{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.658 visninger | Oprettet:

37+ og lillemanden ligger ikke fast?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle herinde.

Vil først sige at jeg er rigtig glad for dette forum og at jeg syntes at folk er gode til at svare på de indlæg som bliver lagt ind smiley så det var lige et skulderklap som er 100% velfortjent smiley

Jeg har været ved jordemoder idag og har fået afvide samt mærket at lillemanden stadig ikke ligger fast med hovedet, dog ligger han med hovedet nedad hvilke han har gjort alle de gange jeg er blevet mærket på.. Jeg fik afvide at jeg skulle lægge mig ned hvis vandet skulle gå inden jeg skal derop til næste tjek om 14 dage.. Nu lyder mit spørgsmål så på om jeg kan risikere og gå over tid nu hvor han ikke ligger fast. ?? Hva vil de gøre ved fødslen hvis den skulle gå igang for jeg kan vel ikke bruge tyngdekraften for det kan vel skade ham ?? Og er der nogle af jer der har født før eller til termin selvom i fik afvide at babyen ikke lå fast med hovedet ??

I må undskylde at det blev lidt langt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  37+ og lillemanden ligger ikke fast??
  • #1   15. apr 2010 uanset om han ligger fast eller ej er der en chance for at gå over tid.
    hvis fødslen går i gang tjekker de om navlestrengen ligger i vejen det er grunden til du skal ligge dig ned hvis navlestrengen skulle ha lyst til at poppe ud før bebs og det ikke godt.
    Min datter lå ikke fast før en uge før terminen og jeg gik over tid tror ikke det har noget at skulle ha sagt om hvornår bebs kommer om hvordan den ligger for når den vil ud vil den ud uanset hvordan bebs ligger..

    Karina


  • #2   15. apr 2010 jeg har godtnok ikke selv prøvet det men min svigermor prøvede det med hendes den sidste og hendes vand gik en uge før termin og de ringede så 112 og blev kørt derind, hun har altid haft det bedst med at gå rundt under veer men denne her gang måtte hun ligge ned det første stykke tid indtil han stod fast og så kunne hun komme op og gå :o)



  • #3   15. apr 2010 Melina sad ikke fast da fødslen gik i gang og vi blev indlagt.

    Jm gav min mand besked på at ryste mig i et lagen så Melina blev lokket ned på plads(en Mexikansk metode).

    Så jeg blev shaket hele natten og det hjalp lidt, men hun kom først helt ned på plads da de tog vandet og så var hun født i løbet af 45 min.



  • #4   15. apr 2010 jeg havde født min pige 6dage overtiden hendes hoved havde ikke lagt fast men vandet gik ikke selvom jeg havde åbnet 4cm. fik også afvide det vil gå et stor skyl og skal lægge ned og og ring til ambulance og og bagefter til fødegangen smiley

  • #5   15. apr 2010 Jeg fødte sidste år den 8 november en dejlig søn... var sat til 20 november. Men da jeg blev scannet i starten af september, fik jeg at vide at han lå helt nede. Det var heldigvis først bagefter jeg kommet til at tænke over det, og han kun nemt ha været født noget mere for tidligt. Men fordi han har stået nede så længe, fik han noget med hans nakke. Som vi gik til børnefys med, men hun sendte os til kiropraktor. Hun havde ved ham en gang, så var han fuldt mobil i nakke og hoved...

    Held og lykke med din den kommende baby,


  • #6   16. apr 2010 jonathan sad vist heller ikke fast da jeg var 37 uger henne. det var først i uge 38 eller 39 hun mærkede at han sad fast smiley

  • #7   16. apr 2010 samtlige steder står der faktisk nu at man ikke skal ligge sig ned når vandet går og hovedet ikke står fast, de har lavet flere undersøgelser om det og faktsik skrevet det var en skrøne, nu kan jeg ikke lige huske hvor jeg læste den artikkel.

  • #8   16. apr 2010 Linda: synes så os at opleve at to JM fra samme sygehus kan have to meninger,
    Hende der scannede mig var selv JM på afd og hun sagde at hun nu kunne se jeg havde fået KS før og jeg skulle nu forberede mig på at jeg ville blive meget overvåget ved fødsel og var barnet lidt stort så skal jeg slet ikke gøre mig nogen forhåbning om selv at føde, jeg måtte kun ligge på ryggen i sengen og måtte hverken i badekar eller noget. og så skulle jeg bestille en tid ved en fødselslæge og tale med ham.
    Jeg tog den så op med egen JM da jeg skulle til undersøgelse nr 2 for jeg skulle ha bestilt den her tid. Men egen JM grinte lidt og sagde det var noget pjat, ja de ville holde lidt ekstra øje med mig men jeg kunne føde i badekar, på knæ ja lige hvad jeg ville, så det var en helt anden holdning og de arbejder i samme fødeafd :o)


  • #9   16. apr 2010 altså jeg sagde os til hende at jeg hverken skulle ligge på knæ eller flyde rundt i et badekar, sidst lå jeg klisteret til min seng og ville ikke rokke mig ud af den slut prut, jeg gik nemlig ud for at tisse på et tidspunkt og der røg men epi. blokade ud og så var det ellers bare det vestimulerende der kørte på høj tryk og det kom bare for fulde hammer så jeg fik aldrig tisset og skyndte mig tilbage i sengen hvor de fik tilkaldt narkoselægen igen så han kunne ligge den om.
    Så efter det skulle jeg bare ingen steder hehe,
    Men denne gang er jeg os blevet lovet en blokade, har dog bare en fornemmelse at de ret bevidst nogen gange trækker den ud og siger at narkose lægen ikke har tid.


  • #10   16. apr 2010 Hej igen allesammen

    Tak for alle jeres svar.. Jeg tror bare jeg vælger at gøre det min jm har sagt jeg skulle gøre for som Linda skriver så er det bedre at være på den sikre side fremfor at gøre det modsatte for tænk nu hvis der skulle være noget om snakken og jeg så realt kan være skyld i at der sker lillemanden noget.. Det ville jeg aldrig kunne tilgive mig selv.. Ps lige til det med at ligge på ryggen under fødsel vil jeg bare sige at det er en rigtig dårlig ide for jeg har læst og hørt at du lukker af for så man kan få svært ved at få barnet ud.. Jeg vil personligt helst undgå at skulle føde på ryggen nu hvor jeg ved det..


Kommentér på:
37+ og lillemanden ligger ikke fast??

Annonce