{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.525 visninger | Oprettet:

Update på Axl {{forumTopicSubject}}

Tak til alle jer der har spurgt til Axl både herinde og på facbook, det varmer at der er så mange der tænker på os =)

Nå, nu har jeg ro, og I kan få hele vores historie..
Axl har døjet en hel del med maven siden han kom på MME-supplering som 3ugers... Vi har flere gange beklaget os til SP og egen læge over at han IKKE trivedes og havde meget ondt i maven, men det er hele tiden blevet slået hen og vi er blevet kaldt høneforældre og meget andet fordi han jo tog fint på, også var der ikke noget galt..

Nå, men onsdag aften får Axl feber efter ikke at have haft aff. 5 hele dage, og vi ringer til lægevagten som kommer på besøg, og ordinerer lactulose og ro, han havde kun 38,1 og virkede frisk så han ville ikke indlægge ham..
Han fortsætter med at have feber og jeg ringer flere gange til egen læge som siger lactulosen lige skal virke også går det hele nok bedre..
Fredag kommer Axl endelig af med lidt, to små hårde kugler der lugter fælt, og jeg ringer igen til lægen som beder mig kontakte SP, som siger nu er der gået hul på bylden så vi skal bare give det tid og oppe dosen på lactulosen til 7 ml dagligt (han fik 3 før), drengen har stadig feber on/off, men det tager man ikke så højtideligt..
Lørdag aften får Axl feber igen, og bliver meget utilpas, skriger og skriger og vi kontakter igen lægevagten som siger vi lige skal se tiden an og mange børn skriger når de har ondt i maven og vi bare skal tage til egen læge mandag så længe hans feber ligger under 38.5..
Søndag morgen har vi fået nok, og ringer igen til vagtlægen, som nærmest kun når at høre Axl i baggrunden før han beder os komme ind, og spørger endda om vi vil have en ambulance..
turen går til Randers og vi bliver bedt om at gå direkte på børneafdelingen.. Her mener man at Axl har lungebetændelse fordi han ilter blodet dårligt og trækker vejret hurtigt og overfladisk.. det viser prøver og røngten så at han ikke har, så mener de han har et astma anfald, men det har han heller ikke, og nu mener de så han har allergi.. Men nej heller ikke..
Ved vagtskifte kommer en ny læge, som mener han har en hjertefejl, og skal akut til skejby og ekkoscannes, denne viser at Axls hjerte er lidt forstørret, men ikke noget alarmerende og farligt..
VI bliver så sendt tilbage til randers hvor det besluttes at tage prøver hver time natten igennem for at tjekke infektionstal.. Men der sker ingen ændring.. Imorges, sendes vi igen til skejby hvor der skal laves nogle specielle prøver..
Og ENDELIG får vi svar.. Axl har en mavetarm-ifektion der er endt ud i en ordentlig omgang betændelse der har spredt sig i bughulen fordi den har været ubehandlet meget længe..
De mener så at han pga smerter, ikke har kunnet trække vejret ordentligt og har udviklet en meget overfladisk vejrtrækning som så igen går at blodet ikke har kunnet ilte ordentligt..
Så nu er han endelig kommet i behandling.. Derudover skal vi starte på noget nyt erstatning der er mere skånsomt for maven, men også koster spidsen af en jetjæger, men sådan er det, hvis bare det hjælper..
og derudover skal han have movicol junior i stedet for lactulosen, da de mener at han KAN være allergisk overfor dette, men det vil de først tjekke når der er kommet ro over det hele..
Beklager den lange historie, men der er bare sket så meget og det er svært at udelade noget, og stadig få det til at give mening..
Men tror da lige jeg skal have fat i SP og læge og sige "hvad sagde jeg, mor ved altså nogengange bedst!"
Men NØJ jeg har det skidt med ikke at have reagret før, han har haft ondt 24/7 i 4 uger nu, det gør sgu ondt at vide..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Update på Axl
Kommentér på:
Update på Axl

Annonce