{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.640 visninger | Oprettet:

vores historie sendt til TV2 {{forumTopicSubject}}

hvis nogen skulle være interesseret i at læse det ville jeg blive meget glad. og skulle der være stavefejl, så sig endeligt til.
Den er meget lang, så jeg takker på forhånd jer der gider læse det igennem..
----------------------------------------------------------------------------------------
Vi har den seneste tid haft en meget dårlig opleveles med vagtlægen/egen læge..

Dette handler om vores lille søn på 10½måned.

Da jeg onsdag eftermiddag henter ham hos dagplejen, får jeg a vide han ikke rigtig har spist så meget da han har meget slim i næsen og halsen, så han har ikke rigtig kunne synke..

Jeg aftaler med dagplejemoren at hvis det ikke er blevet bedre inden aftenen og natten, så ville jeg holde ham hjemme resten af ugen...

Som aftenen skrider frem synes jeg han bliver mere og mere snottet, og min kæreste og jeg beslutter at jeg skal holde ham hjemme resten af ugen, også kan han komme i dagpleje igen om mandagen.

Jeg ringer så i dagplejen og fortæller hvad vi er kommet frem til, og hun synes det lyder som en rigtig god idé. Jeg ser så tiden an om Torsdagen, for at se om der er fremskridt eller tilbagegang. Noah (min søn) får det rigtig skidt i løbet af aftenen, og lyder til at ha problemer med vejrttrækningen. Derfor vælger vi at ringe til vagtlægen, som emd det samme afviser at tilse Noah. Han mener at det vi skal gøre er at sørge for han får væske, sørge for han ligger lidt højt med hovedet, og sørge for han ikk er for kold. Alt dette noget vi i forvejen har gjord for den lille mand.. Jeg har ikke kunne gøre andet end at accpetere de ikke vil tilse ham, og vente til om morgenen hvor jeg så kan få fat i min læge.

Om natten går det helt galt. jeg får kun lige knap 2 timers søvn, og samme får Noah da han er dybt ulykkelig og har det rigtig skidt, og hoster nærmest lungerne op.. Jeg ringer da til vagtlægen igen, som uden lige er rigtig ubehøvlet. Jeg fortæller at min søn er meget ulykkelig, og har svært ved at få vejret da han hoster som sindsyg. på daværende tidspunkt e klokken omkring 3. Jeg får besked på at ligge ham højt, og sørge for væske og at han ikk blir kold. alt det som vi en gang har fået a vide. Det gør jeg vagtlægen opmærksom på, og han svar til det er "vi kan da ikke komme ud nu og kigge på ham, du må vente til du kan komme i kontakt med egen læge imorgen". Så jeg må vente fra kl. 3 om natten, og helt frem til kl. 8 med et skrigende barn på armen med at få fat i egen læge. Da jeg så endeligt kommer igennem er Noah faldet lidt til ro, da han er meget udmattet af at være SÅ ked af det. Jeg får en tid hos egen læge kl. 11.40.



Da vi kommer op til lægen, skal vi ind til den lægestuderende, en som jeg ikke har mødt før da der har været et par stykker på det seneste. Dette er ganske fint, og vi får en rigtig god behandling, slet ingen tvivl om det. Hun synes ikke at kunne høre noget på hverken lunger eller bronkien, dog synes hun han raller lidt i vejrtrækningen, og mener det må sidde højre end lungerne og bronkien. Hun kigger ham i ørene og synes han har lidt rød øregang, og vi får besked på at give ham panodil efter behov for at tage eventuelle smerter i ørene. Hun udskriver samtidig en recept på Bricanyl som er astma medicin. Hun fortæller dog intet om eventuelle birvirkninger. Jeg giver Noah noget panodil, og Bricanyl, så det kan begynde at virke, da jeg kun ønsker at han skal få det bedre.



På vejen hjem, falder han i søvn i barnevognen, og får så sovet et par timer. Som han vågner er han meget ulykkelig, og hans far kommer så ind ad døren kort efter. Klokken er omkring 15.30 på daværende tidspunkt. Vi kan slet ik kkende vores søn. han er bare dybt ulykkelig, og kan slet ikke finde sig selv..

Vi beslutter da at ringe til vagtlægen, for at få tilset om der eventuelt skulle være noget den lægestuderende har overset.

Da vi kommer der ud, er der slet ikke åbnet or lægevagten endnu, og vi må vente omkring en halv time på vagtlægen kommer.

