{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.039 visninger | Oprettet:

Fuld forældremyndighed {{forumTopicSubject}}

Nu begynder jeg at overveje at søge fuld forældremyndighed for hendes far er ved at få en af sine aggressive perioder igen hvor han skummer vildt op uden hverken jeg eller hans forældre ved hvorfor, ligesom sidst hvor han kom her og gik amok. Jeg har ikke kunne få fat i ham de sidste 4 dage hvor han skulle have hentet Papaya i dagplejen i fredags, men hørte intet fra ham.

Jeg ringede så til ham i dag for at spørge ham om hvornår han kunne tænke sig at se hende. Men lige fra han tog røret var han ekstremt aggressiv og smadrede hånden i bordet. Spurgte ham hvorfor han var så vred og om vi ikke kunne være gode venner, men han svinede mig kun til og råbte og skreg. Jeg frygter at han kommer igen for det ligner episoden fra sidst.

Kriminalforsorgen vil lave mentalundersøgelse på ham men kan ikke få en aftale i hus med Morten da han nægter at lukke op, da det er en kvinde der står der og han vil have de skal sende en han kan have respekt for.
Jeg har låst døren for har en anelse om at han vil komme her. Det er typisk om søndagene han bliver aggressiv efter at have været med kammerater.


jeg sagde godt nok at jeg aldrig ville søge, men han fejler noget og det ved både hans forældre og kriminalforsorgen/politiet.
jeg begynder at frygte at han vil være voldelig ikke kun som han var overfor mig men overfor hende. Han er blid som et lam overfor hende men han har de her voldsomme udbrud der kan vare i mange dage uden vi ved hvorfor.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fuld forældremyndighed
  • #1   22. aug 2010 hov glemte at mit egentlig spørgsmål.

    Hvad bliver ændret ved at man får fuld forældremyndighed?

    tænker også på at politiet rådede mig til at gøre det, da de mente at det var nødvendigt i den her sag.

    Så hvad bliver anderledes ved at man får fuld forældremyndighed?
    jeg ved at han stadig har ret til at se barnet, men helt nøjagtigt hvilke punkter bliver ændret?
    kender et par af tingene, men vil godt være lidt mere sikker på hvad jeg gør


  • #2   22. aug 2010 Han kan blandt andet ikke hente sin datter i institution, hvis du siger han ikke må.
    Du må flytte som du vil.
    Tage hende med på ferie i udlandet uden at fortælle det til faren.
    Du bestemmer skole, fritids interesser og sådanne ting.


  • #3   22. aug 2010 Men det er ret svært at få fuld forældremyndighed.
    Jeg var igennem en værre ballade for at få fuld over min søn.


  • #4   22. aug 2010 Nej han er sådan hele ugen igennem, men sidst var det også en søndag han kom og gik amok og havde været aggressiv fra om fredagen.

    jeg tør bare ikke søge fuld forældremyndighed og taler ham altid efter munden for ikke at gøre ham aggressiv.

    Jeg betaler af på en masse af hans gæld, noget af det han bla. lavede i mit navn og forfalskede min underskrift på et benzinkort og fik det. Brugte så for 9000 kr benzin hvor han bare lå og kørte rundt for kammeraterne og betalte brotakst med det eller var narko kurér til Jylland.
    og så 15.000 kr for noget husleje jeg nu betaler af til en gammel udlejer. Og så har han jo ikke betalt faderskabs bidrag i snart 1 år, så jeg har forsørget hende 100% selv,

    og sagde til ham at jeg ikke havde råd til at betale af på hans gæld hver måned og forsørge hende 100% selv. Så jeg var nødt til at få faderskabs bidraget til at køre fast gennem statsamtet.

