrig hørt at man ikke måtte??? men min datter fejler intet og trives fint.. hun vejede fint ved fødslen og var helt perfekt.


  • #28   23. mar 2008 ja, jeg tror det er meget forskelligt om babyerne er påvirket af det fysisk eller ej.. jeg var et lille nips på 2800 da jeg blev født og blev født med hofteskred og fik kolik osv osv men min mor røg ikke... ( HOLD OP HAN SPARKER LIGE NU!!! HA HA FØLES BARE SÅ SJOVT OG MÆRKELIGT)

  • #29   23. mar 2008 eveline: det tror jeg du har ret i for jeg var også helt fin og fejlede intet og har ingen allegier eller noget og min mor røg ca 40 smøger om dagen da hun ventede mig

  • #30   23. mar 2008 Har nok nikotin chock............( ha ha ikke så sjovt )

  • #31   23. mar 2008 hvem har nikotin chok?? ( ps har lige røget en cigaret for dig tanja, nu du ikke har nogen selv... ;o) )

  • #32   23. mar 2008 nårh oskar :oD ha ha ha ... håber jeg ikke ;o)

  • #33   23. mar 2008 Din baby ;o)) Nu der sparkes.

    Og godt sidder helt og mimre uden en smøg ;o)
    Men også for koldt at komme ud og ryge.


  • #34   23. mar 2008 ja det er sgu for koldt... men når jeg flytter for mig selv bliver der også total rygeforbud... så er det udenfor uanset vind og vejr....

  • #35   23. mar 2008 Som også er velkommen ;o)

  • #36   23. mar 2008 helt enig!!!!! det er dybt uansvarligt derfor spurgte jeg bla også hvorfor i alverden vi bliver ved med at ryge?? ;o) jeg vil så lige sige jeg altså ikke planlagde at blive gravid ;o) men derfor burde jeg stoppe alligevel!!!

  • #37   23. mar 2008 Tror de færreste gravide kan sige med fuld overbevisning de er tilfredse med at ryge ;o//

  • #38   23. mar 2008 ja da!! alle og enhver ved jo hvor skadeligt det er for et fuldvoksent menneske at ryge, så hvad er det så ikke for et lille foster...
    men rygere er bare egoister fordi de er afhængige af et rusmiddel og når abstinenserne melder sig er det det der er vigtigst...


  • #39   23. mar 2008 det lyder ikke rart.... :o(

  • #40   23. mar 2008 louise: var det pga af rygning?? hvis jeg må spørge selvfølgelig!!

  • #41   23. mar 2008 jeg syntes at det er et valg man skal tage op med sig selv... hvis man har lyst til at ryge skal man gøre det og har man ikke kan man holde! altså selvfølgelig kan det sakde barnet og det er der jo ingen der vil, men jeg tror ikke at det skader så groft som det tit bliver sagt... (min mening) rygere er jo et jaget folk lige pt


  • #42   23. mar 2008 ja... men startede også mit indlæg med at skrive " det er noget lort" og det mener jeg det er :o) heldigvis er min dreng, ifælge jordmor og scannig meget sund og perfekt størrelse og meget aktiv.. så det er dejligt at vide at han forhåbentlig trives derinde :o)

  • #43   23. mar 2008 godnat :o)

  • #44   23. mar 2008 det er noget lort, men det er op til os selv... men der er jo mange som er helt "normal" hvor der blev røget under graviditet og der er mange hvor det er gået galt...

    i min familie er der 3 børn hvor der blev røget under de 2 første graviditeter, og den 3 holdte hun så op med at ryge og han har astma i dag og de andre 2 er "normale"


  • #45   23. mar 2008 ja det er meget forskelligt....

  • #46   23. mar 2008 UPS stavefejlene er på min regning... er lidt træt ;o)


  • #47   23. mar 2008 a jeg må også indrømme at jeg røg under graviditeten, satte forbruget væsentligt ned, meeeeen bla bla bla.....

    Vil give ret i at rygning er usundt, men som lægerne også sagde, så skulle de passe på med at presse gravide til at stoppe med at ryge, da gravide ofte oplever meget stress, og når de stoppede med at ryge kunne stressen øges. Stress er værrer end selve rygningen. iflg lægerne.

    Det skal lige siges at jeg kun gentager hvad de sagde, men jeg var også under meget press da jeg var gravid, og en bilukykke gjorde ikke sagen bedre.

    Der er meget som er usundt for et lille foster, og ja det er vores ansvar.

    Det er også usundt at bo i storbyer, og der er kloge hoveder der mener, at der er størrer sundheds risko for fostre og børn, når man bor i en storby, end rygning.

    Jeg er sgu lidt dobbeltmoralsk, jeg ryger stadig ( udenfor ) men jeg laver økologisk mad, bruger økologiske bleer osv, og er ski.... alternativ ellers, men mine smøger kan jeg ikke rigtig slippe :o( jo når jeg får nåle i ørene så kan jeg ikke ryge, så får jeg kvalme... så det er da noget der virker på mig, men jeg er ikke klar endnu...


  • #48   23. mar 2008 Jeg holdt heldigvis op for 3 år siden... men ville aldrig ryge under en graviditet..
    Min mor holdt op med at ryge da hun ventede mig og min ældste lillebror (Niels), men røg igennem da hun ventede den yngste (Mads)...
    Både Niels og jeg var rimelig gode i skolen og læser da også begge på universitet nu, henholdsvis datalogi og veterinær medicin, men Mads var aldrig særlig god i skolen... Nu har min mor fortalt mig at hun er har dårlig samvittighed, fordi hun røg... (stakkels mor...hehe)
    Ej det har da hekt sikkert intet med det at gøre... Mads er bare ikke så meget for at sidde på sin flade og læse, men min mor kan alligevel ikke lade være med at føle sig lidt skyldig....


  • #49   23. mar 2008 Charlotte B: min mor prøvede også gentagne gange at holde op men kunne ikke... Hun blev altid så gnaven... så fik hun nåle i ørene, og så hold hun op med det samme... og har nu været røgfri i næsten 15 år!
    Jeg selv tog bare en kold tyrker....


  • #50   24. mar 2008 Jeg håber da at alle der bliver gravide vil gøre hvad de nu kan for at stoppe med at ryge. Tænk hvor meget nikotin der ryger igennem de små babyers lunger. De kan ikke sige nej eller forsvinde ud af rummet. De er bare tvunget til at tage imod. Synes at alkohol er lige så slemt.

    Husk at det ikke kun er imens man er gravid men også når barnet er født. Det lille spædbarn har bestemt ikke godt at at der pulses ned i hovedet på det. Det er selvfølgelig en anden sag med spiritus hvis man ikke ammer ;o)


Kommentér på:
rygning under graviditet....

Annonce