{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.144 visninger | Oprettet:

Min fødselsberetning :) {{forumTopicSubject}}

Ja som nogen måske har læst herinde var jeg i sidste uge indlagt på sydvestjysk sygehus i Esbjerg fra tirsdag til fredag pga. mistanke om svangerskabsforgiftning. Jeg blev udskrevet fredag eftermiddag med piller imod mit meget høje blodtryk.

Det var rigtig skønt at komme hjem igen efter 3 dage derinde, vi nød det og vi hyggede med film på sofaen om aftenen.

Lørdag morgen kl 7 vågner jeg ved at det bliver lidt vådt i sengen, jeg ved egentlig ikke hvad jeg tænker, men skynder mig ud på toilettet som heldigvis er lige ved siden af vores soveværelse. Jeg når lige at sætte mig på toilettet før det virkelig kommer meget ud, mit vand er helt klart gået! Jeg var 37+0 der.
Jeg kalderpå min kæreste et par gange mens jeg sidder derude, han ligger og snorksover. Tilsidst kommer han ud og ser meget overrasket ud :o) Jeg får ham til at hente min telefon da jeg har set at vandet ser meget grønt ud.
Jeg får ringet til fødegangen og de vil jo gerne se mig, men damen som jeg taler med siger at de ikke har tid før kl 8 da der er vagtskifte, fint tænker jeg for jeg vil gerne lige i bad og have luftet vores hunde.. Det får vi gjort og på vejen til sygehuset kører vi lige forbi Thomas butik og aflevere nogle ting derude. jeg har ingen veer, så ingen problemer der :o)

Vi ankommer til sygehuset kl 8.30 og jeg bliver tilset af en JM som kan konstatere at fostervandet er meget grønt og jeg er kun åben 1-2 cm.
Efter et stykke tid med en kurve på maven skal vi ind på en føde stue, der får jeg igen en kurve på og bliver efter et stykke tid får jeg lagt et V-drop så vi kan få gangh i mine veer, lillemanden skal jo ud, når forstevandet er så grønt.
Kl 15 er jeg kun 3 cm åben, jeg har på det tidspunkt rigtig mange veer, og de vurderer at de måske har skruet lidt for højt op for droppet da jeg har flere veer end jeg har pauser, JM ringer til en læge som kan ligge den rygmarvsbedøvelse, det er det eneste hun mener der kan hjælpe mig med smerterne + at de hele tiden har et kejsersnit i tankerne, hvis nu der skulle gå noget galt med babyen ( de har en måler på ham hele vejen igennem fødslen) der går en time inden lægen kommer med bedøvelsen og jeg har virkelig ondt, jeg kunne jo hverken komme i badekar eller unde bruseren pga den måler de havde på hans hoved.
JM mener at jeg skal ligge og slappe af til kl 17, men kl 16.30 vurdere hun at nu er det tid til at tjekke hvor åben jeg er og der er jeg 9 cm åben. på 1 1/2 timer har jeg altså åbnet mig 6 cm. Kl 17 var jeg helt åben.

Mine presseveer begynder først 19.30 og der ankommer der en reservelæge for nu har de efterhånden et rigtig godt øje på mig også, fordi jeg har haft problemer med mit høje blotryk. På daværende tidspunkt var der en JM, en JM studerenden, en sygeplejer, en læge og en reservelæge.
Presseveerne var en kæmpe lettelse for mig, for de var virkelig ikke så slemme som de andre veer, eller også var det bare fordi man kunne få lov at arbejde med.

På et tidspunkt bestemmer JM sig for at hun vil klippe lidt i mig, da lille manden står lidt skævt med sit hoved, jeg begyndte at tude da hun sagde det, men det var åbenbart det der skulle til, lille Nicklas kom til verden kl 21.01 og der stod så også en børnelæge klar til ham. Han var ret slap da han kom ud så de lagde ham kun kort op på min mave for at klippe navnestrengen og så tog de ham med over for at suge og gøre hvad de nu skulle gøre for at han fik det godt.

Jeg havde de bedste mennesker med til den fødsel, de var simpelhen så søde og professionelle alle sammen, jeg lagde overhovedet ikke mærke til at det på et tidspunkt åbenbart var ved at være lidt kritisk med mig og mit blodtryk, det har jeg fået afvide efterfølgende og det var også derfor der var en ekstra læge med til fødslen.

