{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.608 visninger | Oprettet:

den lægevagt er da bare for meget (langt) {{forumTopicSubject}}

Havde igår en søn med meget høj feber
Som tog sig øret ringede til lægevagten som sagde vi skulle lægge ham til at sove og hvids han vågnede skulle vi gi ham en pernodil så vi kunne sove
Blev så sur på hende at jeg sagde jeg ville skide min søvn et stykke bare min søn havde det godt

Gav ham så noget saft og en pernodil som slog feberen ned men ikke tog hans smerter

Snakkede så med min farmors mand som er tidligere brandmand, falckmand og taxa shaufør
Han blev vildt sur på dem og ringede og skældte dem ud
De sagde så til ham at vi bare kunne ringe igen også skulle de nok se på ham

Ringede så en time senere da min søn vågnede igen helt grådkvalt
Fik det samme af vide og de ville stadigvæk ikke se ham

Gav det så en time mere og ringede så igen da han var helt utrøstelig og bare græd som gal

Han sagde igen at de ikke ville se mig men jeg pressede på og til sidst ville de gerne
Men vi skulle køre fra fredensborg til herlev for at blive set på

Aldrig er jeg blevet behandlet så dårligt af lægevagten før er så tosset at jeg overvejer at gå til pressen med det

Vi endte med at måtte trille tur med ham kl.halv 2 i nat hvor han så faldt i søvn men vågnede så snart vi kom hjem og begyndte at græde igen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  den lægevagt er da bare for meget (langt)
  • #3   4. jun 2013 Jamen ved ikke endnu hvad han fejler skal til lægen her 13.30
    Men skriver en update på det

    Og ja det er trælst når lægerne ikke vil passe deres job
    Da ham lægevagten sagde at vi skulle køre til herlev
    Kammede det helt over for mig så endte samtalen med at sige at han måtte ha trådt på sit lem med pigsko

    Hvad hvis folk nu ikke havde bil og som os boede i fredensborg
    Hvordan fanden skulle man så komme til herlev det er sgu ikke alle der har råd til en taxa frem og tilbage
    Og busserne og togene køre af ht. Heroppe fra


  • #7   4. jun 2013 Som jeg forstår indlægget var I ikke hos vagtlægen alligevel?
    Hvorfor så tage sådan på vej!?
    Jeg har heldigvis kun haft gode oplevelser med lægevagten, både med voksne ig børn, hvis jeg er bekymret siger jeg det direkte til dem, også har vi ALTID fået lov til at tage ind og blive set.
    Og om jeg så skulle kører fra Auning til Ålborg med ham, så havde jeg gjort det hvis jeg var i tvivl om hvor syg han reelt var.
    Og den debat med vagtlægernes honorar og tidskemaer synes jeg er en ligeså åndsvag debat som den om lærernes arbejdstid!


  • #9   4. jun 2013 tania jeg forstår det nu som om de ikke var ???

  • Helle B
    Helle B Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 7 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 26 Svar: 637
    #11   4. jun 2013 Må erklær mig enig med Lisette.

  • #12   4. jun 2013 det ville lægen også men ts ville / kunne åbenbart ikke komme fra den ene by til den anden .. så de var trillet en tur med ham ..

  • #14   4. jun 2013 Der er jo nød til at prioterere hvad der kan vente og ikke kan. Det er ikke rart når det er en selv der bliver valgt fra men hvis du står i situationen hvor du virkelig har brug for hjælp synes su jo selv det er fedt at der ikke er 100 influenza ramte børn før dig i køen..

    Jeg har selv oplevet at blive sendt hjem fra både egen læge,børne afd og vagtlæge hvor de dagen efter opdagede meningitis ved min søn da jeg bankede i bordet. Det er menneskelligt at fejle, men det er aldrig fedt for dem det går ud over!

    Eftersom du ikke ville køre stykket da du blev det tilbudt må du jo ikke have ment det har været så nødvendigt alligevel.
    Altså nu bor jeg ude i Vestjylland og ja her skal man forvente at skulle køre op til 50 km for at komme til vagtlægen og er mit Barn syg så jeg er bekymret kører jeg afsted.

    Synes det er forfængeligt at blive sur over at skal køre et stykke for at komme til vagtlæge når man nu bliver tilbudt det. Men det nok bare mig!


  • #16   4. jun 2013 Nej vi tog ikke til herlev for havde ingen bil hjemme og jeg har ikke råd til en taxa og togene køre ikke optimalt på den tid af natten herfra

    Men ja væske på begge øre og skal på pincilin


  • #18   4. jun 2013 Jo tak

  • #19   4. jun 2013 Jeg er helt enig med flertallet.

    Øreproplemer er jo ikke akut, så selvfølgelig skal et barn ikke ræses afsted til vagtlægen for sådan noget.

    Jeg synes at Panodil og egen læge efterfølgende dag lyder som en glimrende løsning smiley


  • #20   6. jun 2013 en vagtlæge for 90 kr for at afslutte konsultationen over tlf..

    og 40 kr for at tilse en patient...

    Ved st ø-n-h læge som regl siger at møb børn ofte skal have større dosis panodil for at tage smerten...

    Har selv en mindste prut på snart 14 mdr, der har haft møb og lungebetændelser adskillige gange. Dertil slem høfeber.


  • Mummi
    Mummi Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Svar: 39
    #21   6. jun 2013 Det er vel ikke lægevagtens skyld, at du ikke har mulighed for transport !!
    Det er da helt din egen beslutning, og det var jo trods alt ikke livstruende, så det gik jo åbenbart fint at vente til næste eftermiddag....

    Det er helt klart frustrerende at stå med et lille barn som græder af smerte, men det er jo en situation vi alle nok kommer til at opleve.

    Selv er Jeg aldrig blevet afvist af lægevagten, men Jeg kunne nu heller aldrig finde på at ringe og svine dem til. Jeg ved, at de har lynende travlt og at de naturligvis gør deres bedste.

    1. bud på behandling af et barn med høj feber vil altid være at give febernedsættende og forsøge at give barnet mulighed for at sove. Lægens 1. svar til dig, var således helt korrekt


  • #22   6. jun 2013 Man kan få sådan et abb bed Falck , hvor de køre en til Lægevagten og sådan ved sygdom . Vi giver de 1200 om året og det dækker hele husstanden . Det smart når jeg ikke har kære kort . Og kæresten arbejder . Her er et link : http://webshop.falck.dk/privat/hurtighjaelp-basis

  • #23   7. jun 2013 Line r. Tak vil lige kigge på det når jeg kommer hjem

  • #24   7. jun 2013 Så lidt smiley

Kommentér på:
den lægevagt er da bare for meget (langt)

Annonce