{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.582 visninger | Oprettet:

Par-terapi?? {{forumTopicSubject}}

Ja, beklager hvis denne tekst bliver lidt lang, og tung..

Min mand på 25år og jeg på 19år har været sammen i 3år, vi blev gift i oktober sidste år da vi mente at det var det helt rigtige at gøre..
Jeg har de sidste par mdr. gået og syntes jeg blir mindre og mindre forelsket, og vi ses mindre og mindre ( kun lørdag søndag grundet hans arbejde, selvom vi bor sammen)
Jeg valgte så for knap 4uger siden at flytte hjem til min mor og stedfar skiftevis hver uge, dog kun i hverdagene da han jo ikke er hjemme alligevel, grundet jeg går og blir irriteret og deprimeret at bare at gå derhjemme og glo.

Han skrev en del med nogle andre piger i de første måneder vi var sammen, det gjorde jeg dog hurtigt klar at hvis han vil være sammen med mig, så måtte det stoppe da jeg blir meget jaloux og ked af det da jeg føler jeg ikke er nok.
Det "accepterede" han med det sammen, og har ingen mistanke haft om at han skrev med andre piger siden da, så vores forhold er blevet meget bedre så vi forlovede os og snakkede børn allerede efter 1½år, da vi blev gift havde jeg ingen kontakt med min mor grundet en uheldig situation i dec. 2011. Så det var min far som skrev under og min svigermor.

Jeg fyldte så 19år for 3uger siden, vi fejrede mig med min mor, stedfar, søskende, min veninde (husk hende) min mand naturligvis og hans mor, hyggelig dag helt bestemt..

Dagen efter ringer en anden veninde til mig og spørger hvordan min fødselsdag var gået, undrede mig lidt da vi kun plejer at skrive på face. hun spurgte så om jeg havde fået halskæden? var ved at svare, da jeg tænker "hvordan ved hun hvad jeg fik" og spørger hende så om dette.. da begynder hun stille og roligt at fortælle at det er hende som har sagt han skulle give mig en gave da han åbenbart har sagt han ikke havde planer om at give mig noget.

Hun siger så hun ikke vil "holde det tilbage" for mig længere, men min mand har skrevet meget upassende til hende, både på facebook og over sms den sidste måned (sep+okt), der bliver jeg self lidt paf da det kommer bag på mig, der har ingen tegn været på noget fra hans side af. Hun snakker i en evighed at hun intet føler for ham og hun egentlig kun har ventet så længe for at få beviser for hvad han har gang i. Da hun endelig lægger på, bryder jeg naturligvis helt sammen, ved slet ikke hvad jeg skal gøre. Jeg ringer til min mor som med det samme kan høre der er noget helt galt, kan ikke få ordene ud hvad der er sket, hun vælger så bare at køre med det samme (vi bor ca. 20km fra hinanden) og kan se jeg er helt grædefærdig da hun kommer, jeg får fortalt hvad der var sket og hun beder mig bare pakke noget tøj og tage hundene og komme med hjem selvom det var lørdag (han arbejde weekend den weekend)

Hun siger jeg lige skal bruge nogle timer på at finde mig selv inden jeg fortæller hende præcis hvad jeg har fået afvide. Vi får snakket om det og jeg er sådan set mere eller mindre klar til at forlade ham da jeg er helt smadret, såret og total splittet, men vælger at lade være at skrive andet til ham end jeg er hos min mor da jeg skal passe min syge lillebror, det siger han bare fint til..
Min mor og jeg bruger så 9dage på at planlægge hvordan jeg skal tage snakken med ham om hvad det er han har gang i.

Jeg ringede så til min veninde og sagde jeg havde brug for en tøzeaften med hende, vi henter hende og har min mors lejlighed for os selv.
Vi sidder og ser film, da hun udbryder "han tog mig på røven i tivoli!" jeg tror ikke mine egne øre og spørger hvorfor hun har ventet i 3uger på at fortælle mig det. hun siger bare at hun var bange for jeg ikke troede hende, og at jeg blev sur på hende. der forklare jeg hende at jeg ville tro hende da hun er min veninde gennem 10år, og nu er pænt sur over hun venter så længe i stedet for at sige det da det skete.
Vi får snakket og stemningen er lidt akavet resten af dagen.

Så om fredagen kommer han hjem til min mor, da han kommer ind får jeg en klump i halsen da "nu er det nu"
Beder ham sætte sig, og bryder så sammen igen, får stammet ud hvad fanden han har gang i, han benægter alt ! jeg blir meget sur da jeg har set smsérne og jeg har set hendes facebook (fik hendes kode så jeg ku se beskederne) så indrømmer han stille og roligt, min mor overtager lidt da jeg simpelthen ikke kan sige noget.

