{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.561 visninger | Oprettet:

Makarena L
Makarena L
Tilmeldt:
7. jul 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

Fuld forældremyndighed og samvær {{forumTopicSubject}}

Hej jeg skrivr fordi jeg har en pige på næsten 4 år jeg har gift med hendes far i næsten 8år han har alkohol problemer han har altid haf det før han mødt mig men jeg vidste ik 100% og plus han lyve konstant han er voldelig han har slået mig mange gange også da jeg var gravid,i år den 4 marst vi er blivet skilt på grund af vold og utroskab han har mistet kørekort på grund af alkohol og han har ik søgt samvær men jeg har søgt fuldforældremyndighed nu og jeg må venter svar fra statsforvaltningen han får samvær men jeg har sagt til statstforvaltningen at jeg er meget bekymre over for min datter da han var agresiv med hende da hun var 1 år han drikker hver eneste dag og han bor langvæk fra os han forældre ved at han har alkohol problemer og jeg har sovet hos dem mange gange fordi han var fuld da jeg kommet hjem fra arbejdet og han blivet agressiv og slået mig også da jeg var gravid han var på antabus men kun en døgnt han har sagt til statsforvaltningen den 11 juni 2014 at han blivet skilt fra mig fordi jeg begået selmorder og det er ikk sandt jeg har bevis en video og billede for den dame han var sammen har ringet til mig og sagt at de var sammen jeg har optaget samtaler så jeg har sagt til statsforvaltningen at han lyve og jeg har ingen problemer at vise hvem de lyve... han sagt til dem at har ingen problemer med alkohol og at han ik drikker og i fredas han hentede min datter og lugtede meget alkohol og det er forskellige at en som har drukket en enkelt og en som har drukket hele døgnt... han får hende alligevel men jeg var meget nervøs og græde fordi jeg er bange for ham og hvis jeg nægte mig udlevere hende måske han slå mig derfor jeg gør intet men ringet til statforvaltningen og sagt at jeg vil ændring samvær... han skulle bevis med tisse eller hår prøvet at han ik drik men det gjort han alligevel og han ik bevis noget.... jeg er virkelig bekymre over for min lille pige jeg kender ik regel jeg er en pige fra udlandt og er mega bange for ham han altid har sagt at ingen tror på mig fordi jeg er en fucking undland kælling og han er danske og han får ret og det får jeg ik derfor jeg aldrig har andmelt ham til politi han har true mig slået mig og rystede min datter da hun var 1 år ... jeg elsker min datter over alt på jorden og vil kæmpe for hende og vil giver mit liv for hende sikkerhed ... ved virkelig ik hvad mere skal jeg gør.. brug for råd...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fuld forældremyndighed og samvær
  • #1   7. jul 2014 Har du en kontakt person ved kommunen du kan snakke med? Som kan forklare dig om reglerne for samvær osv.? Tror du har brug for hjælp til at køre din sag, så du kan få den fulde forældre myndighed. Her tager de ansvar for barnets bedste, og ikke hvilket land mor kommer fra. Du har også brug for hjælp til komme dig over denne ubehagelige mand.

  • Makarena L
    Makarena L Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #2   7. jul 2014 Ja jeg har snakkede med sagsbehandle hun ved alt men gør ingenting ??
    Jeg har en advokat alt hvad jeg ved er fordi jeg har sprugt folk kommunen advokat jeg var mere bange før fordi han true mig med at tag min datter fra mig, men nu jeg ved at han kan ik tag hende fra mig ! Jeg ved ik hvad mere skal jeg gør min sag er kørende i statsforvaltningen samvær og fuldforældremyndighed... Jeg vil ik at min datter se ham fuld og når han drik for han er voldelig og syg! ??


  • #3   7. jul 2014 Er han alkoholiker, så mener børne og ungeudvalget sikkert at han skal have overvåget samvær med jeres datter, hvor han ikke må møde fuld op. Hvis sagen kører lige nu, får du sikkert en masse informationer løbende om hvad der sker, og skal til nogle møder. Og til sidst finder de en løsning. Det er ret svært sådan lige at hjælpe. Alle sager bliver jo behandlet efter hvad det handler om. Og vi som udefra stående kan ikke rigtig fortælle dig hvad der sker og ikke sker.

  • Makarena L
    Makarena L Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #4   7. jul 2014 Ja han er alkoholiker han skal aflevere prøv for at bevise han ik drik men det han har ik gør, og han hentet min datter i fredas og lugtede meget alkohol ! Det er meget svært situation jeg er meget bange for ham og meget kebymre for min datter hver gang han er med hende jeg bliver urolig... Og han aflevere hende tit biskidt han vaske ik hende for han siger at det er ik normaly i dk at far vaske deres pige og har fået hende tit med rød numse og hun siger det gør ondt... Har ohså sagt det tiæ statsgorvaltningen... Det er sværy meget svært ??