Da vagtlægen endeligt kommer, er vi heldigvis kun nr. 2 i køen, og Noah kommer hurtigt til. Vi kommer ind, og snakker lidt frem og tilbage. Han vil gerne lige lytte på Noah, og fortæller at han kan høre der er noget på bronkien, men at lungerne lyder fine, dog virker det til han har lidt astmatisk vejrtrækning. Han udelukker at han er astmabarn, men mener at hans vejrtrækning er som hvis han havde været astmabarn... Fortæller ham så at den lægestuderende ikke kunne høre noget, men at hun havde givet ham Bricanyl. Han fortæller da at Bricanyl god kan ha en speedet effekt på små børn, der gør at de ikke kan finde sig selv, og bliver utrolig ulykkelige. Det som han beskriver er akkurat det som vi oplevede med Noah, og det gav mig virkeligt ro i sindet at hans reaktion var ganske normal når han fik den form for medicin...



Vi tager så hjem, i den tro at nu skal Noah nok få det bedre, men undre os over at 4-5 timer senere er der pludseligt noget at høre på bronkierne.



Lørdag forløber som alle andre dage.. Noah snotter stadigvæk meget, men hosten er så blevet en smule bedre, hvilke betyder at han har en god effekt af Bricanylen.



Om Søndagen er den gal igen. Noah har høj feber (39,2) er meget ulykkelig, og svinger fra det ene sekundt til det andet med at være glad og fuldstændigt panisk ked af det, og nægter alt mad.

Vi bliver meget frustreret, og beslutter endnu en gang at tage kontakt til vagtlægen. Vi får besked på vi bare kan køre der ud, og få tilset Noah. Da vi kommer der ud er der heldigvis ikke så mange i venteværelset, og vi kommer da rimeligt hurtigt til.

Han lytter på Noah, kigger ham i ørene og halsen, og konstatere at der ikk er noget at komme efter, altså han har hverken noget i halsen eller ørene, men at han bare er lidt forkølet. Vi bliver atter sendt hjem med et barn der er meget utilfreds..



Mandagen forløber som søndag. Dog er hans feber faldet fra 39,2 til 38,2 om morgene. Da min kæreste kommer hjem fra arbejde, snakker vi lidt frem og tilbage, og jeg kan ikk forstå de ikk mener der er noget galt med Noah, da han fortsat nægter mad. Da Noah vågner fra middagslur, tager jeg igen hans temperatur da je gsynes han virker ufatteligt varm. Den er igen steget lidt, og er nu på 38,8. Vi vælger derfor at ringe til vagtlægen endnu en gang.

Vi får lov at komme ud igen, og få ham tjekket.



Hos vagtlægen er der lang kø, og vi prøver vores bedste for at beskæftige Noah, og sørge for han ikke er alt for ked af det. Da det så bliver vores tur, kommer vi ind til en vagtlæge der nærmest er uforstående for hvorfor vi vælger at komme igen. Jeg fortæller at han intet har ville spise siden lørdag, og at han dog drikker fint, men er begyndt at kaste op, og dermed ikke får ret meget væske. Han har på daværende tidspunkt heller ikke haft afføring lige så længe som han har nægtet mad.

Hun kigger ham i ørene, i halsen, lytter på ham, og trykker ham lidt på maven. Hun mener at det må være en maveinfektion da han kaster op, for hals og øre ser fine ud samt hans lunger lyder fine.

Hun siger så som afsluttende at hvis han havde endnu en dårlig nat, så skulle vi kontakte egen læge igen tirsdag.



Natten forløber rigtig rigtig dårligt. Jeg er oppe hver 10. - 30. min med Noah, og intet vil han ha. hverken saft, modermælks erstatning, sødmælk eller vand. Intet er godt nok for ham. Da klokken bliver 9, der har vi sovet lidt om and off siden kl. 5, og den tid han har været vågen har meget af den bestået af gråd. Jeg vælger derfor at ringe til lægen, iog sidder på daværende tidspunkt med Noah ved siden af, som er dybt ulykkelig.

Vi får en akut tid til læ. 10.10, og vi får ringet til Noah's far, for at fortælle hvad der skal ske, så han er med inde i det.



Da vi kommer op til lægen kan sekretæren slet ikk forstå det er samme dreng hun hørte i telefonen, og mener derfor han er lidt tricky at finde ud af.

Dette giver jeg hende helt ret i, og fortæller også at sådan er det hele dagen lang, og har været det siden onsdag da jeg hentede ham i dagplejen.



