{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.191 visninger | Oprettet:

jvor syg skal man være for at lægevagt {{forumTopicSubject}}

regere på at man ringer...Den 17 maj vel stå som en maridt dag for mig.. Jeg havet været ude at køre og på vej hjem fik jeg voldsomt ondt i maven og kunne ikke engang komme ud af vores bil. Vi ringede til vagtlægen, som spurgte ind til, hvornår jeg sidst havde haft menstruation. Det var 14 dage siden, så hun mente, jeg skulle spise nogle Panodiler og ringe efter en time, hvis det stadig gjorde ondt.

Efter en time var smerten tiltaget, og vi ringede igen til vagtlægen. Denne gang kom der en ud og kiggede på mig, men han mente, det var almindelig maveonde, og at jeg skulle spise nogle flere Panodiler, og ud af døren var han igen.

Jeg fik nogle flere Panodiler og faldt da også i søvn. Hen på aftenen gjorde det endnu mere ondt, og vi ringede igen til vagtlægen, efter det havde taget mig 30 minutter at komme op af badekaret og 15 minutter at gå hen til vores stue, hvor jeg faldt sammen af smerte ved Timons weekendseng.

Vagtlægen kom og kiggede på mig og mente, det var min blindtarm, der var sprunget, og at jeg skulle på sygehuset. Jeg blev hentet af Falck og kørt på Middelfart Sygehus, hvor jeg fik lavet en gynækologisk undersøgelse for at se, om der var noget.

Jeg skulle opereres næsten dag, var de blevet enige om. En urinprøve viste dog, jeg var gravid, uden jeg havde opdaget det, så jeg skulle videre til Kolding.

På Kolding Sygehus fik jeg endnu en gang en gynækologisk undersøgelse og blev scannet. Her kunne de se et foster, der var gået til grunde i uge 16, som kroppen dog ikke havde udstødt.

Jeg havde en temperatur på 41,7 og et blodtryk, der hed 55/88 og en puls på 110 og regeret ikke på tryk på brysbenet eller ag man snakket til mig, så jeg fik en udskrabning i fuld bedøvelse og kom på intensiv. Lørdag finder de ud af, at jeg har betændelse i min bughule og en meget kraftig blodforgiftning, så jeg blev opereret og lagt i respirator og kølet ned, for at min krop ikke tog skade.

Jeg blev vækket efter 2 dage og vidste ikke, hvor jeg var, hvilken dag det var osv. Men det gik godt, og efter et par dage kom jeg på gynækologisk afdeling. Der fandt de mig næste morgen uden tale- og synkeevnen, lam i den ene side, og de kunne ikke komme i kontakt med mig, så jeg kom på intensiv igen.

Så kom jeg i MR-scanner og blev tjekket på kryds og tværs, men de fandt ikke noget. Snakke og synke kunne jeg bare ikke, og der var stadig ingen kontakt til mig. Det stod på i 2 dage, og i de dage kunne jeg ikke kende dem, der kom og besøgte mig.

På 3. dagen begyndte stemmen at komme igen, men kun sparsomt. Jeg havet fået lagt sonde, hvilket ikke er nemt. Når man ikke kan synke, kan man ikke drikke noget, ligesom man plejer, men ned kom den da.

Jeg fik det bedre og kom på enestue, så når mine børn kom, behøvede de ikke at være stille. Jeg havet 2 gode dage med mine unger, men om natten fik jeg igen kramper så kraftige, at de gave mig stesolider 3 gange i løbet af natten for at få mig til at lade være med at krampe, og det hjalp da også til sidst.

Jeg blev overflyttet til Odense Universitetshospital, hvor de fandt ud af, at jeg havet haft 5-6 blodpropper men at de ikke skulle have noget at sige på længere sigt. Jeg skal dog gå til kontrol ved dem i et stykke tid.

Jeg fik 5 poser blod, da jeg lå på intensiv, og har fået at vide, at var jeg kommet 36 timer senere, skulle jeg ligge i jorden nu. denne graviditet var ikke planlagt da jeg spiste p-piller og havet min mens..

