{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.497 visninger | Oprettet:

Min FB :) Langt om længe :p {{forumTopicSubject}}

Den 20/4-11 kommer jeg til jordemor, et par dage tidligere begynder mine fødder og ankler at hæve helt vildt, hun tjekker min urin som der desværre er proteiner i og mit blodtryk er for højt så hun sender mig til tjek på sygehuset for svangerskabsforgiftning da det er påske og lægen har lukket den 21 og 22. På sygehuset får jeg kørt en ctg, får taget blodprøver og skal igen aflevere urin som der så stadig er proteiner i smiley Jeg kommer ind til en afd. jordemor som scanner mig og fortæller jeg er 1cm åben smiley Og da min tal er så dårlige vil hun indlægge mig. Får dog lige lov at tage hjem for at pakke nogle ting da jeg kun bor 5min fra sygehuset, da jeg kommer hjem er jeg begyndt at bløde og om aftenen på sygehuset begynder jeg at få meget kraftige plukveer med de går i sig selv om natten. Den 21 går med at samle alt mit urin i en kande så de kan måle udviklingen af proteiner, det er der også en anden på stuen der skal så vi har lidt af en konkurrence kørende om hvem der kan fylde kanden mest på en dag smiley Får igen kørt ctg og får taget blodprøver igen, alle mine tal er dårligere end dagen før og mit blodtryk stiger, der kommer en super sød læge og snakker med mig og fortæller at selvom de stiger er det stadig fredeligt men hvis jeg ønsker det kan jeg godt blive sat igang med det er self bedst at vente lidt endnu da jo længere jeg er henne jo bedre veer vil jeg få, så vælger at vente. Den 22 begynder jeg at få det super dårligt og har meget uro i kroppen, får igen kørt ctg, taget blod og målt blodtryk og tallene stiger stadig, om aftenen får jeg det dårligere og dårligere så får taget en masse blod prøver med et par timer i mellem så de kan holde øje med tallene, det kommer en afd læge fra FG op og snakker med mig og siger at de holder øje med mig og at de vil trække den så tæt på 38+0 som muligt. Jeg får det stadig dårligere og dårligere så lægen kommer igen op og fortæller at de vil sætte mig igang den 23 om formiddagen når der er tid, medmindre mine tal stiger endnu mere og jeg får det dårligere. Jeg når at sove 1½ time og vågner så da jeg stadig har det super dårligt smiley

Kl.5 beslutter de sig for ikke at vente mere og tilkalder en nattevagt til mig. Jeg bliver hentet og er på FG kl.5.30. Får en super sød og ung jordemor som undersøger mig og vil give mig en stikpille som ved udvige mig så hun kan ta vandet. Jeg ringer efter kæresten så han kan være med og da han kommer får jeg stikpillen og hun fortæller at der godt kan gå dage før der sker noget så kæresten er overbevist om han godt kan tage på arbejde smiley Lige efter jeg har fået stikpillen går jordemoren ud af rummet og mig og kæresten sidder og hygge snakker, pludselig nyser jeg og mærker noget fosse ud af mig, siger til kæresten at nu kan han godt hive i den røde snor og han bliver helt forvirret smiley Jordemoren kommer så ind og jeg siger at jeg tror mit vand er gået. Hun kigger underligt på mig og tjekker mig og siger at hun tror jeg bare har tisset lidt og at stikpillen kun hjælper med at udvide så hun kan ta vandet. Tænker så bare øv hvor pinligt at jeg har tisset og vil så ud på wc på jeg kan tisse færdigt. Jeg går et par skridt og så fosser vandet bare ned af benene af mig smiley Jordemoren kigger meget overrasket på mig og siger det er da vist dit vand der er gået smiley Går så på wc for at få rent tøj på og da jeg kommer tilbage er der helt dækket op til at vores lille dreng kommer til verden smiley Kl. er nu 7 og jeg får en ny jordemor som også er ung og utrolig sød smiley Jeg begynder hurtigt at få veer som gør monster ondt, de sidder i lænden og de føles som om jeg bliver sparket af en hest smiley Kl.9 er jeg 3½ cm åben og får klyx som virker ret godt smiley Kl.10 er jeg 4 cm åben og og får akupenktur, kl.11 5½ cm og får bistik AV! Men ingen ting virker på smerten smiley Så jeg "gir op" og ber om en epidural som jeg så får en time efter.. Den vare bare guld værd smiley Kl.14 er jeg 10 cm åben og hun slukker for den igen. Kl.15 er der vagtskifte og jeg får igen en ny jordemor og igen en ung sød en smiley Kl.15.20 får jeg ve drop da jeg ikke har presse trang. Jeg begynder så at presse med på veerene. Jeg presser alt hvad jeg kan på hver veer og jordemoren siger jeg gør det flot og at jeg har en god vejrtrækning smiley Jeg prøver forskellige stillinger, er oppe og stå mens jeg presser, sidder på en beggenstol, ligger på siden og på alle 4 ind over en sækkestol. Kl.16.30 bliver afd. jordemoren kaldt og mærker hvordan mine pres er under veerene og får afvide at jeg gør det godt og hun kalder så lægen og også mærker med på mine veer. De siger så at han er stabil og af jeg bare skal fortsætte og at jeg gør det rigtig flot. Kl.17.10 bliver bagvagten kaldt og jeg bliver scannet for at se hvordan hans hovede rotere når jeg presser. Kl.18.05 kalder hun afd. jordemoren igen og de fortæller mig så at han har kun flyttet sig ½cm i alt den tid jeg har presset smiley Lægen bliver kaldt igen og der kommer en anden læge også, så på dette tidspunkt er der en jordemor, en afd, jordemor, to læger og en assistent på stuen udover mig og kæresten. De vil så ta ham med kop da han ryger lige så langt ind som jeg presser ham ud. Bliver lykkelig da der snart er overstået så smiley Kl.18.26 kommer vores lille dreng til verden og score 10 flotte point smiley Han vejer 2960g og er 50cm lang smiley Jeg har fået en bristning som hedder en grad 3a og bliver syet i en time af de 2 læger på samme tid smiley

