{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.804 visninger | Oprettet:

Cecilie
Cecilie
Tilmeldt:
16. jul 2013
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 12

Hjemme fødsel, nogen erfaringer? {{forumTopicSubject}}

Jeg har termin 1 Nov (første barn)
På vores Ø tilbyder de hjemme fødsel og fødsel på sygehus(men samme muligheder som hjemmefødsel (kan blive sendt hjem efter 3 timer på sygehus, efter fødsel)

Jeg tænker derfor at tage en hjemmefødsel. Er der nogen som har gode erfaringer med dette? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjemme fødsel, nogen erfaringer?
  • #1   3. sep 2014 Har ikke prøvet det. Men synes du er mega sej at du tør første gang

  • #2   3. sep 2014 Har ikke prøvet det, men ville personligt ikke vælge det første gang....

  • #3   3. sep 2014 Ingen erfaringer men har overvejet det lidt hvis jeg er så heldig at få en nummer 3:)
    Meen tanken om at Være på røven hvis barnet pludselig for det skidt og man skal ha et akut kejser snit også ligger man hjemme i stuen og måske ikke når at redde barnet ja det ved jeg ikke om jeg tør:/


  • #4   3. sep 2014 Ville umiddelbart Heller ikke vælge en hjemme fødsel hvis det var min 1. Ved godt Ingen fødsler er ens men tænker bare jeg tror man som 1gang kunne risikere at få lidt af et chock smerte mæsigt og mange 1 gangere oplever veerne går lidt stå og ender til med ve drop

  • Jaric W
    Jaric W Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 70
    #5   4. sep 2014 Min fødsel med den første gik fint herhjemme, altså kraftige veer med videre, men gik i stå på hospitalet for jeg følte mig slet ikke tryg der. Fødte uden smertestillende.
    Ville gerne føde hjemme nu anden ang, men manden siger nej. Har de ikke et tilbud om hjemmefødselsforum, hvor du bor?
    Der kan du jo stille alle dine spørgsmål.


  • #6   4. sep 2014 but why?
    det sikreste er sygehuset


  • Cecilie
    Cecilie Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 12
    #7   4. sep 2014 På vores Ø tilbyder de det samme som på sygehus og hjemmefødsel.
    De kan ikke tilbyde kejsersnit , smertestillende osv..
    Så skal man med færgen til Fyn eller med helikopter.


  • #8   5. sep 2014 Jeg overvejede at føde hjemme, men fravalgte det, fordi det var min første gang.

    Men jeg kunne lige så godt have født hjemme. Det hele gik fint, og jeg klarede det selv.

    Fød du bare hjemme smiley Så slipper du også for stress med at skulle ud af døren smiley


  • #9   6. sep 2014 ville så gerne føde hjemme men ved min den første var det slet ikke gået op for mig at man kunne og det endte i aks og denne gang planlagt ks vill ønske jeg havde prøvet hjemme første gang da jeg tror roen havde givet mig et andet forløb


  • #10   6. sep 2014 Jeg overvejede det her 3 gang, men manden brød sig ikke om det.. Jeg ville ikke være nervøs, men bor også 5 min i bil fra hospitalet, så kunne være på operations stuen lige så hurtigt hjemmefra som fra fødeafdelingen..
    Og har graviditeten været uden komplikationer er det nøjagtigt lige så sikkert at føde hjemme, der er faktisk færre problemer..


  • Nanna Marie
    Nanna Marie Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 340
    #11   7. sep 2014 Hvis der er det mindste i vejen, råder jordemoderen jer til at tage på sygehuset, hun tager ingen chancer ?


  • Nanna Marie
    Nanna Marie Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 340
    #12   7. sep 2014 Spørgsmålstegnet er en glad smiley smiley

  • #13   8. sep 2014 Jeg fødte hjemme og det var simpelthen den bedste oplevelse jeg råder alle til det. Den ro der er og når du har født kan blive i sengen og putte med babyen jeg vil klart kun vælge hjemme .
    Man siger os at en hjemmefødsel giver mindre skavanker i underlivet og fordi jordemoderen kun tænker på dig og kommer med de bedste løsninger for din fødsel. Jeg var i tvivl i starten men da jeg først ringede til dem og de kom på besøg var min nervøsitet væk og de var bare så søde (:
    Hvis der sku ske noget har de deres mobil de ringer med det samme hvis de mener det er bedst . Læs evt på nogle af deres hjemmesider der står så meget godt. (:


  • Dorthe N
    Dorthe N Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #14   27. nov 2014 Hej- jeg har ingen erfaringer, men min mand og jeg har valgt en hjemmefødsel. Vi er også første gangs. Et hospital er ikke mere sikkert. Hvis det var usikkert at føde derhjemme, så var det vel heller ikke et tilbud, som jordemodere ville så indefor? smiley - Jeg glæder mig bare helt vildt. I stedet for at være lidt bange for det hele, så tanken om, at hvis alt er som det skal være, så kan jeg føde hjemme i vante omgivelser og vi skal ikke tænke på, at vi skal hjem og alt det. Jeg ser virkelig frem til den oplevelse det er, når vi får vores pige i armene. Jeg var også lidt i tvivl i starten, men det er jeg slet ikke mere. Slet ikke. smiley

    - Jeg opdagede lige, at det var en halvgammel tråd. Jeg håber du har født og alt gik rigtig godt!


  • #15   27. nov 2014 Dorthe selvfølgelig er det sikrest at føde på et hospital:) det kan du vist ikke komme udenom:)

  • #16   30. nov 2014 På hospitalet er der syge mennesker... fremmede omgivelser, uro osv. Det er der intet af derhjemme.

  • #17   30. nov 2014 Acs muligt men man kan ikke bare lige få et akut kejsersnit fx som jo kan Være livsnødvendigt for barnet

Kommentér på:
Hjemme fødsel, nogen erfaringer?

Annonce