Nu har jeg så lige været turen igennem igen men en graviditet uden for livmoderen undre mig en del da jeg blev gjort steril i febuar i år endnu engang betændels i kroppen og min blodprocent ligger på 5%


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jvor syg skal man være for at lægevagt
  • #1   5. apr 2008 Hold da op en historie. Sikke en omgang at være kommet igennem. Ja desværre er lægevagten ikke altid ret meget værd. Ja det er svært at finde de rigtige ord. Men godt du klarede det!!

  • M L
    M L Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 183
    #2   5. apr 2008 Hold da op, sikke en skrækkelig oplevelse.

    Man hører jo ofte om de vagtlæger der slår alt hen som virus, diarré osv i stedet for at tage én seriøs.

    Jeg håber du er kommet dig helt efter denne hårde omgang.


  • #3   5. apr 2008 jeg er nu næsten et år efter det er sket ikke kommet mig i nu sover 3-4 timer i løbet af dagen og sover så i sofaen kl 20. jeg har midstet min korttidshukommelse og er indstillet til hjerneskadecentret i odense

  • #4   5. apr 2008 Har du tænkt på at lægge sag an mod de to fra lægevagten ?

  • #5   5. apr 2008 Ja det har vi men vi kan ikke finde ud af og det er ved at være for sent har en fra hjerneskaderådgivningcentret til at kigge på sagen


  • #6   5. apr 2008 Okay, ja det er noget værre noget og de burde få en lærestreg. Selvfølgelig er det kun mennesker og mennesker laver fejl. Det koster menneskeliv en gang i mellem. Men de bliver aldrig bedre hvis de ikke bliver gjort opmærksom på det.
    Personen fra hjerneskaderådgivningscentret (langt ord :o) ) er det en advokat?


  • #7   5. apr 2008 mener altså det er op til 2 år efter man kan lægge sag. få en god advokat de skal nok finde ud af hvad der skal gøres. du kan få fri retshjælp det er jeg sikker på. bare find en god advokat. de skal sgu ikke slippe godt fra det de læger.

  • #8   5. apr 2008 nej hjerneskaderådgivningen er ikke advokater men de kan hjælpe en men en del.bla aflever jeg pt unger 3 forskellige steder det vel han se om vikan få lavet om til 2 steder for at minske mit streees der kommer en familieplanlægger ud for at hjælpe med at tilrette ligge min hverdag da jeg heller ikke kan overskue det. plus en masse andre ting de tale med andre ord min sag også i komunne sammehæng

  • #9   5. apr 2008 Jeg synes det er flot du skriver om det herinde.

    Efter alt det, har man brug for meget støtte og hjælp. Og det offentlige er bestemt ikke et nemt sted af få hjælp fra. Hvis de kan slippe gør de gladeligt det også selvom det er på dine og din families bekostninger, så det er godt at høre foreningen hjælper jer igennem det.

    Gratis retshjælp, hmm, mener der er nogen på, i hvert fald her i Fredericia, på biblioteket en gang imellem. De kan rådgive og hjælpe med at anbefale en god advokat. Eller du kan slå op i tlf bogen og få den fingeren peger på til at anbefale én.


  • #10   6. apr 2008 ja hold da op, synes det er lidt svægt af lægevagten,men vi har også haft problemer med både læger og lægevagten her,.,. surt. men sådan er det

  • #11   10. apr 2008 min venindes far døede fordi lægevagten ikke mente det var nødvendigt at komme men at han bare skulle tage nogel panodil og få sovet...
    Jeg tager altid på skadestuen hvis der er noget!!!!
    jeg blev indlagt med alvorlig mavekatar og et infektionstal på højde med big ben, og vagtlægen sagde det var psykisk og jeg bare skulle lægge mig i sengen med lidt cholokade og slappe af!!! yes, atk for det gode råd fru lægevagt.........


Kommentér på:
jvor syg skal man være for at lægevagt

Annonce