{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.923 visninger | Oprettet:

Hjemme fødsel {{forumTopicSubject}}

Hej Piger

jeg er så småt gået i gang med at planlægge min hjemme fødsel og så tænker jeg....... hvad er bare uundværligt at have i hjemmet?

Vil rigitg gerne føde i vand, men hvordan og hvor ledes med fødekar? hvor har i andre lejet evt. købt et nyt? og hvad nu hvis jeg alligevel gerne vil føde i sengen, så er der vel nogle bestemte underlag der ville være en stor fordel?

del jeres erfaringer og meninger med mig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjemme fødsel
  • #1   8. feb 2012 ved min søster havde tisseliggeunderlæg eller hvad de hedder i hende's seng og det var nok.
    JM osv har de ting med som de skal bruge. så er det vel bare tæppe og hue til at pakke bebs ind.


  • #2   8. feb 2012 nu havde jeg en uplanlagt hjemmefødsel og det eneste jeg bar SKULLE ha var noget under mit hoved hehe.. så jeg er vist ikk til meget hjælp smiley

  • #4   8. feb 2012 Man kan købe en fødemadres som skulle være godt. :).

  • #5   8. feb 2012 Hej.
    Jeg har jo født hjemme og det var en fantastisk oplevelse og ville helt klart vælge det igen hvis vi skulle have flere. Jeg viste med mig selv fra den første at jeg ikke kunne klare varme og smerte sammen så derfor valgte jeg karet fra. Vi købte en fødsels madras som er beklædt med et vand afvisende betræk også lagde vi stik lagener hen over. Vi lagde den store madras hen over vores egen dobbelt seng og det fungerede helt vildt godt. Det var meget lækkert at kunne tage et bad på sit eget badeværelse efter man har født og man bare er helt alene uden alle de andre der også har født.
    Sådan lidt mere praktisk info havde vi varme håndklæder i tørretumleren hele tiden så vi kunne holde hende varm da hun kom ud. Og vi havde fået en fødsels pose fra vores jm med lidt bleer og stik lagener i og en klemme til navle strengen.
    Vores jm nåede jo først at komme 20 min efter jeg havde født fordi jeg nok var lidt langsom om at ringe og sige at de der veer tog til.. gg Og hun sad fast på broen af kø, så vi tog jo selv i mod Mercedes og moderkagen. Vi fik af vide af sygehuset at hvis vi ikke kom klemme på navle strengen skulle moderkagen være i højde med Mercedes. Hvis vi kom klemme på var det lige meget. Så vi satte klemme på også puttet moderkagen ind i et håndklæde så var den nemmere og styre da man jo ikke selv må klippe navle strengen over.. Så da jm kom tjekket hun at moderkagen var hel og gjorde navlestrengen klar til at manden kunne klippe den.
    Vi havde også en stor sort sæk stående til alt det ulækre affald.
    Du skal være meget velkommen til at skrive hvis du vil vide mere


  • #6   8. feb 2012 Jeg har jo prøvet at føde hjemme sidste år.

    Jm giver dig en seddel på alt som er godt at have
    I hjemmet og ting som er " nødvendige" smiley en lang liste
    Fik jeg. Spørg evt til en hvis ikke du har fået det endnu. Jeg havde underlag i sengen og en drømmeseng pakket ind i sorte sække, klippet i store stykker og tapet sammen og lagen ud over sækkene, den skulle bruges til undersøgelse af mig og til vanessa's undersøgelse efter fødslen smiley en masse Håndklæder, især hvis man føder i vand som jeg os gjorde smiley vi lånte karet af jm'ødrene, og man får en stoor pose man lægger i smiley

    Spørg endelig hvis der er noget mere præcist du vil vide :))


  • #7   8. feb 2012 * B*A* : hov det er jo mig :)). Thi hi

  • #8   9. feb 2012 Årh må indrømme at jeg er komme lidt i vildrede. Dels fordi vi har godt 40 min til sygehuset hvis der skulle ske noget og dels fordi jeg ikke synes vi har ret god kemi med vores jm og synes bestemt ikke hun forbereder os ret godt på en hjemme fødsel. Har ku fået et par brochure og ikke en disse andet, ville faktisk hellere have hende jm studerende med smiley

    Synes bare det må være så dejligt befriende ikke at skulle dele jm. Og at kunne tænde for tvet hvis det er det man har lyst til.

    synes det er nogle rigtig dejligt facts og råd i kommer med og vil bestemt tage dem til efterretning og Line A og Christina. Det kan godt være der pludselig kommer et spørgsmål væltende i pb i ny og næ hvis der er okay med jer smiley


  • #9   9. feb 2012 Du skal være velkommen. Jeg syntes heller ikke at jeg var pot og pande med min jm og håbede meget på at hun ikke var på job når jeg skulle føde.. det var heller ikke hende som kom ud så det var dejligt nok smiley men også lidt lige meget når vi nu klaret fødslen selv smiley

  • #10   9. feb 2012 Fru bække; Du siger bare til og spørger løs smiley

    Mine to jm'ødre var FANTASTISKE, uden lige smiley så skønne personer, og skal helt klart bruge dem igen hvis det bliver aktuelt en dag , fik Susanne , da hun var på vagt den nat, men det kunne være hips om haps, bare jeg fik en af dem smiley



  • #11   9. feb 2012 *B*A* : orr hvor er du sød smiley helt rørende/simrende at du husker den så godt smiley smiley thi hi..

Kommentér på:
Hjemme fødsel

Annonce