Vi kommer hurtigt ind til lægen efter vi er kommer der op. Han lytter på lunger, og siger de lyder fine, altså der sidder ikke noget på lungerne. Så kigger han ham i ørene, og synes de ser finde ud.

Han kigger ham så i halsen, og Noah ligger op til at kaste op, så han må kigge over 2 gange. han fortæller mig at Noah har belægninger, er knald rød, og tillukket i halsen, hvilke gør han har lidt svært ved at få vejret. Altså har Noah en voldsom hals betændelse.



Det tog 7 opkald, 5 lægebesøg med 5 forskellige læger, og 5 dage at opdage at Noah ahvde halsbetændelse. Selv dagen inden det bliver konstateret at det er det der er galt, så får vi a vide der intet er at se..



Jeg føler ikke vi blev taget alvorligt før end jeg hang i røret med et barn der skreg op, og det synes jeg ikke kan være rigtigt.

Om det er fordi vi er unge mennesker, eller hvad der stikker under har jeg ingen anelse om. Men synes ikke det kan være rigtigt.



Mvh Carina Sonne Larsen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vores historie sendt til TV2
  • #1   16. jun 2009 Hvor er det godt skrevet søde! .. Synes det er godt du sender denne oplevelse ind til tv2 smiley .. Og synes ikk jeg væltede over nogen stavefejl eller noget!!! smiley
    - Og hvor er jeg chokket over den behandling i har fået.. Stakkels Noah, og stakkels jer! smiley
    - Men det er dejligt at vide der er kommet styr på det nu, så håber jeg hans pencilin virker hurtigt så han kan få det bedre!!!


  • #3   16. jun 2009 Tak søde Trine.. så kan jeg godt trykke send smiley

  • #4   16. jun 2009 Jessica - vi har snakket med 7 forskellige læger, hvor 5 forskellige har tilset ham... synes os det er forfærdeligt at de ikke har kunne se det før end... og forstår SLET ikk at de ikke har opdaget det igår aftes, men først i formiddags ved egen læge...

  • #5   16. jun 2009 Sonne : TRYK SEND!!! smiley

  • #6   16. jun 2009 Der er altså lidt stavefejl... Har sat parentes rundt om smiley

    Da jeg onsdag eftermiddag henter ham hos dagplejen, får jeg (a)-vide - Det er 1 ord smiley han ikke rigtig har spist så meget da han har meget slim i næsen og halsen, så han har ikke rigtig kunne synke..
    Jeg ringer så (i) dagplejen og fortæller hvad vi er kommet frem til

    hmm, har kun lige læst der til .. smiley Kan prøve at kigge senere , skla ned og hente lille pigen smiley






  • #7   16. jun 2009 Hmm.. har lige trykket send.. hehe... så må se selv rette stavefejl.. det der ikk så meget at gøre ved smiley

  • #8   16. jun 2009 Sonne : Hehe, ja det dør de heller ikke af smiley ...


  • #9   16. jun 2009
    har læst det igennem og der er lidt stave fejl... du spurgte jo om vi vil se efter det os .. og hvis de vil have flere historier inde ved tv2 om vagtlægen så siger du til fordi vi har os en vi vil fortælle så.

    ringer så i dagplejen og fortæller hvad vi er kommet frem til, og hun synes det lyder som en rigtig god idé. Jeg ser så tiden an om Torsdagen, for at se om der er fremskridt eller tilbagegang. Noah (min søn) får det rigtig skidt i løbet af aftenen, og lyder til at ha problemer med vejrttrækningen. Derfor vælger vi at ringe til vagtlægen, som ;MED det samme afviser at tilse Noah. Han mener at det vi skal gøre er at sørge for han får væske, sørge for han ligger lidt højt med hovedet, og sørge for han ikkE er for kold. Alt dette noget vi i forvejen har gjord for den lille mand.. Jeg har ikke kunne gøre andet end at accpetere de ikke vil tilse ham, og vente til om morgenen hvor jeg så kan få fat i min læge.

