{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.754 visninger | Oprettet:

IVF behandling, og DET spørgsmål.... {{forumTopicSubject}}

Om et eller to æg til ÆO......

Jeg har sat det samme emne ind på MM, men ville da gerne høre hvordan I andre tænker om dette smiley

Min kæreste og jeg skal have ÆU imorgen, og forhåbentlig ÆO på torsdag - dette er vores første gang og jeg er både spændt og nervøs. Jeg er ikke som sådan nervøs for selve "indgrebene" men for om der nu er nok æg, om de bliver befrugtet og om de deler sig som de skal - sikke alle de bekymringer man har i dette univers.

Vi har selvfølgelig talt meget om, hvor mange æg vi skal have sat tilbage, men vi er stadig i tvivl. Jeg kan lige fortælle lidt om mig/os, så har I en fornemmelse af, hvad I måske ville råde os til eller måske endda selv vælge.

Jeg er en "ung" kvinde på 22 år. Jeg har altid gerne ville have børn tidligt, så jeg var lykkelig da jeg fandt min kæreste som også gerne ville i gang. Jeg er sund og rask, og fejler intet, der siger alle undersøgelserne vi i tidens løb har fået, i hvert fald at der ikke er. Jeg har denne gang mellem 9-14 æg og en slimhinde på 14 millimeter, hvilket for mig lyder mere eller mindre "perfekt" hvis der er noget der hedder sådan.

Det vi har snakket meget om her hjemme er selvfølgelig om vi vil have et eller to æg tilbage på torsdag - jeg ser både fordele og ulemper ved begge ting, men der er alligevel en masse spørgsmål der presser sig på:

- Hvordan med økonomien, vi kan få det til at hænge sammen med en baby, men hvad hvis der kommer to?

- Vi er to piger, og med de nye regler for brugerbetaling ville det jo være fint at få to på en gang?!

- Hvis der kommer to, må det være dobbeltlykke, men også dobbelt så hårdt?!

- Vi har en 3-værelses lejlighed på 85 kvm lige nu, perfekt til to voksne, en baby og en hund - men hvad så hvis vi får to - så kunne de vel dele værelse de første par år?

Jeg håber at I vil komme med en masse gode svar, eller bare noget vi kan tage med i overvejelserne omkring et eller to æg smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  IVF behandling, og DET spørgsmål....
  • #1   6. dec 2010 Linda, tak for svaret smiley Jeg har ellers fået at vide da vi var der oppe at det var en beslutning vi selv skulle tage...
    Til det med brugerbetaling på nr. 2 - det er jeg godt klar over, det var bare mere hvis det ikke lykkedes med det ene æg, og at chance er en smule større med to, så var vi fri for at skulle igennem det hele igen næste år når nu brugerbetalingen træder i kraft smiley Plus at vi så "får to på en gang".


  • #3   6. dec 2010 Mit spørgsmål går ikke så meget på, hvor mange man må få sat op - bare til fremtidige svar smiley Jeg regner med, at lægen havde fortalt os at vi absolut kun måtte få sat et op, hvis det var det han mente. Men nu sagde han altså, at beslutningen selvfølgelig var op til os selv i sidste ende smiley

  • #4   6. dec 2010 Det er op til jer selv - vi fik at vide de råder man kun ligger et op da der er mindre chance for tvillinger osv. men vi valgte selvom lægerne sagde 1 at få lagt 2 æg op.. fordi det giver 40% chance.. istedet for kun 30% med 1 æg. og nu har vi prøvet i lang tid på at blive gravid.

    vi fik lagt 2 æg op og vi venter tvillinger nu

    det skal i os have snakket om fordi der er større chance for tvilinger ved 2 æg op.. er det noet i kan klare - noget i vil osv.


  • #5   6. dec 2010 selvfølgelig bliver det hårdt og det bliver det os med 1 baby. husk i ved ikk hvordan det er med en baby. så det vil være normalt for jer hvis det er tvillinger osv..
    sådan siger vi når folk kommer med den der " det bliver vildt hårdt med 2"

    Børnene skal sove hos jer den første tid vel - og så kan de da godt dele værelse - det er dermange børn som gør. husk man kan altid finde en anden lejlighed jo ældre de bliver.

    ja pengene skal være til det - eller det er de jo heller aldrig til 1 barn.. så det er noget man må tage med når man gabler lidt smiley


  • #6   6. dec 2010 Så kommer jeg lige på banen. Jeg har tvillinger på nu 16 måneder. Nej det er ikke dobbelt så hårdt at have to på engang. Selvfølig er der dobbelt bleskift to der skal i tøj og have mad. Men man bliver rigtig god til at planlægge.
    Ja det er lidt dyrer at få to men man får også ekstra i børnepenge. Vi får 10250 kr hver 3. månede. man får halvpris på den ene barn når de starter i daginstitution.
    selvfølig er det hårdt indimllem. Men de har så stor glæde af hinanden. Jeg skal eksemplevis ikke sidde nede på gulvet med mine og underholde dem hele dagen, De har hinanden.
    mine deler også værelse, og jeg tror slet ikke de kan finde ud af det hvis de skal have hver deres.
    Vores er også lavet ved ivf, og vi fik ikke valget mellem 1 eller 2 æg. Der var nemlig kun to der duede så de blev sat tilbage. Og det har jeg bestemt ikke fortrudt.
    Så bare spring ud i det. Og spørg endlig hvis i har spærgsmål.
    Hilsen Anja


Kommentér på:
IVF behandling, og DET spørgsmål....

Annonce