    Morten var overbevist om at han så ville miste forældremyndigheden da det bidrag jo "var det sidste han kunne give sin datter" og så ville han miste forældremyndigheden. Fortalte ham at det ingen indflydelse havde på det men han blev ekstremt aggressiv og sagde at han ville slå mig ihjel når han kunne komme til det og 15 minutter senere prøvede han at sparke døren ind. Jeg optog på min telefon hvor han sagde at han både ville slå mig og min kæreste ihjel. Der var han udenfor min lejlighed. Jeg var heldigvis ikke hjemme da han opsøgte mig, men han ville have mig til at komme hjem og var enormt vred over at jeg ikke var hjemme og ringede og råbte og skreg hvor helvede jeg var henne, og at jeg bare kunne komme hjem og putte Papaya til middagslur, så måtte hun bare kigge den anden vej, så skulle han nok tage hende med sig bagefter.
    Han blev ved med at gentage at vi var døde begge to, og at han ville slå mig ihjel.

    Jeg tog ikke hjem, kørte en lang tur mod Jylland og efter nogle timer ringede til politiet og fik dem til at sende en patruljevogn forbi da Morten blev ved med at true og skreg at jeg skulle sige hvor fanden jeg var henne.

    efter politivognen havde været forbi tog vi hjem, for Morten var ikke ude foran min lejlighed længere. Men det varede så kun et kvarter. Mortens far og en stor mand fra opgangen måtte overfalde Morten og holde ham. Jacob stod mod døren herinde og pressede imod mens Morten rasede ude foran og råbte og skreg.

    Kom så til afhøring og der er en sag mod Morten.

    men hvis det at han troede jeg ville tage forældremyndigheden der fik ham til at gå sådan amok og true på livet og opsøge mig, hvad så hvis han får at vide at det er alvor? at jeg VIL tage forældremyndigheden?

    han er jo sådan, at hvis man prøver at tage forældremyndigheden fra ham, så skal man dø. Ligeledes hvis man siger han er en dårlig far. Det sagde en til ham ovre ved en pusher og der købte Morten en pistol af en af hans ikke så smarte kammerater for at nakke ham der kaldte ham en dårlig far.
    Morten havde sagt at han var blevet far for 14 dage siden og der havde fyren blot sagt hvorfor han så ikke var hjemme ved sin lille pige, at han da så var en dårlig far.


  • #5   22. aug 2010 Det lyder virkelig ikke særlig rart, selvom det muligvis bliver en hård kamp så syntes jeg du skal få søgt fuld forældremyndighed, for ellers skal du kæmpe for hans accept hvergang du skal have godkendt noget, eks. pas, skole tandlæge osv..

    Lad ham ikke vide du er bange for ham, hvis han ringer og råber og skriger så sig du ikke gider snakke med ham når han skal snakke sådan, og læg så på. Giv hans acceptable opførsel den kolde skulder.

    Ved godt det kan være hårdt, men er sikker på det er kampen værd.

    Kæmpe krammer herfra, det må ikke være sjovt at stå i den situation med faren til sit barn.


  • #6   22. aug 2010 Han ringer næsten dagligt og han skal nok lade høre fra sig for han vil se sin datter og hvis jeg ikke vil udlevere hende en dag fordi han f.eks er for aggressiv så går han også amok og siger at jeg forhindrer ham i at se hans datter og det er der fanme ingen der skal, så skal jeg sige hvor jeg er henne hvis jeg ikke vil dø, for jeg trænger til at blive smadret.
    en dag skulle han vente en time på at se hende fordi jeg skulle til møde. Hun blev passet i den time og han krævede at høre hvor hun blev passet hende og var ekstremt aggressiv. Ellers ville han sparke døren ind til alle mine veninder.
    En time senere fik jeg at vide at han var kørt frontalt sammen med en lastbil og var indlagt på sygehuset.
    4 dage senere prøvede han at tage sit liv med 3 håndfulde piller.
    Min far fandt ham på sofaen alene da Mortens far havde ringet og bedt køre forbi og tjekke Morten.


