{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.106 visninger | Oprettet:

Fuld forældremyndighed? {{forumTopicSubject}}

Jer der har søgt fuld forældremyndighed, hvad grundlag søgte i på? hvor meget skal der til?
I må gerne fortælle jeres historie hvis I har lyst og ikke synes det er for privat.

for er begyndt at overveje om jeg skal søge fuld forældremyndighed over mig og Mortens datter selvom jeg har sagt at jeg ikke ville.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fuld forældremyndighed?
  • #1   15. jul 2010 Det er mere eller mindre umuligt at få den fulde forældremyndighed idag, det er kun i eksteme tilfælde at den bliver givet, og her går vold i familen f.eks ikke under..

  • #2   15. jul 2010 uuh var det ikke dig der lavede indlæg med hvor sindsyg denne far er ? og fik politiet ind i det ? søg på grundlag ,

  • #3   15. jul 2010 Har en veninde hvis eks kæreste har søgt fuld forædremyndighed over deres datter...
    og det jo af den grund han vil ikke have min veninde ser hendes datter hvis han kan undgå det, sagen har dog kørt i 1½ år nu og de er stadig ik nået ti nogen løsning, andet hun bor hos faren og er så hos sin mor hver 2. weekend lige nu


  • #4   15. jul 2010 jeg læste godt den anden tråd du oprettede - jeg ville os prøve at søge

  • #5   15. jul 2010 Maiken:

    Jo det var mig. Han blev anmeldt og politiet sagde at hvis han kom med noget der lignede en trussel igen skulle vi ringe omrgående. For de sagde at det var ret groft og de ikke havde regnet med at det var så groft.
    I går skulle jeg på sygehuset med Papaya fordi hun skulle MR-scannes. Morten lå og sov så han kom en time for sent. Sygeplejersken sagde at scanningen desværre var blevet aflyst fordi der var kommet noget akut ind. Så vi ville få brev. Har ventet en måned på scanningen.

    Fortalte det til min kæreste Jacob pr. sms og han valgte at ringe ind til sygehuset og bede dem ringe i stedet med en ny tid så det måske kunne gå hurtugere for hun haltede stadig voldsomt og var begyndt at få ondt igen.

    Morten fandt ud af at Jacob havde ringet ind på sygehuset, og mente ikke at Jacob skulle blande sig i noget som helst når han ikke var hendes far, så han skulle blande sig totalt uden om, for ellers ville det samme ske igen, så kom han og sparkede døren ind og ville slagte Jacob bogstavelig talt. Det skulle vi bare vide, så vi skulle passe på.

    men ved ikke om jeg burde have meldt det som en trussel. Valgte ikke at gøre det for det var jo ikke vildt overdrevet slemt.


  • #6   15. jul 2010 søve ven! du SKAL melde alt der minder om en trussel.. hå¨ber du gør det ... så står du bedre - for efter min mening er han ikke egnet til at have forældremyndigheden/børn .

  • #7   15. jul 2010 Linda mor til 4 guldklumper:

    Hvad bliver betegnet som ekstreme sager? det er nemlig dte jeg er i tvivl om. Hvornår er det nok?


    Maiken:

    Er det ikke for sent når det var i går formiddags han sagde det?


  • #9   15. jul 2010 Jeannie H Mor til Papaya Athena .
    Jeg ved ikke hvor grænsen går, jeg har selv en eks der er som din og lidt til. Han har gjort alvor af mange af sine trusler, og der skal stadig være samvær og fælles forældremyndighed tiltrods for at barnet er bange for ham. Jeg er idømt dagsbøder på 1500,- pr gang jeg ikke udleverer.


  • #10   15. jul 2010 linda .. hvor ofte skal din eks have dit barn ?

  • #11   15. jul 2010 Jeg har fundet ud af at min telefon kan optage og har 2 optagelser hvor han giver dødstrusler på min telefon. Men tror ikke jeg må ligge dem herind, så bliver jeg nok frosset tænker jeg. Eller?

    Men politiet har dem allerede på deres computer. De fik min telefon og tømte den da han blev anmeldt der for lidt over en måned siden af nogle af naboerne da han kom og gik amok.


  • #12   15. jul 2010 Linda mor til 4 guldklumper:

    Hvor slemt var det? tænker at Morten har gjort rigtig mange ting og også været voldelig. Men hvis det ikke tæller med hvad gør så?