    Om natten går det helt galt. jeg får kun lige knap 2 timers søvn, og samme får Noah da han er dybt ulykkelig og har det rigtig skidt, og hoster nærmest lungerne op.. Jeg ringer da til vagtlægen igen, som uden lige er rigtig ubehøvlet. Jeg fortæller at min søn er meget ulykkelig, og har svært ved at få vejret da han hoster som sindsyg. på daværende tidspunkt e klokken omkring 3. Jeg får besked på at ligge ham højt, og sørge for væske og at han ikkE BLIVER kold. alt det som vi en gang har fået aF vide. Det gør jeg vagtlægen opmærksom på, og han svar til det er "vi kan da ikke komme ud nu og kigge på ham, du må vente til du kan komme i kontakt med egen læge imorgen". Så jeg må vente fra kl. 3 om natten, og helt frem til kl. 8 med et skrigende barn på armen med at få fat i egen læge. Da jeg så endeligt kommer igennem er Noah faldet lidt til ro, da han er meget udmattet af at være SÅ ked af det. Jeg får en tid hos egen læge kl. 11.40.


    det med stort har jeg rettet


  • #10   16. jun 2009 Vagtlæger er for det meste idioter. Og jeg skriver FOR DET MESTE.

    Jeg har både været til læge og snakket med vagtlæge fordi jeg begyndte at bløde mere end jeg gjorde i starten af min graviditet. Jeg var 11+0. Fik bare at vide det var normalt og jeg skulle ringe til vagtlæge hvis det blev værre. Det gør jeg, men for at vide at det nok er en ufarlig blødning. Til sidst tager jeg på skadestuen og siger at min hund har hoppet på min mave og jeg er begyndt at bløde. Kommer til med det samme. Kommer til scanning og de kan ikke se noget hjerte. Så jeg har gået rundt med en død baby/foster i 3 uger. Selvom jeg har været til læge mange gange. Fik lavet en udskrabning igår, så nu er det forfra igen. Det er anden gang jeg aboterer.

    Og den samme ligegyldighed fra læger og vagtlæger har jeg mødt hver gang.


  • #11   16. jun 2009 Jackie - ja, det gjorde jeg nemlig, men besluttede bare at sende det, så må de selv lave eventuelt stavefejl.. jeg har selv rettet et par stykker...
    Men tak frodi du ville læse det igennem...

    Rasle - det er simpelthen SÅ for dårligt.. tænk sig en gang man kan være så lige glad... helt ærligt...

    Kezzie - mange tak..... Håber det bliver bedre snart.. han har nu fået pensillin 2 gange, altså ved formiddag også nu her, og synes efter han ahr sover tilmiddag at han virker til at ha fået det bedre.. Feberen er os faldet til 38,8 igen... sådet går bestemt de nrigtige vej...


  • #12   16. jun 2009 Pernille - Noah har det heldigvis ud ad til meget bedre nu.... Så håber det fortsætter sådan her, så er han nemlig klar til at sende ham afsted igen i næste uge når han er færdig med pencillin... smiley

  • #13   16. jun 2009 Hehe har lige siddet og rettet de ting jeg faldt over i din tekst smiley

  • #14   16. jun 2009 fik godt din besked.. og tusinde tak fordi du gad smiley

  • #15   16. jun 2009 Lene - er os meget målløs over den behandling vi har fået.....

  • #16   16. jun 2009 Sonne...

    Sikke en tur i har været igennem stakkels lille Noah :`( Det er da utroligt så meget i skulle igennem før der blev stillet en diagnose. Men godt de nu laaaaangt om længe har fundet ud af hvad bettefisen fejler. God bedring lille Noah smiley


  • #17   16. jun 2009 han fik jo diagnosen igår, maveinfektion.. meeen det viste jeg godt ikk helt kunne passe... og ganske rigtigt.. det var voldsom hals betændelse... bare glad for der sker noget, og han virker til at ha det lidt bedre...

  • #18   16. jun 2009 hold da op - stakkels lille Noah... håber han har det bedre - og at i har fået jeres lille glade Noah tilbage....

  • #19   16. jun 2009 Tanja - mange tak.. som skrevet har han det heldigvis allerede bedre.. så er meget spændt på i nat... han har tilmed spist lidt her til aften... SÅ skønt...