Vi snakker og snakker, han siger han gjorde hvad han gjorde fordi han følte han ikke fik noget kærlighed eller opmærksomhed, jeg fortæller ham med det samme at han jo aldrig er hjemme, så er det svært at overøse ham med kærlighed. Vi finder frem til at han virkelig gerne vil være sammen med mig og han elsker mig osv osv.. Jeg gør ham helt klar at han får en svær tid, da jeg stortset ingen tro har på ham længere. Det var han så klar over..


Vi har mange gange siden snakket om vores forhold og det gnider rigtig meget, da jeg ikke føler der sker noget, hvor han mener at der jo kun er gået et par uger.. hvor jeg siger jeg vil ikke vente flere mdr. på at han viser det er mig han vil, slet ikke da han allerede nu snakker om baby igen, hvor jeg blank afviser at hvis det sker, så blir den fjernet, for det tør jeg simpelthen ikke pt.

Så nu har jeg snakket med min mor om at vi skal betale de sure penge, og prøve par-terapi.
Og så vil jeg høre om der er nogen der har været til det? er det godt, hjælper det, hvad sker der, hvornår var i det, hvor mange gange, er i sammen idag?



Puuuha, håber i kan overskue at læse det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Par-terapi??
  • #1   13. nov 2012 Har ikke selv stået i en situation hvor par-terapi var nødvendigt... Så vil bare ønske jeg held og lykke og håber i finder frem til en god løsning for jer.. smiley

  • #2   13. nov 2012 hold da op, sikke noget at skulle igennem.
    jeg havde en x der også både skrev og ringede med andre piger og faktisk til en fest med hans venner kyssede med en anden pige, og en nytårsaften vi holdt hver for sig med vennerne, der endte han med at kysse med en anden pige igen.. så kender følelsen af svigt og kender følelsen af at gå og være indebrændt og egentlig bare tænker "nu er det fandme slut" jeg var så dum at jeg blev med ham et godt stykke efter de 2 episoder og det har sku bare gjort at jeg ikke fungerede optimalt i forhold efter det da jeg absolut ikke stolede på nogen.. MEN da din mand "kun" (kun og kun, men stadig rigtig tarvligt af ham) har holdt det til skriverier og "et klap i måsen på din veninde" så er det bare at ligge kortene på bordet for ham.. for det er sku HAM efter min mening der skal ændre sig og tage sig sammen.. men da det heldigvis ikke har udviklet sig til noget fysisk som kys eller sex kunne par-terapi være en mulighed..
    men jeg ville personligt kun vælge det, hvis jeg allerede nu kunne mærke at han mente den del med at han kun ville være sammen med dig og elsker dig.. at du virkelig føler at han mente det 100 %.. For hvis ikke jeg kunne mærke det eller bare ane at jeg godt kunne mærke han mente det så ville jeg simpelthen ikke bruge tid på sådan en som ham.
    du er stadig MEGET ung og der er simpelthen SÅ mange han-sild i havet derude at den torsk du har i nettet lige nu bare skulle smides ud i havet igen.!

    Men det er min mening.. Så i sidste ende afhænger det jo af hvad du føler for smiley


  • #3   13. nov 2012 Majbrit......

    Jeg er jo dybt såret, meeeget nervøs for om det vil ske igen..
    Ög jeg forventer meget af ham efter dette, da jeg jo mener det er ham der er gal på den, og bare ku være kommet til mig hvis han føler jeg ikke gav nok.

    Jeg ved simpelthen ikke om jeg stoler på at han inderligt mener hvad han siger.
    Men kan mærke der er så meget som gør jeg blir, og selv gerne vil ha det til at fungere, men at han ikke får flere "chancer" da han nu kun er på prøvetid for at bevise jeg kan stole på ham.


  • #4   13. nov 2012 Puha, hvor uheldigt smiley Forstår godt at du ikke aner hvad du skal gøre. Synes du skal vurdere hvad du kan/vil med dit hjerte. Som det lyder på mig, så har han dummet sig gevaldigt, men har også fortrudt det, men alligevel så ved han ikke hvad han skal?? Tænker os at grunden til at han måske benægtede det, måske var en smule flov over hvad han har gjort? Eller jeg ved det selvfølgelig ikke.Jeg synes i skal prøve Par-Terapi og hjælper det ikke,. så ville jeg gå andre veje.

  • #5   13. nov 2012 Maria..