  • #5   7. jul 2014 Hvis han ikke laver sin prøve for at bevise han ikke drikker, skal du nægte at udlevere. Også skal du skrive til statsforvaltningen at du d.d. ikke har udleverede p.g.a mangel på test og mistanke om påvirkning af alkohol.
    Har du ikke en der kan være ved sig når han skal hente ?
    Du kan altid nægte at udlevere hvis du mener han er påvirket det er ifølge forældreansvarsloven din pligt som mor at sikre at samværet ikke er skadeligt for barnet smiley
    Og har du en person hos dig når han kommer har du et vidende på hans opførelse / tilstand smiley


  • Makarena L
    Makarena L Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #6   7. jul 2014 Jamen i fredas jeg aflevere hende alligevel jeg var alene og bange for han slå mig hvis jeg nægte udlevere hende... Har skrivet på en bog at han hentet hende og lugtede meget alkohol og sagt det til statsforvaltningen og derfor jeg vil lndring samvær... Og i søndas da han kommet med hende jeg var sammen med en ven men han sagt intet og gør ingenting men hun kommet med rød og biskidt numse og lugtede meget af røyk ??

  • Maria S
    Maria S Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Svar: 2
    #7   12. aug 2014 Jeg er jurastuderende, tæt på at være færdiguddannet. Du kan få lidt juridiske råd.

    Imens du venter på at forældremyndighedssagen bliver afsluttet, kan du anmode statsforvaltningen om at de skal træffe "midlertidigt afgørelse" om samværet.
    Dette kræver at du anmoder statsforvaltningen om det, da det ikke sker af sig selv.

    Det vil sige, i den periode hvor i går og venter på den endelige afgørelse, er der altså mulighed for at stoppe samværet med faderen, hvis statsforvaltningen er enige med dig.

    Det at han har været voldig overfor dig, og har rystet barnet, samt han er alkoholmisbruger, taler klart for din sag. Det peger i retning af at han ikke det ikke er bedst for barnet at have samvær med ham.

    Det faktum at han har været dig utro, og du kan bevise det, har slet ingen betydning for sagen, så det er der ingen grund til at bruge tid på at forklare statsforvaltningen.



  • Makarena L
    Makarena L Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #8   12. aug 2014 Ok men statsforvaltningen gør intet gor jeg har en sag mod ham i retten
    Jeg venter på bliver indkald nu han skal vise mig en papir fra læge som det stå at han er ik påvirker, han skal hente min datter hver ønsdag i mellem gra den 23 og den dag han kommer ik og har ik giver nig en forklaring hvorfor han ik komme, jeg skrev alt ned pp en bog sidste onsdag han kommer heller ik, og i søndas jeg sprugt om at må eg låne min datter den 30 for hun er blivey inviteret til en fødselsdag og han svaret nej for han skal betaler 830kr hver gang han henter mi. Datter og at jeg er vebskelig det et han også så derfor bej! Det er træls at han bruge hende for at gør mig ondt. Ved ik hva skal eg gør.. Jeg venter bare på at blivet indkald til retten


  • Maria S
    Maria S Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Svar: 2
    #9   12. aug 2014 Hej igen

    Hvis statsforvaltningen siger at de intet kan gøre vedr. samvær, fordi du har en sag mod ham i retten, tager de fejl.
    Du kan kontakte din sagsbehandler, og gøre hende opmærksom på Forældreansvarslovens § 29. -Det er en regel som betyder at de kan træffe en midlertidig afgørelse indtil retsagen er afgjort. - Men det kræver som sagt at du anmoder om det.

    Men noget tyder på at der måske allerede er truffet sådan en afgørelse, eftersom du nævner, at han skal dokumentere at han tager antabus.Samt at i allerede har bestemte tidspunkter for samværet. Dette er vel noget statsforvaltningen har bestemt. I så fald har du ret til ikke at udlevere din datter til ham, hvis han ikke kan fremvise dokumentet.

    Uanset hvad, så mener jeg ikke du skal udlevere din datter til sin far, hvis han virker alkoholpåvirket.
    Hvis han bliver voldelig eller truer dig med vold, vil jeg råde dig til at opsøge et krisecenter.

    Det er en rigtig god ide at skrive ned i en bog som du gør, når han ikke overholder jeres samværsaftaler. Når han F.eks ikke dukker op, uden forklaring. Dette tages som "samværschikane", og har en negativ virkning for hans sag i retten. Idet det viser hans mangel på interesse for jeres barn, samt at han ikke er samarbejdsvillig. Det er noget der bliver lagt vægt på.

    Det virker som om at din sagsbehandler ikke har forklaret dig ordenligt, hvad der sker i din sag.
    Det kan være du skal bede om at få det forklaret på en forståelig måde.

    Jeg håber i finder en løsning





  • Makarena L
    Makarena L Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #10   12. aug 2014 Jeg har en papir fra statsforvaltningen som det stå hvornår og hvad tid han skal hente og aflevere hende... Han er ik på antabus men keg har skrev at jeg ønsker at han laver en prøv når han skal hente hende. Det et en betinget at han skal vise mig en papir fra læge... Han har true mig tit at tag min datter fra mig sidste gang det var fordi jeg sagt at han skal vaske hendes numse og ik aflevere hende biskidt
    Og han sagt at hvis eg stadig laver problemet han tag hende fra mig men jeg synes det er ik et problem at siger han skal vaske hende men han altid svaret at en far skal ik vaske sin dattet for det et ik normal det er danske kultur som han kalder det... Måske jeg skulle ringer til sttsforvaltningen for at de gør nogen med
    Træffe en midlertidig afgørelser


  • Makarena L
    Makarena L Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #11   12. aug 2014 Og hvilken sagsbehandler jeg skal snakke om det? Fra kommunen eller fra statsforvaltningen? Ved ik ??

Kommentér på:
Fuld forældremyndighed og samvær

Annonce