Efter jeg er blevet syet får jeg det rigtig dårligt, bliver lagt ned og får 1L væske til hurtig indløb. Ved 23 tiden bliver jeg kørt på barselsgangen og må stadig ikke sidde op. Den 24 må jeg sidde op igen og får taget en masse blodprøver, jeg har stadig højt blodtryk og mit infiktionstal er lidt højt. Den 25 får jeg igen taget blod og mit infiktionstal er nu højere så de vælger at måle Leons infiktionstal også og det viser sig så at de også er høje så han bliver indlagt på neronatal hvor han får antibiotika i 3 dage smiley Min blodprocent er på 4,4 så jeg får 2 poser blod samme aften, Epi blokaden har bedøvet mit urinrør jeg jeg kan ikke selv tisse og får lagt engangs kateter hver 4 time! Den 26, 27 og 28 går med at være hos Leon hver 3 time hvor han skal ha mad, det tar 1-1½ time, så skal jeg ned og spise, malke ud og op til ham igen smiley Den 28 er Leons tal normale igen men da han er gul vil de beholde ham til den 29 for at se om han gulsot tal falder eller stiger. Den 29 er de heldigvis faldet og han får lov at komme ned til mig smiley Om aftenen begynder jeg at tisse selv smiley Wee det er bare rart efter så mange dage med kateter. Har dog fået en omgang blærebetændelse smiley Den 30 får vi lov at komme hjem men vi skal komme dagen efter til tjek men alt var heldigvis som det skulle være smiley

Efter vi er kommet hjem har jeg haft rigtig mange smerter i min bristning og kan stadig ikke gå særlig meget selvom han nu er 4 uger gammel smiley Var ved lægen for et par dage siden og min bristning er enten ikke syet ordentligt eller også er den gået op så er helet forkert og skal derfor opereres smiley



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min FB :) Langt om længe :p
  • #1   22. maj 2011 Jahh en fødselsberetning, elsker bare at læse dem- smiler..
    Pyh ha lyder god nok som en hård omgang, men dejlig i alle har det godt...


  • #3   22. maj 2011 Hold da op en omgang.
    Kender alt til en bristning 3a grad. Mit havde også svært ved at hele. men det er ok nu, har dog en defekt på indre ringmuskel, så det bliver der holdt øje med, og skal måske opereres, hvis det ikke er bedre om 3 mdr.

    Men håber at du kommer dig uden alt for meget besvær. Jeg var altså ca 2½ mdr om at komme til at gå rimelig normalt igen. Så der er håb for dig... ;o)


Kommentér på:
Min FB :) Langt om længe :p

Annonce