    Den uge uden kontakt overhovedet, var hård, og lang for jo flere dage der gik jo mere fandt jeg bare ud af jeg stadig elsker ham.
    Men ikke vil blive hvis ikke han virkelig viser hvad han vil.


  • #6   13. nov 2012 Jeg ved det er MEGET nemmere sagt end gjort..
    Men burde du ikke bare smide ham ud til højre.. For hvis du virkelig er hans "The one" så ville han vel ikke have gjort det i første omgang.? så havde han da taget snakken med dig om det så i kunne arbejde på det..

    Og du har ret i det er ham der var gal på den.. Hvis man vælger at tage skridtet at blive gift så er det jo for at være sammen med den man er gift med og KUN den person. Og ikke alt muligt andet.

    I mit forhold kunne jeg ikke tilgive det tillid's brud og kom aldrig til at stole på ham igen.. og det at være i et forhold hvor der ingen tillid er.. er super hårdt og kan køre en helt i bund psykisk.. (personlig erfaring) Så hvis jeg nogensinde endte i samme situation igen så røg personen ud til højre med en str. 39 gummisko helt oppe i popo'en..!


  • #7   13. nov 2012 Majbrit...

    Jeg har ej heller besluttet at blive endnu. det ved han udemærket godt, da han ved jeg ikke stoler på ham længere..

    Er ved at finde ud af med mig selv hvad jeg vil og ikke vil, og måske det kunne enten hjælpe, eller bare gøre mig klarsynet så jeg kan træffe min beslutning.


  • #8   13. nov 2012 Først og fremmest vil jeg gerne give dig en cyber krammer! Jeg har selv stået der.. Og ved hvor hårdt det tar på en selv og forholdet.. Mig og min x kæreste var sammen i 6 år.. I starten af vores forhold fangede jeg ham i upassende SMS'er med
    Andre piger.. Også over msn.. Men jeg gav ham et ultimatum der hed stop, eller jeg smutter.. Forholdet blev bedre og vi boede sammen i 4 år.. Han var min bedste ven og troede virkelig han havde ændret sig.. Men mistanken, og følelsen af " at jeg ikke var god nok" forsvandt aldrig helt.. Vi begyndte at tale om børn.. Men kunne mærke at jeg stadig ikke kunne stole 100% på ham.. Havde altid følelsen af han gemte på noget.. Men han vendte den altid om til, at jeg var jaloux osv.. Men rigtig nok, da jeg en dag brugte vores fælles iPad, fandt jeg ud af at han de sidste 3 mdr havde skrevet dirty med en pige som troede han var single.. Havde sendt billeder mm.. Så jeg flyttede samme aften.. Og har idag fundet min drømme fyr som forguder mig. Er forlovet, venter barn og bor i hus.. Jeg besluttede mig for at jeg var mere værd end hvad han udsatte mig for.. Han fik alt det negative frem i mig, gjorder mig ulykkelig og usikker.. jeg siger ikke at det at gå er den rigtige beslutning for dig.. Men vær tro mod dig selv, og mærk efter om han løfter dig eller trækker dig ned.. For livet er for kort til ikke at være lykkelig! Alt held og lykke herfra


  • #9   13. nov 2012 B&D...

    Tusinde tak for din besked.. den får virkelig tankerne til at køre i hovedet på mig smiley


  • #10   13. nov 2012 Jeg håber den kan give dig en følelse af at det ikke er dig der er gal på den.. Min x forsvarede hans handling med at det "bare var fantasi" og at han ikke kunne finde på at handle på det.. Men tilsidst indså jeg endelig at jeg fortjente en som gav mig den samme respekt, kærlighed og omsorg som jeg gav ham.. Men jeg fandt ham. Tror jeg blev så længe i det usunde forhold, fordi jeg var bange for at være alene.. Var usikker, og ikke troede at der var nogen derude der kunne give mig det jeg trods alt fik i det forhold.. Men efter jeg gik og fandt mig selv igen.. Min selvtillid og selvværd, fandt jeg en som gav mig mere end jeg nogen sinde havde drømt om.. Som sagt ved jeg ikke hvad der er mest rigtigt for dig.. Men jeg er bare lykkelig for at jeg fik chancen for at vælge anderledes.. Og bedre. For jeg ville hellere såres af sandheden, end trøstes af løgnen.. Gik fra altid at skulle gå på kompromis med mig selv og mine drømme. Til at få alt hvad jeg overhovedt har ønsket mig i livet. Så håber du finder frem til det som gør dig lykkelig!

  • #11   13. nov 2012 B&D...