Vi kom hjem fra hospitalet igår, 6 dage efter Nicklas er født. Grunden til at vi har været der så længe var pga Nicklas er blevet gul og de har taget blodprøver på ham 2 gange om dagen for at se om det var gulsot og for at se om han skulle i behandling. Og så har de jo også holdt øje med mig og blodtrykket som nu ser fint ud igen, dog skal jeg tjekket hver uge det næste stykke tid.

Nicklas fik også klippet sit tungebånd på sygehuset da de mente det var meget kort og kunne give ham problemer med at sutte, jeg tror det gjorde mere ondt på mig end det gjorde på ham. Stakkels lille baby som skulle så meget igennem.

Nu er vi endelig hjemme og alt går rigtig fint, jeg er dog stadig meget øm i mine næsten 3 cm sting, jeg tuder næsten hver gang jeg skal tisse, det er virkelig smertefuldt! Men så kigger jeg bare over på min dejlige søn og tænker at det er det hele værd!

Beklager længden på mit indlæg, jeg har sikkert glemt en masse detajler men spørg endelig hvis der er mere i vil vide .o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min fødselsberetning :)
  • #1   24. jan 2009 Sikke da en masse du måtte igennem inden den bette mand kom ud i den store verden... Men godt i har det godt begge 2 og stort tillykke med ham, han er nuser. :o)


  • #2   24. jan 2009 Tillykke med ham:) dejligt at høre, at du trods alle de lidt ekstra trælse omstændigheder havde en god fødselsoplevelse... vil give dig ret i, at presseveerne er noget "sjovere" end de andre. Der havde jeg pause imellem uden smerter.. de andre veer var bare en lang køre.. og så ved man også, at når man endelig når dertil, kan man se en ende på det:-)

  • #3   24. jan 2009 Uha, det lyder ikke som dn nemmeste fødsel i verden, kan godt forstå du har ondt efter sådan en omgang! Men hvad vil det sige at de klippede hans tungebånd? Det lyder lidt farligt...Og tillykke med ham "mor" smiley

  • #4   24. jan 2009 Mange gange tillykke med den lille mand :0) godt at i begge er ok igen !!!!

    Jeg kommer til at tænke på at du siger det gør pisse ondt når du skal tisse.... da jeg lå på esbjerg sygehus fik jeg sådan en smart flaske som jeg skulle bruge hver gang jeg skulle tisse...der fyldte jeg koldt vand i og når jeg tissede trykkede jeg på den flaske op i .....og det tog meget af den smerte man godt kan ha de første par dage... jeg sprekkede også kun 2 cm !!!!!

    Endnu engang stort TILLYKKE :0) OG JA rigtig godt skrevet Ina


  • #6   24. jan 2009 Christina, det med hans tungebånd er ikke spor farligt og det gør åbenbart ikke ondt når de er så små. Men den streng man har under sin tunge den havde Nicklas, men hans gik helt ud til spidsen af hans tunge og det gjorde at han ikke fik ordentlig fat når han suttede. Der er rigtig mange børn der er født med det.

    Stine, jep flasken har jeg også nuppet med hjem fra sygehuset men jeg syntes bare det gør forfærdelig ondt alligevel :o(


  • #7   24. jan 2009 Ina : ok jeg synes det hjalp rigtig meget.... men det er jo forskelligt hvordan man mærker smerte osv... men godt at du tog den med hjem :0)

  • #8   24. jan 2009 åhhh du har ikke haft det helt nem ina... Kan dælme godt forstå du begyndte at græde da de sagde de ville klippe, det tror jeg også jeg ville gøre.... Hvordan så med bedøvelse til det??? Aner ikke lige hvad man gør der....
    Men stort tillykke med ham, han er bare sååå fin, det er helt vildt...


  • #9   24. jan 2009 Pernille, jeg må indrømme at jeg faktsik ikke ved om de lagde en bedøvelse der 'g*

    men jeg ved at det gjorde hamrende ondt da hun gjorde plads til at skulle klippe. hans hovede var jo lidt ude og så skulle der imellem 2 veer også lige være plads til hendes fingre så hun kunne klippe ved den næste vee... Fuck siger jeg bare, det gjorde nas!! *g*


  • #11   24. jan 2009 Tillykke med din lille dreng smiley

    Du skriver at han var slap da han blev født, hvordan kan det være? Var det på grund af bedøvelsen?



  • #12   24. jan 2009 tak tak de damer så blev jeg så klogere.. hihi

  • #13   25. jan 2009 Missy, han kom sig hurtigt over det, men det var pga af selv fødslen der var hård ved ham, han stod skævt med hovedet så det var lidt sværere at få ham ud også derfor de valgte at klippe i mig :o(



Kommentér på:
Min fødselsberetning :)

Annonce