    Det er noget der er kommet at han er blevet sådan. Sådan var han slet ikke dengang vi fandt sammen men det blev værre og værre.
    Politiet er inde over for sidst da han kom og gik amok truede han naboerne på livet og han blev anmeldt af naboerne.
    Så jeg var til afhøring i 2 timer.
    Der er en sag på ham der er i gang men det kan jo tage lang tid.
    Men politiet sagde at hvis han kom med en trussel igen så skulle vi ringe omgående for så kom han ind og sidde, så hentede de ham med det samme. Og så fik jeg et direkte nummer til en af dem.

    Men ved ikke om jeg tør søge fuld forældremyndighed. Han har jo haft en pistol før som min far dog fandt i hans jakke og tog og så blev den destrueret og han været ved at købe en som han ville skyde ham med der kaldte ham en dårlig far.
    Frygter hvis jeg søger fuld forældremyndighed at han køber en pistol og skyder enten mig eller min kæreste eller os begge.

    så ved ikke om det er dumt



  • #7   22. aug 2010 jeg syntes du skal starte med at snakke med dem der har med forældremyndighed og gøre.. så skal du snakke det igennem med politiet om i ikke måske kan få en overfaldsalarm, så når han kommer skal i bare trykke på en knap.

    og så håber jeg du får søgt fuld myndighed, da det påvirker din datter mere end man lige aner.

    så syntes du skal overveje meget kraftigt at søge det


  • #8   22. aug 2010 Jeg ville ALDRIG lade ham være sammen med mit barn... Jeg ville komme væk i en helveds fart... og få søgt først politi tilhold - kan man få forholdavis nemt - og så ville jeg få sægt om fuld forældre myndighed med vold, eller/og trusler som grundlag. evt. også stoffer...

    Go strong girl, du har fundet dig i det lort alt for længe og lad ikke IDIOTEN ødelægge din datters liv, når hun bliver ældre kan hun selv vælge om hun vil have noget med ham at gøre....


  • #9   23. aug 2010 Til jer der siger at hun bare skal flytte laaangt væk - så glemmer i altså lige 1 lille detalje..
    Så længe forældrene har fælles forældremyndighed, har faderen KRAV på at få a vide hvor moderen flytter hen med barnet .. Så medmindre det er en flytning i en radius af X antal kilometer fra nuværende adresse - vil det altså være dumt, da han så har krav på at få den nye adresse..

    Få istedet for polititilhold og gerne såen en overfaldsalarm, og når du har fået den, så søger du i en hulens fart om at få fuldforældremyndighed - og kæmper til den bitre ende til du får den. Lad være med at gi op, hvis han ikke overgiver den frivilligt. Tag den til retten om nødvendigt. Overbevis en dommer om at han er som han er og det vil være bedst du har den fulde alene! - UDEN at udstille ham som en dårlig far - da det overhovedet ikke hjælper. Find hans fejl og mangler, manglende besøg hvis der er det og alle de ting du har fortalt her på siden.

    Dommeren i mit tilfælde fandt min søns far barnlig og umoden, og derfor fik jeg den fulde forældremyndighed.
    Men det tager tid - laang tid.


  • #10   23. aug 2010 Det du dog også skal være opmærksom på, er at selvom du får fuld forældremyndighed, har faderen altså stadig krav på at se sin datter.
    Du kan så i tilfælde af at du vælger at flytte langt væk, gå med til at mødes halvvejs, og jeres datter bliver udleveret dér - eller få overvåget samvær i statsforvaltningen.

    Jeg søgte i sin tid om at få stoppet samværet, da jeg ikke gad være låst fast til min lejlighed når han alligevel aldrig kom. Men jeg blev gjort opmærksom på, at selvom de stoppede samværet, kunne han allerede dagen efter komme og sige at nu havde han altså ændret sig, og nu ville han gerne være sammen med sit barn igen.

    Og en anden ting mht flytning over lange distancer og samvær - så kan du risikere at stå for ALT transporten. Både aflevere ved fx fredag, OG hente igen om fx søndagen - altså du skal tur/retur & tur/retur.. Hvilket bliver en dyr affære, hvis du flytter langt væk.


Kommentér på:
Fuld forældremyndighed

Annonce