    Mange tak igen...
    Kan sagtens forstå alt du skriver, og kan bare genkende så meget...

    Jeg ved ikk hvad jeg gør endnu slet ikke, men mener selv bestemt ingen vil ha mig, syntes bare jeg var heldig han syntes jeg var god nok..


  • #12   13. nov 2012 Puha hvor kan jeg genkende det sidste du skriver.. Men jeg lover dig at der findes flere derude som vil værdsætter dig, og se dig som det mest fantastiske i verden. Mig og min x gik fra hinanden 2 gange på 4 år.. Og 3 gang blev så den endelige og sidste.. Så kun du ved hvornår nok er nok. Jeg var bare så træt af den person jeg var blevet. En usikker, mistroisk, jaloux kæreste.. Som hoppede og sprang når min x bedre om det. Idag lever jeg i et voksent og modent forhold som bygger op på respekt, kærlighed, tillid, omsorg og lidenskab. Og på trods af jeg idag ikke er ligeså tynd som da jeg mødte min x ( var en small dengang- er en large/x large nu) så har jeg aldrig følt mig smukkere og får det afvide hver dag! Så jeg tror oprigtigt på at vi alle kan finde en matchede partner som kan opfylde alle ens behov. Men brug nogle dage på at mærke efter i dig selv, og find ud af hvor din grænse går.

  • #13   13. nov 2012 B&D...

    Jeg kommer til at bruge en god omgang tid inden jeg ved hvad jeg vil gøre.
    Der skal snakkes med en del mennesker, bare for at snakke, måské få nogle ting klare i hovedet..
    Inderst inde tror jeg bare jeg holder ved, fordi jeg ikk vil være alene smiley


  • #14   14. nov 2012 Jeg kan godt genkende det.. Da jeg gav min x den sidste chance, så jeg det som at hvis jeg ikke gjorder ville jeg altid tænke "hvad nu hvis".. Men indså tilsidst at han aldrig ville ændre sig.. Og jeg aldrig ville oprigtig lykkelig.. Men jeg kan tilgengæld sige at jeg gav ham alle chancer for at ændre sig.. Og jeg behøver aldrig at se tilbage og fortryde at jeg ikke gav det en sidste chance. Så forstår godt at du ikke er parat til at give slip.

  • #15   14. nov 2012 B&D...

    Tak for hjælpen smiley


  • #16   14. nov 2012 Kæft hvor er det synd for dig. Stort kram til dig. Hvis det var mig så var jeg gået så meget amok. Tror aldrig jeg ville kunne stole på ham igen. Os når han har gjordt det 2 gange. Synes os han skulle få et andet arbejde hvis han skriver til andre fordi han ikke får opmærksomhed. Men ja kan godt forstå at du elsker han når i er. Gift og det. Men tænkt over om det kan klare det hvis det sker igen

  • #17   14. nov 2012 Jeg havde smidt ham ud uden at tøve ;), ville aldrig kunne stole på ham!

    Du fortjener meget bedre smiley


  • #18   14. nov 2012 Tak alle 3, super dejligt i vil skrive hvad i selv har oplevet.. og kan se der er flest der ikke er sammen efter sådan ting..

  • #19   14. nov 2012 Jeg ville i hvert fald ikke. Du kan jo ikke vide hvad han laver når han er på job. Han har inden respekt for dig synes jeg

  • #20   14. nov 2012 Fam..

    Jeg ved 99% hvad han laver når han er på job, da han arbejder under min far, som har truet med bål og brænd hvis han såre mig, dengang vi giftede os. (han kender dog ikke til denne episode)
    Det er mere om der sker noget når han køre hjem jeg tænker engang imellem..


  • #21   14. nov 2012 Ja okay. Ja det kommer du jo til at tænke hver gang. Men jeg kunne det ikke. Det var noget andet hvis han kun havde gjordt det 1 gang. Men det virker jo ikke rigtigt som om at han vil stoppe det

  • #22   14. nov 2012 fam..

    Nej jeg ved ikk hvad han jo inderligt tænker og føler, kan kun "høre" hvad han siger, selvom det VIRKELIG ikke er særlig overbevisende, selvom min mor tror han har fattet den.

    Så jeg ved slet ikke hvad jeg gør endnu, og det kommer nok til at tage tid inden jeg ved det.. dog er der ikke flere chancer, for får jeg "nys" om der sker noget smutter jeg uden at blinke..


  • #23   14. nov 2012 Forståeligt. Men ja det måske meget godt at prøve par terapi. Og så se hvad tiden viser

Kommentér på:
Par-terapi??

Annonce