{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.637 visninger | Oprettet:

Privat vs kommunal skole? {{forumTopicSubject}}

Hej:)
Uha er altså lidt i et dilemma.

Jonathans far skriver her til aften om jeg har kigget skole til Jonathan, han er knap 20 måneder så nej det har jeg ikke men nævner en skole her i byen hvor jeg vil tro at mange af dem Jonathan går i vuggestue med og senere børnehave, skal hen. den skole har han så åbenbart hørt dårligt om så den skulle det i hvert fald ikke være. Det skulle være en privatskole for der fik man den bedste undervisning og undgik ghettoen.
Jeg har bare et eller andet med privatskoler, at det er for de "riges" børn og det er sådan en masse unger der tror de er bedre end alle andre. Og så er der den med at jeg gerne vil have Jonathan følger sine venner.
Men hvad er jeres erfaringer ? Fordele ved privatskole vs kommunal skole?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Privat vs kommunal skole?
  • #1   9. aug 2014 Undskyld Maria men det har intet at høre om man er rig for at komme på privat skole, min bror gik på Nyborg privat skole og jeg gik på friskolen og mine forælder havde ikke mange penge. Samt mange fraskiltes børn gik der også og nej synes ikke noget tær sig bedre end andre.

    Man skal vælge den skole man synes kunne passe godt til ens barn. Vores datter skal i skole næste år og hun skal på den samme skole som sin far. Den er kommunal men vi har valgt den ud fra min mand har elskede at gå der.


  • #2   9. aug 2014 Kristina jeg spørger netop for at høre andres erfaringer da jeg ikke ved meget om det.

  • #4   9. aug 2014 Jette det er også det jeg ønsker at gøre med Jonathan. Lade ham følge dem han leger med. Men det bliver nok en kamp.

  • MortilM
    MortilM Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Svar: 35
    #5   9. aug 2014 Mine børn kommer på privatskole - medmindre at den danske folkeskole tager sig gevaldigt sammen.
    Aldrig om jeg ville byde mine børn den behandling der er - uanset om børnene har en diagnose eller ej.

    Jeg har arbejdet som støtte i folkeskolen og efter inklusionen er sat ind, er der ganske enkelt ikke plads til almindelige børn. De bliver desværre tabt på gulvet, da der er flere børn der kræver mere opmærksomhed. Jeg ville være så ked af det hvis mit barn, med diagnose eller andre vanskeligheder, bliver sat ind i den hverdag. Det er simpelthen for stressende og det er alt for store omgivelser til et barn der i forvejen kæmper med sine vanskeligheder.

    Idéen med inklusion er rigtig fin. Men så længe regeringen ikke afsætter flere penge, men derimod gør det til en sparerunde, så mener jeg ikke at den danske folkeskole kan leve op til det ansvar de burde.


  • 1989
    1989 Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 236
    #6   9. aug 2014 Min søn kommer i privatskole! Folkeskolerne her i byen er ganske enkelt elendige og det nægter jeg at sende min søn i. Jeg har vidst fra dag 1, at han enten skulle i privatskole, eller også skal jeg flytte fra byen. Han skal i skole om halvandet år, så det er ved at være nu vil vi skal rykke rødderne op og smutte og det har jeg egentlig ikke lyst til pt smiley

    Og så synes jeg generelt regeringen har fejlet mht. måden folkeskolerne skal køres på.


  • #8   11. aug 2014 Han vliver skrevet op på en friskole her i byen. smiley men dejligt lige at få den vendt smiley

  • #9   11. aug 2014 Hvor er det han skal gå på friskole henne så Maria?

  • #10   11. aug 2014 Leander er skrevet op på privatskole og har været det siden han var et halvt år gammel. Det er en yderst populær skole der for kort tid siden er kåret til det tredje bedste i DK smiley Så vi ser frem til det. Gik der selv da jeg var barn.

  • #11   12. aug 2014 Jeg er hverken for eller imod det ene eller det andet

    Min datter går på en dejlig velfungerende folkeskole. Med plads og rum til alle. smiley

    Min søn har større udfordringer i form af flere diagnoser, ingen psykiske, og vi har kigget både privat og Folke.
    Og valget er faldet på folkeskole, med støtte.
    Ganske simpelt, folkeskolen kan få bevilliget al den støtte der er behov for til klassen/barnet. Og privatskolen skal igennem en længere proces i staten, og kan få 10 timer om året pr. Elev.

    I min datters klasse er der 2 med særlige behov, men de taget ikke al opmærksomheden fra de andre børn. Den ene har en støtte på, og det fungere så fint.
    Vi har en meget harmonisk og velfungerende klasse...



Kommentér på:
Privat vs kommunal skole?

Annonce