  • zzzz .
    zzzz . Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 323
    #20   16. jun 2009 Kan godt følge din/jeres frustration.. Men i bund og grund er det ikke sikkert et vagtlægerne ikke har handlet på deres observationer. De har jo undersøgt ham. Og der kan godt gå dage fra det starter til en halsbetændelse ses. Hvis ikke de har kunnet behandle din søn, fordi han på daværende tidspunkt ikke havde halsbet., så har de jo egentlig ikke handlet forkert. Kommunikationen er så en helt anden side af sagen.
    Den jeg synes der har handlet forkert er den lægestud. som udskriver uden at oplyse om virkninger/bivirkninger..
    Jeg forstår bare ikke (er ikke myntet på dig) - men når børnene er syge gennem flere dage, så opsøg da egen læge som kender jer i stedet for hele tiden at gå til vagtlægen, som vi ved arbejder under stort pres.
    Jeg ville ikke sende den hvis det var mig, da det 'kun'var en halsbetændelse..
    Men misforstå mig endelig ikke Sonne - for det er helt klart at man bliver bekymret for sin lille guldklump, og vil gøre alt for at de får den rette behandling..

    Jeg har selv været en del i akut modtagelsen - og der er bare drøn travlt.. Jeg har så ondt af de folk der venter og venter, og bliver afvist. Men det er som oftest (hvad jeg har oplevet), fordi det simpelthen ikke har været akut nok - ellers at der er kommet noget som er mere akut..


  • #21   16. jun 2009 Winnie - historien er sendt, og ja, det er "bare" en hals betændelse...
    Sagen er dog den at han siden sidste torsdag har været i optakt med snot og sådan, og mandag tirsdag onsdag blev det værre og værre.. det er meget længe synes jeg...
    Da han først er tilset fredag, af den læge studerende (oppe hos egen læge) så var vi nødsaget til at tage til vagtlægen Søndag da det blev værre...
    Jeg føler vi ikke er blevet taget seriøst overhovedet, og føler mig totalt svigtet at læge systemet.. misforstå mig ikke. men jeg kommer ind både Søndag OG mandag, og der har han ikk haft afføring, eller spist, og har kastet op, han bliver ikke kigget ordenligt igennem hvis du spørger mig. for næster simåelthen at tro på den hals betændelse har været over en uge undervejs?

    Jeg sys vi har fået SÅ dårlig behandling, og selv om det ikk er noget alvorligt, så er det noget der har taget sindsygt på mig. Jeg har haft søvnløse nætter, hvor han har græt non stop, og alligevel ville lægevagten ikk en gang tilse os..

    Desuden, så synes jeg det er forkert der findes lægevagter, hvis man alligevel ik må bruge dem.. de er der jo for sådanne situationer som min, og alligevel svigter de synes jeg...


  • zzzz .
    zzzz . Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 323
    #22   16. jun 2009 Ja,men jeg kan skam helt forstå at du opsøger vagtlæge i weekenden, og da særligt når han ikke spiser og ikke har haft aff. FOr dette kunne jo godt tyde på en maveinfektion.
    Jeg synes skam vi skal beholde vagtlægerne, da disse hjælper utrolig mange mennesker. Men desværre kender de jo ikke patienter, så i nogle tilfælde er det bedre at opsøge egen læge..

    prøver også bare at pointere at fordi vagtlægen laver noget lort, så laver han jo også noget godt.. Men tro mig, synes også det med den lille Christian er noget så frygtligt, og det burde være ordnet - her er ingen undskyldning.
    Men medierne har bare en tendens til at så er alle vagtlæger nogle værre nogle, og nu skal vi straks have historier om alle dårlige tilfælde.
    Hvad med alle solstrålehistorierne?? Det gider vi ikke høre om..


  • #23   16. jun 2009 Winnie - inde på tv2, der er en solstråle historie om vagtlægen.... eller i hvert fald ud fra overskriften...

    Den første vagtlæge vi snakkede med om fredagen fik mig os beroliget... Han synes jeg var rigtig god, for han snakkede på et sprog jeg forstod, hvis du forstår, og på en måde så jeg kunne forstå at det var ganske normalt det der skete medhensyn til at han fik den der speedede effekt....

    Så jo, vi har absolut også haft gode erfaringer med vagtlægen, men lige denne er altså ret så ringe.....

    Jeg mener også at man skal beholde vagtlægen da de som du selv skriver hjælper rigtig mange mennesker.... men jeg synes os man skal ha lov som bekymret forældre at komme derud, og blive beroliget igen....


  • #24   18. jun 2009 Sejt du oss har sendt din historie ind.. smiley Min endte jo på deres hjemmeside.. smiley

  • #25   19. jun 2009 Malena - ja, det har jeg set.. min er desværre ikk brugt til noget, men det regnede jeg nu heller ikk med.. men synes at kunne de bruge den skulle de ha muligheden....

    Sys os det vildt sejt du seldte din ind smiley


Kommentér på:
vores historie sendt til TV2

Annonce