{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.197 visninger | Oprettet:

Min FB med Liam <3 (laang) {{forumTopicSubject}}

Det startede fredag aften ved 23:30 tiden ca.. Der begyndte jeg at få nogle ”vilde” mavekramper vil jeg kalde dem. Jeg tænkte ikke videre over det da jeg havde haft det sådan nogle dage. Ud på natten synes jeg de blev lidt kraftigere og begyndte at komme regelmæssigt.. Jeg begyndte at tage tid og der var alt fra 4-10 minutter mellem. Da kl. var ca. 3.00 vækkede jeg manden og sagde at jeg altså havde ondt og nu ville jeg gerne ha vi ringede ud på FG for at høre om det var veer. Jeg kunne dog ikke komme igennem dertil så jeg valgte i stedet at få et bad og gud hvor var det dejligt.. manden ringede dertil i mens og kom ned og sagde at de ville gerne have mig ind til tjek. Hundene skulle passes hos mine forældre mens jeg skulle føde så dem måtte vi jo så ringe og vække midt om natten . Det tog lidt tid at komme igennem og min mor blev helt vild da jeg sagde at nu var det nok nu. Vi pakkede og kørte derefter hjem med hundene. Jeg jokede lidt med min mor og tog det ganske roligt, manden var derimod mere ivrig for at komme afsted.
Nå men ca. kl. 3.40 nåede vi Holbæk og blev mødt af en sød JM og en studerende. Jeg blev vist ind på et værelse og fik kørt en kurve. Der lå vi så i 30 minutter ca. og derefter blev jeg undersøgt. Som jeg havde på fornemmelsen var jeg ikke åbnet en dyt og havde 1 cm tilbage af livmoderhalsen. Øv øv så jeg fik 2 pamoler og vi valgte at køre hjem og sove. Men ja, fik ikke sovet det vilde da veerne bare tog til, så da kl. var 09:00 lørdag formiddag ringede vi ind og blev igen bedt om at komme ind til tjek. Fik igen kørt en kurve og blev undersøgt og var nu 1 cm åben og ingen livmoderhals tilbage. Blev så IGEN sendt hjem da jeg ikke er i aktiv fødsel, nu med nogle stærkere piller så jeg kunne slappe af. Da vi kom hjem fik jeg lidt morgenmad og mine piller og kunne derefter sove ca. 3 timer. Ud på eftermiddagen var mine veer næsten gået i sig selv igen og kom meget uregelmæssigt. Vi kørte hjem til mine forældre og skulle spise der. Jeg var en tur i fakta (med veer) det tog sin tid vil jeg sige og var meget specielt, at handle med veer. Om aftenen kørte vi hjem igen og ved 23:00 tager jeg et langt varm bad da det gør ondt nu og jeg er begyndt at kaste alt op. Mens jeg bader ringer manden igen ind på FG. Derinde var de virkelig overrasket over at vi ikke havde ringet om før, de havde oddset på at jeg ville komme igen ved middagstid men nej det trak ud.. Jeg fik lov til at komme ind igen, og denne gang blev jeg indlagt. Jeg får tilbudt klyx og må takke ja til det, så da det er klaret får jeg tilbudt 2 af de stærke piller til at sove på, og takker ja til dem. Veerne er her stadig uregelmæssige. Og er ca. 3 cm åben. Klokken 5:15 er jeg 4 cm åben og har kun sovet mellem veerne. Jeg skal der havde penicillin da jeg har haft streptokokker så de får lagt drop i hånden på mig og startet kuren. Kl. 6:45. er jeg 5 cm åben og han trykker godt dernede og har tegnblødning nu. Samtidig er der vagtskifte og ind kommer den nye JM som er rigtig sød. kl. 7.20 lytter vi til baby og alt er godt og får tilbudt at komme i kar som jeg har ønsket og sikke en lettelse at ligge i det varme vand. Det var så dejligt. Ca. hver ½ time kommer hun og lytter til hjertelyden for at sikre alt er som det skal være. Da kl. er 9 er der stadig ikke sket mere og bliver bedt om at nuldre bryster da det skulle hjælpe, og så vil JM tjekke 1 time efter igen mens jeg stadig er i vandet. Kl. 9.45 har jeg så ondt at jeg ikke kan være i karet og vi aftaler at jeg får en EPI, så hun tilkalder en læge til at komme og lægge den. kl. 10:35 kommer jeg op af karet og har spontan vandladning. kl.11.15 er EPI lagt og sikke en lettelse smiley kl. 11.30 er jeg 6 cm åben og fostervandet siver lidt. Ved 13.00 er der stadig ikke sket meget, EPI er øget et par gange men har smerter i højre side så får varmepude på for at lindre smerten. Der bliver konstateret at EPI ikke virker i højre side. smiley Nu har jeg også fået kløe af EPI, så det skal jeg også lige forholde mig til. 13.10 begynder det at presse lidt på dernede, og får tømt urinen ud. Jeg blunder der mellem veerne da jeg nu er så søvnig af manglende søvn. Kl. 15.00 er der vagtskifte og ind kommer ny JM og den samme søde JM studerende fra aftenen før. Efter de er kommet ind begynder lillemandens hjerterytme at svinge og bagvagten bliver tilkaldt. Der bliver sat elektroder på os begge så de kan følge hans hjertelyd. Og jeg får en pinex mod smerter. 16.30 er der ikke sket yderligere og der aftales at jeg skal prøve at starte med at presse da jeg stadig kun har 3-4 veer på 10 minutter. kl. 17.03 efter 38 minutter hvor jeg har presset kommer Liam til verden. smiley Det var den JM studerende der fik lov til at tage imod ham da han kom ud og det fortryder jeg ikke et sekund.. kl. 17.15 føder jeg moderkagen. Får en indsprøjten der desværre viser sig at være den forkerte. De får byttet rundt så jeg får Liams indsprøjtning med K-vitamin, men det har intet at sige. Jeg har fået en minimal bristning oppe så bliver syet med 2 sting. Imens tjekker børnelægen Liam og giver ham maske. Han scorer 10 på apgar scoren.
Så en lang men helt fantastisk fødsel af vores lille guldklump. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min FB med Liam <3 (laang)
Kommentér på:
Min FB med Liam <3 (laang)

Annonce