  • #13   15. jul 2010 Elise J
    Hver anden weekend har han samvær, men jeg troede osse bare at det var at betale de 1500,- pr gang og så var det det, men efter et vis antal gange vil hun blive tvangsudleveret og jeg vil blive fængslet istedet.

    Jeannie H Mor til Papaya Athena .
    Meget slemt, meget vold, osse overfor min 8 årige dreng mange gange, smadret vores hus rigtig mange gange helt og aldeles indvendigt.
    Kan bla. nævnes at han har en voldsdom på 7 år for vold imod sin ekskone og hendes kæreste, det vidste jeg desværre ikke før det var for sent..
    Har prøvet at "tage" livet af sig selv flere gange, og har truet med at tage børnene med(jeg har 1 med ham og ekskonen 3).
    Det er sagen i grove træk, men skriv gerne PB hvis du vil vide mere.


  • #14   15. jul 2010 Linda - Jamen hvis sønne er bange for ham og ikke ønsker at være ved ham , skal retten/statsforvaltning så ikke lytte til ham ??

  • #15   15. jul 2010 Jo når barnet bliver ældre, for begge forældre har ret til samvær..... Det er det "skønne" ved den nye forældreansvarslov, den varetager ikke barnets tarv, men forældrene. Derfor skal den osse tage op til revision, men først til næste år. Så mange børn lider under den.

  • #16   15. jul 2010 Ja synes godt nok også de burde lave det om , for det handler jo om barnet og hvad der er bedst for ham/hende ...

  • #17   30. jul 2010 Morten har også forsøgt selvmord to gange før. I oktober kørte han frontalt sammen med en lastbil efter jeg ikke ville udlevere Papaya og han skreg at han ville have hende omgående eller slog han mig ihjel. Sagde at jeg ikke var hjemme og hun var ved en af mine veninder. Han ville så sparke døren ind ved dem og nok finde hende.
    Han blev rasende og sagde at han ikke gad mere og totalsmadrede sin bil og kom på sygehuset.
    4 dage senere tog han 3 håndfulde piller og skrev et afskedbrev.

    Men han har jo været gået amok flere gange siden og truede med at komme og slagte Jacob og sparke døren ind igen. Men det er kun småting blandt de andre ting. Der er så mange episoder. Dengang jeg havde taget en taxa hjem var jeg virkelig bange for at han ville nå at slå mig ihjel. Han kunne ikke have at jeg havde taget en taxa hjem med en mandlig chauffør så han mente at jeg skulle have kylet en jernlysestage, en appelsin og en vase i hovedet og slynges i gulvet ved at presse hånden hårdt og hurtigt mod min hals og få mig i gulvet og sætte sig på mig og sagde at jeg fortjente at dø mens han tog kvælertag så lang tid at mine læber blev blå og jeg virkelig troede jeg skulle dø. Det var lige ved siden af den åbne dør ind til Papaya. Kunne se hendes seng. Han tog min telefon senere og ringede op til taxaselskabet for virkelig at høre om det var taxaselskabet og da han hørte at det var det der tog han min telefon og tyrede den ned i mig flere gange så jeg fik to blå mærker på lårene, smadrede den og rev mig ind i sengen og ydede mere vold.
    En dag da han skulle hente mig ved mine forældre efter arbejde og han skulle vente ½ time på maden var han så rasende da vi kørte hjem fordi han ikke gad vente ½ time at han kørte dødskørsel hele vejen hjem og havde ikke taget autostol med så jeg skulle sidde med hende på skødet. Hvis jeg ikke holdt kæft med at jeg ville af så kørte han galt og slog os allesammen ihjel. Da jeg undskyldte og bad inderligt om at komme af kørte han over i den modsatte vejbane og skreg om vi skulle køre kylling og fortsatte med 190-200 km/t mod de andre biler som drejede af. Der troede jeg aldrig at jeg nåede hjem i live med hende og der besluttede jeg mig for da bilen holdt stille at nu var det nok. Sådanne ting var dagligdag med sådanne ting som straffe for ting jeg ofte ikke vidste var galt eller kunne gøre for. Havde hjertet helt oppe i halsen.

    Det sidste meldte vi dog ikke til politiet med da truede med at slagte Jacob d. 14 juli hvis han ringede til sygehuset igen for at fremskynde en tid til Papayas scanning. men kriminalforsorgen har af en eller anden grund besluttet at han skal mentalundersøges.

    så må se hvad de finder ud af


Kommentér på:
Fuld forældremyndighed?

Annonce