{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.026 visninger | Oprettet:

Mens/blive gravid efter sa {{forumTopicSubject}}

Ja..
Situationen er den, at jeg har været i behandling, og blev gravid. Desværre steg mine HCG tal ikke, og jeg havde en sa igår.
De har så ringet fra gynækologen nu her, og sagt at mine tal var faldet til 5. Hvilket jo betyder jeg ikke er gravid længere.
Hun sagde så, at jeg kunne ringe når jeg blev gravid igen! Hallo???!?!? Der er jo en grund til vi var i behandling. Hvilket jeg sagde.. Så sagde hun, "jamen så må du ringe når du får mens igen"
Jeg sprugte om det her ikke var mens? men nej, det var jo en abort..
Dumme so! (undskyld mit sprog, men helt ærlig.. her står man med 1000 spørgsmål, og så bliver man spidset af på den måde. Tak tak)

Jeg bløder stadig. Ret meget faktisk.
Hvornår kalder man det for mens igen? (og ikke abort)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mens/blive gravid efter sa
  • #1   14. maj 2012 tak.
    Ja, ved simpelthen ikke hvad det ligner.. Og så et sted som der!

    Jeg havde bare troet at man kun blødte én dag, når man havde en sa? Men det er meget normalt at bløde flere dage måske??


  • #2   14. maj 2012 okay..
    Har godt hørt nogen sige man har nemmere ved at blive gravid lige efter..
    Men tænkte bare om man fik ægløsning efter en sa, inden man havde haft mens?


  • lisbeth h
    lisbeth h Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 75 Svar: 477
    #3   14. maj 2012 en sa kan du bløde længe ved. du får ægløsning igen inden du får din mens næste gang jeg blev gravid inden jeg nåede og få mens så jeg krydser fingere for du os bliver det uden behandling

  • #4   14. maj 2012 okay..
    Tak for svar..

    Jer der har haft sa.. Er i ikke blevet scannet for at se om det hele var kommet ud?

    Lisbeth, var i også i behandling?


  • #5   14. maj 2012 christina : jeg havde en sa i sidste mdr og har lige i forgår fået min mens første gang efter .

  • lisbeth h
    lisbeth h Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 75 Svar: 477
    #6   14. maj 2012 vi var ik i handling. jeg blev scannet efter 10 dage for og se om alt var ude og fik taget en sidste blodprøve og nu bliver vi scannet hver uge ind til jeg har været til nf

  • #7   14. maj 2012 okay..
    mange tak for jeres svar..
    Man er helt forvirret.. Og frustreret over at de ikke vil svare på ens spørgsmål..

    Lullee... Blev du ikke scannet efter din sa?


  • #8   14. maj 2012 Det gør ondt at høre... Håber du klare den..
    Jeg ikke haft en sa, men medicinske abort pga barnet var gået til grunden... Men der fik jeg vide, at man kunne bløde helt op til 3 uger pga abort. Og man helst skulle vente til man haft 2-3 normale mens igen, da det chok for kroppen.... Jeg blive scannet 2 gange for være sikker på alt var ude, men endt med at få 4 svanninges pga styrblødning og fordi de var i tvilv om alt var ude.....



  • #9   14. maj 2012 De gange jeg har haft en SA er jeg ikke blevet scannet - det tror jeg ikke de gør når man ikke er så langt henne og ellers HCG falder som det skal.
    Øv hun skulle være så træls. Jeg har næsten blødt 14 dage i træk de gange jeg har mistet og går ud fra det er fordi SA og mens er kommet ud i et så det er nok forskelligt hvordan kroppen lige reagere og hvornår mens kommer.


  • #10   14. maj 2012 okay.. tak for jeres svar.
    Jeg håber bare jeg hurtigt kan blive gravid igen, og den så vil blive derinde.. :')


  • #11   14. maj 2012 Efter mine SA'er som var lavet på behandling fik jeg altid besked om at når jeg havde fået mens næste gang så kunne vi prøve igen, grunden til at man anbefale at vente til mens er regelmæssig ( 2-3 måneder) igen er for at det er nemmere at udregne termin men når man er i behandling går de gerne igang ved næste mens da kroppen kan være tilbøjelig til nemmere at modtage en ny graviditet når den lige har haft HCG. Hvis du ikke har de "store" problemer med at blive gravid, dvs at du ikke har lukket æggeledere og den slags så kan du gå hen og blive gravid allerede inden din næste mens ved selv at prøve men husk på at tankerne om at prøve kan gøre det sværere at blive gravid, men du får helt sikkert din ægløsning om 14 dages tid og din næste mens om 1 månedes tid, den kan godt være lidt forsinket eller endda tidligere på den end normalt. Din SA tager nok 5-7 dage med bldøning og det er gerne kraftigere end mens men efter ca 3 dage plejer det at aftage lidt. Nu skriver jeg ud fra egne erfaringer og det hele kan være anderledes ved dig men det er nogle meget almindelige SA forløb jeg selv har gennemgået ifølge diverse læger. Spørg gerne hvis jeg har glemt at svare på noget smiley

  • #12   14. maj 2012 Mange tak..

    Jeg bløder som sagt en del. og der kommer nogle store slimklumper med ud..
    Har læst mig til at HCG skal ned på 0. Mit var på 5. Men i torsdags på 44. Så det ser da ud til at falde meget hurtigt?? Eller hvad?
    Jeg håber jo sådan vi kan blive gravide igen. Så er problemet bare det skide tanker.. Men årh. Kan jo ikke lade være..
    Håber bare det kommer til at gå..

    tak for jeres svar. det er rart at høre det fra nogen der selv har prøvet det.


  • lisbeth h
    lisbeth h Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 75 Svar: 477
    #13   14. maj 2012 lægerne betegner alt under 5 som normalt altså ik gravid men når den falder så hurtigt er jeg sikker på dit er 0 nu smid tankerne væk så skal der nok komme en baby til jer, ved det er møg svært men håber det snart lykkes jer

  • #14   14. maj 2012 ja.. hun sagde også den var faldet som den skulle..

    det med tankerne er lidt nemmere end sagt.. desværre..


  • #15   15. maj 2012 Åh øv det er jeg meget ked af at høre smiley

  • #16   15. maj 2012 ja.. det er vi også.. smiley
    Men der er bare ikke andet at gøre nu, end at komme op på hesten og igang igen ..


  • #17   15. maj 2012 Som du siger - nu ved vi da, vi kan blive gravide.. En lille trøst..

  • #18   15. maj 2012 ja.. men det er bestemt ikke sjovt.. smiley
    Håber bare det går hurtigt, og den så vil blive sidende..


  • #19   15. maj 2012 Her hjalp mit nye arbejde mig, så det har taget tankerne fra vores mislykkede "forsøg". Vi har dog en del knas i forholdet, for nu er der jo forbud mod sex, fordi jeg lige er blevet vaccineret,´men desværre viste skanningen i dag, at hormonerne fra sidste mdr har fremkaldt en meget tidligt æl, så nu håber vi virkelig ikke, at jeg er blevet gravid smiley

    Gid dig tid til at være ked af det, og græd. Det hjælper virkelig


  • #20   16. maj 2012 øv bøv.. Er vaccinen fosterskadelig da?
    Så må i bruge kondomer.. Sexlivet kan jo ikke bare forbydes helt i 3 mdr.

    Jeg føler mig egentlig rimelig afklaret med det nu.. Men det er self ikke sjovt.. Når nu det skulle ske, er jeg glad for at det skete så hurtigt, så man ikke nåede at vænne sig for meget til tanken om at skulle være forældre.


Kommentér på:
Mens/blive gravid efter sa

Annonce